26.mai-28.mai 2009 sakslaste Mustpeade ralli Tallinnas
#1

Tere vanatehnikahuvilised,

taas on saabumas sakslased oma vanatehnikaga. Tegemist siis järjekorras 3-nda sellise üritusega. Mõte selles, et kuni 10 ühikut midagi huvitavamat (olgu siis 2-3 või 4 rattalised) võiks ja peaks ka siit omaltpoolt välja panema ja sellega on ka linnavõimud arvestanud. Täpsema programmi ja Saksast saabuvatehnika nimekirja peaks lähiajal saama. Tavaliselt oli neid 25 ringis aga nüüd kuulu järgi ca 15.

Üldiselt on nii, et 26-ndal kui nad saabuvad ca kl 16 paiku, üritaks moodustada Tallinna piiril Viljandi mnt.-l politseieskordi saatel organiseeritud kolonni ja liiguks Raekoja platsi poole, kus siis toimub väike väljanäitus.

27-ndal esialgsete plaanide kohaselt kl 19.30 paiku on õhtusöök Mustpeade majas, kuhu on kutsutud ka kuni 10 meie vanatehnikahuvilist. Hea võimalus rahvusvaheliseks suhtlemiseks ja kontaktide loomiseks, Seega oleks mõttekas osaleda inimestel, kes midagi peale riigikeele veel räägivad. Seoses üleüldise majanduslamatisega veest kangemaid jooke välja ei tehta, kuid söögid küll.

Ühesõnaga hakkaks vaikselt tehnika ja huviliste listi komplekteerima. Loomulikult vastan ka küsimustele kui vähegi oskan. Kes ei viitsi foorumis pikalt arutleda võib saata maili kasparnoor@gmail.com või tarbida kõnetraati 50 789 67.

Tervitades,

Kaspar
Vasta
#2

Ma arvan, et kolmest sellisest Mustpeade Raekoja platsis käimisest on küll ja küll.
Eesti vanatehnika liikumisele, iseäranis Uunikute Talverallindusele, oleks motiveerivaks süstiks, kui me politsei eskordi asemel teeks neile ise eskorti ja juhiks nad Sussanini kombel kusagile metsatukka, kus võiks nende uhked autod siinse foorumi rahva vahel laiali jagada.

Nad tegelikult kardavad meid. Mulle meenus lihtsalt ühel varasemal korral toimunud Mustpeade külastus ja nende hirm avalikkuse tähelepanu osas kui kolonniga liitus esirinnas meie esindajana Rommeli värvides Zündapp KS 750 koos legendaarseima vanamootorratturiga. Sakslased teadupoolest ei mäleta tehnikaajalugu nii pingevabalt, kui meie metsarahvana ja kõike nad endale lubada ei julgeks.

Postituse esimene osa oli tegelikult nali ja kes tahab, võib julgeda küll nendega suhelda.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#3

Nali naljaks aga õnneks on meil vajadusel ka miilitsavärvides URAL välja panna vahelduse mõttes. Kuigi nad võpatavad vist närviliselt iga mundrit nähes.... Prooviks Tõnis Pappeli Dodge'ga, see seal varemgi olnud.
Vasta
#4

Need tulevad ju nagunii nende mõtetute autodega ... isegi FSO-d nad ei näita meile ... mis neid mõttetuid kärusid ikka vaadata.

Dad.
Vasta
#5

Dad võiks muidugi mõne oma uroodidest välja panna, siis ehk pääseks ka nende edaspididest visiitidest. Igaks juhuks võiks Fredy Lepal lasta täies mundris ja kuulipildujaga Zündappiga ka üle platsi põristada, siis on kindel, et rohkem ei tule Big Grin
Vasta
#6

(07-05-2009, 15:24 PM)Red Baron Kirjutas:  võiks Fredy Lepal lasta täies mundris ja kuulipildujaga Zündappiga ka üle platsi põristada, siis on kindel, et rohkem ei tule Big Grin

Ole nüid; siis ka need meie vennad, kes ennem, nelk nööpaugus, Tõnismäel korrapäraselt jõlkusid, saaksid kollektiivse südameataki.
Fritsud ainult naeravad pärast kodus pihku...(avalikult nad, muidugi, ei julge...)

Pärast oled vastutav kaasmaalaste tapmise eest.
Ja fritsude järgmine põlvkond tuleb seda enam...Cool
Vasta
#7

See päris huvitav mõte on sellest kollektiivsest südameatakist.....kindlasti oleks ka tänulikke kaasmaalasi...kuigi rohkem muret teevad ilma nelgita ja palju nooremad, karta on nende ataki jaoks on sellest vähe ja peab midagi tummisemat korraldama ...Wink
Ja tegelikult võiks isand Stihl ise mõne ilusa autoga paraadile tulla ...oleks mida vaadata ja ka teistele näidata...
Vasta
#8

Naerda nad muuseas võivad küll - ainuüksi juba MG kinnitust ja muidugi, "vintrauda" ka. http://vvm.unicweb.ee/pic.php?ID=93 Sad
Kahjuks ise ei saa avitada puuduolevate juppide üleandmises (no ei ole mul neid lihtsalt) aga kui kellegil need on siis võiks neid jagada hr. Lepaga. Muidu tore sõjaratsu aga sedelgarihmaga korvi külge seotud kuuliprits koos küljele välja turritava "vintrauaga" ajab ka kohalikke muigama, rääkimata siis kõrgetest külalistest (isegi kui kodus Baden-Badenis ja ahju taga). Kuna "vennaksed" suhtuvad saksa (sõja)tehnika ajalukku veelgi suurema pingega kui valmistajad siis nende reaktsiooni ma peris kardanRolleyes lähtvad veel pööraseks...
Vasta
#9

Yees, siinkohal pean tunnistama, et juba pikka aega olen unistanud sellest, et 1939a tuttuue musta värvi MB-ga Kaarli juurde sõita, kust pudeneks välja õiges vormis punt lühiksejuukselisi blonde mehi, kõigil 1:1 maketid rinnal, Hugo Bossid seljas, perfektne haukuv saksa keel suus ja läikivad saapad jalas...(osade vendade ekstrasüstoolia oleks kindlustatud)

Mis ei tähenda seda, et ma mingi A.H. fänn oleks...
Valkyrie`t vaatan korduvalt...
Aga teatud asjades oli neil siiski KORD majas. (kuigi, see on andeksandmatu, et ntx. E.M. Remarque oli neil out, kes ise samuti frits(loen just tema elulugu - "Lancia 1928 Puma One" jne - saaks sellele kunagi küüned taha...)

Aga, paraku, meil see nüüd seadusega keelatud ja autut kahh sellist pole.
Valge Jaguar tekitab ainult bennyhillides mingeid emotsioone ja needki positiivsed...Rolleyes

(aga kui lõppude lõpuks autode ja omanike kokkusaamise arvuga õhtusöögile hätta jääd, siis, muidugi tulen...
Naise, kes saksa fill ja suur keelefänn (suuliselt suudab ehtsad fritsud kah ära petta: tahab, räägib baieri pehmet; tahab, raiub põhjasaksa jämedat) võtaks kah kaasa...)
Vasta
#10

See on tore, oled oodatud nii paraadile kui õhtusöögile (koos prouaga mõistagi).

Aga seda musta MB ja Hugo Bossi asja me veel vaatame....samalaadseid häid mõtteid millegipärast leian ka ise ikka ja jälle oma pea sees mõlkumas Rolleyes
Vasta
#11

Õhtusöögiga on nüüd nii, et tänu tõusnud aktiivsusele vanatehnikahuviliste seas on esialgselt broneeritud õhtusöögikohad n.ö. "välja müüdud". Rohkem praegu juurde lubada ei julgeks, kui keegi ei saa tulla vms., siis võimalik asendusliikimete kaasamine igal juhul. Kriisi aeg, suppi ja praadi tahavad kõik Big Grin

Stihl, Sulle, nagu varem öeldud, samuti 2 kohta bronnitud. Ja natuke ohvtopikut ka (kuna Sa varasemas postituses seda teemat puudutasid): E.M.Remarque teose "Kolm sõpra" ainetel on valminud venelastel huvitav kaasaegsem filmiversioon pealkirjaga "Tsvetõ dlja pobeditelei". Mul kollektsioonis täiesti olemas (originaal VHS), tundub suht rariteetne olevat, palju rohkem Venemaa avarastus otsinud ka poleks, ei ole rohkem silma hakanud. Nii, et kui huvi ja film nägemata, siis võin Sulle laenata.
Vasta
#12

Veidi suurem OT: Te vöiksite Füürer Ruti kutsuda ja ta kannaks Helga riideid sarjast "Allo Allo" Big Grin
[Pilt: alloallo.jpg]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#13

Miniestile annaks loomingulise lähenemise eest eripreemia. Vanatehnika sõprade hulgas on selle seriaali austajaid palju, kuulun ka ise nende hulka. Aga führeri-Ruti kandidatuur Helga osatäitjana on kindlasti kaalumist väärt. Kusjuures see tibi võib nii greizi pakkumisega isegi kaasa minna....Ainult linnavõimud asuvad kindlasti opositsiooni puht poliitilisest korrektsusest Big Grin
Vasta
#14

(07-05-2009, 16:38 PM)stihl Kirjutas:  Yees, siinkohal pean tunnistama, et juba pikka aega olen unistanud sellest, et 1939a tuttuue musta värvi MB-ga Kaarli juurde sõita, kust pudeneks välja õiges vormis punt lühiksejuukselisi blonde mehi, kõigil 1:1 maketid rinnal, Hugo Bossid seljas, perfektne haukuv saksa keel suus ja läikivad saapad jalas...(osade vendade ekstrasüstoolia oleks kindlustatud)

Mis ei tähenda seda, et ma mingi A.H. fänn oleks...
Valkyrie`t vaatan korduvalt...
Aga teatud asjades oli neil siiski KORD majas. (kuigi, see on andeksandmatu, et ntx. E.M. Remarque oli neil out, kes ise samuti frits(loen just tema elulugu - "Lancia 1928 Puma One" jne - saaks sellele kunagi küüned taha...)

Aga, paraku, meil see nüüd seadusega keelatud ja autut kahh sellist pole.

Stihl, kulla inimene - minul on küll õige ajalooline auto millega saab terve kastitäis "lühikesejuukselisi mehi Hugo Bossid seljas ja perfektne saksa keel"võib sõidutama - aga mis teha, ajaloolise tõde huvides ilmselt, keegi peaks esiistmel kas PPS või Thompsoniga need valvama siis))))))))

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#15

Linnavõimude poolt eile üllitatud info:

Mustpeade ralli nime kandev vanade autode suursõit Lübeckist Tallinna


26. mail saabuvad juba 3. korda Tallinna vanasõidukid Saksamaalt. Suursõitu nimetatakse Mustpeade ralliks, kuna selle korraldaja Reinhard Burkart vaimustus 2000. aastal Riias taastatud Mustpeade maja külastades mustpeade vennaskonna ajaloost. 2002. aastal suunduski esimene Saksamaalt Hamelni linnast alanud suursõit n.ö mustpeade jälgedes Riiga ja selle korraldati lõpetuseks Riia Mustpeade majas pidulik õhtusöök. 2004. aastal pikendati teekonda ja jõuti esimest korda Tallinna, kus samuti lülitati programmi pidulik õhtusöök Mustpeade majas, 2006. aastal sõideti Tallinnast veel edasi St Peterburgi.
Selliste suursõitude eesmärgiks on omavahel seotud kultuuride, maastike ja inimeste lähendamine ja uute kontaktide loomine.
Ühtekokku 4. vanasõidukite suursõidu start anti 16. mail 2009 Lübeckis, kust sõideti praamiga Klaipedasse. Kvalifitseerusid sõidukid, mis on valmistatud kuni aastani 1978. Suursõidu marsruut on ette antud : Kaliningrad – Sovetsk (saksa k. Tilsit) - Kaunas – Trakai – Vilnius - Daugavpils – Riia -Tallinn. Teel tuleb läbida kontrollpunktid.
Tallinna jõutakse 26. mai pärastlõunal. Kella 16.30 paiku saab Raekoja platsil näha teiste Saksamaalt saabunud ja kodumaalt osalevate autode hulgas selliseid uunikume nagu Aston Martin DB5 Convertible; BMV V8, Horch 830 BK, Mercedes, VW põrnikas.
27. mail tutvutakse vanalinnaga ja õhtul toimub Mustpeade majas piduliku õhtusöögi raames ka võitjate autasustamine. 28. mail asuvad sõidukid Helsingi kaudu koduteele.
Vasta
#16

Niisiis,

edastan väheke ka värskemat infot ja nimelt:

On tekkinud viimaste päevade sees mõningane paanika seoses Viljandi mnt. lõigu remondiga (Tallinna piirist Valdeku tänavani). Osadelt kodanikelt laekus info, et see lõik on läbimatu või vähemalt sellel liiklemine "ankarasti kielletty". Maanteeameti kodulehelt ei leidnud selle remondi kohta infot ei mina ega linnavalitsuse esindaja. Kohalikud elanikud väitsid mulle, et tegemist on hirmutavate märkidega transiidi vähendamise huvides remondi ajal ja reguleerija laseb mõlemalt poolt tulijad kordamööda läbi eeldusel, et tegemist on kohalikega, teenendava transpordiga jms. Maanteeameti info numbrile helistades täna hommikul sain kõne otsa mingi mõmiseva taadi, kes arvas, et ega vist sealt eriti ei peaks liiklema aga no kui kuidagi muidu ei saa...ja kui täpsemat infot tarvis, siis võin ma lahkelt helistada järgmisele lühinumbrile jne. Sellest võimalusest loobusin ja sõitsin täna lõuna ajal ise kohale, et oma silmaga näha, millest jutt käib. Tõepoolest, liiklust piiravad märgid on olemas ja ja mingid tunnused, mis viitavad tehtavatele teetöödele, samuti. Mingit reguleerijat seal ei olnud ning liiklus käib korraga mõlemal suunal. Kartuses, et äkki on homseks lükatud mingid hirmsad vallid teeserva, lükkasin kogunemiskoha mõnisada meetrit Tallinna sildist "maa poole". S.t. kolonni moodustamiseks sobiks kõige paremini paremal pool peale bussipeatust (jutt siis vahetult enne Tallinna piiri ja peale Nabala tee risti paremat kätt olevast bussiootepaviljonist kui maa poolt tulla) olev pärisuunaline kiirendusrida. Nii sai kokku lepitud ka politseiga, kes kolonni eskordib. Kogunemine võiks olla alates kl 15.30-st, sest kl 16.00 paiku peaks olema start (eeldusel, et kõik fritsud on kohale jõudnud). Sealt viiakse siis kolonn Raekoja platsile, kus viibitakse olenevalt ilmast ja huviliste arvust mõnda aega. Igatahes peavad külalised jõudma kl 19-ks Meriton hotelli (vana nimega "Tallinn" Paldiski mnt ja Toompuiestee nurgal) õhtusöögile ja enne seda paigutama sõidukid parklasse. Nii et kohalikud huvilised koos oma vanatehnikaga (kellega meil on olemas eelnev kokkulepe) saavad liikuda kolonnis koos sakslastega Raekoja platsi ja seal üritusest mõnu tunda, kontakte luua ja oma tehnikat rahvale presenteerida. Kui leiab aset Raekoja platsilt lahkumine (hiljemalt kl 18.30), on võimalus kohalikul tehnikal hotellini kaasa cruisida. Kolonn eskorditakse hotelli samuti politseikonvoi saatel. Külalised pargivad siis autod ja lähevad sööma ja kohalikud siis oma käe peal kes koju ja kes kuhu. Ülehomsest õhtusöögist räägin siis asjaomastega homse ürituse käigus.

Parimat,

Kaspar
Vasta
#17

ACHTUNG!!!! Taaskord on ohus saksa täpsus! Äsja selgus, et fritsud on kiluvaraste poolt ära hanitatud, keegi olla valesti näidanud mingit ümbersõitu seoses teeremondiga (pigem nad küll ise küsisid valesti) kuskil siinpool Riiat ja seoses sellega nad ekslesid mõnda aega. Nii et varasemalt kuulutatud stardiaeg linna piirilt nihkub igal juhul kl 16-lt kl 16.30 peale!
Vasta
#18

Igatahes mina tänan südamest kõiki, kes leidsid aega üritusest osa võtta või muul moel selle õnnestumisele kaasa aitasid (sealhulgas aktiivse pealtvaatamisega Raekoja platsis). Tundub, et isegi klubi "Frontline" sõjaaegne veoauto GMC vasakul portel olev venekeelne kiri "Na Berlin" ei suutnud sakemanne ära ehmatada. Küllap vist asi nende puuduliku keeleoskuse taha jäi. Ja luureandmed raporteerivad, et juba olla klipikene ka Reporteris olnud. Õhtuses AK-s ilmselt ka midagi.

Mina tänan.
Vasta
#19

Panin Raekoja platsilt mõned pildid Autolehe galeriisse (sinna hakkan ka edaspidi võimalikult kiiresti värsket pildimaterjali sättima, oma kodulehele läheb veidi suurem ja suuremas mõõdus valik).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne