Tööriistadest

(23-09-2016, 10:56 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:  
(23-09-2016, 10:54 AM)Alts Kirjutas:  Handymannis müügil esmapilgul abiks puurid, millel kruvikeerajaotsiku saba - seega kiirvahetatavad. Kvaliteedi kohta ei oska midagi arvata, kuna pole veel ise proovinud.

selliseid olen näinud ka K-Rautas, arvatavasti on neid mujalgi.

Minu silmis on selle asja AINUKE eelis see,et p.....s padruniga ei tõmba puuri ringi.Need otsikud ei ole nii täpsed,puur ikka tudiseb otsas.
Vasta

(23-09-2016, 10:56 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:  
(23-09-2016, 10:54 AM)Alts Kirjutas:  Handymannis müügil esmapilgul abiks puurid, millel kruvikeerajaotsiku saba - seega kiirvahetatavad. Kvaliteedi kohta ei oska midagi arvata, kuna pole veel ise proovinud.

selliseid olen näinud ka K-Rautas, arvatavasti on neid mujalgi.

Abiks need kiirpadrunis (sitas hiina padrunis, mida ei anna nii kinni keerata, et ümmargust puuri kinni hoiaks). 
Kruvikeerajaotsaku asemele "kiirvahetades" on kogu komploti lõtkud nii suured, et tsenreeritus ja augu silindrilisus on "#¤"#"
Vasta

Bauhof tekitab kiusatust soetada selline survepesur:
http://www.bauhof.ee/survepesur-ct140u-2000w.html

Näitajate (140bar, 450l/h. Jääb Kärcheri K4 ja K5 vahele) kohta on hind (125eur) päris tagasihoidlik - isegi puuduvat voolikurulli arvesse võttes.
Oskab keegi soetamismõtet kiita või laita? Nii konkreetse pesuri kui "Clint" nime võtmes - see on vist mingi hiinlane, mida Bauhof "brändib"? Kui nt kolb otsa saan, tuleb uus osta või remondib keegi? Tunnistan, et poes ma taustu ei küsinud...

Praegu on mul 120bar, 370l/h Makita:
http://www.t-expert.ee/index.php?route=p...uct_id=617

võiks natuke võimsam olla, aga üldiselt saan ka sellega muruniidukid, autopõhjad jms puhtaks. Samas nt eterniitkatuse puhastamine on sellega liig vaevaline - ehk piisab +15..20% jõudlustest, et ka eterniidilt sammal valutumalt maha saada?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(29-09-2016, 10:19 AM)13piisab Kirjutas:  Bauhof tekitab kiusatust soetada selline survepesur:
http://www.bauhof.ee/survepesur-ct140u-2000w.html

Näitajate (140bar, 450l/h. Jääb Kärcheri K4 ja K5 vahele) kohta on hind (125eur) päris tagasihoidlik - isegi puuduvat voolikurulli arvesse võttes.
Oskab keegi soetamismõtet kiita või laita? Nii konkreetse pesuri kui "Clint" nime võtmes - see on vist mingi hiinlane, mida Bauhof "brändib"? Kui nt kolb otsa saan, tuleb uus osta või remondib keegi? Tunnistan, et poes ma taustu ei küsinud...

Praegu on mul 120bar, 370l/h Makita:
http://www.t-expert.ee/index.php?route=p...uct_id=617

võiks natuke võimsam olla, aga üldiselt saan ka sellega muruniidukid, autopõhjad jms puhtaks. Samas nt eterniitkatuse puhastamine on sellega liig vaevaline - ehk piisab +15..20% jõudlustest, et ka eterniidilt sammal valutumalt maha saada?

Too pisike Clinti pesur erilist survet küll ei arenda. Kinni kuivanud pori maha pesta ei suuda.
Vasta

Tartu kandi rahval soovitan pesurit vaadata Taivosterist, k-5 compact oli 2 kuud tagasi seal, mingi 170 kanti. See k-5 erilist pesuomadust küll ei oma max rõhk 145 mida reklaamitakse , aga töörõhk 125bar. Varem oli meil töö juures korralik veekuumutusega proffiriist 200+bar, sellel pidi ikka kahe käega püstolit hoidma.
Vasta

Nn päris-K5 / K5.700 (olen just K5.700 mõned korrad pruukinud. See on 140bar ja 460l/h) on mu silmis tavatarbijale piisav riist ja 170 oleks ikka väga hea hind.
ma sattusin täna Bauhofi ligi ja võtsin selle "max 120bar" Clinti ära. On 110bar Makitast küll grammi asisem, aga sarnaste näitajatega Kärcheri K5.700 jääb ikka omajagu maha. Lootsin enamat, aga nüüd on mul vähemalt mõlema oma murulapi juures oleva niiduki jaoks ka oma tagasihoidliku hinnaga pesur Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Aurupuhasti: kas ja mis parameetritega on sobilik autosisude (ja ka koduse pehme mööbli) hooldamiseks? Tuulasin eile netis ja paistab, et odavad (100eur +/- mõnikümmend) on mõeldud kodupõrandate hooldamiseks - ilmselt on liig lahjad? Või saab ka nendega mingi tulemi?
(300+eur maksvad Kärcheri Puzzi-seeria tooted muudavad juba mõttekamaks riistalaenutuse külastamise nii kord aasta-paari jooksul).
Kas auruga on mõistlik ka nahksisule (nii päris-nahk kui mosu dermantiinilaadne sisu) läheneda või pigem mitte? Mu nahksisuga masin saab kord aastas toolidele puhastus- ja hooldusaineid: toovad ilmselt lisaaspekti nende "väljapesemise" (ja potentsiaalse laiguliseks-muutumise) näol?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(16-12-2016, 11:04 AM)13piisab Kirjutas:  Aurupuhasti: kas ja mis parameetritega on sobilik autosisude (ja ka koduse pehme mööbli) hooldamiseks? Tuulasin eile netis ja paistab, et odavad (100eur +/- mõnikümmend) on mõeldud kodupõrandate hooldamiseks - ilmselt on liig lahjad? Või saab ka nendega mingi tulemi?
(300+eur maksvad Kärcheri Puzzi-seeria tooted muudavad juba mõttekamaks riistalaenutuse külastamise nii kord aasta-paari jooksul).
Kas auruga on mõistlik ka nahksisule (nii päris-nahk kui mosu dermantiinilaadne sisu) läheneda või pigem mitte? Mu nahksisuga masin saab kord aastas toolidele puhastus- ja hooldusaineid: toovad ilmselt lisaaspekti nende "väljapesemise" (ja potentsiaalse laiguliseks-muutumise) näol?

Auruga ära istmete kallale mine,eriti vene auto dermatiinile. See materjal ei kannata kuuma. Autode istmekatetel soovitatakse üldse vaid käsipesu teostada.

Igaüks elab kurat teab,kus. Aga muhulane elab kodusCool
Vasta

(17-12-2016, 12:19 PM)stihl Kirjutas:  kirjutas ühes teises teemas:

" akuga löökmutrikeeraja mis peaks kirjade järgi ca 350nm"


See on mänguasi.
...

P.S. 100a vana ja suuruse (uued on kergemad ja pisemad) ning vanuse tõttu proffide poolt mahakantud Ingersoll Rand keerab ka poole paremini kui tutikas noname mutrikeeraja.

Läksin poest ostma letilt olevate kirjade järgi 860Nm keeravat nn nimega tootja compact pneumo keerajat. Kodus karpi uurides, selgus, et napp 650Nm vms, aga ok, teoorias ju vaja sõiduka rattamutreidki ainult 100+Nm pingutada. Poekarlaga saime kah kaubale.
Sai siin suuri 14mm polte keeratud ja ikka täie raha eest õhuga kinni. Tuli 8aastane noormees, võttis padruni+pikenduse ca 70cm  ja keeras mutri lahti...
Proovisin hiina dünamomeetrilisega üle, skaala 240Nm-ni, kõigile õhuga keeratud mutritele sai nõksu peale keerata...
(kompressor 250l/m, lisapaagiga rõhk 9bar, soovitatud 6,5 asemel).
Niipalju siis (hiina)njuutonmeetritest... Aga mugav on küll, kui pikkadele roostes keermetele kuskil urruaugus vaja ligi saada.


Vasta

(17-12-2016, 13:46 PM)hulgus Kirjutas:  Läksin poest ostma letilt olevate kirjade järgi 860Nm keeravat nn nimega tootja compact pneumo keerajat. Kodus karpi uurides, selgus, et napp 650Nm
...
Tuli 8aastane noormees, võttis padruni+pikenduse ca 70cm  ja keeras mutri lahti...
Proovisin hiina dünamomeetrilisega üle, skaala 240Nm-ni, kõigile õhuga keeratud mutritele sai nõksu peale keerata...
(kompressor 250l/m, lisapaagiga rõhk 9bar, soovitatud 6,5 asemel).
Niipalju siis (hiina)njuutonmeetritest... Aga mugav on küll, kui pikkadele roostes keermetele kuskil urruaugus vaja ligi saada.

Mõõtühikud on neil samad, küll on sõbralik hiinlane karbile nõus kirjutama niipalju, kui klient soovib. Kui tellimus on 860 Nm keeravale, siis selle ka saab. Ega nad ennast aparaadi võimetest eriti segada lase.

8-aastane poiss võiks kaaluda nii 25 kilo. Kui rehkendada tema kaal 70 cm varrele, saame tulemuseks 0,7*250=175 Nm. Sealt on 240 Nm veel tüki minna tõesti.

Kas kompressor suudab anda need 250 l/min 9 bar rõhu all? Või on need siiski sisse imetava õhu liitrid, nagu odavatel kompressoritel tavaks välja reklaamida? Ma seepärast küsin, et eelmisel sügisel soetatud KS Monster minu kompressoriköksiga suurt sittagi ei keera, aga Päris Kompressori taga (3/4" liin, rõhuregulaator 9bar liitmikul, trassirõhk 12 bar) Wäänab Wäggevalt.
Sai kodus prooviks pandud manomeetriga kolmik püssi külge ja kuigi kompressor oli ähkinud paaki 8,5 bar ja liinirõhk peale regulaatorit oli ka 8,5, siis 10-meetrise 12 mm vooliku ja kahe kiirliitmiku järel kukkus püstoli rõhk nupu pressimisel vaid 5 bar peale... No ei voola need kõrred Sad

Mis muyidugi ei tähenda, et isand Hulgus ei peaks oma relva igaks petteks tudeerima - äkisti on talle sattunud labaselt praakeksemplar?
Vasta

(17-12-2016, 13:46 PM)hulgus Kirjutas:  Läksin poest ostma letilt olevate kirjade järgi 860Nm keeravat nn nimega tootja compact pneumo keerajat. Kodus karpi uurides, selgus, et napp 650Nm vms, aga ok, teoorias ju vaja sõiduka rattamutreidki ainult 100+Nm pingutada. ...


[Pilt: Face_Palm.jpg]


?????
Kullake, ega sa ometi rattamutreid sellega KINNI ei keera????
Rattamutrid lastakse kinni lastakse õrnalt (no et ei peaks lihtsalt käsitsi kruttima) ja siis keeratakse momentvõtmega üle, kui sa veel ei teadnud.
12mm polt või mutter 120N ja 14mm vastavalt 140Nm. Jne Scanial 600N.
Muidu jäädki teeääres ratast vahetades oma lühikesi rattavõtmeid pooleks murdma.

Tööriista võimsat momenti on vaja selleks, et asju LAHTI keerata. 
Roostes rattapolti, see on veel huinjaa, pika varrega võtmega tavaliselt töökojas ikka saab. 

Aga roostes väntvõlli käbi polti, mis juba uuena on 250N-ga kinni poodud jne selliste jaoks.

....

Kui seina peal on õhutrass tehtud ntx pooletollise veetoruga (mis on suht ok) ja seina kiirühendusest kuni tööriistani on liig peenike painduv toru (need punased, väljast 7,42mm näiteks), siis samuti ei jõua tööriist keerata. Kasutades sinist jämedamat painduvat voolikut on jõudlus hulka suurem. Kõik ahela lülid peavad head olema.



P.S. See ratta kinnikeeramise teema on igal endast lugupidaval töökojal uue töötaja koolitamisel esimese tunni esimeseks teemaks.
Sest mitte ükski neist ei taha mitte kunagi saada kunde telefonikõnet, et "kle, vahetasite mul 2 kuud tagasi rattaid ja nüüd hakkasin Adawere metsavahel ratast vahetama ja keerasin oma rattavõrme puruks, nii kõvasti on kinni. Kas saate appi tulla, tagavara ratas vaja alla panna?"


.
Vasta

Kõige suurem moment, mida olen (käsitsi) mutrit kinni keerates rakendanud, oli vist 1100 Nm. Jäi ka justkui meelde, et keermeliimi tuli vahele panna. Huvitav kes ja millise riistaga selliseid polte pärast lahti tahab keerata? Big Grin
Vasta

(17-12-2016, 18:11 PM)veix__ Kirjutas:  Kõige suurem moment, mida olen (käsitsi) mutrit kinni keerates rakendanud, oli vist 1100 Nm. Jäi ka justkui meelde, et keermeliimi tuli vahele panna.

Ära enam peale võta.  Cool
Vasta

(17-12-2016, 18:11 PM)veix__ Kirjutas:  Kõige suurem moment, mida olen (käsitsi) mutrit kinni keerates rakendanud, oli vist 1100 Nm. Jäi ka justkui meelde, et keermeliimi tuli vahele panna. Huvitav kes ja millise riistaga selliseid polte pärast lahti tahab keerata? Big Grin

törts sooja anda liimi "avamiseks" ja edasi 110 kilone mees meetrise varrega. ei midagi keerulist.
Vasta

(17-12-2016, 18:25 PM)stihl Kirjutas:  
(17-12-2016, 18:11 PM)veix__ Kirjutas:  Kõige suurem moment, mida olen (käsitsi) mutrit kinni keerates rakendanud, oli vist 1100 Nm. Jäi ka justkui meelde, et keermeliimi tuli vahele panna.

Ära enam peale võta.  Cool

Ei ole võtnud ei alla ega peale. Rolleyes
Vasta

(17-12-2016, 18:28 PM)veix__ Kirjutas:  Ei ole võtnud ei alla ega peale. Rolleyes

No siis ehk mäletad ka, mis tugevusega see polt/mutter oli ja kui suure läbimõõduga.
Ja kus ta küljes käis.  Big Grin

See pidi olema mingi M24 või M27 tugevusega 12.9, mida sõiduauto juures ei kasutata.


.
Vasta

(17-12-2016, 17:40 PM)stihl Kirjutas:  ?????
Kullake, ega sa ometi rattamutreid sellega KINNI ei keera????
Rattamutrid lastakse kinni lastakse õrnalt (no et ei peaks lihtsalt käsitsi kruttima) ja siis keeratakse momentvõtmega üle, kui sa veel ei teadnud.
12mm polt või mutter 120N ja 14mm vastavalt 140Nm. Jne Scanial 600N.
Muidu jäädki teeääres ratast vahetades oma lühikesi rattavõtmeid pooleks murdma.

Tööriista võimsat momenti on vaja selleks, et asju LAHTI keerata. 
Roostes rattapolti, see on veel huinjaa, pika varrega võtmega tavaliselt töökojas ikka saab. 

Aga roostes väntvõlli käbi polti, mis juba uuena on 250N-ga kinni poodud jne selliste jaoks.

....

Kui seina peal on õhutrass tehtud ntx pooletollise veetoruga (mis on suht ok) ja seina kiirühendusest kuni tööriistani on liig peenike painduv toru (need punased, väljast 7,42mm näiteks), siis samuti ei jõua tööriist keerata. Ksutades sinist painduvat voolikut on jõudlus hulka suurem. Kõik ahela lülid peavad head olema.

Nii kenasti pole mulle ammu öeldud, kullake... Süda lausa sulas sees ja mis mõtted kõik peast läbi käisid, midagi ilusat siia halli lauba õhtasse!  Hea kui keegi vähemalt tagantjärele õpetab. Aga, et mitte läbustada teemat, nagu siin sügiskaamose ajal kombeks on, siis asjast.
Tuleb tunnistada oma teadmatust ja tõdeda, et oma suures laiskuses olen ma kõik rattamutrid viimasel ajal õhuga kinni paugutanud, kes neid ikka viitsib käsitsi krudida. Kas pean nüüd lubama, et enam nii ei tee ;(?
Oleks ma teadnud, et 14mm (raami)polti tohib ainult poole käe jõuga kinni keerata,... aga noh, kust ma sedand teada võisingi. Meil siin provintsis ikka täie raha eest, puruks ja siis süütul ilmel pool tiiru tagasi...
Ja selles on Sul ka õigus... rattavõtme saba on mul kah lühike, vaid napp meeter (aga kui Sa pikenduse toru näeksid!) Scania´t mul kah pole.
Loodan, et ka edaspidi jagatakse targemate poolt asjalikke nõuandeid, ma muidu ikka imestan, kuidas ma siiani olen selle veerandsajandi hakkama saanud.


ps. ksf. Võsa.
Kompressor on suht-koht asine, see 250l/min on muidugi imivõimusus nagu poodidel tavaks, aga peale reduktsiooniklappi (mis on selle kompressori kitsaim koht) on vajadusel vahele pandud 40l lisapaak (tegelikult värvimise jaoks stabiilse rõhu hoidmiseks), selle lühikese valanguga, mis "väikese kastiauto"  rattapoldile kulub, ei tõmba veel kompressoritki käima.  Trass on sama jäme, kui kiirliitega kompressori väljund. Pmst võiks ju lisapaagist võtta ka 1" välja, aga mis sest kasu, kui tööriista sisend on 8mm...


Vasta

(17-12-2016, 18:31 PM)stihl Kirjutas:  
(17-12-2016, 18:28 PM)veix__ Kirjutas:  Ei ole võtnud ei alla ega peale. Rolleyes

No siis ehk mäletad ka, mis tugevusega see polt/mutter oli ja kui suure läbimõõduga.
Ja kus ta küljes käis.  Big Grin

See pidi olema mingi M24 või M27 tugevusega 12.9, mida sõiduauto juures ei kasutata.


.


Sõiduauto juures muidugi mitte. Sellised poldid/mutrid hoiavad kinni hüdraulika abil liigutatavate roopide detaile tööstusliku katlamaja hakkepuidulaos. Tugevust ei tea, musta värvi poldid/mutrid olid küll (ma ei tea kas see on 100% reegel, aga üldiselt tugevamad poldid on sellised olnud küll). Mõõtu ei mäleta, võis olla küll vähemalt M27 või suuremgi, kasutatava võtme number oli kindlasti suurem kui 40, võibolla ka 50-55. Igatahes sel hetkel arvutasin, et võtme käepidemele on vaja rakendada üle 70 kg jõudu ja momentvõtme käepide oli u. 165 cm pikk. Rolleyes
Mõtlesingi, et väga kõhn mees teoreetiliselt ei saaksi neid kinni keerata, ise kaalusin u. 95 kg ja polnud probleem. Cool
Hmm, tegelikult meenub et mõni oli vaja hiljem ka lahti võtta (keermeliimi ka vahele pandud), see oli ikka juba raskem töö küll. Kahekesi elu eest rebisime/lükkasime seda 165 cm vart, üksi polnud lahti saada võimalik. Kuumutamist ei kasutanud kuna siis oleks pidanud kütuseladu hakkepuidust tühi olema, aga selle tühjaks saamine oleks päris mahukas töö olnud. Õnneks lahti oli vaja keerata vaid võibolla 6 või 8 polti. Algul kinni keerata oli ikka mitmeid kümneid. Rolleyes
Selle objektiga seoses meenub veel, et betoonpõrandasse 16 mm auke sai ka tavaliste Metabo/Hilti lööktrellidega mõnuga täristada mõnisada tk, üks trell kõnges ära ka.
Vasta

(17-12-2016, 18:58 PM)veix__ Kirjutas:  Sõiduauto juures muidugi mitte. Sellised poldid/mutrid hoiavad kinni hüdraulika abil liigutatavate roopide detaile tööstusliku katlamaja hakkepuidulaos. Tugevust ei tea, musta värvi poldid/mutrid olid küll (ma ei tea kas see on 100% reegel, aga üldiselt tugevamad poldid on sellised olnud küll). Mõõtu ei mäleta, võis olla küll vähemalt M27 või suuremgi, kasutatava võtme number oli kindlasti suurem kui 40, võibolla ka 50-55. Igatahes sel hetkel arvutasin, et võtme käepidemele on vaja rakendada üle 70 kg 

Ma ka ükskord keerasin London Bridge`l polte kinni.

[Pilt: london-bridge-closed.jpg]


Osad olid M52 ja kinni sai keeratud jõuga 11000Nm. Noh, et pähe ei kukuks... Toungue

Pasundasin siis oma saavutusest ka mudellismifoorumis; pärast selgus, et üks vend oli ka M100 polte keeranud jõuga 85000Nm.
Krt, siis jõudis kohale, et pole vist õige koht hüppamiseks.... Sad



.
Vasta

Üldiselt roostes poltidele aitab hästi jõnksuga keeramine, saavutab hetkeks tavalise võtmega käsitsi keerates korraliku momendi ja olen täheldanud, et nii läheb vähem polte pooleks kui keerata 2 meetrise toruga ja ühtlase jõuga. Sisuliselt on efekt sama nagu sellel mutrikeerajal. 
Ja käivad jutud, et võtme saba pikkus on arvestatud nii, et 80 kilone mees suudab sellega ilma pikendust kasutamatta keerata täpselt niipalju kui vaja. Pikendusega on juba üle pingutamine ja võtme lõhkumine juhul kui pole spets võtmega mis on suurema koormustaluvusega ja mõeldud toruga vägistamiseks ning vasaraga peksmiseks
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne