21-09-2022, 10:30 AM
(18-09-2022, 19:32 PM)Aare R. Kirjutas: Kunagi oli mul ühe autoga selline juhus, kus mingi aeg peale esinduses tehtud sillaremonti oli vaja rattad alt ära võtta- tulemuseks oli kõver originaal rattavõti, lõhkised tossud ja meeletus koguses roppe sõnu. Lahti sain alles pika sabaga padruniga ja seda ka nii, et pidin võtit pinges hoides haamriga pähe andma. Peale seda helistasin esindusse ja pärisin aru, et kas te lasite veokatäkuga poldid kinni? Vastuseks tuli, et no ikka ettenähtud 200Nm-ga. Teel olles ma ratast alt ära poleks saanud igatahes.
No kui 200Nm kinni laksavad, siis ma üldse ei imesta selle kõvera võtme ja vandesõnade üle. Kuna ma igapäevaselt tööl tegelen ka rataste paigaldusega, siis meil on ette antud tabelis ratta pingutusmomendid järgmised: plekkvelg 95Nm ja valuvelg 120Nm. Rataste lõplik pingutamine toimub meil kalibreeritud võtmega.