iz jupiter 2 (1ja 3 käik)
#1

Tere!Siuke probleem,et on jupiter 2 ja panen käigukasti kokku ja niuke viga et kui lülitan kolmada käigu sisse siis alumise kahvli hammarsattas ei tõuse ülesse kuigi peaks tõusma ja esimese käiguga sama lugu aga selle asemel poob hammasrattad kinni. Kas probleem võibolla kahvlites või kahvli võllis?Ja ma leidsin et ühed kahvid on sileda põhjaga ja teised kumera põhjaga!Adiake
Vasta
#2

Kas käigukasti paned ikka märkide järgi kokku?Kaugel muidu asud,saan ehk üle vaadata.
Vasta
#3

Tere,

Jupiter 2-l on vaja käigukast kokku panna IV käiguga kui mu mälu ei peta. Igatahes peab olema hammassektori ja kahvlite võlli hammasratta märk kohakuti. Seda on veidi ebamugav jälgida kui karteripooli kokku paned aga ma ise tegin kunagi nii, et värviga väike täpp peale sinna kohta kus märk on, siis on võimalik enne kokkuminekut veel üle piiluda kas asi läheb õigesti. Märgid on tehtud nii, et ühel pool (ei mäleta kummal) on märk hamba tipus ja teisel kahe hamba vahel. Mingil põhjusel ma ei pannud seda asja kokku nii, et oleks kohe märgid kokku pannud ja siis karteripooled omavahel. Muide sellel kahvlite lülitusvõllil peaks käima otsas ka reguleerimisseib, et ei oleks liigset lõtku. Siit veel küsimus: mis karteripoolte vahel tihendiks on? Tänapäeval kasutatakse palju silikooni aga ei arvestata seda, et algselt on mõeldud kartongtihendiga koostamine. Siit tulenevalt muutuvad ka lõtkud (tihendi eemaldamisel lõtk kaob ja liiga paksu tihendiga on jälle liiga suur). Olen oma õppetunni korra juba kätte saanud Dnepri peaülekande monteerimisel. Olin siis veel noor ja rumal.
Vasta
#4

Jupiteril minu mäletamistmööda karteripoolte vahel polnud tihendit vaid tehasest juba värviga kokku pandud.

vanamotopisiku ohver
Vasta
#5

Nobody Kirjutas:Jupiteril minu mäletamistmööda karteripoolte vahel polnud tihendit vaid tehasest juba värviga kokku pandud.

Oli jah nii. Mäletan, et panin ise ka värvi ja niidiga või siis ainult värviga. Mingil perioodil käis see mootor kolm korda päevas lahti. Olin siis umbes 13-14 aastat vana. Nüüd on juba pea 20 aastat möödas sellest ja seda ratastki ei ole enam alles. Mingid "MÕNUSAD MEHED" kellele sai garaaz üürile antud otsustasid minu eest, et mul ei ole seda ratast enam vaja.
Vasta
#6

Ise asun viljandimaal aga kõik punkdid seibid on õigesti paigutatud! Karterite poolte tihendini pole veel jõudnud.
Vasta
#7

Olen ise ka kristoferil käimakasti kokku panna proovinud.Kui käimakast punktide järgi kokkupanna siis läheb 4käik sisse,aga kui käiku vahetada 3käigule ei liigu alumine kahvel kuhugi.Pool pööret ja käimakast poob kinni.
Pilt käimakasti lülitus järjekorrast http://web.zone.ee/mootorattad/iz.htm
Vasta
#8

Kuna oma kandi poiss siis ise ka seda kokku pannud, aga pole tööle saanud. Kõik punktid ja hammasrattad panin õigesti ja kontrollisin üle, aga ei midagi. Sama ka seibidega, kõik joonise järgi olemas, aga ei midagi. Täiesti nõutuks võtab selline värk.

Karteripoolte vahel originaalis värv.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#9

Täpsemalt elan Mõisakülas!Ja telefoni nr on 56676726.
Vasta
#10

[quote=rauno600]
Olen ise ka kristoferil käimakasti kokku panna proovinud.Kui käimakast punktide järgi kokkupanna siis läheb 4käik sisse,aga kui käiku vahetada 3käigule ei liigu alumine kahvel kuhugi.Pool pööret ja käimakast poob kinni.


Tere,

Mul on veel üks idee. Äkki on kahvlid võlli peal omavahel vahetuses. Mul endal on vist olnud mingi säärane jama. Ei mäleta täpselt aga minuarust need kahvlid ei olnud ühesugused.
Vasta
#11

Mul on kahte sorti sileda põhjaga kavlid ja kumera!
Vasta
#12

barauc ma proovisin seda, et vahetasin kahvlid ära aga ei mõiunud!
Vasta
#13

Kahvlid on ühesugused, veel võimalus rappa panna kui paned teisipidi võllile peale.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#14

indrek1000 Kirjutas:Kahvlid on ühesugused, veel võimalus rappa panna kui paned teisipidi võllile peale.

Tere,

Infoks siis niipalju, et kahvlid on ikkagi erinevad. Ülemise võlli kahvlil on risti võlli teljega vaadates tihvti ja kahvli hargi vaheline mõõt suurem kui alumisel võllil. Siit tulenevalt ei saa käiguvahetus kahvlite omavahelisel vahetamisel mitte kuidagi toimida, sest kahvlite asukohad muutuvad s.t. neljas käik on küll sees aga käiguvahetaja võlli tapp ei ole lõpuni oma pesas (tekib vahe käiguvahetaja võlli ja karteripoole vahele).
Lisan siia lingi, mis juba eespool olemas.

http://web.zone.ee/mootorattad/iz.htm

Nagu siit kõige alumiselt selelt näha võib, on käiguvahetaja koostus alamkoostudena kaks kahvlit mis omakorda koosnevad detailidest. Juhin tähelepanu, et kahvli alamkoost on mõlemal juhul märgitud numbriga 16 aga samas on kahvlite endi numbrid koostudes erinevad, vastavalt nr. 9 alumise ja nr. 15 ülemise võlli kahvel. Kahjuks ei ole see mingi tööjoonis ja siit ei selgu täpne vahe ning selel puudub ka spetsifikatsioon aga ma olen kindel, et kui detaili numbrid on erinevad, siis on ka detailid erinevad.

Antud juhtumi puhul oli aga kasutatud kahte alumise võlli kahvlit ja seetõttu ei saanud käiguvahetus ka toimida.

Jõudu tööle ja andke teada kui asi sõitma hakkab!
Vasta
#15

Tere!

Kahvlid on kindlasti erinevad. Joonisel kahvel No 9 omab freesitud "sälku", seibi No 8 poolses osas. See on vajalik, et kahvel ei puutuks kokku vahevõlli esimese hammasrattaga.

Onu Mart
Vasta
#16

Baracus Kirjutas:
indrek1000 Kirjutas:Kahvlid on ühesugused, veel võimalus rappa panna kui paned teisipidi võllile peale.

Tere,

Infoks siis niipalju, et kahvlid on ikkagi erinevad. Ülemise võlli kahvlil on risti võlli teljega vaadates tihvti ja kahvli hargi vaheline mõõt suurem kui alumisel võllil. Siit tulenevalt ei saa käiguvahetus kahvlite omavahelisel vahetamisel mitte kuidagi toimida, sest kahvlite asukohad muutuvad s.t. neljas käik on küll sees aga käiguvahetaja võlli tapp ei ole lõpuni oma pesas (tekib vahe käiguvahetaja võlli ja karteripoole vahele).
Lisan siia lingi, mis juba eespool olemas.

http://web.zone.ee/mootorattad/iz.htm

Nagu siit kõige alumiselt selelt näha võib, on käiguvahetaja koostus alamkoostudena kaks kahvlit mis omakorda koosnevad detailidest. Juhin tähelepanu, et kahvli alamkoost on mõlemal juhul märgitud numbriga 16 aga samas on kahvlite endi numbrid koostudes erinevad, vastavalt nr. 9 alumise ja nr. 15 ülemise võlli kahvel. Kahjuks ei ole see mingi tööjoonis ja siit ei selgu täpne vahe ning selel puudub ka spetsifikatsioon aga ma olen kindel, et kui detaili numbrid on erinevad, siis on ka detailid erinevad.

Antud juhtumi puhul oli aga kasutatud kahte alumise võlli kahvlit ja seetõttu ei saanud käiguvahetus ka toimida.

Jõudu tööle ja andke teada kui asi sõitma hakkab!

Jep nüüd saan aru. Enda masinat kokku panin siis sellele tähelepanu ei pööranudki, pime juhus, et kokku sain õigesti.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne