M 412 tühikäik ebaühtlane
#1

Mootor palju ei rabele, aga pöörded kõiguvad pisut ja ülevaatusel tehakse alati märkus. Siis saab alati jagaja vaakumi voolik lahti võetud ja tühikäik on kohe OK. Pärast panen tagasi. Alguses proovisin ka lahtise voolikuga sõita, aga süütenurk jääb siis kiirendades muutmata ja minek oli uimane. Pentsu võttis ka justkui rohkem. Panin talle ka päris uue jagaja, sest vanal olid kontaktid kulunud ja vaakumregulaator lasi õhku läbi. Paremaks läks, aga viga päris ära ei kadunud. Oskab keegi midagi tarka öelda? Ega see viga ei häiri sõitmist, aga sportlik huvi on ikka. Kütusekulu on muidu normis, umbes 8/100 maanteel ja ülevaatusel heitgaasitest lausa briljantne. Käivitub poolest pöördest, jõudu on ka, veab käru nagu sahin. Nii et süüde päris vale olla ei tohiks. On see mingi karbussi kiiks?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#2

Alustuseks: milline karburaator peal on? Kunagi, kui omal 2140 oli, siis originaal karburaatoriga oligi tühikäik natuke lünklik, kuid ei miskit hullu. Suurem häda oli mosse karburaatoril pidevalt lekkima hakkav kiirenduspuba väike tihend mida toona kuskilt saada polnud. Aga peale originaal karburaatori vahetust vaz 2103 oma vastu muutus tühikäigu töö väga heaks ning töötas üldjoontes paremini(mingis pöördevahemikus oli tunda natuke väiksemat minekut, kui originaal karburaatoriga).
Vasta
#3

Olen tähele pannud, et kõige paremini ja töökindlamalt töötavad mosse mootori peal vaz 2101-e karburaatorid, millel on kasutatud vaz 2103-me või 2106-e, ehk lada 1500-se või 1600-se kubatuuriga mootori düüse ja segukoonuseid.
Moskvich 412-tel kasutatavad karburaatorid K-126-ed, on muidu head ja minek on mingis pöörete vahemikus tõesti parem, nagu eelpool juba mainiti, aga viga on selles, et K-126-e töökindlus on nigel.
Vasta
#4

Karbuss on originaal, nagu kõik muugi. Mudelit peast ei ütle. Mootor jah, natuke rabeleb tühikäigul, aga muidu on kõik korras. Las ta siis olla, kui ta nii loodud on. Ei viitsi tuunima hakata. Peaasi et töötab ja kütusekulu on normaalne. Talvel ma ei sõida, aga vahepeal seisis mosse õues ja proovisin kiusu pärast hommikul -15 kraadiga käima panna. Naabrimees sussitas nimelt juba tund aega fööniga oma parketimaasturit käima. Õhtul alles sõitis. Minust ta mässama jäigi... Läksin kuu aega lumehanges vedelenud mosse juurde, kaevasin juhiukse lumehangest välja ja keerasin võtit. Tegi korra "ou-ou-ou" ja läks! Smile Eks tal vaesekesel oli õli paks, mineraal ikkagi. Muidu oleks asi palju lõbusam olnud. Aga kuna talvel temaga ei sõida, siis vahet pole.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#5

Tervitusi mossemehele kõigepealt.Olin ise ka kunagi mosse ehitaja ja jne ning oli ka mingi jama selle tühikäiguga.Tegin ka igasugu ja´gaja vahetusi ja karbusside proove,et mis kõige paremini istus.Sigull 01 oli parim.Aga ma nüüd ei tea,mis pidurivõimendi sul peal on kas see,mis asub torpeedopleki küljes või paremal pool mootorit lonseka pleki peal? Mossel kippus olema selline asi,et kui võimndi peamembraan hakkas lekkima siis neljanda silindri töö hakkas ka lonkama,sest sealt võimendi kaudu sai see silinder lisaõhku ja niimoodi need jamad pihta hakkavad! Vaata ja uuri kas on selles viga.
Vasta
#6

Võimendi kopsik on ikka seal kus teistelgi autodel.
Ei usu hästi et see katki on. Nii palju ta ka ei puterda. Mul kunagi Datsunil läks võimendi membraan mitu korda katki. Isal oli 2101(võimendita), millele oli peale pandud 21011 mootor, millel oli vaakumitoru asemele kollektorile punn pandud et lisaõhku ei tõmbaks. Vahel tuli see punn ära... Smile Nii et tean päris hästi, kuidas mootor lisaõhuga käitub. Mossel ei tundu sedamoodi. Pealegi peaks siis jagaja vaakumi lahtiühendamine asja hullemaks ajama või samaks jätma, mitte puterdamine ära kaduma. Aga eks ma pulli pärast võin katsetada, kui aega saan.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#7

Lisaõhk piduri vaakumvõimendist paneb mootori puristama kõikide pöörete juures - tundub nagu 4 silinder ei töötaks, kuid küünal on kuiv. Ei usu ka, et vaakumvõimendi viga.
Vasta
#8

(28-04-2009, 11:17 AM)Basilio Kirjutas:  Mootor palju ei rabele, aga pöörded kõiguvad pisut ja ülevaatusel tehakse alati märkus. Siis saab alati jagaja vaakumi voolik lahti võetud ja tühikäik on kohe OK....

Vastuse ütled siin ju meile ette! Süüde on varajane!!! Keera jagajat korrektorist töötava mootoriga mõni kriips tagasi hilisemaks, kuni ühtlase töötamiseni ja fikseeri asend, kinnitades korrektori mutri.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne