Soovitus vanema kaubiku ostuks?
#1

Vajadus osta kaubik millega vedada umbes 8-10 päeval kuus vana mööblit ja mitte üldse täis pikad tööpäevad.Peres on olemas tavaline sõiduauto.
Milline oleks lollikindel, töötav , lihtne parandada ja hooldada?
Soovituslikult hinnaklassi kuni 30 000 ,tore muidugi oleks kui saaks odavamalt.
Isiklik silmarõõm on Ford Transit 1965-1978, neid muidugi pole üldse näinud.

Millised on soovitused ja arvamused vanemate kaubikute osas teil ?

Mini van is Super Fun.

ette tänud
Vasta
#2

Ise liikusin kunagi 1987 aasta Fiat Ducatoga. Tehnika oli väga hea ja töökindel. Ainuke nuhtlus oli rooste.
Vasta
#3

soovitan soojalt ford transit 1995 2.5d kui mootorit hoida siis sõidab pikaltToungue
Vasta
#4

Mercedese T1 seeria 208 kuni 410 (toodeti pea 20 aastat, kuni 1995; Sprinteri eelkäija) oli just vastav nimetatud eeldustele. Paraku on neid Eestis suhteliselt väheseks jäänud. Rooste ikka näris, aga tehnika liikus, miljon km normaalse hooldamisega oli pigem reegel, kui erand.
Vasta
#5

On kolm kaubiku mudelit, millega sõitmine ei ole tööga sarnanev:VW Transporter T4, Mazda E 2200 ja Toyota Hiace. Kestavad ka.
Vasta
#6

Praegusel hetkel turul pakutavatest selle hinnaklassi masinatest kvalifitseeruvad minu arvates;

- Eelmainitud T1 seeria Mercedes. Minu arust tollaste kaubikute koorekiht. Suurim probleem vanemas eas rooste. Tehnika töökindlus legendaarne. Aga samas tõesti juba harulduseks muutumas. Isegi vanemaid 207 ja 307 liigub pea samapalju.
Ja ega needki paha valik poleks, kui õnnestuks korralik isend leida(see ei ole eriti lihtne aga ka mitte võimatu).

- Fiat Ducato. Mitte töökindluse lipulaev, aga kindlasti mitte kehvem kui Ford Transit. Vanematele kipub rooste külge tulema, aga plekk ei maitse roosteussile nii hästi kui enamuse vanemate Fordide oma. Samas sõiduasend on suuremale juhile ebamugavam kui Transitis. Turul valik suht kesine, kuid tunduvalt parem eelmainitud Mersudest.

- Ford Transit. Valik päris korralik, hea õnne korral võib leida isegi suht asjaliku asja selle eelarve eest. Enamuse vanemate Transitite kerelt leiab omajagu roostet, kuigi liigub ka imekombel praktiliselt roostevabu isendeid. Eestimaa talveteede keemia hävitab neid päris kiiresti. Tehnika mitte eriti töökindel. Näiteks enda töökohas kasutusel olnud 1998 aasta Transitil lagunes mitu korda toitesüsteem (etteandepump, kõrgsurvepump), esines elektrisüsteemi anomaaliaid, käiguosa suht lärmakas(enamusel lärmab tagasild, mis meie omal ka vahetusse läks), ABS lõpetas korduvalt erinevatel põhjustel töölepingu , jne. Mootor iseenesest tõesti suht kõva asi, kui eelmainitud toitesüsteem välja arvata... Tühjana algajama juhi käes libedal võib väga kergelt perutama hakata.

Eelmainitud masinad kõik oma paaris viimases töökohas teenistuses olnud ja kogemused puhtalt enda ja kolleegide kogunenud.
(10-04-2009, 22:01 PM)rollfix Kirjutas:  On kolm kaubiku mudelit, millega sõitmine ei ole tööga sarnanev:VW Transporter T4, Mazda E 2200 ja Toyota Hiace. Kestavad ka.
Teemaalgataja eelarvesse need paraku praktiliselt ei mahu...35-40 000 eest mõned leiab, valikut praktiliselt selles hinnaklassis pole. Ja suht väikesed ka. Sõltub muidugi vedude mahust.
Vasta
#7

Mina soovitaks esiveolist kaubikut ,eriti kui elad kuskil linnast väljas.
Suvel pole küll mingit vahet aga talvel kui on teed jääs võid tagaveolisega igale poole kinni jääda kui koormat peal pole.Eriti hull on liikuma saamine.
Ise olen olnud talvel mööda külateid küngastest üles sõites tagaveoliste Nissan Vanetti ja Toyota Hiacega küll hädas .Alati peab neil mingi paarsada kilo liivakotte tagasilla peal olema. ;-)
Vasta
#8

Ma küsisin umbestäpselt viis aastat tagasi sedasama:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6008&highlight=Odav+kaubik
Mõned mõtted siingi. Täna kulgen 2002a. Transiidiga, mis küll sellesse hinnaklassi ei mahtund aga täitsa rahul olenSmile
Transit on ses mõttes hea Ford, et mahub tööriistu kaasas tassima...Toungue
(põle nii ull ühtiWink )

loll on loll olla.
Vasta
#9

Mina sain esimesest postitusest aru, et inimene soovib nõu vanaaegse kaubiku osas, millega paar korda kuus vanaaegset mööblit vedada. Seega stiilset kaubaautot, mitte "näritud pirukat".
Minagi olen sellist otsinud ja umbes samas hinnaklassis ja ega peale GAZ 51 pole miskit ka leidnud. Tegelikult 51 ei kõlba asjade vedamiseks, sest kast on liiga kõrge ja kui tent ka peale ehitada, siis on kütuse kulu olemas. Seega oleks vaja mõistlikumat lahendust. Üsna häid stiilikaubikuid saab teha vanadest kõrgendatud salongiga ja ninaga Ford Transit kiirabiautodest, kuid neid ei ole ka väga vabalt saada, mõned mobile.de kanalil leiduvad aeg-ajalt. Ameerikast saab ka selle summa eest üsna stiilse kujuga postiautosid, kuid kahjuks ei mahu need konteinerisse ja seega toomine läheb kulukaks.
Euroopa mööblile sobivad stiilikaubikud on üldjuhul ninaga Ford Transit, Bedford Blitz, Citroen ja Leyland. Üldjuhul on algmaterjalid odavad, kuid töö tahab ka raha saada. Kauaks seda linki pole, aga üks on lausa ilma rahata saadaval http://www.blocket.se/vi/21106660.htm?ca=3_s ja teise eest tahetakse natuke raha ka saada http://www.blocket.se/vi/21012501.htm?ca=3_s

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

minu isiklik poolehoid kuulub vanadele Mb bussidele,eelmine oli 83a 210 mis küll rüüpas liigselt bensiini (kuni 20 sajale linnas)ja kere oli läbi, aga alt mind ei vedanud,rändas lõpuks vanarauaks kuna algul olig ta soetatud mõttega pool aastat kola vedada, tegelikult sai teda mitu aastat kasutatud. Uue bussi võtsin samast sarjast, 81 a 208d, kere pisut parem ja diisel.Pole ka häda kedagi, teinekord siit/sealt vaja küll näppida aga asjad saab aetud. kui otsustad MB kasuks siis otsi kõrgendatud ja pikendatud varianti, mul mõlemad bussid kahjuks need kõige madalamad/lühemad ja kongis toimetamine veitsa ebamugav.
Vasta
#11

Eestist saab ka, kui hullude helesinistest unistustest numbriline õhk välja lasta: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

39K on sulaselge lollus, täna on see masin vast 25K väärt. See on üks paremaid valikuid, mis võimalik leida. Soovitaks veel ka uuema kerega pikka-kõrget topeltsillaga bensukat. Selline ei võtnud ka palju bena, Tartu otsal 10 sajale.
Vasta
#12

Heh, mis puudutab Mk1 Transitit, siis ma pakuks et "8-10 päeva kuus tööd teha" ei tähendanud et "8-10 päeva kuus tööd teha ja 20-23 päeva kuus bussi remontida" Smile

St kui seda võtta kui vanatehnikat ja vastavalt kohelda, siis ta on kindlasti vahva sõiduk. Aga selle osas, et 30k eest saab selle bussi näol töötava lahenduse veoprobleemile, julgen ma tiba skeptiline olla, selleks on ta ikka natuke liiga vana ja natuke liiga mittepommikindel.
Vasta
#13

(12-04-2009, 23:41 PM)Jesper Kirjutas:  Aga selle osas, et 30k eest saab selle bussi näol töötava lahenduse veoprobleemile, julgen ma tiba skeptiline olla, selleks on ta ikka natuke liiga vana ja natuke liiga mittepommikindel.

Olen omanud ja see on pommikindel buss! Lisaks kõigele on vana V4 vist maailma kõige vaiksem mootor, vähemalt minu buss töötas vabakäigul nii, et teda ei olnud 1 meetri kauguselt kuulda! Seda kohe päris tõsiselt, mitte mingi "ümardamisega". Kõige suurem müra tuli sumpsiotsast ja see oli samasuur, kui moodsate superkallite autode müra.
Ainus viga oli 4-käiguline käima ehk maanteel oli 90 km/h paras piin nii endale kui pajale. Sel ajal polnud kahjuks5-käigulist võtta.

See on auto, mille mahamüümist ma ikka ja püsivalt kahetsen. Tegu oli küll lühikese variandiga aga seevastu Soomes ehitatud pakettakende ja turismibussi blüüþistmetega reisiversiooniga. Lisasoojendused, mitmevärviline (heledam-tumedam pruun ja valge) disain ja muud jutud. Tõi selle üks heas mõttes soomlasest "autopede" Siimseni isale ja mina ostsin suht olematu rahaga omale. Olen kuulnud, et Haapsalus, kuhu ma ta 1994 müüsin, nähti veel mõne aasta eest sõitmas.

Sama case uuema Sierra-pajalise bensiini-transiidiga. Kui kere pole lastud ära mädaneda, on tegu täiesti lollikindla bussiga. Õlipõletajatest aga hoiaks eemale.

Kui aga on tahtmist HEA bussiga sõita ning kolmandiku suurem kütusekulu ei ole probleemiks, siis unusta europannid (eriti käib see jubeauto kolksvaagen turbotadiisel "allamäge 80 km/h 10 minutiga" kohta) ära ja soeta üks korralik Van või RAM.
Vasta
#14

tänud huvitavate ja kasulike vastuste eest.
Juba enne esimese postituse tegemist oli muutunud vana Ford Transit lemmikuks. Tore ,et enamus vastukaja oli küllaltki positiivne.
Nüüd siis küsimused selle vanema isendi kohta:
*Kuidas leidub varuosasid sellele autole(esiklaas,tuled jne)?
*Mida peab jälgima sellise auto ostu puhul?
*Mis on kütuse kulu?
*kas parandus ja hooldus on keeruline/kulukas?(KAHJUKS ise garaaþi ei oma ja puuduvad teadmised)
Olen mitmelt poolt leidnud nn. vrakke või väga halvas korras sõidukeid , mis oleks sellise korda tegemise hind ja kes seda teeks(tore oleks ,et mitte ainult raha teenimise eesmärgil)

Kas siis sellised nagu olid blocket.se lehel või näiteks
http://www.soov.ee/vaata.seam?id=1685171&cid=63868

Täielik renoveerimine tundub parem kuna siis tead mis kõik sinna sisse läheb.

Kui selle punase Viljandis oleva müügihind tõesti oleks 25 000 siis kaaluksin selle ostmist.
Vasta
#15

(15-04-2009, 20:35 PM)rudolw Kirjutas:  *kas parandus ja hooldus on keeruline/kulukas?(KAHJUKS ise garaaþi ei oma ja puuduvad teadmised)
Kui selle punase Viljandis oleva müügihind tõesti oleks 25 000 siis kaaluksin selle ostmist.

Kui ise ei tee, osta parem tuliuus buss! Samas, kui TAHAD õppida autoehitust ja remontimist tundma, on Transit jällegi õige valik. Siis ei ole kallis.

Mis nüüd Transitite välisilmet puudutab, siis "seaninast" ehk diislist hoia eemale! fekaal ruudus sellises vanuses. Sama kere aga "kärsata" silenina ehk "naeratav" on bensukas, see on hea valik! Rootsist Sa diiseltransiite ei leia, seal peaaegu kõik autod olid veel lähiaastateni bensukad, häärasrahvas ikkagi!

Uuem kere on väljast ühesugused aga ikka sama: diisel on saatanast! Samas on seal juba pinto-plokiga Fordi R4 bensupada, mida leiad IGA Sierra ja Scorpa seest. Paljud on suisa automaadiga, ka Transitid, ja vägagi sõidetavad! Viimased paljud endised Rootsi postiautod, mis on Eestis legaalselt õigetpidi roolideks ümber ehitatud. Omal ajal sõbrad tõid neid kümnetes, mina muudkui tegin tollivormistust.

Transiteid on Eestis olnud palju ja kohe esimese hooga tuleb siitki saidilt meelde mitmeid, kes ÄSJA veel nende vanade pikkade-kõrgetega sõitsid. TOX oma punasega (suisa samasugune, kui too arutu hinnaga isend), VanaKaru heledaga, keegi oli veel.
Vasta
#16

Seda, nn. ,,seanina,, on ka bensiinimootoriga toodetud. Mootoriplokk sama mis Sierral (mäletamist mööda ka Taunusel) ja välja töötatud päris ammu. Lihtne. Ainult diiselmootori kõrgsurvepumbaga mäletan jamasid.
Vasta
#17

Kõik, mis puutub hinnapoliitikasse on ikkagi tahtmistes kinni. Kui tahetakse üliheal tasemel uunikut, siis läheb asja restaureerimine loomulikult kalliks. Kui aga on vaja lihtsalt stiilset kaubikut, siis sellele Eesti müügikuulutuses olnud kerele tuleks teha veel üks väikesemahuline keretöö, suurusjärgus 5 000.-. Tuleks leida kvaliteetselt töötav Sierra/Scorpio doonor, kust saab kõik tehnika - umbes 10 000.- Lisaks veel igasugu komplekteerimisi, nikerdamisi, polsterdamisi, registreerimisi ja ongi ette antud 30 000.- täis. Sellistele bussikestele on juppe võimalik tellida kõikidest jupiäridest ja hinnad on ka täiesti keskpärased.
Üldjuhul saab vajaliku tööga hakkama iga rajoonis asuv autoremonditöökoda. Kodukohale lähimast tulekski võtta hinnapakkumisi.
Mina teeks siin kohal ka pakkumise, aga kusagil 150 000.- kanti ja see tähendab loomulikult auto uunikuks tegemist. Musta numbri registrisse kandmine tuleb oluliselt kallim. Ehk siis asja mõte on selles, et käesoleval ajal on Eestis igasuguseid variante võimalik teostada, alates koduses vormis rulliga värvimisest ja lõpetades tasemel restaureerimistega. Raha küsijaid on seinast-seina ja alustada tuleks konkreetse lähteülesande ja projekti koostamisega, siis jääb väga palju närve ja raha alles.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#18

transit on transit Big Grin mul endal on 92a pikk ja täiskõrge!(enne neid on on olnud veel 4tk 2.5diisel ja 51kw) mootori pool on hea a kere on saadanast! alusraam kipub ära roostetama :S
Vasta
#19

Olen nüüd paljude käest küsinud ja enamus on mind selle ideega kuupeale saatnud.
Kui nii vana auto ostad siis kindlasti mitte nii kallilt kui 30 000, pigem siis juba ameeriklane.
Kuidas on lood ameeriklaste varuosadega?
Kui kallis oleks ameeriklane ümber ehitada gaasipeale?
Juttude järgi võtavad ameeriklase 14 maanteel ja 16-18 linnas, transit võtab ka vast 12 -14.

Mis teie arvamused on ?


Suur on soov osta lahedat vana kaubikut/van'i !


www.vanatool.ee
Vasta
#20

Mul on 66 aasta Transit 1,3l ja tehase kulu on 6-8l sajale (muidu võtab 7-11 l oleneb kuis vajutada).
PS. võin müüa 15 000.- kastiga variant ja asub Tallinnas pildid leiad lingilt http://www.carrating.org/car.php?18815
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne