Vajan nõuannet DKW kolvirõnga tegemisel
#1

Masin on DKW Luxus 200 (198 cm³). Peale hooaja lõppu mootorit lahti võttes avastasin, et alumine kolvirõngas on lukukohast purunenud. Purunemise põhjustas ilmselt uus lukutihvt, mis ei lasknud paisudes rõngal piisavalt vabalt liikuda.
Kuna ma ise ei ole peale DKW mingite teiste markidega kokku puutunud, siis küsimus suurele ringile, kas mõne levinud mootorrattamargi kolvirõngas võib olla sedavõrd sarnaste mõõtmetega, millest oleks võimkalik teha asendusrõngas? Sama küsimus kulunud kolvisõrme ja sõrme pronkspuksi kohta, kas leidub analooge?
Rõngas: 63 x 2,5 x 2,5 (ristlõige on ruudukujuline, ilma faasideta)
Sõrm: 15,0 x 55 (pronksist otsakork on eemaldatav)

[Pilt: S_1793.JPG]
[Pilt: S_1794.JPG]
[Pilt: S_1795.JPG]
Vasta
#2

15 mm sõrm on meil küllalt levinud, sellega ei tohiks probleemi olla. Ei tea küll, ka IÞ JU/175 ccm olid 15 mm ja kui pikad. Omal hakkas kohe pihku üks 63 mm pikkune eiteamilleoma. Eks puks tuleb sobitada nii ehk teisiti.
Mina ise sellisest rõngaste sobitamisest eriti vaimustatud ei ole, vb käiks ta Sul 2 rõngaga sama hästi kui uue 3-nda rõnga lisamisel ? Eks oleneb, kui "kõveraks" silinder juba kulunud on. Foorumlane Mesamees pani hiljuti mingid IÞ JU rem rõngad ühele SB 200-le reanimatsiooni eesmärgil sisse. 63 rõngaid kindlasi olemas on, laiuse /paksusega iseküsimus, lukustustihvt ümber teha jne...
Vasta
#3

353-tüüpi Jawal on ka 15mm sõrm, pikkus arvatavasti 60mm ligi (silindri läbimõõt 65mm).
Vasta
#4

Lase treida see rõngas,veel parem mitu rõngast.
Vasta
#5

Tänud! Ostsin täna Teletorni motopoest Jawa 15x56 sõrme ja see sobis nagu valatud.
Rõnga kohta olen veel teada saanud et lähim vene silindrimõõt on Tuula 200 (62 mm).
Vasta
#6

(31-03-2009, 19:36 PM)heiki Kirjutas:  Tänud! Ostsin täna Teletorni motopoest Jawa 15x56 sõrme ja see sobis nagu valatud.
Rõnga kohta olen veel teada saanud et lähim vene silindrimõõt on Tuula 200 (62 mm).

Jupiter 4 nullremondi rõngas on ka 62mm, seega esimene remont 62,25 ja teine remont 62,50.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#7

Paistab, et kolbi on korralikult puhastatud. Ülemise rõnga alune aga jäänud kaunis mustaks, kui hästi need terved rõngadki peavad ja kui kulunud silinder on ?
Vasta
#8

Võrumaal siiski üks mees veel elab,kes tunneb kolvirõngaste valmistamise
tehnoloogiat.Senini pole ühtki kaebust.
Vasta
#9

(01-04-2009, 10:14 AM)kass Kirjutas:  Paistab, et kolbi on korralikult puhastatud. Ülemise rõnga alune aga jäänud kaunis mustaks, kui hästi need terved rõngadki peavad ja kui kulunud silinder on ?
Sõitsin sellisena, purunenud rõngaga eelmisel suvel peaaegu kõik vanatehnika üritused, pakun ca 400 km. Silinder on kindlasti kulunud, 80 aastaga on sõidetud arvatavasti nii mõnedkümnedki tuhanded kilomeetrid aga silinder ja kolb on endiselt originaalid. Jõudu on piisavalt ja ainus mootori kulumisele viitav heli on kolvisõrme kõlks. Kõik muud mootori laagrid said enne kokkupanemist välja vahetatud, sõrm ja sõrmepuks jäid sel korral ainsad vanad detailid kuhu jäi hingerahu häiriv käega tuntav lõtk.
Vasta
#10

Türil on üks härra, Jüri Meltsas. Olen tama kaudu saanud kõikvõimalikke kolvirõngaid. Osa on vabrikutöö, aga osa omalooming. Kasutaja "kass" tunneb seda neest , ehk oskab kommenteerida
Vasta
#11

(01-04-2009, 12:11 PM)sass Kirjutas:  Türil on üks härra, Jüri Meltsas. Olen tama kaudu saanud kõikvõimalikke kolvirõngaid. Osa on vabrikutöö, aga osa omalooming. Kasutaja "kass" tunneb seda neest , ehk oskab kommenteerida

Ei kommentaariToungue!
Jüri tunnen, rõngaid ei tunne. Julgen pakkuda, et Jüri nn. omaloomingu rõngaid üldjuhul ei kasuta. (minu teada). Samas ei julge kinnitada väidet, et koduvalmistatud rõngad ei täida neile usaldatud ülesandeid. Ja arvan, et Türil on mõned mehed küll, kes elujooksul rõngaid valmistanud on, iseasi kas nad neid veel teeksid ja kas sel sügavat mõtet on, iseasi, kui tõesti mingi haruldase X-mõõduga tegemist.
Ahjaa, Jüri otsib vajaliku mõõdu rõngaid paksudest välismaa raamatutest ja kui leiab, siis tellib, vahel otsib oma riiulitelt kaRolleyes
Vasta
#12

Kui on korralikult tehtud siis peavad "kodukootud" rõngad küll. Iseasi kui palju rõngaid ennem õigete mõõtude kättesaamist üle lävepakku konteinerisse lendab. Olen näinud hunnikut "praaki" mis tekkis 12 rõnga valmistamisel. Need rõngad igastahes töötavad küll igati õigustatult seal mootoris. Kuigi jah, kui mingeid sarnaseid kuskilt võtta on siis on see parem versioon igastahes, tookord lihtsalt ei olnud ja siis sai treipingile elekter sisse lastudBig Grin
Vasta
#13

(01-04-2009, 18:54 PM)gruppen Kirjutas:  Kui on korralikult tehtud siis peavad "kodukootud" rõngad küll.

Einoh, miks nad ei peaks pidama? Nõuka ajal tehti kartidele isegi malmist L-rõngaid kolhoositöökojas ja käisid väga hästi. Materjaliks oli "Krulli" malmist hobusevankri ratta koonus, hilisem vene kirjadega koonus selleks ei sobinud. Kui suudad kuskilt sobivat materjali leida, siis oskaja treiali käes ei tohiks midagi võimatu olla. Muidugi tänapäeval (raudlaevade ajastul) ei viitsi paljud sellise jamaga tegeleda. Vanasti oli teine asi, laevad olid puust ja ... Smile




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne