Transport Austraaliast Eesti/Soome
#1

Küsiks nõu: kuidas, kes, missmoodi transportida üks auto Austraaliast Eesti või Soome? Ja eks ikka huvitab sellise ürituse kuluSmile

Eino
Vasta
#2

Eks tuleb võrrelda pakkujate hindu. Tõenäoliselt toovad nad konteineri(te mäed) kõigepealt Rotterdami ja sealt siis jagavad mööda UK ja maismaa-Euroopat jm laiali.
Mõni kuu ootamist. A neid pakkujaid peaks olema kiloviisi, sh ka meile lähedamates maades nagu (Põhja-)Saksamaal, Taanis, Norras jt

http://www.shipmyvehicle.com/Internation...pping.aspx

http://www.autoshippers.co.uk/before_you_go.htm

http://www.shipoverseas.com/us/ship-car.html

http://www.schumachercargo.com/articles/...orway.html

http://www.expatexchange.com/auto-shipping.html



(02-07-2012, 09:51 AM)einota Kirjutas:  Küsiks nõu: kuidas, kes, missmoodi transportida üks auto Austraaliast Eesti või Soome? Ja eks ikka huvitab sellise ürituse kuluSmile

Eino

Vasta
#3

(02-07-2012, 09:51 AM)einota Kirjutas:  Küsiks nõu: kuidas, kes, missmoodi transportida üks auto Austraaliast Eesti või Soome? Ja eks ikka huvitab sellise ürituse kuluSmile

Eino

Austraaliast tulevad autod üldjuhul konteinerites. Kui sul on üks auto ja mitte veoauto, siis peaks 20 jalasesse konteinerisse ära mahtuma. Rahvakeeli siis 6m (20' DC konteiner).

Et mitte asja enda jaoks keeruliseks teha, siis väga selge ja ammendava vastuse võimaluste ja hindade osas annab sulle ETS Logistika Rakveres. Ehk kirjuta ja räägi oma mure ära. Enamasti helistavad nad tagasi täpsustava info osas ning sul ongi täpne hind paari päevaga teada. Mina selle ettevõttega seotud ei ole, kuid olen paar korda nende teenust kasutanud ja üsna mitu korda ka hinda rahvusvahelisele konteinertranspordile küsinud. Meeldib see, et viisakalt tehakse ka "lollile" selgeks kuidas asjad käivad.

Minu soovitus on kohapealt osta konteiner ja keegi pädev paneb sul auto kohapeal sinna ka sisse. Enamasti on nõue, et suuremad põlevvedelikud peavad olema autost välja lastud (kütus, hüdroõlid, mõningal juhul ka mootoriõli). Logistikafirma küsib sinult või sinu kontaktilt/agendilt kohapeal konteineri numbri, dokumendid ja fotod. Loomulikult ka kauba fotod ja dokumentide koopiad. Siin lõpeb sinu mure ja järgmine hetk on konteiner juba Eestis. Kui konteinerit osta ei soovi, siis suudab logistik sulle ka mõne alguspunktist "rentida" (ei ole vist korrektne termin siinkohal), kuid see ilmselt sugugi odavam ei tule.

Kuna olen konteinervedude hindasid lähiajal küsinud suunal Hiina-Eesti, siis kaugus Austraaliaga on enam-vähem samas klassis. Konteinerite hinnad on üle maailma suht samal tasemel.

Nagu ütlesin, soovitan osta konteineri. Heas korras merekõlbulik 20'DC konteiner maksab täna keskmiselt 1900 USD ehk 1800 eurot. Selle raha saad Eestis hiljem suures osas tagasi kui konteineri maha müüd. 20'DC on (mustal)turul enam nõutud kui 40'HC, sest töötab ideaalse kuuri ja panipaigana. Merekõlbuliku 40'HC rahvusvaheline ostuhind on täna ca 2700 USD. Meretransport Hiinast Eestisse (Muuga) 40'HC konteineriga (kaup sees 15t) maksab täna laias laastus 3200-3600 eurot, 20'DC konteineriga (kaup sees 6000kg) ca 2400-2800 eurot. Austraaliast ei saa palju kallim/odavam olla. Seega on sul indikatsioon ees. See hind sisaldab kogu paberimajandust Eesti agendi poolt, transpordikulu, teenustasusid jne. Loomulikult ka mahalaadimist Muuga sadamas koos konteineri transpordiga tollilattu. Lisaks pead maksma deklareerimise eest ja muidugi tolli- ja käibemaksu impordil - selle töö teeb soovi korral samuti logistik sinu eest ära. Kui see on kõik tehtud, ongi konteiner koos sisuga sinu. Eestis kohapeal on juba lihtsam, sest 101 erinevat transpordifirmat pakuvad konteinerite transpordi teenuseid Eesti siseselt ja ka Soome. Mina olen Miil OÜ teenuseid kasutanud ja alati väga rahule jäänud.

Kui teed hinnapäringut logistikule, siis alati anna nii palju infot edasi, kui sul vähegi on (ka kohapealse kontakti andmed nii palju kui sul neid on). Igast pisiasjast sõltub see, kui hea pakkumise logistik sulle suudab teha. Tähtis on ära nimetada ka oma tarnetingimused. Ei soovita ökonoomitama hakata, et "teen ise tolli" või "toon konteineri Läti sadamast ise ära". Need on kopikad, millega on võimalik väga-väga valusalt vastu näppe saada. Ja alati on lihtsam, kui sinu asju ajab teine Eestlane, mitte Vladas Lätist või Lukasž Poolast.

Ning plaan B on pöörduda mõne sõidukite transpordiga tegeleva ettevõtte poole, kes topib sinu auto koos 4-5 liigikaaslasega samasse konteinerisse koos varuosade ja muu mahtuva kaubaga ning toob selle üle lombi Euroopasse. Kui toodav auto on kallis, siis mina tooks selle ikka oma konteineriga ära. Mitu riski vähem.


Parimat,

Lauri
Vasta
#4

Mul kehva mälu.
Aga kas mitte foorumist keegi ei toonud tagasitulles ühe länkari kaasa ? Eraldi teema lausa sellekohta olemas.
4x4 või offroadi gruppides/foorumites on pöris kindlasti  olemas.
Kasuta otsingut.

Aga jah.
Põhimõtteliselt on eespool juba põhiasjad lahti seletatud.
Vasta
#5

Auto transportimine Austraaliast Eestisse või Soome nõuab mitut sammu ning kulud võivad olla märkimisväärsed:

1. Vali sobiv ekspediitor
Leia usaldusväärne rahvusvaheline autotranspordi firma, mis on spetsialiseerunud sõidukite rahvusvahelisele vedamisele. Uuri nende kogemusi ja klientide tagasisidet.

2. Otsusta transpordiviisi
RoRo (Roll-on/Roll-off): Sõiduk sõidetakse laeva peale ja maha. See on üldiselt odavam variant, kuid vähem turvaline, kuna auto on avatud elementidele.
Konteineris transport: Sõiduk paigutatakse konteinerisse. See on kallim, kuid pakub paremat kaitset ja turvalisust.
3. Arvesta kohalike nõuetega
Eksport Austraaliast: Kontrolli Austraalia Tolli nõudeid sõiduki ekspordiks. Tavaliselt nõutakse ekspordiluba ja muid dokumente.
Import Eestisse või Soome: Uuri kohalikke impordinõudeid. See hõlmab tollimakse, käibemaksu ja võib-olla ka muid tasusid. Euroopa Liidus kehtivad sõidukitele teatud tüübikinnituse nõuded.
4. Kindlustus
Veendu, et sõiduk on transpordi ajaks kindlustatud. See kaitseb võimalike kahjustuste eest transpordi ajal.

5. Logistika ja dokumentatsioon
Koosta vajalikud dokumendid, nagu veokiri, ostu-müügi leping ja sõiduki registreerimisdokument. Ekspediitor saab aidata dokumentide koostamisel ja esitamisel.

Kulud
Kulud võivad varieeruda sõltuvalt transpordiviisist, sõiduki suurusest, kindlustusest ja sihtkoha kohalikest maksudest. Siin on ligikaudne ülevaade:

Transpordikulud: Võivad jääda vahemikku 2000–5000 eurot või rohkem, sõltuvalt valitud teenusest ja ajast.
Tollimaksud ja maksud: Need võivad olla märkimisväärsed, eriti kui sõidukit ei registreerita ajutiselt. ELi sisse toomisel võib lisanduda 10% tollimaks ja käibemaks (20% Eestis, 24% Soomes).
Enne protsessi alustamist soovitan konsulteerida ekspediitoriga, kes saab pakkuda täpsemat informatsiooni ja abistada kogu protsessi vältel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne