ARK ja parempoolse rooliga autod
#1

Teadmiseks foorumikasutajatele, on leitud seaduse tõlgenduses väike apsakas. Hekel ark soodus päevad ja saab ilma probleemideta arvele 25 aastat ja vanemad RHD (loe: parempoolse rooliga) vanatehnikat. Kui kellegil vana välismaa tehnikat on siis olge lahked. Kel küsimusi siis vastan heameelega. Üleeile loodi esimene pretsetent ja üks Land Rover kihutab nüüd rõõmsalt mööda kunde pool istudes mööda linna.

Tasub kiirustada, set ministeerumis olevat kurjad plaanid määrust muuta.

Edu registreerimisel!

Lisalugemist
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopic...0832#10832
http://www.miniklubi.com/foorum/viewtopi...&start=150

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

Parempoolest roolist rääkides....tehti ju ka vene masinaid ekspordiks parempoolse rooliga. Näiteks mul naabril seisab garaasis parempoolse rooliga Moskvich 412(kui ma öieti mäletan). See küll ilusti arvel ja hetke teema seda isendit konkreetselt ei puuduta.
Vabandan kui teemat niisama risustasin aga tahtsin selle jutuga tähelepanu juhtida sellele, et ka vene tehnika imed olid parempoolse rooliga ja nendest möned on kindlasti ka veel eestis liikvelSmile

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#3

Kõigil siinse foorumi kasutajatel on olnud võimalus antud teemat jooksvalt jälgida:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=23563

Mul tekkis asja jälgides selline küsimus, et kui nüüd kraanide kinnikeeramiseks läheb, siis kui kaugele sellega minnakse? Ehk siis kui juba "hallide alade" likvideerimiseks läheb, siis mis veel ära keelatakse?
Vasta
#4

(02-04-2009, 23:52 PM)Landy Kirjutas:  ... on leitud seaduse tõlgenduses väike apsakas. Hekel ark soodus päevad ja saab ilma probleemideta arvele 25 aastat ja vanemad RHD (loe: parempoolse rooliga) vanatehnikat.

Aga kuidas see saaks muudmoodi ollagi, kui uunikumid peavad vastama valmistajatehase nõuetele?

St nt kui mul oleks olemas 1909. aasta Prantsuse päritolu Brasier (parempoolse rooliga), siis selle arvelevõtmiseks peaksin ma selle harulduse ümber ehitama? Nonsenss ju.

(Minu puhul pole see teema küll aktuaalne, sest eelnimetet 1909.a. Brasierist on mul olemas kahjuks vaid raam, vänt ja pedaalid.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Väidetvalt küpsevat ministeeriumi koridorides eelnõu lubad parempoolset rooli vaid nn. "musta numbri" autodele. Kuid see oleks ebareaalne, sest kõik vanasõidukid ei saa ju "musta numbrit" kanda. Tingimused selleks liiga karmid.
Sel teemal sai räägitud Priit Veski ja Indrek Sirgiga, kes pidid asja uurima ja proovima ministeeriumis liigsele ning ajauvabale rabelemisele käsipidurit tõmmata.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#6

Edastasin teabe asjaomasematele tegelastele, kel mõnel on resto all just parempidirooliga inglaneBig Grin
Lolluste vastu tuleb tõesti võidelda, sest nendel ei paista lõppu tulevat. Kuid vägisi kinnistub mõte, et see pasane riik ei ole küll elamisväärne paik. Sest võitlus on ju mõttetu ja täielise ajupeetusega plekkpersed ning poliitprostid teevad ikka mida tahavad.
Vasta
#7

UK-s on autod odavad???

Selle põhjendus on see, et keegi kunagi kuskil arvas et peaks ikka keelama ja kuna oma peaga mõtlemine pole popp, siis on keelust tehtud jumalasõna. Massiliselt ei hakka parempoolse rooliga autosid kunagi teedel vurama, sest nad on sama mudeli vasakpoolse rooliga variandist pea alati kallimad.
Vasta
#8

(03-04-2009, 14:45 PM)Jesper Kirjutas:  UK-s on autod odavad???

uued autod on jõhkralt kallid. aga vanad raiped on seal roppodavad. Smile

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#9

Vanad raiped on odavad, sest MOT fail on sisuliselt pilet emexisse - remontimine on kallis ja valepoolset autot pole kuhugi vedada ka, vesi ka lisaks vahel. Mingid mõistlikud tarbeautod seal minuarust küll odavad pole, võrreldes Saksamaaga näiteks.

Ma mõtlen just sellest perspektiivist, et isegi kui neid (üle 25a vanu siis) saab regada siis ei usu kohe kuidagi et meid tabaks UK autode buum, mõned hullud teeks oma unistuse teoks ja elu läheks edasi.

Kahju et Elise 25a vana pole Smile
Vasta
#10

uhh, ma üritan ka oma 62a inglase ark-i tirida, loodan, et sellest ei teki lisa jama, et tal mootorit peal pole.
Vasta
#11

(03-04-2009, 22:44 PM)supp Kirjutas:  uhh, ma üritan ka oma 62a inglase ark-i tirida, loodan, et sellest ei teki lisa jama, et tal mootorit peal pole.


Tervitus.
Tekkib ikka probleeme,pane kasvõi ajutiselt midagi peale.
Autol peab mootor peal olema.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#12

Kaks sõna ARK uuendustest.
Uue riigilõivu seaduse rakendumisega tuleb ARK spetsialist kohapeale vaatama ainult traktoreid, liikurmasinaid ja paate, seega sõiduautod, veoautod ja näit. haagised, rääkimata mootorrattast, tuleb kõik ARK-i vedada.
Vasta
#13

Huvitav, miks saab Eestis arvele vötta paate, millel rool asub paremal, aga autosid mitte? Miks, siis paatidel ei nöuta, et rooli seadme asukoht peab olema vasakul?
Kas siin foorumis on kedagi, kes oskaks seda asja mulle ära seledada?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#14

(04-04-2009, 11:25 AM)miniest Kirjutas:  Huvitav, miks saab Eestis arvele vötta paate, millel rool asub paremal, aga autosid mitte? Miks, siis paatidel ei nöuta, et rooli seadme asukoht peab olema vasakul?
Kas siin foorumis on kedagi, kes oskaks seda asja mulle ära seledada?
Hea küsimus!

Vastan: sest paremal asuv rool ongi ÕIGEL POOL asuv rool. Absoluutselt kogu liikluseeskirjandus on pärit merelt, või õigemini jõgedelt ja kanalitelt, maismaa oma on lihtsalt kohandatud veeliikluseeskirjadest ja aja jooksul siis saanud juurde hulga spetsiifilisi täiendusi. Kui tunda ja lugeda paralleelsest COLREG'i (laevade kokkupõrke vältimise....) ja LE'd, siis on need pea ühesugused.

Laeval kutsutakse ka paremat parrast tüürpoordiks ja vasakut pakkpoordiks. Samamoodi on merelt pärit "parema käe reegel" ja näiteks Eestis aga ka igal pool mujal vasakul pool asuva rooliga maades on see idiootsus ruudus. Siin peaks olema "vasaku käe reegel", et veoauto-kaubiku juht ka saaks seda eesõigusreeglit ohutult rakendada. Reaalses elus tähendav see hiinapiina, kui teed ristuvad teravnurga all ja paremalt tulija tuleb kaudselt selja tagant. Mul kodurist (Kaevu/Sihi) on selline, RAM'iga oli võimatu sõita.

Parema käe reegel on pärit kaugetest suurte purjelaevade ajast, kui sel ajal veel rooliaer (mitte ratas või roolipinn) asus just seal. Roolimees vasakule ei saanud näha, laev lai ja puri ees. Edit: siit ka parema halsi eesõigus ehk seis, kus tuul puhub paremalt ja poom ning puri on vasakus pardas, laev kreenis ja vaateväli vasakule peaaegu olematu! Seega tuli tal jälgida paremat nähtavat külge ja sealt liginejale teed anda. Sest tema jäi ju teise laeva roolimehe jaoks varju. Kuna merendus on üle maailma samade reeglite järgi, siis on neil roolisüsteem kas paremas pardas või keskel.
Vasta
#15

Tsitaat:Hea küsimus!

Vastan: sest paremal asuv rool ongi ÕIGEL POOL asuv rool. Absoluutselt kogu liikluseeskirjandus on pärit merelt, või õigemini jõgedelt ja kanalitelt, maismaa oma on lihtsalt kohandatud veeliikluseeskirjadest ja aja jooksul siis saanud juurde hulga spetsiifilisi täiendusi. Kui tunda ja lugeda paralleelsest COLREG'i (laevade kokkupõrke vältimise....) ja LE'd, siis on need pea ühesugused.

Laeval kutsutakse ka paremat parrast tüürpoordiks ja vasakut pakkpoordiks. Samamoodi on merelt pärit "parema käe reegel" ja näiteks Eestis aga ka igal pool mujal vasakul pool asuva rooliga maades on see idiootsus ruudus. Siin peaks olema "vasaku käe reegel", et veoauto-kaubiku juht ka saaks seda eesõigusreeglit ohutult rakendada.

OT: Britannias on roolid paremal pool ja minu mäletamist mööda kehtib seal nö "vasku käe reegel". St võrsetel ristmikel pead ikka vasakpoolsele teed andma. Ise sealmail sõitnud, alguse oli päris jube.
Vasta
#16

Mina armastan Eesti Vabariiki, selle seadusi ja juhte, kõiki ametkondi ja ministeeriumeid ja linnavalitsusi. Maksan makse ja tean oma õigusi ja kohustusi. Ja mina ei saa aru, mis selle parempoolse rooliga siis nüüd lahti on? Vanatehnikat, mil rool paremal asub on alati meil registreerida saanud. Selleks pole olnud vajadust isegi seadusi väänata. Uute parempoolsete registreerimise poolt mina küll ei ole, sest see looks liigselt segadust ja tavakodanikele on liikluses rohkem standardeid vaja, et säilitada elementaarne ohutus.
Kas suudab keegi nüüd selge sõnaga lahti seletada, mis muudatust plaanitakse? Kas jutt käib sellest, et ühtlustada kõikides seadustes uunikute piir 35 aasta peale ja sellest tulenevalt ka viia muudatused sisse tehnonõuete seadusesse? See on ju minu meelest täiesti mõistlik ettepanek.
Vaevalt, et mingil ministeeriumi ametnikul on aega tegeleda paari parempoolse rooliga. Vanatehnika kvaliteedi seisukohast oleks tervitatav muuta kõikides tehnika kontrollimist ja arvele võtmist puudutavates määrustes ja seadustes 25 aasta piir 35 aasta peale. Nimelt ei mõõdeta TÜV käigus varsti suvaliste sierrade tahma ja see on ju looduse seisukohast halb. 25 aasta vanused sõidukid ei ole tänapäeva mõistes enam uunikud, heal juhul on üle 35 aasta vanused uunikuteks kujunemas. Kui kõige selle raames ei saa 25 aasta asemel kuni 35 aasta vanuseid parempoolse rooliga autosid vabalt registreerida, siis pole ju hullu. Paar "paadunud parempoolset" saavad ju alati eritingimusi taodelda ja ei pea ARK-i üldises järjekorras omi asju ajama.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

(05-04-2009, 22:42 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Paar "paadunud parempoolset" saavad ju alati eritingimusi taodelda ja ei pea ARK-i üldises järjekorras omi asju ajama.

sellest asi alguse saigi, et tahtsin, et mulle tehtaks erand. Keelduti, sest reeglite järgi (ja seaduse mõtte järgi) saavad parempoolse rooliga registrisse ainult:
1) pärandvarana saadud autod
2) ümberasujate autod
3) postiautod (+ erisõidukid)
4) musta numbriga vanasõidukid

konks on aga selles, et musta numbrit saab taotleda vaid üle 35 aastastele sõidukitele, millele lisaks kehtestatakse veel suhteliselt karmid nõuded - ega ilma asjata musta numbriga autosid eestis nii vähe pole.

Seega oli olukord selline, et nooremad kui 35 a vanused autod said Eesti registrisse ainult eespool punktides 1-3 mainitud juhtudel. Siis aga leidsin augu tehnonõuded sätestavas määruses, mis ütleb, et see ei kehti üle 25 aastastele autodele. Seega nüüd on parempoolse rooliga võimalik saada registrisse ilma mingi lisakeberniidita:

1) kõik üle 25 aasta vanused sõidukid
2) musta numbriga sõidukid.

Noorematele kui 25.a kehtivad ikka need 1-3 toodud juhud. Ja muuta tahetakse nüüd selliseks, et registrisse pääseksid AINULT needsamad eespool 1-4 punktides nimetatud juhud ja mitte kõik üle 25 aasta vanused sõidukid .. ehk ei midagi muud kui et likvideeritakse see auk. tahetakse likvideerida st.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#18

See on täiesti uskumatu, kuidas alles nüüd keegi selleni jõudis??? Ma olen seda rääkinud määruse 50 esimesest päevast alates, ka foorumites! Juba aastaid kehtiva määruse järgi EI PEA üle 25-aastane auto peaaegu millelegi peale tema tootmisaja nõuetele vastama. Absoluutselt KÕIK on ARK lollide ebaseaduslik isetegevus, kui midagigi on keelatud või minema saadetud.
On vaid 2 punkti: varustus absoluutselt kõikidel autodel (s.o. kolmnurk, tõkiskingad jne) ja 1974 ja uuemad Keskkonanministri tossu.müra määruse nõuded. Isegi rehv võib KESET VEEBRUARI olla mistahes, kuitahes vana põhjaga jne. Seadus on käsk mitte soovituslik isemõtlemise dokument.
Vasta
#19

(05-04-2009, 22:42 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Mina armastan Eesti Vabariikii, selle seadusi...

Veidi OT:
Sellega ma olen nöus. Aga kuskil on ka piirid, kust enam üle ei minda ja mäkra ei mängita ja s*tta ei keerata tavakodanikele. (Miks muidu on Land Roveri klubil, lausa foorumis ala teema ARK- terve mõistus majast lahkunud! LoJack juba jandas oma LHD Defenderi Eestisse regiteerimisega, mille ta Inglismaalt ostis. )

Tsiteerin siin Jesperit.
(03-04-2009, 15:52 PM)Jesper Kirjutas:  Ma mõtlen just sellest perspektiivist, et isegi kui neid (üle 25a vanu siis) saab regada siis ei usu kohe kuidagi et meid tabaks UK autode buum, mõned hullud teeks oma unistuse teoks ja elu läheks edasi.

Veidi rohkem OT:
Huvitav on see, et Suurbritannias on lubatud isegi tuttikaid vasakpoolse rooliga masinaid registrisse kanda, vist ainult tuled tuli neil vahetada sealse liiklus suuna pärast ära. Meil loetakse parempoolse rooliga masinaid ohtlikeks ja selle töttu ei taheta meil neid eriti registeerida, siis ju peaks ka GB-s olema LHD autod sama moodi raskem arvele saada nagu meil RHD masinaid.
Kuskil 20-40% Suurbritannia autodest on vasakpoolse rooliga(Vöin siin %-didega eksida).

Isegi Soomes on neid parempoolse rooliga autosid kergem arvele saada.
Siin kohal teab vast Usku rohkem rääkida.

(03-04-2009, 14:45 PM)Jesper Kirjutas:  Massiliselt ei hakka parempoolse rooliga autosid kunagi teedel vurama, sest nad on sama mudeli vasakpoolse rooliga variandist pea alati kallimad.
Vaidleksin siin veits vastu, kui jutt on Inglismaa toodankust(n: Jaguar XJ SII, Austin Mini, Land Rove, Aston Martin jne.) Siis on asi hoopis vastupidine, "Classic and Sportscars" ajakirjast lugesin lugeja kirja, kus ta kurdab, et vasakpoolse rooliga Britti klassikud on 2x vöi enam kordi kallimad, kui parempoolse rooliga isendid. (Päris 100% ma selles kindel pole, aga vaatades Inglismaal asuvaid autopoodide veebivälja andeid. näiteks maksis väga korralik 79 aasta Rover SD1 2600 ainult 1600 naela. )

Veidi spekuleerimist(Et mis juhtuks, kui keegi enam ARK-ile kanna peale ei astuks):
Kas, varsti on määruses vöi ütleb sulle ARK millist autot ja kui vana sa osta vöid?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#20

(06-04-2009, 02:14 AM)PlyVal64 Kirjutas:  See on täiesti uskumatu, kuidas alles nüüd keegi selleni jõudis??? Ma olen seda rääkinud määruse 50 esimesest päevast alates, ka foorumites! Juba aastaid kehtiva määruse järgi EI PEA üle 25-aastane auto peaaegu millelegi peale tema tootmisaja nõuetele vastama. Absoluutselt KÕIK on ARK lollide ebaseaduslik isetegevus, kui midagigi on keelatud või minema saadetud.

Eks me ole kõik seda rääkinud ja selle järgi ka toiminud. Mina ei tea, kas minul on teistsugune koljukuju või on mingi täpp otsa ees, aga minul on ARK-i töötajatega kõik asjad viisakalt ja korrektselt sujunud. Kõik asjad võetakse arvele, mõne "propelleri" puhul antakse isegi valida, kas veesõidukite või traktorite registrisse. Rooli olemasolugi pole oluline, rääkimata asukohast. Loomulikult võidakse teha seadusega ettenähtud piiranguid kasutamisel, või seatakse lisa maksusid, kui ese on liiga raske või ülegabaariidiline. Võidakse piirata liiklemise kiirust või nõuda vilkuritega saateautot, näiteks juhul kui juba tehase poolt ei ole sõidukile ettenähtud pidureid. See kõik on ju normaalne, sest ka üle 25 aasta vanuste liikuritega sõites tuleb tagada elementaarne ohutus.
Ehk siis üle 25 (mina sooviks muidugi üle 35) aasta vanuste liikurite registreerimiseks ei pea ministrit öösel üles ajama.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne