auto värvimine
#21

Ehitusfoorumiks hakkab kiskuma Smile, aga hea küll: korralikult lihvitud (või "kopterdatud", kuidas soovite) betoonpõrand ei vaja tolmamise vältimiseks küll mingeid nakkeid ega niiskustõkkeid. Iseasi on põranda kaitsmine soola ja muude kemikaalide mõju eest.
Vasta
#22

Millega peaks poleerima värvitud pinda? Kust ja mida peaks kauplusest küsima?
Vasta
#23

Kasutan aktiivset teemat motikavärvimise küsimustega:
1) palju võiks kuluda värvi/krunti külgkorviga dnepri värvimiseks? Kogu kupatus läheb eelnevalt liivapritsi alla. Värvi toon sinakas-roheline.
2) värvipoes väideti, et alla 20 soojakraadiga ruumis ei saa värvida, värv pidi õhuniiskuse mõjul maha kooruma kuivades. Vastab tõele või kannatab siiski Eesti keskmisel suvetemperatuuriga värvida? Värviks DuPonti veokavärv.
3) samas kohas kinnitati, et epoksiidkrundile pole liivapritsitud pinnale eelnevalt mingit roostesurma tarvis peale kanda, kuna prits pidi ka metallipoorid puhtaks uhama. Olen natuke skeptiline selle väite suhtes, eriti lugedes mõnda teist värvimisteemat siin.
4) kindel plaan katta kivikaitsega korvi põhi väljast. Kas tasuks sama teha ka korvi põhjaga sees ning porilaudade sisekülgedega?

See mul esimene värvitöö ning kuna materjalid on päris kallid, tahaks kõik kohe õigesti teha. Või vähemalt niipalju, kui võimalik Smile

Tänud,
Vasta
#24

(19-05-2009, 23:00 PM)Ranno Kirjutas:  Millega peaks poleerima värvitud pinda? Kust ja mida peaks kauplusest küsima?
Ise tahaks ka seda täpsemalt teada kuna suvel värvin ühe auto ära ja peale seda tahaks ka poleerida.
Ühte poleerpastat http://www.automaailm.ee/index.php?lang=...uct_id=665 proovisin selle sama auto vanal (tuhmunud) värvipinnal ja läikima võttis küll aga liiga suure teraga on see ikka ,vigade nt nagu jooksma läinud kohtasi võib sellega teha peale vesilihvi aga peaks ikka veel peenema pastaga üle käima ,et need keerdus kriipsud ära võtta.
Tegin ühe pildi ka ,et parem aru saada mis keerdus kriipsudest ma räägin.
[Pilt: 049741129a8e96.jpg]
Automaailmas http://www.automaailm.ee/index.php?lang=...&cat_id=54 on neid möginaid igasuguseid aga pole sellist raha ,et
neid kõiki kokku osta ja ära proovida milline töötab (ei räägi vahadest).
Ja tahakski siis teada ,et mis toodetega peaks värvitud pinna üle käima ,et täiesti siledaks saada.
Vasta
#25

Üks asi millega võib jama tulla on "kalasilmad". Kui varasemalt on autot ohtrasti silikooni sisaldavate vahadega töödeldud, või on igasugu tihendeid silikooniga pulveriseeritud, vms., siis tekivad värvimisel kraatrid, kuhu värv ei heaga ega halvaga sisse lähe. Ei pruugi aidata ka silikoonpesu. Kui värv on tugevalt silikooniga läbiimbunud, siis aitab üldiselt vaid täielik värvieemaldus...
Vasta
#26

(20-05-2009, 10:18 AM)romulus Kirjutas:  Kasutan aktiivset teemat motikavärvimise küsimustega:
1) palju võiks kuluda värvi/krunti külgkorviga dnepri värvimiseks? Kogu kupatus läheb eelnevalt liivapritsi alla. Värvi toon sinakas-roheline.
2) värvipoes väideti, et alla 20 soojakraadiga ruumis ei saa värvida, värv pidi õhuniiskuse mõjul maha kooruma kuivades. Vastab tõele või kannatab siiski Eesti keskmisel suvetemperatuuriga värvida? Värviks DuPonti veokavärv.
3) samas kohas kinnitati, et epoksiidkrundile pole liivapritsitud pinnale eelnevalt mingit roostesurma tarvis peale kanda, kuna prits pidi ka metallipoorid puhtaks uhama. Olen natuke skeptiline selle väite suhtes, eriti lugedes mõnda teist värvimisteemat siin.
4) kindel plaan katta kivikaitsega korvi põhi väljast. Kas tasuks sama teha ka korvi põhjaga sees ning porilaudade sisekülgedega?

See mul esimene värvitöö ning kuna materjalid on päris kallid, tahaks kõik kohe õigesti teha. Või vähemalt niipalju, kui võimalik Smile

Tänud,

1.Sõiduauto värvimiseks läheb 2-3kg värvi, teist samapalju krunti. Julgen pakkuda, et 1+1kg on piisavalt, aga kui aus olla, pole elus tsiklit värvinud.
2. Eelpool minu viidatud detailide värvimise pilt on tehtud oktoobris-novembris, pmst väligaraazis, hea kui seal plusskraad oli. Kere põhiosa sai värvitud soojemas ruumis, kuid kindlasti mitte +20. Sama DuPont, veoka seeria. 6 aastat möödas, värv püsib.
3. Kui kohe peale pritsi värvi selga saad, siis pole sinna alla küll midagi vaja. Aga... paar tundi (ka katuse all!) niiskes keskkonnas, võib roostetäpid sisse tõmmata. NB! enne krunti käi pinnast jämedama liivapaberiga üle. Pidi hea olema.
4. Maitseasi, oleneb kui originaaliks saab-jääb ja kui palju näha on.


Vasta
#27

Jaotaks siis asja kaheks: liivapritsist tulnud ja vanad värviga kaetud detailid (nt auto kereremont)

Liivapritsist tulnud detailid tuleks kruntida nii kiiresti kui võimalik. Enne kruntimist võiks silikooni eemaldi või nitroga kergelt üle pesta ja tolm suruõhuga maha.

1. epoga kruntida (lasta kuivada üks 12h vähemalt)
Kergelt matistada jämeda karukeelega (3m oma lillakas punane), Pahteldada kust vaja(lihvimist alustada olenevalt pahteldatava koha suurusest P60-P180, kohad kus pahtel tuleb võib ka enne mingi 120 kergelt üle kraapida, jääb paremini kinni),
Kui kõik enamavähem sirge siis võiks pahtlis olevad poorid ja muud suuremad kriipsud kraapsud ka veel täis tõmmata ja kõik siis P240 üle lihvida nii, et pind ühtlaselt sile (kui tahad detaili katta märg märjalt siis peaks P320),Kui jätta jämedamad kriipsud kraapsud pahtlisse siis umbes kuuaja pärast läbi värvi need kiipsud näha.
Enne kruntimist pind puhastada silikooni pesuga.
Katta siis mingisuguse täite krundiga üks 2-3 kihti(tumedama värvi alla tumedam heleda alla heledam täitekrunt) 24h võiks küll kuivada.
Lihvida siis P320-400 ga siledaks siis P500 ga ja kõge lõppuks silikooni eemaldi ja musta (3m oma hallikas must) karukeelega koos veel üle (teeb pinna ühtlasemaks ja puhtaks).
Silikooni pesu, tolmueemalsus lappi (nn kleepuv vahalapp) ja suruõhuga veel üle ja värv selga.

Happekrunti kasutades tuleb enne pahteldamist pind mingi 2k krundiga veel üle kruntida. Ülejäänud sama.

2 Vana värviga ketud detailid

Pesta puhtaks sodist
Puhastada silikooni pesuga või muu sarnasega (kasuta mingit vana karukeele tükki)
Lahtine värv ja muu eemaldada, ebatasasused pahteldad
Kõik täkked ja kraapsud tuleks lahtilihvida, et ei jääks tervaid servi mingi P120-240 olenevalt jälle suurusest.
Kõik pind kuhu tuleb krunt (enne krunti siis ikka silkooni pesu) 240-320ga üle ja kus paljas metall sinna võiks ennem lasta õhukes kihi happekrunti ja siis täitekrunt peale. Kruntimiseks oleks sobilik 1.5-1,6mm düüsiga püstol

Niipalju siis eeltööst ehk sai kõik enamvähem kirja
Vasta
#28

(20-05-2009, 14:11 PM)Ziguli Kirjutas:  
(19-05-2009, 23:00 PM)Ranno Kirjutas:  Millega peaks poleerima värvitud pinda? Kust ja mida peaks kauplusest küsima?
Ise tahaks ka seda täpsemalt teada kuna suvel värvin ühe auto ära ja peale seda tahaks ka poleerida.
Ühte poleerpastat http://www.automaailm.ee/index.php?lang=...uct_id=665 proovisin selle sama auto vanal (tuhmunud) värvipinnal ja läikima võttis küll aga liiga suure teraga on see ikka ,vigade nt nagu jooksma läinud kohtasi võib sellega teha peale vesilihvi aga peaks ikka veel peenema pastaga üle käima ,et need keerdus kriipsud ära võtta.
Tegin ühe pildi ka ,et parem aru saada mis keerdus kriipsudest ma räägin.
[Pilt: 049741129a8e96.jpg]
Automaailmas http://www.automaailm.ee/index.php?lang=...&cat_id=54 on neid möginaid igasuguseid aga pole sellist raha ,et
neid kõiki kokku osta ja ära proovida milline töötab (ei räägi vahadest).
Ja tahakski siis teada ,et mis toodetega peaks värvitud pinna üle käima ,et täiesti siledaks saada.
mina kasutasin commandant 4 masinale möeldud poleer pastat!!ja igati rahul!! isegi opel omega tuhmund tuled said välja nägemise, nagu uus!!1500 se vesiliiv papriga matiks, jne. värvi jooksu sai ka sellise lahendusega välja
Vasta
#29

Liivapritsist tulnud detailid peab jah kruntima nii ruttu kui võimalik aga parim on nad peale liivapritsi relaka otsas traatkettaga üle käia, saab liivas sisalduvad räniosad välja, mis muidu soodustavad rooste teket.
Vasta
#30

poleerpastasi võiksid siit küsida http://www.autokosmeetika.ee/ ise kasutan ka neid, väga head asjad. Esimeseks poleerimiseks võiks kasutada Euro Cut P3 ja pärast Polish 1500 või Swirl Removeriga üle veel
Vasta
#31

Otsin ja ei leia päris õiget kohta kuhu oma küsimusi esitada. Teen seda siin.

Kuna tekkis võimalus vägevat varustust värvitöödeks hankida, siis tahaks soovitusi koduseks tehnikanimekirjaks. Hakkasin siis valest otsast pihta ja liigun püssist kompressorini.

Olemas on kaks värvipüssi + seni tuvastamata vene-kompressor. Esimesena omistasin ühe ülivinge HVLP püssi mida aga proovima vist ei hakkagi, sest tarbib tõenäoliselt liiast õhku. (540l/min@2bar) Omistasin veel ühe säästlikuma. (245l/min@2bar)

Kuna ma ei taha ilma filtriteta neid püsse üldse oma kompressori lähedalegi panna, siis äkki keegi oskab aidata, et millised filtrid peaks kindlasti vahele panema? Mõni näide juurde (võibolla isegi hinnaga) abistaks palju!

Ma ei plaani tolmuses garaazis profimaalriks hakata. Lihtsalt hiinakate hinnaga tulevad "päris püssid" kätte. Seni olen oma mökerdised lasknud ilma filtrita ja vene-püssiga. Pisike täiendus on plaanis.

PS! Erilist äri ei plaani asjadega teha aga kellel väga korraliku püssi vaja ja oskab kibekiirelt reageerida võib privas täpsemalt küsida. Sammuti see HVLP 1.4/500 püss on võmalik endale saada.
Vasta
#32

Nii, küsimus siis spetsidele- Kas auto koopad saab nii värvida, et see sealt 2aasta jooksul maha ei kooru? 
Sai 2aastat tagasi lastud teha koobaster korrosioonitõrje ja värviparandus. Nüüd 2aastat hiljem koorub alt servast värv uuesti maha ja hakkab rebaseks vaikselt minema. 
Ei olnud sugugi odavaim koht, ja meister ütles, et parandatud kohalt enam värv maha ei tule aga no näed. 
Kas keegi siinsetest tegijatest teeks sellise asja korda, või teab mõnda head kohta kus tehakse? 
Asukoht on tagumise koopa esimene alumine serv. Sellest eespool on karbil ka kivitäkkeid hulga. Mõte oli korda teha, värvida ja kleebiks selle probleemse koha suuremalt kerekaitse kilega üle. See kaitseks ehk liiva, kivi ja soolarahe eest seda nurka ja püsiks värv kauem peal?
Muul osal koopal on siiani parandatud kohad korras. 
Vasta
#33

Kuidas seda autopahtlit käsitletakse? Oleks vaja puitaknaid pahteldada, autopahtel olevat parim kuna on niiskuskindel Täpsem asi millega katsetaks oleks Soudal Metal Plastic soft. Kuidas neid komponente kokku segatakse? Mida peaks jälgima, et asi toimiks?
Vasta
#34

Hariliku pahtli saab PVA liimi lisamisega niiskuskindlaks, vähemalt vannitupp või duširuumi sobib.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#35

(14-09-2015, 21:40 PM)maisalup Kirjutas:  Kuidas seda autopahtlit käsitletakse? Oleks vaja puitaknaid pahteldada, autopahtel olevat parim kuna on niiskuskindel Täpsem asi millega katsetaks oleks Soudal Metal Plastic soft. Kuidas neid komponente kokku segatakse? Mida peaks jälgima, et asi toimiks?

Viljandis Uks&Aken aknaraame valmistavas tsehhis oli umbes viie aasta eest kasutusel sama pahtel. Mingeid muid lisandeid ei kasutatud(Aavu nimetet PVA.).
Kõvendiga sassi segada nagu juhisel kirjas ja nii ta töötabki. Mida punasema massi teed, seda kiiremini ja kõvemaks (raskemini töödeldavaks/lihvitavaks) kuivab. 
Eks katsetamise värk rohkem, milline roosa (kas heledam või tumedam) sulle paremini sobib. Vastavalt sellele valmistad ka koguse. Juhtus tumedam, siis pead pealekandmisega lihtsalt kiirem poiss olema, kui heledama saadusega.

         

Pigem valiks parempoolsema tooni. Vasak võib juba segades kivistumise märke anda. Eks kogemused rikastavad, nagu öeldud.
Vasta
#36

eks kunagi on ikka esimene kord, tuleb siis see auto pahtel ära katsetada
Vasta
#37

Seda PVA-d ei mõelnud ma mitte kahekomponentsele vaid lihtsale puidupahtlile. Aknaraamid (puidust) tahavad hingata, kas autopahtel on hea mõte? Ei oma kogemust kahjuks. Mõni ehitusfoorum äkki aitab.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#38

Polüesterpahtel laseb niiskust läbi küll.
Vasta
#39

ehitusfoorumist tuligi see autopahtli mõte kuna niiskuskindlat puidupahtlid googel välja ei andnud. Ja puidul ma ei tee sellega lauspahteldust, ainult vaigupesad ja oksaaugud. Ja laias plaanis ega email aknavärv ega lakk usutavasti ka ei hinga eriti läbi
Vasta
#40

Niiskuskindel PVA + saepuru on ka väga hea augutäide.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne