Veel rallisid kalendrisse?
#1
Question 

Kuigi Talveralli pole vast mitmele veel läbi (sain isegi alles täna palavikust üle) ja käesoleva postituse hetkel ei ole enamus veel oma kohta üldtabelis leidnud algataks siiski arutelu, mida ma paremini ei oska pealkirjastada, kuid katsun kohe täpsustada.

Küsimuse või õigemini teemaalgatamise aluseks on tagasihoidlik mõte - Eestis võiks peale väga populaarse (et VEEL mitte kasutada sõna legendaarse) Talveralli ning tänavu vist kolmanda stardi saava suvise Tähesõidu vahele võiks mahtuda vähemalt üks, kui mitte 2 ralli-tüüpi-kohtumist. Pean silmas üritusi liikureile, millesarnaseid eelnimetatud ürituste stardinimekirjast on leidunud. Ja just neile, mitte rahvaralluritele. Ja siis kokkuvõttes jämedalt 3-4 kuuliste vahedega.
Idee alge on selles, et 1-2 ralli pärast aastas ei hakka vast enamus omale uunikume koju tassima ja/või seda aastaringselt hoiustama/putitama (on loomulikult juba nähtud erandeid). Küll aga võiks ostmist/säilitamist plaanida juba 3-4 ralli pärast hooajal? Sama teooriaga võiks soetatav olla ka väheke parem "põhi" kui 1-4tuh eek-i eest täna müüdav Lada või Volvo või misiganes. Minu loogika kohaselt arendab see pikapeale veel kirjuma ja loodetavasti ka keskmises vanuses pigem eakama stardirivi, mida saavad kõik nautida. Samas pikem ja uhkem stardirivi ning veidi rohkem üritusi aitaks hoida motivatsiooni ka praegustel tegijatel, et neilgi oleks võimalust soovikorral ka lõbusõitu teha. Lisaks toob seesugune sõbralikult sportlik ja pigem orienteerumisele kalduv, kuid mitte ka kiirusekauge ettevõtmine juurde "uut verd" siinsele uunik-rallirahvale. Loomulikult võib minu teooria ka väga vale olla, aga selle vettpidavus ei olegi nii oluline.
Võimaliku osalemise kohta kevadisel "Puhume-Torud-Puhtaks" või sügisesel "Tere-Talvine-Peavari" ootaks arvamusi ennekõike neilt isikutelt kes juba osalenud varasemalt (ükskõik kas roolis või mõnel istmel või x-olude sunnil täiel hingel pealtvaatajana). Need kes põhimõtteliselt ei taha oma autoga sellistel üritustel käia, kus auto võib tolmuseks saada võivad teha teema "lollid vanatehnika lõhkujad" ja seal lahata tekkinud murekoormat Aitähh ette Teile.
Mõistlikelt vastajatelt ootaks arvamusi stiilis: - Kas tihedam toimumine tuleks kasuks või kahjuks? - kas lumevaesel ajal on kalendris vaba nädalavahetust või on liiga tihe graafik, et sinna midagi lisaks mahutada? - Kui nö täna oleks valida kahe variandi vahel, siis kas pigem kevad või sügis? Ka kõiksugused kommentaarid, mis teeks üritusi paremaks või omanäolisemaks või lõbusamaks või mis iganes... Teemas tekkiv on nö VabaVara ning kõigile olemasolevate ja tulevatele korraldajatele kättesaadav Smile
Vasta
#2

Kuna need rallid on kindlasti nii mõnegi vanakese kindlast surmast päästnud, siis võiks mõni üritus veel olla küll, kus võibolla pöörataks rohkem tähelepanu masina välimusele, selle taastamise nn.köögipoolele ja ka isendi haruldusele.
Kuidas seda hinnata, peab arutama. Või on mõte vale?

GAZ 67 50a; JAWA 250 62a; Ford Granada Coupe MK1 76a
Vasta
#3

Üks üritus võiks olla suvel Võrumaal, võiks kasutada NL -i aegsete rallide kiiruskatseid katsetena (Rõuge ja Haanja kant). Võibolla võtta 80 -nda aasta ralli rajad ette ja läbida sarnaselt, nagu talverallilgi. Ehk teha väike põige ka lätimaale.
Ise saaaksin pakkuda laagriplatsi, kus saaks kokku ja samas võib seal ka ööbida (privaatne koht). Korraldamise pool peaks kellegi kogenuma peale jääma, ise aitan ka, niipalju kui oskan.
Vasta
#4

Cyllionu Kirjutas:Kuna need rallid on kindlasti nii mõnegi vanakese kindlast surmast päästnud, siis võiks mõni üritus veel olla küll, kus võibolla pöörataks rohkem tähelepanu masina välimusele, selle taastamise nn.köögipoolele ja ka isendi haruldusele.
Kuidas seda hinnata, peab arutama. Või on mõte vale?


Tervitus.
Sellistele uhkematele ka ikka juba sõidud olemas,näiteks
Postitus: #1Kindral Laidoneri Memoriaal 2009

KINDRAL LAIDONERI MEMORIAAL 2009


Reedel, 26. juunil 2009 toimub vanade jõuvankrite ja mototsiklite "Suur võiduajamine" trassil Viimsi - Rocca al Mare - Laitse - Lihula - Hansalinn Pärnu.
Laupäeval, 27. juunil toimub Hansapäevade programmis vanatehnika näitus Pärnus.

"Suur võiduajamine" algab Johan Laidoneri mõisast, Viimsis, kell 11 päeval. Osavõtjate registreerimine, tehnika näitamine ja ekskursioon Viimsi mõisas algab juba paar tundi varem.

Ootame osalema kõiki vanasõidukihuvilisi, kelle sõiduriist on piisavalt töökindel, et võiduajamisele vastu pidada. Siiski eeldame, et sõiduvahend võiks olla "sündinud" enne 1975. aastat! Juhul, kui masin on noorem, aga tahtmine "Suurest võiduajamisest" osa saada on siiski tugev, võid oma soovist korraldajatele teada anda!
Ja kui see trass sinu sõidukile liiga raske tundub, tule otse Pärnusse, näituse toimumise paika. Seal hakatakse saabujaid ootama juba kella neljast peale lõunat.

Klubi Unic Pärnu sektsioon
LaitseRallyPark
Virtuaalne Vanatehnikaklubi

Kutsed eesti, inglise, soome ja vene keeles


--------------------------------------------------------------------------------
Terv. Märt Aarne
http://www.autorestauraator.unicweb.ee

Ja ka Vanasõidukite Suursõit mis 2010a. suvel toimumas.

Suvel veel legendijärgi Võhmas Fotosõit ka juba 2 aastat toimunud.

Mina olen isiklikult alati valmis väljatulema ja kaunist nädalavahetust veetma,aga kõigeraskem on neid üritusi korraldada mis ka rahvale hinge lähevad ja naudingut pakuvad.
Kui hea mõte ning korraldajad-läbiviijad olemas ,siis arvan ,et ca.15- 20 autot ikka startti tuleb.
Sellised minu öised ja kiirelt mõeldud mõtted.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#5

Alwaro Kirjutas:Idee alge on selles, et 1-2 ralli pärast aastas ei hakka vast enamus omale uunikume koju tassima ja/või seda aastaringselt hoiustama/putitama

Jumal tänatud, et ei hakka. Kel seda jama veel vaja oleks...?

Ma siiani olen ikka arvanud, et jube hea, et enamus uunikume ei tassi...(Kuigi Väravamehaanik siin vahest räägib, et see juba on Eestis trend, kui Sul on uue nahksisu ja värske värviga 6-70ndate peresedaan ette näidata...Smile, mul, kahjuks, üks on...)

Teine asi on see, et uunikume peaks koju tassima ikka armastusest nende vastu, mitte rallihuvi pärast...
Ralli (ja ka muud üritused) on lisaboonus raske tehtud töö eest.

Kes, aga, kaasaegse autoga kiireltsõita tahab, sel ju võimalusi niigi mustmiljon...igasugu cuppe ja etappe toimub pea igal nädalavahetusel.


MANKS Kirjutas:Üks üritus võiks olla suvel Võrumaal,

Selle mõttega olen küll 100% päri. Laagriplatsi lubaduse panen kah kõrva taha hoiule....Cool
Vasta
#6

MANKS Kirjutas:Üks üritus võiks olla suvel Võrumaal, võiks kasutada NL -i aegsete rallide kiiruskatseid katsetena (Rõuge ja Haanja kant). Võibolla võtta 80 -nda aasta ralli rajad ette ja läbida sarnaselt, nagu talverallilgi. Ehk teha väike põige ka lätimaale.
Ise saaaksin pakkuda laagriplatsi, kus saaks kokku ja samas võib seal ka ööbida (privaatne koht). Korraldamise pool peaks kellegi kogenuma peale jääma, ise aitan ka, niipalju kui oskan.

Novot. Üks lootus oligi seoses teemaga, et Lõuna-Eestis keegi ärkaks. PlyValiga on juttu olnud, et Lõuna-Eestisse raja tegemine Tallinnast vaadatuna on tänasel kujul kole kallis ja veel rohkem aega võttev. Võiks ju sealtkandi mehed kokku istuda ja vähemalt plaani pidada. Minimaalselt nõuannetega ja kogemuste jagamisega oleks ilmselt siinsedki korraldajad abiks.
Vasta
#7

stihl Kirjutas:
Alwaro Kirjutas:Idee alge on selles, et 1-2 ralli pärast aastas ei hakka vast enamus omale uunikume koju tassima ja/või seda aastaringselt hoiustama/putitama

Jumal tänatud, et ei hakka. Kel seda jama veel vaja oleks...?
Ma siiani olen ikka arvanud, et jube hea, et enamus uunikume ei tassi...(Kuigi Väravamehaanik siin vahest räägib, et see juba on Eestis trend, kui Sul on uue nahksisu ja värske värviga 6-70ndate peresedaan ette näidata...Smile, mul, kahjuks, üks on...)
Teine asi on see, et uunikume peaks koju tassima ikka armastusest nende vastu, mitte rallihuvi pärast...
Ralli (ja ka muud üritused) on lisaboonus raske tehtud töö eest.
Kes, aga, kaasaegse autoga kiireltsõita tahab, sel ju võimalusi niigi mustmiljon...igasugu cuppe ja etappe toimub pea igal nädalavahetusel.

Katsun täpsustada oma "tassimise" mõtet. Eelkõige pidasin silmas tehnikat mida võiks tuua Rootsist/Soomest millel siinmaal oleks ehk suurem harulduse maik, kuivõrd 100% originaali hõng. Ja mis puudutab nendega rallitamist, siis (nagu esmapostituses kirjas) kogu rõhk on Fun üritusel, mitte silm-ruudus-rahvaralli või millegil hullemal. Isiklikult mulle tundub, et seesugused üritused (mis on tehtud osalejatele) on siinsele rahvale rohkem mokkamööda, kui kogunemised "külalaatadel".
Näiteks eelmise Suursõidu läbisin Corvairiga ning hoolimata sellest, et see ei ole tänases mõttes just parima juhitavusega nautisin mina igaljuhul rohkem sõidupoolt, kui erinevatel platsidel istumist.
Kogu mu ralli-mõte ongi selles, et vanakesed väärivad nendega sõitmist, mitte kuuris hoidmist. Loomulikult ei pea ma siin silmas, et kõik muuseumi eksponaadid peaks külavahe teid uhama. Seal kusagil on ikka piir, aga selle piiri asukoha üle ma vaielda ei tahaks. Igaljuhul minu sügav kummardus Sulle Stihl, et võtsid vaevaks oma jõuvankriga Talverallil osaleda.
Vasta
#8

Kui me tahame, et me näeksime Maarjamaal sarnast pilti, kui välismaa uunikute rallidel, siis tuleks meil saata välismaale pakkumine, et mingi etapp meil korraldataks ja küsimus ongi suuresti lahendatud. Kui me aga tahame ise osaleda ja korraldada, siis ei ole mingit põhjust ihaleda välismaa kalleid uunikuid nendeks sõitudeks.
Meil käivad tsikliüritustel igasugu välismaalased just põhjusel, et neil on kõrini viimse vindini restaureeritud rihmaveoga Nortonitest ja Triumphidest, nad tahavad ehtsat Izzi ja Emmi näha.
Mul käis kaks aastat tagasi peast läbi idee, et võiks ka tumerohelise lahtise Bentley või potisinise Bugatti istumise alla suhelda ja Uunikute talverallil paar kiiremat kurvi võtta. Aga siis jõudis mulle eneselegi ehmatusega kohale, et maailma mastaabis on see "meinstriim" ja see on ka peamine põhjus, miks see projekt seni õnnestunud ei ole. Kõik meie vabariigi rikkurid on käinud välismaal ja keegi neist ei avalda soovi näha välja nii, nagu keegi suvaline välismaalane juba välja näeb.
Mitmemiljardilises maailmas tuleks edukaks elamiseks millegagi teistest eristuda. Asjade ostmine on läbitud etapp, sellega saab igaüks hakkama, kel vähegi raha on. Isetegemine on inimkonna ajaloos suhteliselt vähelevinud ettevõtmine, ehk siis kui keegi teeb ise mõne vana välismaa rallika korda ja tuleb sõitma, siis on IN aga lihtsalt vanaaegsete välismaa autode kokkuostmine on sama hea kui arutu shoppamine ja on üsna igav.

Selleks, et Uunikute Talveralli oleks huvitav üritus ka tulevikus, tuleks sarnase skeemiga ürituste hulk viia miinimumini. Loomulikult ei saa maakondade esindajate entusiasmi maha kiskuda, aga eestlaste üldarvu juures ei ole vaja mitmeid kordi aastas teha ühte ja sama asja. Selleks, et muud rallid saaksid edukalt alata, tuleb Uunikute talveralli lõpetada, sama seis on ka Tagadi Laadaga, selleks, et uued laadad saaks sündida, tuleb olemasolev tappa.
Muu maailma kodanikud vaatavad meie rallist tehtud pilte just huviga, et siin sõidetakse Sigullide, Mossede ja sarnaste asjadega, mida mujal nähtud ei ole. Maailma mõistes on tegu haruldase üritusega, sest isegi endises liidus ei sõideta selliste asjadega põhjusel, et see oleks vanatehnika, vaid ikka sellepärast et uute välismaa rallikate jaoks ei jätku raha.

Ainus potensiaalne üritus, mis meil Eestis võiks õnnestuda ja mida mujal maailmas teadaolevalt veel ei ole on BUSSIDE RALLIKROSS (ringrada, ralli, mäkketõus, kiirendus vms). See oleks minu tagasihoidlike arvutuste kohaselt üritus, mis juba paariaastase pingutusega tooks sisse miljardeid ja ülemaailmset feimi. Loomulikult võiksin ma selle idee ka IN meestele pakkuda, aga siinses foorumis oleks ehk rohkem kõlapinda ja bling jääks perre. IN mehed peaks mind loomulikult napakaks ja hakkaks mingist reisijateveo seadusest ning tervisekindlustusest jahuma.
Klasse võiks olla kolm:11-19 reisijat; 20-36 reisijat ja 37- lõpmatus reisijat. Kusjuures kõik kohad peavad täidetud olema ja kõigil on kiivrid korralikult peas. Loomulikult võivad reisijad olla kostümeeritud...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

Alwaro Kirjutas:
MANKS Kirjutas:Üks üritus võiks olla suvel Võrumaal, võiks kasutada NL -i aegsete rallide kiiruskatseid katsetena (Rõuge ja Haanja kant). Võibolla võtta 80 -nda aasta ralli rajad ette ja läbida sarnaselt, nagu talverallilgi. Ehk teha väike põige ka lätimaale.
Ise saaaksin pakkuda laagriplatsi, kus saaks kokku ja samas võib seal ka ööbida (privaatne koht). Korraldamise pool peaks kellegi kogenuma peale jääma, ise aitan ka, niipalju kui oskan.

Novot. Üks lootus oligi seoses teemaga, et Lõuna-Eestis keegi ärkaks. PlyValiga on juttu olnud, et Lõuna-Eestisse raja tegemine Tallinnast vaadatuna on tänasel kujul kole kallis ja veel rohkem aega võttev. Võiks ju sealtkandi mehed kokku istuda ja vähemalt plaani pidada. Minimaalselt nõuannetega ja kogemuste jagamisega oleks ilmselt siinsedki korraldajad abiks.


Meil pole siin kedagi, kes julgeks ürituse läbi viia, kellegil pole kogemusi. Rääkisin ideest ka kohaliku vanatehnikaklubi juhatajaga, tema laitis idee just liigse keerukuse pärast maha. Kui on keegi, kes võtaks vedamise enda peale, siis abilisi ikka leiame.
Vasta
#10

Väravamehaanik Kirjutas:Ainus potensiaalne üritus, mis meil Eestis võiks õnnestuda ja mida mujal maailmas teadaolevalt veel ei ole on BUSSIDE RALLIKROSS (ringrada, ralli, mäkketõus, kiirendus vms).

vot see oleks kaunis vaatepilt Toungue teeme ära!

Lind on ka inime
_____
Lincoln Town Car 1997
Ford Ranchero 1977
GAZ Kuban 1991 Big Grin 
Mazda 323 1981 (USA variant)
VW New Beetle 2000
Vasta
#11

Lõuna-Eestis raja "tegemine" poleks probleem, terve meie tiim on pärit siitkandist. Otepää ja Võru ümbruses on palju häid ja ilusaid kohti, kus asja võiks läbi viia. Peaks lihtsalt mingitmoodi talveralli korraldajate ja muude rohkem korraldamises kogenud inimestega natukene läbi arutama ja harutama asja. Kui oleks keegi, kes oleks nõus abistama korraldusliku poole pealt oleks ka meie igatahes nõus

Rain
Vasta
#12

Täitsa intrigeeriv. Suvel on muidugi lihtsam, sest paljud on nõus telgis magama. Aga külmematel aastaaegadel on vaja siseööbimist meeletule karjale + toitlustamist. See võib teinekord problemaatiliseks osutuda, oleme sellega mõne korra kokku puutunud.
Vasta
#13

Mitu rallit-tähesõitu aastas?
Kaks juba on, võib-olla kannatab maksimaalselt kolm välja aga siis peab see "kolmas" olema ikkagi ajal, kus mitte-sittagi-muud teha pole ja kahest olemasolevast jällegi erinev. On talvine külm-lumine ja suvine soe-tolmav. Kui, siis oktoobri lõpp/ novembri algus kannataks teha justnimelt pimedas ehk öösel sõidetava "asja". Aga veel enne suurt lund ja SOOLA TEEDEL. Start õhtul 18-19 ja lõpp hommikul 8-9. Kilometraaþ 600+ km ja seda jutti ilma pausita. Nii on keskmine kuni 50 km/h. Algaks reede õhtul, siis oleks aega terve laupäeva päeva-öö korralikult pidust rõõmu tunda.

Kuid kogu selle asja juures on praegu üks ja kõige tähtsam tingimus: see ei tohi muutuda autospordiks selle tänases mõistes! Just selles mõttes, et praegu veel peab säiluma "lahe olemine", minimaalsed kulud, ajaviide jne. Pigem oleks see ekstreemsport, seda ju on näiteks talvel vana motikaga kihutamine.
Jah, 3. Talveralli ehk esimese Legendi järgi sõidetud sõidu eel oli mõte teha "One lap of America"-stiilis rahvaralli. Kuid selgeks on saanud, vähemalt minu ajuehitusele, et suure enamuse rahvarallurite-sprinteritega ei ole minul küll miskit peale hakata. Mina kutsun neid lihtsalt rallipeded-wannabed-"tahanollaMarkko", kellest suurem enamus ei mõista isegi sõita. Milleks loopida... teate küll seda ütlust?
Õnneks on erandeid ja nemad on ka Talverallidel ning Tähesõitudel käinud.

Seega oleks mõte, et ühe ööga kergvanatehnikal tiir Eestile peale. Nii suures piires aga lisakatseteks külastada erinevates maanurkades asuvaid spordirajatisi. Loomulikult on vahepealne osa regulaarsussõit ja orienteerumine võimalikult kõrvalistel teedel, mitte suht mõttetute tegelaste viljeletav "kummipalliralli" vms rahaga ülbitsemise tegevus.
Vasta
#14

Las talveralli ja tähesõit jäävad originaalseks,nii nagu nad on. Kui kellegil on soovi ja võimalust-tahtmist ise korraldada midagi,siis peaks see olema midagi uut ja omamoodi originaalset. Koopiaid ei ole mõtet tehaRolleyesLihtsalt mina arvan niiRolleyes
Vasta
#15

PlyVal64 Kirjutas:Kui, siis oktoobri lõpp/ novembri algus kannataks teha justnimelt pimedas ehk öösel sõidetava "asja". Aga veel enne suurt lund ja SOOLA TEEDEL. Start õhtul 18-19 ja lõpp hommikul 8-9. Kilometraaþ 600+ km ja seda jutti ilma pausita. Nii on keskmine kuni 50 km/h. Algaks reede õhtul, siis oleks aega terve laupäeva päeva-öö korralikult pidust rõõmu tunda.

kusjuures rallihommikul äratust 5 korda edasi lükates ja stardiplatsile ikka väga unesegasena jõudes, käis minugi pisikesest peast läbi mõte, et võiks hoopis Ööralli olla..
ja kuna lõunapoolusel on ralli puudu, siis miks mitte Ööralli sinna viia Wink
ja kui hevi metalli siis rajale ei lasta, tuleb kergjõuvankriga kohale kaarutada Toungue

Lind on ka inime
_____
Lincoln Town Car 1997
Ford Ranchero 1977
GAZ Kuban 1991 Big Grin 
Mazda 323 1981 (USA variant)
VW New Beetle 2000
Vasta
#16

Ka öine rada on väga hea mõte. Lõuna-Eesti metsade vahel tekib palju-palju võimalusi valesti sõita Smile
Vasta
#17

ÖÖ sõidu poolt .
Vasta
#18

bro Kirjutas:Ka öine rada on väga hea mõte. Lõuna-Eesti metsade vahel tekib palju-palju võimalusi valesti sõita Smile
Vaesed mehed need, kes kogematta üle läti piiri eksivadBig Grin
Aga öised rallid peaksid jääma soojale ajale, oktoobris on ööd natu jahedad, eriti kui jääd kuhugi pärapõrgusse ja ei suuda isegi päästeametile selgeks teha, kus oled.
Vasta
#19

MANKS Kirjutas:
bro Kirjutas:Ka öine rada on väga hea mõte. Lõuna-Eesti metsade vahel tekib palju-palju võimalusi valesti sõita Smile
Vaesed mehed need, kes kogematta üle läti piiri eksivadBig Grin
Aga öised rallid peaksid jääma soojale ajale, oktoobris on ööd natu jahedad, eriti kui jääd kuhugi pärapõrgusse ja ei suuda isegi päästeametile selgeks teha, kus oled.

Soojal ajal pole nagu eriti jälle ööd Smile Augustilõpus muidugi juba on . Ja lätti võiks eksida vahepeal ka .
Vasta
#20

Kuban Kirjutas:ja kuna lõunapoolusel on ralli puudu, siis miks mitte Ööralli sinna viia Wink

... et siis nagu Ööbikuoru Ööralli ? Big Grin Päris pull asi võib olla.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne