Tööriistadest

(04-12-2019, 19:01 PM)meli666 Kirjutas:  
(04-12-2019, 18:37 PM)v6sa Kirjutas:  Kuna ma tapsin oma C-TEKi ära...

Huvi pärast, et kuidas?

Teatan alandlikult, et sõitsin traktoriga üle. Ise. Õndsas teadmatuses, et olin akulaadija eelmisel õhtul lahti ühedades tagarattale unustanud.

Ärge mitte kunagi mitte mingil juhul pange akulaadijat traktori tagarattale...
Vasta

Big Grin mul oli kombeks traktorit käivitades lisaaku traktori kõrvale maha jätta. Kuni ükskord jumz EO tagarattaga üle sõitsin. Ei saanud arugi. Hiljem hakkasin uurima et mis nood punane ja must kaabel seal vedelevad. Aku oli tervenisti maa alla surutud. Korpus natuke lömmis aga toimib senini. Kaablite krokodillid olid pilbasteks ja vajasid vajetust.
Vasta

Ärge mitte kunagi mitte mingil juhul pange akulaadijat traktori tagarattale...

Ratta pääle ei kannata kunagi miskit.... kolleeg laskis kuuvanuse Hiabi kraanapuldi ratta alt läbi.. pealt kahekümne tuhhi marga läks tooaeg soomemaal. Ise sehkendasin ekskavaatori roomikut tänavu suvel. Tööriistakasti, ilus sihuke, uus AmPro, toetasin teise roomiku pääle... Kui olin esimese pöörde teinud ja vigase külje lendu saanud, tagasi pöörates ta nii ilus enam ei olnud...

loll on loll olla.
Vasta

garaazis kah põka ratastele loll komme igast värki peale panna ja nv sõitsin vileuuest rehvipumpamis otsikust üle ja manomeeter perses. Sad
Vasta

(04-12-2019, 18:37 PM)v6sa Kirjutas:  ... Et ostetud omadus kuus korda odavama pärislaadijaga võrreldes?...

Ei puutu küll otseselt sinu küsimusse, aga sinu ütlemisse küll. Ma ei julgeks päris niimoodi ütelda. Mõni aeg tagasi ostsin kaks väga odavat akulaadijat. Väiksem (pildil) oli odavam, kui sinu oma ja ... töötavad mõlemad väga hästi. Olen isegi rekka akut sellega laadinud. No võtab aega nädala, aga kiiret polnud ka kusagile.
Otsimise põhjus oli lihtne. "Pärislaadijaid" peab näppima. Sama, mida sa tahad just teha. Valitakse igatsorti resiime, mida tavaliselt polegi vaja. Mul oli vaja sellist laadijat, mis juhtme taha toppides (voolu saabudes) hakkaks kohe laadima. Need odavad olid just sellised. 

   
Vasta

(04-12-2019, 20:09 PM)muska71 Kirjutas:  garaazis kah põka ratastele loll komme igast värki peale panna ja nv sõitsin vileuuest rehvipumpamis otsikust üle ja manomeeter perses. Sad

Oh, mismoodu sa nüüd toiletis käid?
Vasta

Minu küsimus oli selles, et kas minu laadija kasutusjuhend, mis ütleb, et autoaku laadimiseks tuleb valida auto režiim, valetab ja tegelikult on laadija nii intelligent, et tunneb ise suurema lähkri ära või on minu oma labaselt katki ja ei tee ka laadimistsüklit lõpuni. Sest mulle tundub väga kahtlane, et laadija mitte ei jää pidama tähisele FUL, vaid jätkab pingete 13,7; 13,9 ja 14,1 V andmist klemmidele, milelle järgneb paariks sekundiks kiri FUL ekraanil. Kusjuures kasutusjuhend väidab, et peaks olema neli tähte, ruumigi ekraanil selleks on.

Ma ei arva sugugi, et iga odav asi on rämps. Mida Sa mulle õige mitmendat korda üritad inkrimineerida. Aga ma olen väga teadlik tõsiasjast, et tasuta lõunaid ei ole. Ja odavad asjad on enamasti odavad seetõttu, et kuskil on konks.

Mul pole midagi selle vastu, et 20,60 € maksev laadija suudab reaalselt elusaid akusid laadida nii, et need elus ka püsivad. Väga tore. Pinget näitab ju ka - veel parem. Et juhtmed on külmaga jäigaks tõmbuvast odavplastist, on juba hinnast oodata. Aga mul on täiesti savi, kui vähe maksab akulaadija, mis mu elusa aku loojakarja laadib, eksole.

Jah, ma ei usalda igasuguseid fulli automaaatik intelligent  gizmoo kirjadega karbikesi, millest ma ei tea, mida need teevad. Kui siinses sootsiumis kellegi säärast karpi pole, siis nii ongi: loomkatse jätkub. Kõige rohkem meeldiks mulle, kui keegi ütleks, et see ongi normaalne ja antud karp tegelikult on usaldusväärne kaaslane akuhooldusel. Ka see oleks tulemus, kui mitu kasutajat manaks selle maapõhja ja veel sügavamale - järelikult ongi saast ja olen teinud mõttetu ostu. Juhtub.

Sinu viidatud laadija ei ole ju sama karp... Samast hinnaklassist küll: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/akut...2000040411
Vasta

(04-12-2019, 20:16 PM)motamees Kirjutas:  Ei puutu küll otseselt sinu küsimusse, aga sinu ütlemisse küll. Ma ei julgeks päris niimoodi ütelda. Mõni aeg tagasi ostsin kaks väga odavat akulaadijat. Väiksem (pildil) oli odavam, kui sinu oma ja ... töötavad mõlemad väga hästi. Olen isegi rekka akut sellega laadinud. No võtab aega nädala, aga kiiret polnud ka kusagile.
Otsimise põhjus oli lihtne. "Pärislaadijaid" peab näppima. Sama, mida sa tahad just teha. Valitakse igatsorti resiime, mida tavaliselt polegi vaja. Mul oli vaja sellist laadijat, mis juhtme taha toppides (voolu saabudes) hakkaks kohe laadima. Need odavad olid just sellised. 

  Pole küll ühtegi sellist odavlaadijat lahti kangutanud aga 90% tõenäosusega on tegu pmtslt läpakalaadijaga. Lihtsalt 19V asemel on väljund 14V peale timmitud. Ning lisatud miski tuluke ning skeemike, et "elekter tagasi tulla ei saaks" kui juhtmed valetpidi ühendada.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(04-12-2019, 18:37 PM)v6sa Kirjutas:  Kas ülallkirjeldatud kätumine ongi normaalne antud priboorile? Et ostetud omadus kuus korda odavama pärislaadijaga võrreldes? Või peaks siiski asjad käima kasutusjuhendi järgi ja mul on põhjust minna kliendipeedistusega suhtlema?
Sellel laadijal paistavad juba pildilt niitpeened juhtmed olevat (hiina juhtmel moodustab isolatsioon tavaliselt suurema osa läbimõõdust), krokud kindlasti juudiplekist ja nende vaheline ühendus teadmata headuses. Laadija ei saa pingelangu tõttu aku pinge kohta adekvaatset infot. Siis hakkabki nutilaadija sisse-välja loksuma.
Võimalik et korralike juhtmete-krokudega asi isegi töötaks, aga ilma kaubanduslikku välimust rikkumata sellel isendil vist juhtmeid vahetada ei saa. Mina püüaks poodi tagasi viia ja vahetada millegi korralikuma vastu. Kui ei õnnestu, siis pole enam kaotada midagi ja läheks juhtmete kallale.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(04-12-2019, 18:37 PM)v6sa Kirjutas:  Kas kellegi on olnud kokkupuudet säärase akulaadijalaadse tootega:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...a_4a_6v12v

Kasutan paar aastat. Reziim tuleb valida enne, kui akuklemmidega ühendad - siis nupp töötab.
Tühjade akude puhul (oli vist 7 või 9V) vajas esmalt elustamist lihtsama tsikliaku laadijaga, muidu ei hakanud laadima.
Ehk siis oma kogemuse järgi täitsa töötav asi. FUL kiri jääb uue akuga püsivalt ette, kui on poolpidune aku, siis klõpsibki niimoodi.
Vasta

(04-12-2019, 18:37 PM)v6sa Kirjutas:  Kas kellegi on olnud kokkupuudet säärase akulaadijalaadse tootega:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...a_4a_6v12v

Kuna ma tapsin oma C-TEKi ära, siis haarasin ajutiseks aseaineks E-ehituskeskuses pakkumises oleva kiiresti ühes, aga nüüd ei saagi aru. Teoorias peaksin saama režiime ette valida. Praktikas nupuvajutus mitte midagi ei muuda: mootorratta tuli põleb, aku pinge jookseb (ja peab kümnendiku täpsusega paika ka) ning mingil hetkel teatab FUL, millele mõnekümne sekundi järel paneb uue ringi pinget ekraanilt (ja klemmidelt) üle.

Jätsin ööseks akut laadima ja hommikuks oli seis sama: aku FUL (millele järgneb klemmipinge tõstmine 13,7; 13,9 ja 14,1 V), aku klemmipinge kenasti 12,7 V koormuseta ja aku tundus proovimise peale ka tegelikult voolu sisaldavat. Loomkatse küll jätkub.

Kas ülallkirjeldatud kätumine ongi normaalne antud priboorile? Et ostetud omadus kuus korda odavama pärislaadijaga võrreldes? Või peaks siiski asjad käima kasutusjuhendi järgi ja mul on põhjust minna kliendipeedistusega suhtlema?

Mul on ka juba paar aastat selline. Muidu kasutasin vene laadijat, millega ise tuimalt voolu peale keerasid, palju vaja oli, aga seda ei julgenud ma ise peale jätta. Siis ostingi selle odava karbi.
Laadinud olen temaga erinevaid tsikli akusid ja autoakusid. Kõikide puhul on toiminud, aga see ringitamine tundub selle lolli karbi eripära olevat jah, eriti ülevalpool mainitud poolpiduse aku puhul.

Mina olen vabalt seda akule peale jätnud pikemaks ajaks ja pole nagu midagi juhtunud. Lisaks sai kogemata mitu korda tühja kauga tsiklit käivitatud nii, et laadija vist ilmselt siis selle voolu osaliselt ka sinna käivitusse andis ja maha ei surnud.

Soodukaga 23 euri kanti vist oli ja ma ei kurda.
Vasta

Aha, ma ei olegi üksi. Cool

Ilmnes, et kasutusjuhend labaselt valetab: nuppu tuleb pressida peale akuklemmide ühendamist aga enne seinapistmist.

Kaablite vahetus on mõte küll. Mul jäid C-TEKist ju korralikumad üle.
Vasta

minul on kõige rohkem kasutuses selline või väga sarnane laadija:
https://www.osta.ee/akulaadija-bosch-kl1...49018.html
mõnele akule olen vahel ka nädalaks taha unustanud.
miskit peeti pole keeranud. regullida midagi ei saa, aku täitudes vajuvad amprid
automaagia abil ise madalamaks.
ctek-i sarnane odav junn on ka, see ei tee vist üldse midagi muud kui
vilgutab tulesid.
ja käivitamise abiks soetasin seukse asja:
http://www.liudoirankiai.com/en/battery-...750ah.html
käivitab hästi. ja külameestele ka meeldib, enamus aega on kellegi juures laenus.
Vasta

(06-12-2019, 12:59 PM)diesel Kirjutas:  ...
mõnele akule olen vahel ka nädalaks taha unustanud.
miskit peeti pole keeranud. regullida midagi ei saa, aku täitudes vajuvad amprid
automaagia abil ise madalamaks. ...
mul on see https://www.tooriistamarket.ee/et/nutika...v-10a-ip65 traka-akul taga pidevalt, kui trakats seisab, talvisel ajal kogu töönädala nt. Ja nii oma 6-7 aastat kindlasti
Vasta

(06-12-2019, 13:33 PM)honkomees Kirjutas:  
(06-12-2019, 12:59 PM)diesel Kirjutas:  ...
mõnele akule olen vahel ka nädalaks taha unustanud.
miskit peeti pole keeranud. regullida midagi ei saa, aku täitudes vajuvad amprid
automaagia abil ise madalamaks. ...
mul on see https://www.tooriistamarket.ee/et/nutika...v-10a-ip65 traka-akul taga pidevalt, kui trakats seisab, talvisel ajal kogu töönädala nt. Ja nii oma 6-7 aastat kindlasti

Selle laadija andmed:
- võrgupinge 230 V
- laadimispinge 12 V
- pidev laadimisvool 1,0 A

Kas tarbimine on 230 W või 12 W ? Või hoopis midagi vahepealset.
Leidsin juba ise

TEHNILISED ANDMED
Tavalistele 12 V plii-happeakudele, hermeetilistele, vaba-aja või geelakudele
Sisend: 220 V – 240 V ~ 50 Hz maksimum 25 W
Väljund: 12 V, 1.0 A DC (1.5 A RMS)
Vasta

Jälle on voldid-amprid segi ja watid märjad.

Eks ta tavapärases olekus miskised 18-20 W ää lutsutab. Kasutegur sinna 60% kanti neil jääb.
Vasta

(06-12-2019, 13:33 PM)honkomees Kirjutas:  mul on see https://www.tooriistamarket.ee/et/nutika...v-10a-ip65
vot-vot, just seesama mul ongi see ctek-i sarnane.
tulesid vilgutab mõnuga. akule on täitsa kahjutu, sest mitte midagi ta akuga ei tee.
"laadima" on võimeline täitsa täis ja uueväärseid akusid.
kergelt tühjavõitu akudele ei tee ta midagi.
Vasta

(06-12-2019, 17:59 PM)diesel Kirjutas:  
(06-12-2019, 13:33 PM)honkomees Kirjutas:  mul on see https://www.tooriistamarket.ee/et/nutika...v-10a-ip65
vot-vot, just seesama mul ongi see ctek-i sarnane.
tulesid vilgutab mõnuga. akule on täitsa kahjutu, sest mitte midagi ta akuga ei tee.
"laadima" on võimeline täitsa täis ja uueväärseid akusid.
kergelt tühjavõitu akudele ei tee ta midagi.
Mul täitsa laadib ja lõpetab laadimise ära kui täis saab, juhendi kohaselt 70ah akut 90 tundi laeb, praktikad pole mõõtnud aega. Põhiliselt ongi poolpiduste ak.ude laetuna hoidmiseks kasutusel
Vasta

Siin väike juhatus kes ,keda omab  
https://www.youtube.com/watch?v=yGRVDRZbPkQ
Vasta

(04-12-2019, 21:06 PM)v6sa Kirjutas:  ...
loomkatse jätkub.
...

Olen huviga lasknud erinevaid akusid laadida. Enamusel jääb loopima kirja FUL ja pingenäitud 13,5 ja 14,1 vahel. Kusjuures näit on erinevatel akudel erinev ja ajas ei tundu muutuvat. Aga akud ei kee, tunduvad tõesti täis saavat ja laadija ise ka ei kuumene ega aja amprihaisu. Ehk 20,60 € eest on laadijat küll. Ka 23.- eest, nagu Automaailm seda müüb, on laadijat küll. Lisaks saab kohe ka voltmeetriWink

Loomkatse jätkub.

Kuigi Motoneti reklaamlehes oli  on C-TEKi 5amprine kõigest 90.- ....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne