Iþ 412 1976
#1

Tere kaasfoorumlased.

Eelmisel sügisel hangit säärane masin Pärnust.
(Loodan, et pildid mahuvad nõutud suurusvahemikesse)

[Pilt: orig_19641359_d6hG.jpg]
[Pilt: large_19641361_J090.jpg]
[Pilt: large_19641363_ldSQ.jpg]
[Pilt: orig_19641365_hLje.jpg]

Olles õpilane ning eelnev taastamisprojekt käis kergelt üle jõu, ent vanatehnika haigus polnud kuhugi kadunud, oli soov hankida midagi töötavat. Kaua see inimene ikka rassida jaksab, tahaks sõita. Kord töölt tulles nähtud üht 408-t ning sellest momendist ka Mossesse armus. Uus auto pidi olema moodne, vedelikjahutusega, linnaautole kohaselt pisike.

Piisas vaid samal õhtul ühe foorumi müügikuulutusi vaadata ning just see õige oligi leitud.

Autot müüdi, sest vanainimesed, kelle oma viimane oli, hakkasid juba natuke liiga vanaks jääma, et sõita. Seega olen auto teine omanik. Vanamees on autot hästi hoidnud, sõidetud vaid suvel. Rooste puudub, ent värvi on parandatud väheke koledasti (samas mossele kohaselt). Auto seisis u. 2 aastat.

Eelmisel sügisel veedetud temaga päris mitmed tuhanded meeldivad kilomeetrid. Igati korralik auto, mida võiks soovitada kõigile- lõbus!


Küll aga olid tal ka lastehaigused, mis pikema seismisega tekkinud:

Esisillas vahetasin kõik rattalaagrid,
piduri töösilindrid,
ühe pidurivooliku;
värskendatud süütesüsteemi, regulleeritud karburaator, uus õli.

Igatahes Kauplus Volga tühjenes mossujuppidest üsna kiiresti.


Varsti vaja autoga ülevaatusele minna ning silma jäänud probleemid järgmised:

1) Pidurid vajavad õhutamist;
2) Käigukang ning tagurdustule lüliti vajavad regulleerimist;
3) Pasunaratas käitub imelikult: pöörates paremale, siis ühe kindla koha peal käib törts pasunat. Anomaalia, mille kohta ei oska hetkel ise ühtegi lahendust välja mõelda.


Säärane ta on...
Parimat!
Vasta
#2

Enda mossel on nii ,et kui kuskilt august läbi sõidan siis signaal tuututabBig Grin
Vasta
#3

Ilus masin. Hoia teda hästi, edu.ee

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#4

(29-04-2009, 14:47 PM)madis1080 Kirjutas:  Enda mossel on nii ,et kui kuskilt august läbi sõidan siis signaal tuututabBig Grin

Tahaks ikka ülevaatuselt tavapäraselt toimiva pasunaga läbi saada... Smile
Vasta
#5

Pasunaprobleem on alguses korraks naljakas, aga hiljem tüütu, juhul kui ta ühel hetkel peale jääbki. (Kui see juhtub näiteks öösel kell pool 4 kurja naabritädi akna all) Iseenesest reaalne variant, mille vastu aitab akuklemmi eemaldamine või massilüliti abil vooluringi katkestamine.
Probleem peitub tõenäoliselt ikkagi roolil asuva pasunalüliti all, kus mõni juhe on ennast vale koha peale sättind vms, sinna tuleks piiluda. Muidugi ka tööpõhimõte oleks vaja selgeks teha.
Detailset kirjeldust on niimoodi raske anda, aga mossed on lahedad küll!!!

Ford Granada
Vasta
#6

Säärane küsimus.

Ega keegi tea midagi katuseraamidest. Sooviks mossule üht stiilset katuseraami. Suvel oleks hea väike tiir Eestile peale teha. Muidugi stiilselt- kohvrid juba olemas, ainult katuseraami vaja... Pagasriruum teadupärast üpris väike, kui kõik varuosad ning varurattad sees ning salongi ei taha kah täis toppida.

Tervitades...
Vasta
#7

See kontrollimatu pasundamine on tavaprobleem, samuti tagaspidise käigu tule lüliti jama. Signaali lüliti juhtmel ilmselt rooliratta "nupu" juurest kusagilt isolatsioon maas vms nagu eelnevalt mainitud.
Vasta
#8

(08-05-2009, 22:38 PM)kass Kirjutas:  See kontrollimatu pasundamine on tavaprobleem, samuti tagaspidise käigu tule lüliti jama. Signaali lüliti juhtmel ilmselt rooliratta "nupu" juurest kusagilt isolatsioon maas vms nagu eelnevalt mainitud.

Põhimine mossede pasundamise viga on rooli signaali kontaktklemmide ja roolisambale kinnituva signaali rõngasklemmi minimaalses vahes. Asja saab reguleerida, kui välimist sammastoru koos sellele läbi muude jubinate kinnituva signaali kontaktrõngaga nihutada allapoole. Selleks tuleb lõdvestada toru hoidev klamber, mis asub roolisamba juurikal (mootoriruumist) ja ka lõdvestada tugiklamber (kinnitub armatuurlaua tala külge) salongis. Lihtsalt liigutada toru kogu kupatusega allapoole ja klambrid uuesti pingutada. Vahest piisab isegi 0,5-st millimeetrist. Ja iseeneseslik tuututamine lakkab.
Vasta
#9

Valmistun ette üheks suuremaks mossutalguks. Siis uurib nii pasuna kui tagurdustule probleemi lähemalt
Hetkel aga valmistet pidurite õhutamise hõlbustamiseks üks seadeldis. Kui kunagi säärast töös nägin, sain aru, et oma autodega tegelemiseks sama asja vaja.
[Pilt: orig_19787603_nzHm.jpg]

Eelarve ca. 25 kr kui siin http://www.motiveproducts.com/ pakutakse ca. 540kr eest pluss postikulud.
Vasta
#10

Nutikas õhustamise tööriist. Tuleks omalegi selline riistapuu osta või valmis nikerdada.
Edu!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#11

Nikerdada ehk lihtsam ja ei võta kaua. Vaja: üks natuke rõhku pidavam anum, vana katkise lohvi küljest ventiil(id), õlianuma kork, plastiktoru, liim, niit, puur. Liitekohtadele keritet niiti ning kasutet miskit superliimi, mis muutus päris tugevaks plastiku laadseks aineks... u.15 min töö. Katsetustele!
Vasta
#12

Ole selle tugeva plastikulaadse ainega ettevaatlik. Praktika on näidanud, et mis alguses näib jube tugevalt kokku liimitud olema, kukub ühel heal päeval tühipalja gravitatsiooni toimel küljest nagu tõru sügiseselt tammelt.
Aga auto on sul ilus Rolleyes
Vasta
#13

Täna teht väikesed talgud.
Selle riistapuu kohta ütleks, et rõhku peab ilusti, ei anna see plastik alla nii lihtsalt. Küll aga leidsin tänu tollele leiutisele, miks mõnikord piduriõli kopsik tühjaks jookseb. Tihend, mis kopsiku ja silindri vahel, oli läbi. Proovit Gasget Maker-it ning varuosade seast leitud tihendit, mis nägi parem välja. Eks hiljem paistab, kas peab.

Suured tänud kaasfoorumlasele taruvaras. Tuututamine tõesti lõppes. See oli ehk tänase päeva parim hetk.

Tagurdustuleprobleemi leidsin üles. Nimelt on kõikjal loksud sees. Kui tagurpidikäik sisse lülitada, siis too hoob, mis peaks lülitit lülitama, ei lülita. Lülitaks kah, kui käigukang natuke rohkem paremale lükata, aga ta ei püsi selles asendis (liigsed loksud kuskil). Mulle oli kõige kummalisem, et kui toda lülitit(toimib kui polt) lahti keerata, siis kaob tagurpidi käik (ei lülitu enam). Lahenduseks mõtlesin vaikselt miski vedru aretamise peale, ent too peab päris tugev olema, samas väike.
On veel ideid? On sama probleemi kogetud?

(O.T. ohsaa... polegi varem märganud, et arvutiga kirjutades kirjavigu nõnda palju tekib.)
Vasta
#14

Kunagi, algaja juhina, tagurdasin mossega, uduses öös, sellepärast kraani, et tagurdus tuled ei põlenud. Viga oli selles käigukangi juures asuvas lülitis. Järgmine päev läksin lihtsama vastupanu teed ja panin uue tagurpidikäigu tule lüliti (mingi suvaline kahepoolne lüliti oli) koos kontroll-tulukesega armatuuri. Kontroll-tuluke ikka selleks, et põlema ei unustaks. Toimis väga hästi. Paljudel mossedel hakkab see tuli 3-nda käiguga ka põlema. Lüliti armatuuri pannes kaob see mure ka ära.
Vasta
#15

Tule probleem tundub lahendatud olevat. Sain Kauplusest Volga ühe hea vedru, mis tundub täpselt töötavat. Muidugi tolle hoova otsa tekitasin väikese muhukese õigesse kohta, mis aitas süsteemil fikseeruda.
[Pilt: orig_19807951_H6UA.jpg]


Seega üks mure vähem.

Nõndaks. Õhutet pidureid. Sõtkut ja sõtkut seda pedaali, ühtegi mulli ammu enam ei tulnud, ent miskipärast kipub piduripedaal põhja vajuma, kui tugevamalt hoida. Pehme on. Auto all roomates ei näinud ühtegi leket kah. Oh aeg.

Veel üks mure. Kui mootor soojaks läheb, siis gaasi andes jääb sekundiks pooma, enne kui pöörded tühikäigust üles kogub. Tuleb vist karburaatorit näppida ja võimalik, et süüde natuke vale. Ei usu hästi, et ta ülekuumeneb.

Oskab keegi soovitada mõnd viskoossemat mootoriõli?

Oh jah... Kipub ikka nii olema viimasel aal, et garaaþi minnes lahendan kaks muret, ent üks või kaks tuleb asemele. Samas hea seegi
Vasta
#16

1976. a IZ 412-l on veel ühekontuurne pidurisüsteem peapumba ja eraldiasetseva pidurivõimendiga. Pidrite õhutamist tuleb alustada piduri peapumbale kõige kaugemale jäävast rattast ehk tagumisest paremast, siis taga vasak, seejärel esi parem ja lõpuks esi vasak ratas. Võimendiga piduriga korratakse pärast sama protseduuri töötava mootoriga.
Vasta
#17

Soovitaks kontrollida siiski karburaatorit: kiirenduspumpa ning tühikäigu reguleeringut, mis muudab küttesegu kogust (koostist). Kiirenduspumba korrasolekut saab kontrollida, kui õhupuhasti pealt ära keerata ja gaasipedaali kiiremal vajutamisel peab kiirenduspump bensiini otse segukambrisse pritsima. Tühikäigu reguleering toimub nõelkruvi ja seguklapi piirdekruvi reguleerimisega. Reguleeringuks peab mootor soe olema ja süüde ja süüteseadmed korras.
Vasta
#18

Ei pikka aega tegevusi, mõtisklusi kajastet.

Piduri läbivajumine on tõenäoliselt põhjustatud tolle toru poolt, mis jookseb silindri juurest pidurivõimendisse. Viga tuli ilmsiks, kui pidurivõimendi katseks süsteemist välja võtsin. Kus alles lurises sealt vahelt. Need pidurid hakkavad juba ära tüütama. Pidurivedelikku on viimasel ajal rohkem kulunud kui bensiini. Lisaks tuleb pidurivedeliku anuma ning silindri vaheline tihend uuesti teha.

Mootori kohta. Paistab, et karburaator tuleb jah käsile võtta. Ei toimu mitte pihustamine vaid tilgutamine. Lisaks ei ole tal päris originaal karburaator- natuke teisem ehitus. Originaali leidsin hoopis omal riiulilt (varuosade seas kaasa tulnud). Küllap teen viimase korda.
Lisaks on õlirõhuga endiselt miskid kummalised lood. Enne õlivahetust justkui nii ei teinud. Äkki natuke liiga vedel õli saanud.

Mõtisklusi tuleviku kohta:
Mootoriremont tuleb justkui ette võtta. Võiks olla miski teine mootor selleks puhuks, siis kindel, et vähemalt üks mootor olemas, mis töötab, juhuks kui remont-ettevõtmine venima peaks jääma. Kindlasti sooviks aga turgutada mootorit, mis tal küljes, sest too on tolle originaal.
Pidurisüsteemi poolelt vahetaks tagumised töösilindrid ning mitmed torud.
Sillad vaatab üle ning vajadusel remondib.
Lõpetuseks tuiskaks autole peale uue kihi värvi ning pööraks tähelepanu iludetailidele.

Küll on aga tänavu raske aasta ning tõenäoliselt ei jätku piisavalt vahendeid kõigi tegevuste teostamiseks. Kurb natuke.

Ent raskused ei takista plaane pidamast. Tulevikus sooviks hankida veel ühe venelase, tõenäoliselt samuti mossu. Ent tolle projekti märksõnaks oleks custom... samas mitte liiga ekstreemne.

Mis aga kõige positiivsem. Isegi kui pärast autos käimist meel must, paari päeva pärast igatseb hing ikka tagasi ta juurde.
Vasta
#19

Mõnikord võib kasutatud autode juurest leida üpriski toredaid leide. Võtsin originaal karburaatori lahti ning sain omapärase üllatuse osaliseks. Lauale kukkus papitükk, millele kirjutatud "ujuk on katki". Vähemalt üks viga selge... Toungue
Vasta
#20

Tean juhust kus kellegi tuttava-tuttava-tuttav tahtis odomeetrit kerida,võttis siis kellade ploki lahti,seal oli kirjake,et mina kerisin 100 000km palju sul plaanis on.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne