Jalgratta pump.
#1

Sattus kätte üks jalgratta pump, kuna pump pärineb vanavanaema juures ning sealt tuli ka minu Pensa tehase naisteratas, siis tahaks küsida kas see pump või kuuluda tollele jalgrattale?

[Pilt: 044521957d713e.jpg]

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#2

Võib, see on tüüpiline 1960-70ndate aastate rattapump. Liigub masslademetes, tihti küll mittetöötava kolviga, kuna nende koostekvaliteet oli sageli allpool arvestust. Kolvi vahetamise või venitamise järel saab reeglina tööle.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kas jalgratastele pandi tol ajal kaasa selliseid, jalatoega pumpasid? Minu mälestustes on see nn. "võrripump", oli kaasa abimootoriga ratastel (Riga jm).
Jalgrattapump oli ka alumiiniumist, aga altväljuva voolikuga ja ka ilma jalatoeta. Vähemalt 80-datel.
Vasta
#4

ennww Kirjutas:Kas jalgratastele pandi tol ajal kaasa selliseid, jalatoega pumpasid?...

1980. a. ostetud Harkovi jalgrattal "Sputnik" oli kaasas täpselt selline. Lööb hästi õhku siiani.
Vasta
#5

ennww Kirjutas:Kas jalgratastele pandi tol ajal kaasa selliseid, jalatoega pumpasid? Minu mälestustes on see nn. "võrripump", oli kaasa abimootoriga ratastel (Riga jm).
Jalgrattapump oli ka alumiiniumist, aga altväljuva voolikuga ja ka ilma jalatoeta. Vähemalt 80-datel.

Oli nii ja naa, mida parajasti ladudes saada oli (N.Liidus oli kõik ju tsentraliseeritud). Muide, jalatoega pump erineb toeta pumbast vaid selle poolest, et alaosas on külgedel kaks umbauku, millest saab traadist jalatoe otsad läbi pista.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

ennww Kirjutas:Kas jalgratastele pandi tol ajal kaasa selliseid, jalatoega pumpasid? Minu mälestustes on see nn. "võrripump", oli kaasa abimootoriga ratastel (Riga jm).
Jalgrattapump oli ka alumiiniumist, aga altväljuva voolikuga ja ka ilma jalatoeta. Vähemalt 80-datel.
Jalatoega pumpa mäletan minagi võrriliste küljest, jalgratastel rohkem käte vahel sutsitavad pumbad.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Muide, jalatoega pump erineb toeta pumbast vaid selle poolest, et alaosas on külgedel kaks umbauku, millest saab traadist jalatoe otsad läbi pista.

Muide, hea tähelepanek! Smile Pakuks veel omaltpoolt, et põhierinevus on läbivas keermestatud avas, mis jalatoeta pumbal asub pumbasilindri pikiteljel, uurimisalusel jalatoega pumbal aga eelnimetatud teljega risti, samas piirkonnas, kus Valdo mainitud umbaugud.
Muu salapärane sisemehanism, kinemaatika ja tööpõhimõte on sama.
Lisaks on identifitseeritav pump lühem kui tavaline "pikk" jalgrattapump.
Kuigi neid liigub masslademes, pole ma ise paraku kohanud neid ei jalgrattal ega võrridel, omal ka üks selline olemas, toimib laitmatult ja julgeks pakkuda, et üldjuhul vist siiski varustatud "jalgrattaventiili" otsikuga voolikuga.
Selline tähtis teade minu pooltToungue
Vasta
#8

ennww Kirjutas:... Minu mälestustes on see nn. "võrripump", oli kaasa abimootoriga ratastel (Riga jm). ...
Kas võrripump veidi jämedam ei olnud? (või oli see juba mootorrattapump?)
Vasta
#9

Mul peaks ka kuuri all olema ema 80-alguse saljuudi küljes selline jalatoega pump. Oli poest ostes kohe küljes. Nii et jalgratta pump kindlasti.
Vasta
#10

Suured tänud kõigile abistajatele. Kahjuks ei tõõta ka see pump, kas seda sisu/kolvi oleks võimalik asendada ka millegi uuema pumba omaga või on seal teatud mõõdud ka vms?

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#11

Kevin68 Kirjutas:Suured tänud kõigile abistajatele. Kahjuks ei tõõta ka see pump, kas seda sisu/kolvi oleks võimalik asendada ka millegi uuema pumba omaga või on seal teatud mõõdud ka vms?

Kõigil nõukaaja lõpu omadel (1960-80ndad) on kolb sama mõõduga.Ž

Mis muide kolvil viga on? Kas välja veninud või puruks murdunud (mõranenud). Kas LITOLi või muu konsistentse määrdega määrmimise ja kerge venitamise tulemusena ei hakanud ka tööle?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Aga kas keegi oskab õelda missugune see ühele poole käiv kinnitus klamber välja näha võib? Muidugi oleks kõige parem, kui kellegil sellisest pilt leiduks!

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne