Väike traktor, Põka ja projektid.

(19-11-2017, 00:12 AM)lauren Kirjutas:  Tänud heade sõnade eest, ega see ehitamine pole teab mis kiire, iga projekt peab olema ju teistest parem, isegi mõne väiksema sõlme tegemine võtab mitmeid tunde. Ehitamiseks võtsin mõniaeg tagasi nädala puhkust töölt, päevad läksid nagu sõrmenipsuga.

Täna ajasin tule torusse ning tegin ka natuke lähemalt pilte, teha on veel oi oi kui palju.

[Pilt: 011135650752189.jpg]
Istmele paigaldasin üleliigse volvo istmesoojenduse elemendi, saab talvel tagumenti grillida. Käetoele on vaja veel pehmendus meisterdada.

[Pilt: 01113565053f8ee.jpg]

[Pilt: 011135650314531.jpg]

Rehvid on küll tunduvalt madalamad kui uazi orginaalid, esiteks pole 15 tollist kalasaba rehvi mõõtudega väga hiilata ning teiseks sai liiga vähe kodutööd tehtud, samas pole ka midagi hullu, ikkagi kõige paremad rehvid mis mul kunagi ühelgi projektil olnud ning porilauad on varuga, et oleks võimalus kõrgemale rattale.


Ülejäänud pildid mis leidsin on siit vaadatavad, telefoni kaamera ei ole teab mis hea aga mingit aimu saab küll.
http://fotoalbum.ee/photos/lauren123/sets/1473097
 
Palju yhel sihukesel moditud sillal  rataste vahe jäi. yhesönaga laius.
Vasta

Laiust ma päris täpselt ei mäleta, rataste rööbe oli minumeelest 84cm. Sahk tuleb ette kuskil 120cm siis on mõlemalt poolt üle.

Tehniliselt nii palju kui hetkel meenub.
Mootor nagu ennem ka mainitud on veoauto külmikuagregaadilt pärit kubota z400, väljalase aastast 1998 ning oli sel ajal üks väiksemaid diiselmootoreid seeriatootmises. Andmetelt siis 2 pütti kokku 400 kuubikut ja 10 hobust. käivitub ja käib nagu japsi diisel ikka, mõnusa podinaga ning küttekulu lööb naeru näole, kui talvel pidevalt laba põhjas lund nügida oled väga kõva mees kui liitri tunnis läbi põletad. Tollel metsapäeval 5h tööd enamus aega lõksus tühikäigul läks 2 liitrit diislit.

Käigukast pärineb sõiduautolt Passat B3, differ on kinni keevitatud ning sildasi veab üks pooltelg ette, teine taha. Mootoril on tõepoolest orginaal (külmiku) tsentrifugaal sidur ning ülekande aeglustamiseks on käigukast ja sidur ühendatud rihmaga.
Sidur hakkab haakima tühikäigult pööret tõstes nagu automaatkastiga auto, käike saab ilusti sõiduajal vahetada ning kohalt võib rahulikult teise või kolmandaga minna. Libisema hakkab ta päris suure koormusega ning seda on näha juba sellejärgi, et kerge must on korstnast väljas. Täpselt nagu iga sidur ei kannata see samuti pikalt libistamist, sõiduajal on häälest kuulda, et nüüd hakkab väheks jääma siis on aeg käik alla vahetada.
Samas on tegemist poolautomaadiga millega oskab pea igaüks sõita, 8 aastane sugulane sõitis sellega tunde mööda karjamaad, ise ulatus vaevalt gaasipedaalini.
Vasta

Mind huvitaks see silla kitsamaks tegemine. Lõikasid sillatorust jupi välja ja keevitasid uuesti kokku või pressisid difrikorpusest lahti? Või ...? Piltidelt ei saa hästi sotti.
Vasta

(19-11-2017, 20:30 PM)tcumen Kirjutas:  Mind huvitaks see silla kitsamaks tegemine. Lõikasid sillatorust jupi välja ja keevitasid uuesti kokku või pressisid difrikorpusest lahti? Või ...? Piltidelt ei saa hästi sotti.

Sillatorust on tükk välja lõigatud, faasitud ja uuesti kinni keevitatud.
Vasta

Tasapisi olen põka kallal nokitsenud ning mõni päev tagasi sai külge aretatud liigend põka sahk, kuna sellele ta nagunii külge ei jää. Eile sai esimene lumelükkamine ära tehtud ja asi toimib päris edukalt. Muidugi ei lõpe mitte ükski aasta esimene lükkamine sellega ,et ma sahka kuhugi otsa puruks ei lükkaks, eile oli selleks kaevuluugi äär. Täna väänasin saha taas sirgeks, tegin ta mõlemast otsast 10cm laiemaks (oli kitsas ka liigend põkale) niing üleüldse tugevdasin sahka mõnest kohast, mis 3 aastaga on nõrkust näidanud.
Üleüldiselt on aretisel sitkust küllaga ning uute kalasaba rehvidega ja 4 veoga ei teki küll tunnet ,et ta kuhugi kinni tahaks jääda.

[Pilt: 01113851752b2ae.jpg]
Istmesoojendusele tuleks mingi reostaat vahele panna, kipub kõrvetama.

[Pilt: 01113851715262c.jpg]

[Pilt: 01113851730e851.jpg]
Paigaldatud sai 2 märgulampi, tulede lüliti ning süütelukk eelsüüte funktsiooniga, toimib nagu T-25, T-16 süütelukk.
[Pilt: 011138517719ef8.jpg]
Vasta

Pole tükkaega midagi kirjutanud, jcb on saanud isuga tööd ning olen likvideerinud mõned lapsevead, üheks oli liiga kulunud esimene pooltelg, mis murdus ning väsinud veorihm sai asendatud tänapäevase ja vastupidavamaga. 

Lumerohkemal hooajal sai nügitud palju hangesi kokku.
[Pilt: 0111519451ffb9d.jpg]

[Pilt: 01115194535961c.jpg]

Möödunud nädalavahetusel oli metsategu ning jcb sai teha milleks ma ta ehitasin, ehk puude väljavedu. Palgi lohistamiseks sai tahaotsa tehtud kolmnurk, kuhu külge kinnitub haarats ja vajadusel tross, tõstmist aitab läbi plokki teha atv vints. Pilte unustasin kahjuks teha.

[Pilt: 01115194395cd10.jpg]

[Pilt: 01115194435b99d.jpg]

Tegi oma töö auga ära ning veovõime on tal korralik. Küttekulu paneb siiani naeru näole, 5 tundi metsas, millest mootor seisis healjuhul 15 min kulus peaaegu 2.5l diislit.

Põkast on juttu ka ajakirja Maale kevad väljaandes.
Vasta

Põkast pole pikalt juttu teinud, teenib siiani ausalt. Selle kahe aastaga pole pidanud teist palju remontima kuigi tööd on temaga palju tehtud.

2018 talv sai mugavamaks tehtud saha pööramine ja terve talv sai töökoja ümbrust nügitud. (mõtted liiguvad ka hüdropeale)

[Pilt: 01123715657cc34.jpg]
[Pilt: 01123715712c238.jpg]

2018a kevade puudetegemine. Hoovipeal hea abimees ning utvga võrreldes on tal plusse rohkem.
[Pilt: 0112371567b774e.jpg]

Sama kohapeal nügisin kruusahunniku 5m edasi.

[Pilt: 0112371569b9b22.jpg]

Suvel tuletasime sugulasega meelde ka lapsepõlve, kus heinakoormad olid kordades suuremad kui neid vedanud traktorid.

[Pilt: 011237156354e8c.jpg]

2019a sügisel tegin suurhoolduse filtrid ja kõik õlid ehk valmistusin talveks. Talv oli nagu ta oli moepärast lükkasin paar korda seda lörtsi.

[Pilt: 01123715736d52f.jpg]
Vasta

Vahepeal sai kartul maha pandud aga kuidagi on vaja ju vaod sisse saada. Käsitsi ei viitsinud tõmmata,  võtsin appi motoriseeritud abivahendi motoplokk mb1-e.
Kuna käsi vaoajajaid oli topelt sai üks puruks lõigatud, rauahunnikust üks vana trenažöör ja oligi vähese nokitsemisega motoplokil sahk taga.

[Pilt: 011241308142bcc.jpg] 

[Pilt: 011241307972d80.jpg]

[Pilt: 01124130839561d.jpg]

[Pilt: 0112413087f3f37.jpg]

[Pilt: 011241308990acc.jpg]
Vasta

Ühel laupäeva hommikul keerasin oma ustaval transitil võtit ja tahtsin hakata liikuma, liikus kenasti kuni pool meetrit siis tegi tagaratas murupeal vurr ja niigi kinnijäämise maailmameister seisis kohapeal. Tõsi, tagahaakes oli treila ligi tonnise vanaraua koormaga. 
Abi osutas kollane põka aianurgas, lasin küünlad soojaks, mõni  pööre ja kubota ärkas peale paari kuud jälle ellu. Tirisin transiti asfaldile ning päev jätkus.

[Pilt: 20201128-105032.jpg]
Vasta

pilti pole Sad  ,eks kõik bussid ole haledad,ma kah experdiga juba 2 korda see aasta kinni olnud ja sikutatud.nüüd plaan muidu seisev vints tööke panna ja mobiilselt külge vajadusel ja veab välja.asja ettevalmistus juba poole peal,vintsi solenoidid korrastada ja juhtmevaba pult külge ja siis võib testida.
Vasta

(06-12-2020, 09:50 AM)muska71 Kirjutas:  pilti pole Sad  ,eks kõik bussid ole haledad,ma kah experdiga juba 2 korda see aasta kinni olnud ja sikutatud.nüüd plaan muidu seisev vints tööke panna ja mobiilselt külge vajadusel ja veab välja.asja ettevalmistus juba poole peal,vintsi solenoidid korrastada ja juhtmevaba pult külge ja siis võib testida.

Nüüd on äkki näha, ligi 10 aastat fotoalbumiga harjunud no kuidagi ei oska sellele asendust leida. Expert vähemalt ninavedune, see juba pool võitu.
Vasta

(14-12-2020, 20:56 PM)lauren Kirjutas:  
(06-12-2020, 09:50 AM)muska71 Kirjutas:  pilti pole Sad  ,eks kõik bussid ole haledad,ma kah experdiga juba 2 korda see aasta kinni olnud ja sikutatud.nüüd plaan muidu seisev vints tööke panna ja mobiilselt külge vajadusel ja veab välja.asja ettevalmistus juba poole peal,vintsi solenoidid korrastada ja juhtmevaba pult külge ja siis võib testida.

Nüüd on äkki näha, ligi 10 aastat fotoalbumiga harjunud no kuidagi ei oska sellele asendust leida. Expert vähemalt ninavedune, see juba pool võitu.
tegelikult reaalselt toimiv lahendus on autos hoida paar veoka koormarihma ja ketttali tonn+ tõstejõuga ja sellega tõmbad eduliselt bussi liikuma.mul väike tõus garage kõrval ja jätsin seisma sinna ja 10 cm kõrge tellis rataste ette ja ketttaliga tonnisega tõmbasin experdi üles mäge üle kivi.
Vasta

Paari koormarihma ja kett-tali jutule kirjutan kahe käega alla, just mõni päev tagasi sai üks parketimaastur erinevate muutujate kokkulangemisel põhjapeale mudasse uputatud, tühikaalus izuzu kastikas ei liigutanud ka, venivat köit polnud võtta, aga puid ümber kasvas ja taliga maapeale ta ka tuli mängleva kergusega.
Vasta

Polügonil uazidega müttamas käies on alati kett tali kaasas,  päris mitu korda tänu sellele mudaaugust välja saadud.
Vasta

Rohkem kui aasta viimasest postitusest möödas kui aus olla siis lihtsalt ei ole viitsimist postitada. 
Vaadates aina suurenevaid energia hindu siis tuleb see aasta võtta mõned nädalavahetused ja minna sugulaste metsast puid välja vedama. Tegemist on metsaga mis on suhteliselt kehvasti ligipääsetav eluaeg olnud, ning puitu tuleb välja vedada kuskil kilomeetri jagu, et siis raskema tehnikaga ta koduõuele tuua.
Selleks, et võimalikult vähe teed rikkuda tuleb kergema tehnikaga läbi ajada. Aastaid olen mõelnud oma põkale palgihaagist, mõeldud tehtud, valmis ta peaaegu ongi.
Peale saab panna 3m palke, raami pikkuseks on 2.5m.

[Pilt: 20211220-182632.jpg]

[Pilt: 20211228-182505.jpg]

[Pilt: 20220103-170616.jpg]

[Pilt: 20220104-120822.jpg]

[Pilt: 20220111-181918.jpg]

[Pilt: 20220112-084351.jpg]

Sai siis esimesena haagis maale viidud ja proovimine majaümber ära tehtud. Hetkel on veel vahetamata rattad, vintsile sai tellitud juhtmevaba pult ja tõstmiseks ka korralikum plokk.

[Pilt: 20220115-131615.jpg]

[Pilt: 20220115-144728.jpg]

[Pilt: 20220115-144735.jpg]



Poom toimetab päris hästi ning oluliselt mugavam on neid raskeid saarepuid peale ja maha tõsta kui enda selga lõhkuda.

Järgmisena võtsin ette traktori, pole teist tükkaega hooldanud, isegi kapotti pole ligi aasta lahti teinud, kuna ainuke asi mida seal teha on õlivarda välja tõmbamine, isegi see on mõtetu sest õli see kubota ei tarbi mitte grammigi.
Esimese asjana sai mugavamaks tehtud sõiduasend, pedaalid koos rooliga sai nihutatud 10cm keskelepoole, samuti sai paigaldatud vedrustusega iste, päris harjumatu on nüüd sõita kus traktor liigub all ja ise seisad paigal  Smile
[Pilt: 20220112-173721.jpg]

[Pilt: 20220112-204957.jpg]

Roolisammas ise sai ka umbes 10cm madalamale nüüd on sõiduasend päris OK. Peale selle sai mootor uue õli, filtrid, klapivahed käisin üle, küttepaak sai maha võetud sest üks toru oli jootest lahti ja kartsin, et paagipõhjas või olla vett aga õnneks ei olnud mitte tilkagi.
Vasta

Esimene metsa nädalavahetus seljataga, ilm oli täielik õudus aga kuskil 15ne ruumijagu puid on hoovipeal.
Põka toimetas päris hästi kuigi pidin poole päevapealt kärule ajama ning koju keevitama sõitma, põhjus muidugi sugulastest "meister metsalangetajad" lasid ühe lepa ladva otse traktorile mille tagajärjel rool koos võllijupiga ja käigukang traktori kõrval vedelesid. Kütusekulu endiselt olematu, poole päevaga paar liitrit diislit.

[Pilt: received-1308549679613056.jpg]

[Pilt: 20220129-153013.jpg]

[Pilt: 20220129-094828.jpg]

Käru toimetab päris hästi, on tekkinud ka mõned lapsevead ja probleemid aga ei ole hullu, natuke keevitust ja metalli ning saab parem.
[Pilt: 20220129-110838.jpg]
Vasta

See laupäev sai jälle puid välja veetud, seekord 6 koormat.

[Pilt: 20220212-113239.jpg]

[Pilt: 20220212-125122.jpg]

[Pilt: 20220212-132545.jpg]

[Pilt: 20220212-160917.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne