05-01-2019, 22:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-01-2019, 23:09 PM ja muutjaks oli viplala.)
(05-01-2019, 21:24 PM)olli Kirjutas:(05-01-2019, 20:55 PM)viplala Kirjutas: Kolmas klemm on temperatuuri andmete edastuse jaoks. See ei kaitse mingit tühjenemist või kurat teab mida veel.
Temperatuur on rohkem vanade akude nagu NiMH jms probleem. Liitiumitel on sisetakistus nii väike, et mootor soojeneb akudest oluliselt rohkem. Aku kaitse on neil trellidel aga kindlasti olemas ja kõige tõenäolisemalt just kolmanda klemmi kaudu. Arvatavasti saab sealt kaudu aku trellile "häiret" anda lisaks tühjenemisele ka kõrge temperatuuri ja ehk millegi muu tõttu veel.
Ei. NiMH akude kiirlaadimise kontrollimiseks on vajalik aku elementide tembi jälgimine, vastasel juhul võib seal tulev litakas igasuguse naeratuse näolt pühkida igaveseks.
E: Otsige pildilt temp andur... vihjeks must junn juhtme otsas akude vahel.
E: (Mul läks siin üleval kaks akut sassi nimetustega vahepeal aga pole vahet, parandama ei hakka. )
Sama teema on kõikide akudega, vahet pole kas NiMh või liitium. Kolmas klemm on alati tembi jaoks. Ka igasugu 18650 elementide peal laadimise tempi kontrollitakse sest need akud panevad ka magusaid pauke. 18650 elemendid on erinevate hetkeampritega. läpakas kasutatakse peamiselt 5A mõnikord ka 10A piiki, trellides on ka erinevad. Mida pisem on see piik amper, seda rohkem koormuse all kuumeneb. Samas saab sinna rohkem mahtuvust sisse toppida ja on ka odavam. Trellitootjad sebivad seal kuskil piiri peal, et oleks võimalikult odav aga ka kvaliteetne ja paraja mahtuvusega. See piik jäetakse viimaseks aga just see paneb aku vastu taevast lendama kui liiga kiiresti laed või liig julmalt piinad. Selle pärast topitaksegi sinna temp andur, mis ei lase seal kinnises karbis temperatuuri liiga kõrgeks tõusta kui laadija takka annab täie rauaga. Kui akus on sees juba tark tehnika, siis kolmas klemm on ikkagi tembi andmete saatmiseks. Võibolla tõesti, saadetakse veel midagi siia sinna, aga kindlasti ei ole tegemist akumahtuvuse kontrollimise klemmiga. Mahtuvust kontrollitakse otse laadija emaplaadil või aku sisemisel emaplaadil ja ka toimetatakse seal. Pole mingit põhjust, miks peaks eraldi klemmi selle jaoks sinna toppima.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!