17-12-2016, 17:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2016, 18:28 PM ja muutjaks oli stihl.)
(17-12-2016, 13:46 PM)hulgus Kirjutas: Läksin poest ostma letilt olevate kirjade järgi 860Nm keeravat nn nimega tootja compact pneumo keerajat. Kodus karpi uurides, selgus, et napp 650Nm vms, aga ok, teoorias ju vaja sõiduka rattamutreidki ainult 100+Nm pingutada. ...
?????
Kullake, ega sa ometi rattamutreid sellega KINNI ei keera????
Rattamutrid lastakse kinni lastakse õrnalt (no et ei peaks lihtsalt käsitsi kruttima) ja siis keeratakse momentvõtmega üle, kui sa veel ei teadnud.
12mm polt või mutter 120N ja 14mm vastavalt 140Nm. Jne Scanial 600N.
Muidu jäädki teeääres ratast vahetades oma lühikesi rattavõtmeid pooleks murdma.
Tööriista võimsat momenti on vaja selleks, et asju LAHTI keerata.
Roostes rattapolti, see on veel huinjaa, pika varrega võtmega tavaliselt töökojas ikka saab.
Aga roostes väntvõlli käbi polti, mis juba uuena on 250N-ga kinni poodud jne selliste jaoks.
....
Kui seina peal on õhutrass tehtud ntx pooletollise veetoruga (mis on suht ok) ja seina kiirühendusest kuni tööriistani on liig peenike painduv toru (need punased, väljast 7,42mm näiteks), siis samuti ei jõua tööriist keerata. Kasutades sinist jämedamat painduvat voolikut on jõudlus hulka suurem. Kõik ahela lülid peavad head olema.
P.S. See ratta kinnikeeramise teema on igal endast lugupidaval töökojal uue töötaja koolitamisel esimese tunni esimeseks teemaks.
Sest mitte ükski neist ei taha mitte kunagi saada kunde telefonikõnet, et "kle, vahetasite mul 2 kuud tagasi rattaid ja nüüd hakkasin Adawere metsavahel ratast vahetama ja keerasin oma rattavõrme puruks, nii kõvasti on kinni. Kas saate appi tulla, tagavara ratas vaja alla panna?"
.