Uunikute Talveralli 2009 järelkaja, fotod, videod ja muljed.

Ürituse üks algsetest ideedest oli ka üldise vanatehnika tehnilise taseme tõstmine. Eestis hakkas kümmekond aastat tagasi maad võtma üleilmne iluautode konkurss. Inimesed hakkasid vanatehnikat treileritega vedama, sest olid panustanud ainult ilusasse välimusse. Sarnaseid eputrillasid-pepulillasid on maailm täis. Me vaatame küll arvuti ekraanilt, et mida vägev tehnika, aga reaalselt ei ole näha, kas asi töötab ka või on ainult kunstpahteldajate töögrupi väljanäitusega tegu.
Kõikvõimalikud Uunikute Talverallid ja muud sarnased üritused on tegeliku taseme näitajad. Seal selgub korraga väline ilu, tehniline võimekus ja juhi oskused.
Kui sa pead ennast ikka vanatehnikameheks, siis ei ole vabandust, et auto on liiga vana või juppe pole saada. Selleks me ju selle hobi olemegi valinud, et palju probleeme oleks. Need kes tahavad rohkem probleeme nautida, need sõidavad ebakvaliteetsemate sõidukitega või lausa tsiklitega ja need , kes tahavad mõõdukalt probleeme, sõidavad kvaliteetsete autodega.
Haruldasemat uunikut on probleemsem ülal pidada, seega on nauding suurem. Igale ühele tema oma soovide järgi ja kõik ei taha väga palju probleeme korraga, alustuseks võib ka veidi softimalt asju võtta. Välismaa inimesed on loomupoolest alalhoidlikumad ja nad ei torma Moskvich 400 roolis Peking-Pariis rallile, nad teevad seda ikka uunikutega, mis eeldatavasti vähem probleeme pakuvad.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

PlyVal64 Kirjutas:Tavaline Mosse on täiesti samaväärne tavalise 911'ga, tavaline 2101 tavalise Alfaga, tavaline kõrvadega sapikas tavalise R4, Põrnika, Mini vms jne.

nõus vahetama heas korras 2101 samaväärse tavalise Alfa vastu!Ja konstruktiivne debatt ja positiivsed soojad mõtteavaldused viivad vägisi juba mõtted järgmise Talveralli peale, mille korraldamisele õlga alla panna.

Siiralt Teie,

üks korraldaja-ahvidest (hetkel ei peereta ega banaanikoori ei loobi)
Vasta

Väravamehaanik Kirjutas:Ürituse üks algsetest ideedest oli ka üldise vanatehnika tehnilise taseme tõstmine. ...., nad teevad seda ikka uunikutega, mis eeldatavasti vähem probleeme pakuvad.

Täitsa nõus.
Aga millal siis Packardi Talverallile käima jooksete, küsin põnevalt?
Cool

Või võidab ikkagi see, kel on surres rohkem talverallil mittekäinud packardeid?
Vasta

Red Baron Kirjutas:nõus vahetama heas korras 2101 samaväärse tavalise Alfa vastu!
Kõigepealt üks mittetavaline Alfa, kuigi ka see on tegelikult "tavaline" aga selle-eest mine mistahes Euroopa vanatehnikasõidule või kokkutulekule ja kõik ruigavad mõnust: Alfa-Romeo GTj 1600, 1974, 70 000 EEK.
Aga siis ka üks tõesti LADAga samaväärne Alfa: Alfetta 2,0 QO 4-door 1984, 6300 EEK. Eestis maksavad Ladad kohati isegi rohkem???
Ahjah, siis noori klassikuid ka: Alfa GTV, 30 000 EEK. Pole küll GTV6 aga klassik igal juhul. Indrek66 võiks oma (ainsa?) Eesti GTV6'e ka korda teha ning rajale tuua. Kaua ikka nende Põrnikatega jamada Big Grin
Vasta

stihl Kirjutas:Aga millal siis Packardi Talverallile käima jooksete, küsin põnevalt?
Cool

Või võidab ikkagi see, kel on surres rohkem talverallil mittekäinud packardeid?
Kui vaadata seda Packardit, mille pildid meil kodulehel väljas on, siis see konkreetne isend ei sobi Uunikute Talveralliks, ta on liiga pikk, üleni originaalis ja tehase värvi all ning sellega ei ole mõtekas ega ka põnev talvel soolastel teedel uhada. Aga ega me mingid ühe Packardi mehed pole... Lühema teljevahega ja teravama mootoriga sportvariandid sobivad paremini meie talvistele teedele.
Tegelikult on minu matkamise ja rallimise lemmikuks kujunenud hoopistükkis nõukogude päritolu GAZ 22. See on elementaartehnikaga, hea teelpüsivusega, minu kehaehitusele käepäraste kangidega, selg ei jää haigeks ja mahutab palju matkal vajaminevaid asju ning on võimeline vedama ka erinevaid haagiseid, nii paate kui maju. Mõistliku kütusekuluga sõiduk. Esialgu alustaks sellega lähivälismaal käimist ja veidi harjutades võiks isegi maailma mastaabis maratonrallile minna. Unikaalsuse osas on üsna vähelevinud, ülejäänud Euroopa vanatehnikaüritustel vast aia taha ei jäeta.
Samas ei tea kunagi elu ette, äkki tuleb ka mingil hetkel tuju teha hoopis ralli Horch valmis, sest keskea kriis on veel ees.

Kulla Red Baron - vaadakem maailma hindu erinevates masinaklassides ZIS 110 maksab kolm korda rohkem kui Packard, mille järgi see tehti. Rääbise järgi lõhnav Volga vahetab omanikku suurema raha eest kui sama aasta S klassi Mersu. Heas korras Muhk maksab poole rohkem kui Fiati analoog. Alumiiniumist ZIL 127 buss maksab 20 korda rohkem, kui tema ameeriklasest analoog.

Ehk siis vahepealse jutu juurde tagasi tulles - ei ole meil juba kümne aasta pärast enam ühtegi üle 35 aasta vanust nõukogude sõiduautot Uunikute Talverallil ja enamuses libiseme külg ees kurvi Inglise - Saksa - Itaalia - Ameerika vanatehnikaga, sest sellest käib jõud, mõistus ja rahakott meil üle.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

PlyVal64 Kirjutas:Kõigepealt üks mittetavaline Alfa, kuigi ka see on tegelikult "tavaline" aga selle-eest mine mistahes Euroopa vanatehnikasõidule või kokkutulekule ja kõik ruigavad mõnust: Alfa-Romeo GTj 1600, 1974, 70 000 EEK.
Ahjah, siis noori klassikuid ka: Alfa GTV, 30 000 EEK.

Kulla PlyVal, sa ikka mõtled ka enne, kui siia selliseid linke riputad, kriisi ajal, eksole...Algul ruigad vihast.....aga pärast juba tõesti mõnust :-)
Vasta

Sihukesi Alfasid ja - fänne, muideks, Eestis ikka omajagu juba on (kaotasin just ühe taastamispakkumise 72a GTV-le) ja ka korda tehakse...(need autod tehti ajal, kui bemm oma 1502/1602/2002ti-ga oli alfa kõrval veel ikka poisike autotegija...)

Ka transaxle GTV-sid on paar tükki seismas/kohe varsti plahvatamas...


jahutasin vist natsa "esmaesitluse lootuse" entusiasmi...
Vasta

Väravamehaanik Kirjutas:ZIS 110 maksab kolm korda rohkem kui Packard, mille järgi see tehti. Rääbise järgi lõhnav Volga vahetab omanikku suurema raha eest kui sama aasta S klassi Mersu. Heas korras Muhk maksab poole rohkem kui Fiati analoog. Alumiiniumist ZIL 127 buss maksab 20 korda rohkem, kui tema ameeriklasest analoog.

Pigem ZIS-i eest küsitakse rohkem.
Aga ei saada - sest keegi ei taha osta. Omanik on küll sinna tagunud hulka mõttetut raha, aga tolku ei ole...

Samamoodi Volgaga. Mine proovi seda mujal maailmas maha müüa. Küsivadki, et mis rääbis see on...
Vasta

stihl Kirjutas:Pigem ZIS-i eest küsitakse rohkem.
Aga ei saada - sest keegi ei taha osta. Omanik on küll sinna tagunud hulka mõttetut raha, aga tolku ei ole...

Samamoodi Volgaga. Mine proovi seda mujal maailmas maha müüa. Küsivadki, et mis rääbis see on...


Sellised on kallid ainult siin, näiteks inglismaal küsitakse GAZ 69M eest 7000.- Eeku ja keegi ei taha. Selle Raha eest Landroverit ei osta.
Vasta

Väravamehaanik Kirjutas:Ehk siis vahepealse jutu juurde tagasi tulles - ei ole meil juba kümne aasta pärast enam ühtegi üle 35 aasta vanust nõukogude sõiduautot Uunikute Talverallil ja enamuses libiseme külg ees kurvi Inglise - Saksa - Itaalia - Ameerika vanatehnikaga, sest sellest käib jõud, mõistus ja rahakott meil üle.
Just-just, kui läheneda vaid ja ainult hinnatasemest, juppide saadavuselt jne. Kuna "eriti uhkeks uunikumiks" peetakse lihtsalt vana sünniaastaga ja soovitatavalt tõldkerega autot, siis selliseid on kommiraha eest terve Ameerika Ühendriigid pilgeni täis. Uue pisiauto hinna eest tood endale sellise asja, et kõik ahhetavad. Sa võid aastaarvu, värvi, rehvide mustri jääksügavust ja viimast õlivahetamise aega ka valida. Tegelikult on neid isegi Eestis saada, lõuna-osariiklased on nii mõnegi uhke tranduleti siia toonud.

Vene tehnika "häda" on see, et kõik pealtvaatajad ja kommenteerija on ju sigatargad, muidugi omaarust, ja kui paraadil sõidab järjest näiteks M-20 kabrio, M-72, M-410N ja 1959 Caddy, siis kiibitsejad ahhujeitavad, "oo, käddi, ah, mingid pobedad ja mossed...". Aga mistahes sõjajärgne kädi on täielik tavalisus M-72 või M-410N kõrval. Ja reaalselt oli viimase Talveralli üks kõvemaid masinaid naiste vagun-Volga.

Ajame siis veel rahvast närvi: võtsin lihtsalt USA ebay lahti, sortisin autod vanuse järgi ja kohe kõige esimene pakkumine võtab suisa tummaks:
osta kohe 15900 USD eest harulduste haruldus. Ehitatud 1957 ehk isegi siis on tegu 52 aastat vana uunikumiga aga mis ta tegelikult on?
Vasta

PlyVal64 Kirjutas:Vene tehnika "häda" on see, et kõik pealtvaatajad ja kommenteerija on ju sigatargad, muidugi omaarust, ja kui paraadil sõidab järjest näiteks M-20 kabrio, M-72, M-410N ja 1959 Caddy, siis kiibitsejad ahhujeitavad, "oo, käddi, ah, mingid pobedad ja mossed...". Aga mistahes sõjajärgne kädi on täielik tavalisus M-72 või M-410N kõrval. Ja reaalselt oli viimase Talveralli üks kõvemaid masinaid naiste vagun-Volga.

See pole ainult vene tehnikaga, võrdluseks vagun-Volgale võib mingi suvalise MKI universaal-Escorti tuua, neid pole ka enam üldse säilinud, aga on nad sellepärast kõvad ja väärtuslikud?
Lahtise M-20 kõrvale näiteks mingi üliharuldane vana cabrio Londoni takso, samuti pole midagi väärt ja keegi ei ahhujeita.
Vasta

huvitav, kuidas oleks Hindustan Ambassador selle ürituse valguses? ei teagi kas neid eestis on, indias kehtivad teised nõuded autodele. On ju ka neid 50 aastat järgimööda täpselt samamoodi vorbitud.
Vasta

Villu, Sa jääd alati ja igavesti alla, ole kindel! Su Londoni takso on poisike esimese lahtise katusega LAZ-bussi kõrval! Ja-ja, seesama, mis "Mehed ei nuta" filmis igati uhkelt näha on. Selliseid vist ei ole maailmas ühtegi alles? Ühistranspordi vahend, nagu ka takso.
Või siis Eestis olemas olev ZIL 118 Junost!!! Üks SEITSMEST valmistatud bussist!!! Loodame, et 007LKA ikka on alles ja mingil hetkel on meil kõigil võimalus seda uhkelt paraadil sõitmas näha. Sellele bussile saab harulduselt ja väärikuselt kõrvale panna vaid mõne Aadu või tema lähikondlase kasutada olnud Mersu. Ja ka teised maailma vägevate riigimeeste autod. Filmitähe, näiteks Gary Cooperi Duesenberg on täielik jama ajalooliselt sellise masina kõrval. Autona ülikõva ja ka üks kallimaid maailmas kuid maailma konteksti panduna lihtsalt üks edeva inimese mängukann, kellest maailmas mitte midagi ei sõltunud. Nendest, kelle jaoks tehti ZIL 118 ja keda need bussid saatsid ja vedasid, määrasid pool sajandit kogu maailma elu. Selles ongi vahe. Ahjah, siia läheb loomulikult ka Kirsi omanduses olev ZIL. Ehk sellised autod, kus see võis kunagi kasvõi veerand tundi asuda TUUMAKOHVER koos "punase nupuga". Kui see on veel ka tõestatud fakt, on asi veel kõvem!

Londoni lahtise taksoga sõitsid ka kohalikud kerjused...
Vasta

PlyVal64 Kirjutas:võtsin lihtsalt USA ebay lahti, sortisin autod vanuse järgi ja kohe kõige esimene pakkumine võtab suisa tummaks:
osta kohe 15900 USD eest harulduste haruldus. Ehitatud 1957 ehk isegi siis on tegu 52 aastat vana uunikumiga aga mis ta tegelikult on?


Esimese hooga pakun, et ta on nagu vene autogi: tehtud kellegi omaaegset säravat ideed kopeerivana ja seepärast väärtusetu...Maksab lihtsalt tehtud restaureerimistöö hinda ja sedagi ei taha keegi maksta...(sest pakkumisi pole tehtud)
Vahe on ainult selles, et venes ei olnudki muud võimalik hankida ja seetõttu ka paljudel selline mälestus, et see on "meie ajalugu". Nendel "seal" oli ka teisi võimalusi...
Vasta

PlyVal64 Kirjutas:Villu, Sa jääd alati ja igavesti alla, ole kindel! Su Londoni takso on poisike esimese lahtise katusega LAZ-bussi kõrval! Ja-ja, seesama, mis "Mehed ei nuta" filmis igati uhkelt näha on. Selliseid vist ei ole maailmas ühtegi alles? Ühistranspordi vahend, nagu ka takso.
Või siis Eestis olemas olev ZIL 118 Junost!!! Üks SEITSMEST valmistatud bussist!!! Loodame, et 007LKA ikka on alles ja mingil hetkel on meil kõigil võimalus seda uhkelt paraadil sõitmas näha. Sellele bussile saab harulduselt ja väärikuselt kõrvale panna vaid mõne Aadu või tema lähikondlase kasutada olnud Mersu. Ja ka teised maailma vägevate riigimeeste autod. Filmitähe, näiteks Gary Cooperi Duesenberg on täielik jama ajalooliselt sellise masina kõrval. Autona ülikõva ja ka üks kallimaid maailmas kuid maailma konteksti panduna lihtsalt üks edeva inimese mängukann, kellest maailmas mitte midagi ei sõltunud. Nendest, kelle jaoks tehti ZIL 118 ja keda need bussid saatsid ja vedasid, määrasid pool sajandit kogu maailma elu. Selles ongi vahe. Ahjah, siia läheb loomulikult ka Kirsi omanduses olev ZIL. Ehk sellised autod, kus see võis kunagi kasvõi veerand tundi asuda TUUMAKOHVER koos "punase nupuga". Kui see on veel ka tõestatud fakt, on asi veel kõvem!

Londoni lahtise taksoga sõitsid ka kohalikud kerjused...

Peale jäämine polegi eesmärk, pigem vaidluses enda ja teiste silmaringi avardamine. Londoni taksot ma tuumabussiga ei võrdlegi, küll aga Pobi ja Volgaga, kus sõitsid inglise kerjuste asemel vene kerjused.
Võrdleme võrreldavaid asju, näiteks vene tuumabussi usa tuumabussiga, kahtlen, kas kumbagi neist tutikana säilinud on.
See, et punaseid meid okupeerisid ja lähedal asuvad ei tee neid minu jaoks kuidagi teistest paremateks.
Filmistaarid jätavad mind ükskõik kust maailma otsast külmaks.
Vasta

Mehed, mehed, ärge jamage, ma hakkan niimoodi omale haruldast bussi tahtma....muidu enam üritustele ei saagi. Isegi korraldajana mitte..

See 19 tõld on muidugi vana ja uhke aga minu jaoks personaalselt kõige huvipakkuvamad autod ei ole eriti vanemad kui ajast, mil kodarvelg juba kippus kaduma, kuid laial astmelaual oli veel üsna mugav teise käege Tommy-gun'i käristada.
Vasta

Väravamehaanik Kirjutas:Minu meelest käib siinne temaatika väga hästi Uunikute Talveralli kontekstiga kokku, sest nii saame asjast järjest parema ürituse edasi arendada.

Kui tahetakse ürituse kvaliteeti saada suuremaks, siis tuleb protsesse suunata. Enne järgmist Uunikute Talverallit tuleks esiteks teha kvaliteedi ja stiili seminar koos eksamiga ja seejärel jagada osalejad sportlasteks (piiratud kogus) ja matkajateks. Matkajatele pole kiiruskatseid vaja ja ürituse sujuvus läheb ühtlasemaks ja kiiruskatetele jagub omade hulgast publikut. Seni on minu meelest suurim viga olnud see, et peale enda tegemiste ei ole üritusest mingit pilti, ehk siis teisi ei ole võimalik näha enne kui lõunapausil ja õhtul.

Mina kui hetkel veel matkaja ootan juba pikkisilmi kvaliteedi ja stiili seminari ühte pikka päeva huvitavate sõnavõttude ja ettepanekutega
. Loodan, et see ainult ideeks ei jää Smile

Ja nagu laulusõnad ütlevad: Teemast vaevu loen , et siia seminar on maetud . Unustuse mullaga ta mõtted kaetud . Ammugi on meelest see entusiasm .
Seminari haual vaikses tuules kiigub malts Toungue


See aasta rendi RAF iga tekkisid küll mõtted, et sõidaks kui matkaja liskatselt lisakatsele jäädvustaks teeks ülekannet ja naudiks päeva kui pealtvaataja .
Aga siiski sai minust sportlikosalemine võitu ja läbisin ikkagi kogu trassi hambad ristis ja hirm võõravara pärast nahavahel Smile

Tänud siis Allanile kes usaldas mulle oma RAF i .
Vasta

ZIL 118 Junost - kui kellelgi veel vaja on, siis seda on võimalik hankida...

Odav ta ilmsesti olema ei saaks...

Lugupidamisega,

Grupp Seltsimehi

GAZ 31013 ('92&'93), ZIL 131 '80
Vasta

hei,

teisest teemast veel... et endiselt ootan pikkisilmi teadet oma kaduma läinud kuueplaadilisest reggae-muusikakogust

ja teiseks otsin endiselt kontakti ülilahke VAZ autokonnaga, kelle käest saime laenuks benziini koos punase 10L kankuga

ja kolmandaks luban kohe lähiajal ära viia endisel minu käes olevad vesipiibu komplekti osad


haile selassie,
jamaicawagen

The existance of flamethrowers says that someone, somewhere, at sometime said "I need to set that thing on fire, but it's too far away."
---------------------------------
www.eastsidecustoms.eu
Vasta

dooker Kirjutas:hei,

teisest teemast veel... et endiselt ootan pikkisilmi teadet oma kaduma läinud kuueplaadilisest reggae-muusikakogust

ja teiseks otsin endiselt kontakti ülilahke VAZ autokonnaga, kelle käest saime laenuks benziini koos punase 10L kankuga

ja kolmandaks luban kohe lähiajal ära viia endisel minu käes olevad vesipiibu komplekti osad


haile selassie,
jamaicawagen

Kanku pärineb muhuklubi tiimist. võid võtta ühendust minuga 56357444 või otse omanikuga uku@muhuklubi.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne