Statsionaarmootorid.

Väga vahva kooslus. Pildilt ei näe küll, kas paagis ennemalt survet oli, või pumpas tühja paagi täis? Võrdlemisi suure tootlikkusega tundub olevat.
Vasta

natuke oli survet ka enne, tootlikkus on üsna suur, kui rihm on pingul.
Vasta

Täna sai siis vanaraua platsilt päästetud üks mootor. On teine siis kahe taktiline ja tundub et u 200 kuubikut. Otsas on tal veepump, mis on päris suure tootlikusega.

[Pilt: 098083843baadd.jpg]

[Pilt: 0980838572ad64.jpg]

[Pilt: 098083871c0718.jpg]

Puudu on ainult orginaal karburaator, kapist leidsin ajutiselt suzuki mopeedi oma, mis istus auguvahe poolest külge, ja toimetab üpris hästi. magneetost sai sädeme kätte kontakti puhastamise ja reguleerimisega, natuke nikerdamist ja asi potsus.

[Pilt: 0980839159525b.jpg]

Ehk oskab keegi öelda millega tegu. Birkadest on järgi ainult rooste plekid.
Peal oli kaks sellist kujutist vene tähed. DL 4

[Pilt: 098083955ee91f.jpg]

Mingid numbrid.

[Pilt: 09808398969186.jpg]

Raamil olev birka.

[Pilt: 09808401783a72.jpg]

Ning mootori birka mis on täiesti loetamatu.

[Pilt: 098084051b7d3a.jpg]

Tegemist tundub olema samasuguse mootoriga nagu on kaasfoorumlasel Sassil. http://www.youtube.com/watch?v=xgPAqHfiVt4&feature=relmfu


Vasta

http://www.osta.ee/bensiinimootoriga-vee...84638.html

Aitab ehk tuvastamisel kaasa.
Vasta

Nendest mootoritest on ka foorumis juttu olnud ning kusagil oli viide ka mootori andmeid kandvale lehele. Töömaht peaks ikka alla 200 ccm olema, tähed DL4 on tegelikult vist ikkagi AL4 ja näitavad lihtsalt valudetaili alumiiniumisulami marki.
Vasta

Tere!
Teatan,et ühes kohas on seismas Deutz statsionaarmootori kere. Kui kedagi huvitab,on asi veel mõne päeva jooksul kättesaadav. Kere on saanud kannatada,eriti seal midagi küljes pole,lamava silindriga,pikkust oli kuskil meetri jagu. Seerianumber oli 138695 KÖLN DEUTZ , Asi sobiks siis kellegile aiailuks...... Kui asja vasta huvi,tel. 56 95 60 13.
Vasta

Peaks ka siia teemasse sobima:
JUHTNÖÖRID LOKOMOBIILIDE KÜTJATELE JA MASINISTIDELE, 1927!

http://www.osta.ee/juhtnoorid-lokomobiil...03678.html
Vasta

Statsionaaride teema on läinud talvepuhkusele. Aga vaikselt töökojas ikka tegevus käib. Ühte vana karburaatorit remontides said head ideed otsa. Tegu on siis Deutzi elementaarkarburaatoriga, millel bensiin tuleb altpoolt peale. Nõelklapi asemel on mingi kuuli ja varda kombinatsioon. Kas on keegi sellistega kokku puutunud? Vanadel tsiklitel on ka midagi analoogset. Peale aasta pikkust leotamist õnnestus karburaatori ujukiruum avada ja stutserid lahti keerata. Ujukiruumis on ujuk. Ujukist läbi läheb varras , varda ülemine ots ulatub läbi ujukituumi kaane ja toimib uputusnupuna. Teine varda ots läheb läbi ujukiruumi põhja. Ja seal all on ainult hunnik roostet ......Mulle tundub,et varda otsas on olnud 3mm läbimõõduga teraskuul ja selle jaoks on olnud spetsiaalne pesa korpuses. Kui tasapind tõuseb, siis kuul läheb pessa ja sulgeb bensiini lisandumise. See on ainult oletus.... Karburaatori korpus on pronksist, ujukiruumi kate samuti, ujukiruumi põhjas on ilmselt rauast puks ,millest läbi käib ujuki varras. See puks tundub olema sisse pressitud (ei ole veel lahti saanud). Mõtlesin siin,et puksi saaks välja puurida ja uue teha. Kuidas aga lahendada "nõelklapp"? Ujuki varras on ka läbi roostetanud. Igavesti pikk peab teine olema (120x2mm) , sinna ehk midagi leiab. Aga mida edasi? Kas on kellelgi lähivõtet analoogsest süsteemist? Kas seal on kuul mis peab olema sobitatud spetsiaalse pesa sisse? Või teha mingi kummirõngaga lahendus?
Vasta

Ei ole siin talve ega ka puhkust:

[Pilt: 21699707acd323_l.jpg]

[Pilt: 2169971136d7ee_l.jpg]

[Pilt: 21699715850936_l.jpg]

[Pilt: 21699713d4fffc_l.jpg]

[Pilt: 2169971969feb1_l.jpg]

Kas on tuttav?
Vasta

(18-11-2012, 20:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kas on tuttav?

Möh, minu käest küsid vä?
Vasta

(18-11-2012, 23:18 PM)kass Kirjutas:  
(18-11-2012, 20:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kas on tuttav?

Möh, minu käest küsid vä?

Näu, näuBig Grin
Ega siin vist palju kellegi käest küsida polegi. Talvepuhkus ka osadel kätte jõudnud. Aga mida siis isand kõuts arvab?
Lisan veel,et mootor on väiksemate killast. Vast poole suurem kui on traktori käivitusmootor. Hooratas vast on 40 cm kanti....
Vasta

Tuttava moega on küll justkui, kangesti pärnumeeste toodangu nägu. Vast paadipeale mõeldud ka. Aru ei saa sellest toitmise süsteemist...pump justkui ja karbussi koht ka oleks nagu tühi jne... Kas on ikka 2-takti petroolikas või mis?

(Ärge neid kasse niimoodi narrige kogu aeg, see ei ole ilus tegu!) Wink
Vasta

Karbuss õnneks olemas aga hetkel ei leidnud üles. Panen kohe pildi lisaks,kui välja peaks ilmuma. Aga tunduks nagu oleks kahetaktiline jah....

Kassel pole häda midagi,neil üheksa elu ja kannatavad kõik välja,samuti kräunuvad mitme eest...Big Grin
Vasta

Mis 1. pildil silindril nähtava luugi taga on? Kas selle taga mõnda klappi ei paista? Minu meelest kangesti 4-taktilise isendi moodi. Olles Proletari omanik siis mina Pärnu meeste toodanguks seda ei arvaks. Pärnu paadimootorite ehitusest saab kiirülevaate sellelt lingilt (algusega 1 min 22sek):

http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act=search_detail&a_id=3275&isik=&autor=&esitaja=&string=&pealk=&mark=n%C3%B5ukogude+eesti+nr.11&mod=3&lang=et&nocache=1305118374

Veepump on sarnases kohas Olympuse paadimootoritel.

Vaadates veelkorra piltidele otsa ja karteri suurust arvestades... pigem ikka 2-taktiline
Vasta

Õhtust!
Panen siis oma mootori karburaatori pildid näitamiseks välja:

[Pilt: 217049853a852d_l.jpg]

[Pilt: 2170498985f2b5_l.jpg]

[Pilt: 21704997f2ab8f_l.jpg]

http://static1.nagi.ee/i/p/868/20/21705001f7368e_l.jpg

http://static1.nagi.ee/i/p/868/20/217050053c0776_l.jpg

Tunduks nagu vana asi olevat.... Juhin tähelepanu,et nende punnide all on kuulid ja viimase pildi pealt on siis näha need. Mis nende otstarve on,hetkel ei oska muud pakkuda,et kui vast mingi klapisüsteem. Ei ole veel asja lammutama hakanud ja ei tea seda süsteemi ka kirjeldada. Karburaatoril pole jälle mitte ühtegi kirja ega märget päritolu kohta. Mingit sarnast karbussi olen näinud ka varasel Ford T-l aga päris sama pole.Kas kellegil on sellist karburaatorit mootori küljes? Kass? Möh,Sinu arvamus samuti tähtis.Wink

(19-11-2012, 17:36 PM)harlep Kirjutas:  Mis 1. pildil silindril nähtava luugi taga on? Kas selle taga mõnda klappi ei paista? Minu meelest kangesti 4-taktilise isendi moodi. Olles Proletari omanik siis mina Pärnu meeste toodanguks seda ei arvaks.

Veepump on sarnases kohas Olympuse paadimootoritel.

Vaadates veelkorra piltidele otsa ja karteri suurust arvestades... pigem ikka 2-taktiline

Kahjuks pole aega saanud vaadata mis luugi taga on. Olen ka ise kahesilindrilise paadimootori Proletaar omanik....
Vasta

2-taktiline, äärmisel juhul 3-ne...
Vähemalt karbussi asjus on mul alibi - on küll just selline karbuss, ainult täiesti teist moodi, kuulikesi ka pole.
Aga pump, räägi parem pumbast! Ja kas silindri veesärk on pealt parandamise mõttes keevitatud, ega see ju vabrikutöö ei ole?
Vasta

Meil maal tuli lagunenud küüni alt päevavalgele Witte engine works usa co. 6hp statsionaarmootor (umbes ~1920-1925 a.). Niiskuse poolt tiba kahjustatud, aga usun, et sellele saab hääled sisse. Eelnevalt leidsin süütemängu toast kapi otsast ja ei osanud seda selle mootoriga seostada, aga youtubist videosid vaadates tundsin ära tuttava jupi.
Kas keegi oskab õelda mis kütus seda käitab?
Vasta

(19-11-2012, 22:15 PM)kass Kirjutas:  2-taktiline, äärmisel juhul 3-ne...
Vähemalt karbussi asjus on mul alibi - on küll just selline karbuss, ainult täiesti teist moodi, kuulikesi ka pole.
Aga pump, räägi parem pumbast! Ja kas silindri veesärk on pealt parandamise mõttes keevitatud, ega see ju vabrikutöö ei ole?
Veesärk on siis messing kestaga ümbritsetud. Käsitöö. Pumpa uurin siis edaspidi......
Vasta

Mul tekkis paar küsimust Witte kohta.

[Pilt: 558924_446247305436559_195026810_n.jpg]

[Pilt: 486316_446240095437280_506397640_n.jpg]

Tegu on siis kütusemikseriga ( nagu aru olen saanud, siis nendel polnud karburaatorid, vaid mikserid... parandage mind kui eksin.)
1- kütuse pealevoolu kraan ( pildil lahti võetud)
2- õhu sissevõtu klapp-ava
3- Mille jaoks on see anum? Sealt ei jookse midagi läbi... 100% kinnine kui pealmine ava välja arvata.
4- "Topka" ava? Suletav väikse koonuspoldiga.
5- Kütuse segu tüüspolt
6- "Kasutu" anuma korgi poldi auk
7- Segusiiber

Kirjutasin nii palju juurde kui ise olen suutnud selgeks teha ja samas ka liigsete arusaamatuste vältimiseks.

[Pilt: 381596_446246525436637_1029677412_n.jpg]

See peaks olema kolvi määrdepurk??? Igatahes see jookseb toruga läbi jahutusanuma (veesärgi) silindri seina... suht taha lõppu. Mis põhimõttega see töötab? Mis õli sinna soovitate panna? Kas selles purgis on õlitasemel mingi kindel piir?

Oleksin väga tänulik mõne vastuse eest mis teeks mu elu lihtsamaks selle projektiga.
Vasta

Viimasel pildil on jah kolvi õlitustopsik. Olulist vahet ei ole, mis õli sinna panna, peaasi et määriks ja õlitaks. Hüdroõli ei sobi. Tilguti on reguleeritav, alumisest aknast on näha , mitu tilka sekundis kukub. Talvel vedelam õli ja suvel paksem. Tasapind ei ole oluline, aga kuivale ei tohi jätta! Gaasimikseril see anum tundub olema ujukikamber, aga nende piltide järgi ei saa hästi aru. Topkakraanid olid sellistel mikseritel kõigil olemas - käivitati bensiini või piiritusega ja edasi töötas tavaliselt petrooliga. Petrooliga külma mootori käimasaamine on suht lootusetu ettevõtmine. No katsu selgeks teha, kust tuleb kütus peale ja kuhu ta saaks liikuda, ujukikamber peab olema. Sealt edasi siis mingi reguleeritava ava kaudu peab kütus jõudma segukoonuseni.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne