Tööriistadest

(18-09-2022, 17:03 PM)Aare R. Kirjutas:  Pigem võta 700Nm keeraja, see on ainult 70€ kallim, aga korraks ju ostad. Omast kogemusest võin öelda, et kui vähemalt valuveljel poldid sellega kinni keerata südamest, siis pool aastat hiljem on veidi abi võibolla vaja, kui aga selle ettenähtud 110-120Nm-ga kinni keerata, ei ole mingit probleemi. Mul omal ka 700-ne ja valituks osutuski see hinna, suuruse ja omaduste tõttu, 300-ne tundus ikka väike, juba peale vaadates. Eks kindlama peale minek oleks 1000Nm keeraja, aga see on juba tunduvalt massiivsem ka. Muuseas, naabrimees küsis korra, enne kui ta omale ka samasuguse ostis, minu oma kasutada, õigemini proovida, kas sellega väntvõlli rihmaratta lahti saab, kui muude meetoditega tükk pusimist on- see käis lahti nii, et ühes käes hoia kohvitassi ja teisega keera muuseas lahti. Omal olen igasugu asju sellega keeranud- sillapoldid ja mis kõik muu- kõik tulevad lahti. Kinnikeeramisel tuleb muidugi väiksemate poltidega ettevaatlik olla maksimaalse võimsusega keerates, aga õnneks on võimsus 4 astme jagu reguleeritav.
PS. Räägin puhtalt enda kogemuste põhjal ja kellegi palvel reklaami ei tee.
Nõus eelneva jutuga, kui rattapoldid pole just suvalises kohas max võimsusega kinni lastud, vaid ikka nii nagu ettenähtud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Kunagi oli mul ühe autoga selline juhus, kus mingi aeg peale esinduses tehtud sillaremonti oli vaja rattad alt ära võtta- tulemuseks oli kõver originaal rattavõti, lõhkised tossud ja meeletus koguses roppe sõnu. Lahti sain alles pika sabaga padruniga ja seda ka nii, et pidin võtit pinges hoides haamriga pähe andma. Peale seda helistasin esindusse ja pärisin aru, et kas te lasite veokatäkuga poldid kinni? Vastuseks tuli, et no ikka ettenähtud 200Nm-ga. Teel olles ma ratast alt ära poleks saanud igatahes.
Vasta

(18-09-2022, 16:42 PM)muska71 Kirjutas:  Vajadus aku löök mutrikeerajale, peab suutma auto ratta poldid avama. Kas selline saab hakkama https://www.makserv.ee/toode/akulookmutr...00z-akuta/ ?Hetkel olemas hiinakas mida meil 40 rutsiga müüakse aga see vahest keerab lahti ja vahest mitte.
Vahepeal mul ei keera 1000 nm ingesroll randi mutrikeeraja ka lahti kõiki polte esimese pauguga mille olen sama aparaadiga kinni keeranud, kuigi alati keeran ettevaatlikult et üle ei pingutaks asjatult palju. Rattamutrite jaoks võiks olla võimsam kui 300nm just lahtikeeramise pärast, kinnikeeramiseks sobib küll.

Endal mul on suurte asjade jaoks 1000nm ingesroll ja väikeste asjade jaoks 400 nm metabo (mis küll ootab tehase asendust jaanipäeast alates).
Vasta

Mul 700ne Makita vahest pole mõne auto rattamutrite lahtikeeramisega hakkama saanud, samas ühel neist läks hea veljerist ka kahemeetrise toruga pooleks  Big Grin Aga maa seest välja kaevatud asjade väga roostes poldid on kõik lahti keeranud. Või siis pooleks
Vasta

Tänud tagasiside eest.Kuna ise neist numbritest suurt ei mõika siis küsisingi.Seda ka tean,et ca 100 NJ peaks polte pingutama.Ka mul kunagi servises lastud õhuga nii kinni,et ise lahti ei saanudki ja läksin tagasi...Siiani ei ole veel dünamomeetriga polte pingutanud,aga mul rattavõtmeks mitte rist vaid see nurga all teleskoopsabaga võti ja lühemas asendis keeran kinni ja pingutan kuni käel valus ja avamiseks võti pikaks ja siiani lahti saanud.Poiss kunagi tahtis võtme pika asendiga pingutada....Lugesin sõned peale,et kui nii pingutad siis kuidas hiljem lahti saad?
Vasta

Siinkandis meil tuhandeline Makita. Sai hangitud eelkõige seetõttu, et peres on masinaid tõuksist MTZ-52ni. Ehk siis mindud täispangale.

Miinused: paras koloss ja maksis toona ca 400 kohalikku.

Plussid: Siiani on vist saanud hakkama kõigi ette jäänud poltidega. Prooviks on ka mõned lihtsalt puruks tulistatud.

Rattamutreid olen ka sellega kinni keeranud. Kõige väiksem moment ja kuni esimese "laksuni". Siis on hea.

Igaks juhuks on veel üks tont teab mis ajast pärit vanaraualeiust Würth. Ma ei usu, et sellel üle 200 Nm on. Sõidab esivanemal autos kaasas, vahel hea lihtsalt haarata ja midagi kruvida.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Mul on lingil pakutav Makita. Seni lahti keeranud ka need rattapoldid, mida tuli muidu enam kui meetrise toru ja kahe mehega väänata. Seda teises astmes. Äkki teil on vuhvlid keerajad või läbi akud?
Vasta

(18-09-2022, 19:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Kunagi oli mul ühe autoga selline juhus, kus mingi aeg peale esinduses tehtud sillaremonti oli vaja rattad alt ära võtta- tulemuseks oli kõver originaal rattavõti, lõhkised tossud ja meeletus koguses roppe sõnu. Lahti sain alles pika sabaga padruniga ja seda ka nii, et pidin võtit pinges hoides haamriga pähe andma. Peale seda helistasin esindusse ja pärisin aru, et kas te lasite veokatäkuga poldid kinni? Vastuseks tuli, et no ikka ettenähtud 200Nm-ga. Teel olles ma ratast alt ära poleks saanud igatahes.


No kui 200Nm kinni laksavad, siis ma üldse ei imesta selle kõvera võtme ja vandesõnade üle. Kuna ma igapäevaselt tööl tegelen ka rataste paigaldusega, siis meil on ette antud tabelis ratta pingutusmomendid järgmised: plekkvelg 95Nm ja valuvelg 120Nm. Rataste lõplik pingutamine toimub meil kalibreeritud võtmega.
Vasta

(21-09-2022, 10:30 AM)urmet48 Kirjutas:  Kuna ma igapäevaselt tööl tegelen ka rataste paigaldusega, siis meil on ette antud tabelis ratta pingutusmomendid järgmised: plekkvelg 95Nm ja valuvelg 120Nm. Rataste lõplik pingutamine toimub meil kalibreeritud võtmega.
Kõikidel liikuritel sama jõuga?
Tootja juhised ongi nõrkadele.
Vasta

(21-09-2022, 10:30 AM)urmet48 Kirjutas:  
(18-09-2022, 19:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Kunagi oli mul ühe autoga selline juhus, kus mingi aeg peale esinduses tehtud sillaremonti oli vaja rattad alt ära võtta- tulemuseks oli kõver originaal rattavõti, lõhkised tossud ja meeletus koguses roppe sõnu. Lahti sain alles pika sabaga padruniga ja seda ka nii, et pidin võtit pinges hoides haamriga pähe andma. Peale seda helistasin esindusse ja pärisin aru, et kas te lasite veokatäkuga poldid kinni? Vastuseks tuli, et no ikka ettenähtud 200Nm-ga. Teel olles ma ratast alt ära poleks saanud igatahes.


No kui 200Nm kinni laksavad, siis ma üldse ei imesta selle kõvera võtme ja vandesõnade üle. Kuna ma igapäevaselt tööl tegelen ka rataste paigaldusega, siis meil on ette antud tabelis ratta pingutusmomendid järgmised: plekkvelg 95Nm ja valuvelg 120Nm. Rataste lõplik pingutamine toimub meil kalibreeritud võtmega.
Pange siis juba ukse peale suur silt, et plekkvelgedega VW Sharani mehed kaugele meie juurest ei jõua. 170 on nõutud ja panete 95 Big Grin  Big Grin ja jah 200 nm keerab veljevõtme kõveraks  Big Grin 
https://www.errolstyres.co.za/content/wh...e-settings
Vasta

(21-09-2022, 21:39 PM)virks Kirjutas:  Kõikidel liikuritel sama jõuga?
Tootja juhised ongi nõrkadele.
Mina olen aru saanud-tähele pannud, et suvalises töökojas käibki kõikidele liikuritele ühe puuga. Täpselt nagu rehvitöökojas ei vaevu ükski Vasja uurima, mis rõhu peaks antud autol ette ja mis taha laskma. Ikka läheb igale poole 2,0 vms. Hea, kui tüüp on midagi ähmaselt kuulnud poltide pingutamise järjekorrast. Ka õlivahetusel olen kuulnud põhimõtet "bensukale läheb 5W-40, dislale 10W-40".
Vasta

Jälle kisub teemaväliseks "teaduseks" ja rehvipunktides nähtu kirjeldamiseks. Nagu aasta tagasi.
krooniliste OT postitajate rehvipunkti-muljetamised kustutatud. Teema on tööriistad.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Võib-olla pole päris autodega seotud tööriist aga mõnele on ka..
Vaja peotäis laudu hööveldada- kas see pisuke elektrihöövel on ainult ostmise rõõm või saab sellega midagi tehtud ka? Ise oskan vahet teha neil võimsuse järgi aga mida Tegelikult vaatama peaks?

Link ühest üsna suvalisest:
https://www.k-rauta.ee/p/hoovel-bosch-gh...searchnode
Vasta

Hämmastavalt palju saab nendega tehtud. 
Olen teinud vanast/taaskasutatud materjalist mööblit ja sisekujundus projekte. Enne kogu mat sellega ülesügada sest paksusede terade teritamine on palju €€€ ja ajakulu, käsihöövlil keerad terad ringi või paned uued sisse ja järgmise nala, kivi või mürsukilluni. Väikse harjutamisega on võimalik ka täitsa laiu asju sirgreks ajada+ ehitamisel põrandalaagid seinaprussikuid sirgeks ajada.
Vasta

Kui see höövel on lauaga ühelaiune ja laudade paksus ei mängi rolli siis pole probleemi. Odavamatel kipub see teema olema, et tera ja tald pole alati täpselt risti. Ja kui surud höövlile tugevamini kipub ka tald kalduma.  Kui pead tegema kaks kolm töökäiku kõrvuti siis jääb aste sisse. Ennem saab laud otsa aga astet välja ei saa.
Üldiselt nikerdamist on aga töö saab tehtud. 
Kunagi oli Black & Decker mis tegi väga head tööd. See pildil viidatud Bosch pakun välja kuulub samasse lahtrisse. Hind vähemalt annab julgustust.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Siledaks saab küll,sirgeks ei pruugi ja laiema materjali puhul võiv triibuline jääda.
Vasta

Laia materjali jaoks on vastav höövel olemas.
Vasta

Keegi otsis autotõstukit (vist ksf Tsistern). Osta.ee löö sisse "bensiiinimootoriga tõstuk". Kilingi-Nõmme kandis pakutakse 5 tonnnise tõstega pikendatud kihvadega looma 2900 euri eest.
Vasta

(23-09-2022, 08:15 AM)muska71 Kirjutas:  Siledaks saab küll,sirgeks ei pruugi ja laiema materjali puhul võiv triibuline jääda.

Nii paraku on. Võib-olla mõnel täpsema käega mehel õnnestub ka töökäigud võrdseks ajada.

Omal on miskine odavmüügi Works aastaid kasutuses. Kuni tera laiust asja laseb hästi, edasi läheb madratsiks. Lauaservi paras siluda-kantida.
Vasta

Pool teemat siin Makita poolt ja vastu arutelu. 
Saeteemas nentisin, et 2*18V akuga saagi uue XGT vastu ei vahetaks, aga uurin laiemalt, kuidas erinevate Makita 40V akuriistadega kogemus on? Äkki peaks miski mitme aasta lõikes 18V pealt ära liikuma?
Enamustel palju jõudu küsivatel riistadel (saed, sds) on kaheakuline isend olemas, kas on mingi eelis sellel, et see 36 volti tuleb füüsiliselt ühest klotsist, mitte kahest?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne