Kolvisõrme lõtk kepsupuksi sees Voshodil
#1

Oskab keegi öelda milline peaks olema lõtk kolvisõrme ja kepsupuksi vahel. Ega loomulikult mingit suurt lõtku ei tohi olla, aga päris pinguga ta ju ka ei tohi istuda sinna. Muudmoodi ei oskaks vist mõõta, aga kui näiteks panen uue kolvisõrme otsapidi puksi sisse, täpselt nii palju et sõrme ots ulatub puksi teise ääreni ning siis sõrme üles alla liigutan, siis kui palju sõrme väljas olev ots liikuda võib, kümnendik mm, 1 mm... ? Niimoodi proovides ei tohiks käega tuntavat lõtku olla?
Mingi joonis ka, et mõttest paremini aru saada. Toungue
[Pilt: 29475267.jpg]
Vasta
#2

Mingit käegatuntavat lõtku ei tohi olla. Selle olemasolul tuleb kindlasti vahetada puks ja võib-olla ka sõrm. (Sõrme korral saab mikromeetriga kontrollida selle lõbimõõtu otstest ja keskelt ja võrrelda.)

Lõtku olemasolul taob mootor oma tööprotsessis seda iga käiguga ning paratamatult läheb see suuremaks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Minule kunagi õpetati nii, et tee sõrm kergelt õliseks ja aseta vertikaalselt puksi. Kui sõrm libiseb omaenda raskusega aeglaselt läbi puksi, on lõtk õige, kui aga kukub "kolksuga" läbi, on lõtk liiga suur. Mikronites ei oska ma sellele teooriale mõistagi vastet leida.

Sattus kätte üks venekeelne mootorrattaraamat, kus selle kohta on öeldud, et õliga määritud kolvisõrme peab jaksama ühe käe pöidlaga puksi sisse vajutada.
Kolvisilmade kohta on öeldud, et ist peab olema temperatuuril 20*C vahemikus 0-0.002mm. Temperatuuril 40*C vastavalt 0,004mm, kusjuures õlitatud sõrme peab olema siis juba võimalik pöidlavajutusega silmades liigutada.
Vasta
#4

Näide: 350-se Jawa kepsusõrm on põhimõtteliselt 15mm (tegelikult väikeste kõrvalekalletega sordid X ja Y) ja puksi siseläbimõõt ette nähtud 15 +0.017/+0.006 mm. Sel juhul läheb õrnalt õlitatud sõrm (näiteks WD40-ga) kerge sõrmevajutusega puksi sisse.

Nende andmete põhjal saab välja arvutada ja voshodi sõrmele üle kanda, kui palju kolvisõrme ots loksuda tohib. Kasutatud sõrme puhul tuleb muidugi arvestada, et sõrm kulub üldjuhul keskelt rohkem.
Vasta
#5

ok, tänan info eest. Sõrm on uus olemas, kolvi silmadesse läheb väikese pinguga. Päris ühe käe pöidlaga vähemalt toatemperatuuril vist ei lähe, aga käega lükates küll. See peaks olema vast ok. Aga jah kepsupuksi sees jääb ikka loksuma veidi, käega tuntavalt. Seega oleks puks vaja vahetada.
Ise vist selle puksi vahetamisega hakkama ei saaks (pole puksigi), äkki oskate soovitada mingit varianti kusagil mitte väga kaugel Pärnust, võib ka Viljandi või Tallinna pool olla.
Vasta
#6

kas Voshodil pole mitte nõellaager kolvi sõrme ja kepsu vahel.endal vähemalt oli nii.uus laager Tartu turul asuvas poes oli 20.- eek.
peale selle vahetust lõtk kadus.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#7

Vahetus on lihtne,kodusel teel teostatav ja ei ole vaja väntvõlli välja võtta.
Otsid sobiva asja,millega vana puks välja suruda(seib,padrun,torujupp,jne).
Paned poldi läbi ja mutrit keerates surud puksi välja.
Uue puksi surud samuti kahe seibi vahel sisse.
Vajaduse korral tuleb hõõritsaga läbi ajada.
Vasta
#8

zxr, vanematel puksiga, uuematel laagriga. Tegelikult on tegu uuema mootoriga, millel peaks käima laagriga, aga pole sellist väntvõlli millele laagrit panna saaks, ja seega üritan puksiga läbi ajada.
2715, pole uut puksi, mida panna.Sad
Vasta
#9

Kindlasti saab lasta Venemaalt tuua.
Peaks sobima ka Jupiteri puks.
Samuti võib(aga ei pruugi)sobida Tuula,Muravei ja Turisti puks.
Kui teaks välimist mõõtu,siis saaks vaadata ja mõõta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne