Pannonia T5 ja 2 Riga 13.
#1

Nädal aega tagasi sai siis vennaga koos nõuks võetud, et maal vankrikuurist tuleks lõpuks välja tirida mootorratas millest Isa ja Vanaonu olid mitmeid kordi rääkinud. Mõeldud, tehtud hakkasime vennaga koos seda välja tirima igasuguste suuremate traktori juppide, nafta tünnide ja igasuguse muu kola vahelt. Peale 30 minutist pingutust seisis vankrikuuri ees üdinisti heas konditsioonis Pannonia. Vanaonu jutu järgi olevat masin ca 30 aastat seisnud ja , et sõidukõlblikuks muuta tuleks esmalt käigukast üle vaadata. Rooste on kah tunginud mitmetesse detailidesse.

On olemas ka kaks Riga 13. valge ja punane.

Valge:
On pmst orginaal. Seisnud ca 6 kuud, viimati sai sõidetud sügisel kui veel maa oli kuiv enne vihmasi. Tekkis nüüd sõitmisel probleeme. Kui annad gaasi ei taha ta enam vedama hakata, või veab siis väga nõrgalt ja sureb väga lihtsasti välja. Oskab keegi nõu anda või mis võib probleem olla?

Punane:
Hetkel seisab kuna on vaja uusi juppe osta peale. On teine iste orginaalist ja muidu suuremaid vigu ei olnud aint ,et taguratas käis kaheksasse Wink.

Isendidest illustreerivad Pildid

Tervitustega uuelt foorumi liikmelt Kaspar. Smile
Vasta
#2

Sinu valgel sääreväristajal on segu liiga lahja, võitlesin täna ise samasuguse probleemiga! Big Grin Keera segukruvi rohkem välja poole ning proovi siis, aga seda keera üsna palju välja.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#3

Kõigepealt vala vana , talv otsa seisnud segu välja ja tee uus. Teiseks on karburaatoris ilmselt mingi õliolluse ( bens ju auras ära! ) tõttu kättesaamine viletsam. Kui ikka sügisel sellise " timmiga" sõitis, siis peab viga olema mujal.

Head põristamist kevadistel radadel ! Veteran.
Vasta
#4

Võib ka mingi viga selles olla, et paak oli juba tühi? Karburaatori tegime enne sõitmist lahti ja vaatasime kas ikka bensiini peale korralikult jookseb. Järgmine kord kui ligi saan siis kui aega on arvatavasti võtab mootori lahti ja näeb mis võib viga olla.(puhastan ka vajalikud detailid)
Ja mul on meelest läinud mida kumbgi düüs(või mis need olidgi peale või lahti keeramiseks) teeb. Rolleyes

Kaspar.

Kaspar.
Vasta
#5

Alumine kruvi on segukruvi, see laiem. Sellega saad reguleerida, kui palju bensiini peale tuleb. Ülemine, ehk see väiksem kruvi, sellega saad reguleerida kui suur on pöörete arv kui hoiad sidurit all ilma gaasita. Ennem kui mootori lahti kruvid, soovitaksin vana bensiini ära vahetada, uus asemele ning reguleeri segukruvi ära. Mõnikord läheb päris kaua aega, ennem kui selle segu kruvi paika saad.

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#6

Tere

5 ja 6 numbrirauad olid Pannonial sarnased aga siiski täpsustan, et selle ratta puhul tegu T5 mudeliga.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#7

Tänan Siimlane, endal oligi mõned segaduse momendid selle tüübi suhtes. Saangi lõpuks vastuse mis täpsemalt on.

Kaspar.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne