AZLK-21412, Vene-Audi
#1

Huvi esiveoliste mossede vastu tekkis juhuslikult. Esimene sedasorti masin sattus kätte Osta EE oktsioni kaudu 2001 a. Masin oli Eesti Energia läbiaetud ametiautost romu, mille pooleldi pulli pärast oktsionilt ostsin (spidonäit oli u 163000, mis ei näita muidugi midagi). Mootor oli (korduvalt) kokkulastud, sisu ametiautole omaselt intensiivkasutusest lagunenud. Kere oli ülevärvitud. Masin sai paelaotsas ära toodud ja siirdus otse mootoriremonti.
Mootoris olid ülessulanud kepsusaaled, lihvi läks väntvõll, vahetusse saaled ja osad kepsud, kolvirõngad, jm. pudipadi.
Remont ja sõidukonditsiooni viimene läks kokku u 2X kallimaks kui oli auto ostuhind. Ise sai masinale nostalgiahoos tõsisemalt kallale karatud alles 2007. Esmalt sai võetud ette keevitustööd. "Tagumik" oli põhja poolt juba üsna olematuks muutunud. Nii sai ikka päris hulga kilosid keevitustraati masinasse panustatud... Ühtlasi sai pool masinat ka uue värvikihiga kaetud.
Kuna värvitöö jäi poolikuks, sai 2008 suvel tehtud masinale põhjalikum värvitöö üle kogu kere ja lõpetuseks lakk peale lastud. Nüüd käib masin väljas suviti...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Autoga on tänu tema raskele lapsepõlvele ja ohjeldamatule kasutamisele olnud ka probleeme. Vahetamist on vajanud nii veermiku osasid kui läbiroostetanud torustikke. Ükskord on vahetusse läinud sidur ja käigukast, millel tagasikäik kaduma läks. Asenduseks läks kast ühelt teiselt käepärast olnud liigikaaslaselt. Muidugi on tulnud vahetada kummijubinaid, jms.
Nüüd läheneb spido 230000-le, kuid kuna liigub viimased aastad vähe, siis ressurssi ikka veel jätkub...
Auto tuunimisega pole ma tegelenud, tagaistmetele sai vaid Audi turvavööd pandud. Nimi "Vene-Audi" ei tulene muidugi sellest, vaid sellest, et peale kere on enamus lahendusi siin ülevõetud Audilt..

Auto on kolanud Eestimaa risti ja põiki läbi ja saab seda veelgi näha.
Vasta
#3

Viimases postituses oled vist nullidega pisut üle pakkundBig Grin
Vasta
#4

Oli tõesti üks null ülearu, tänud..
Mis veel veidrat meenub oli see, et ostes olid auto tagauste ja luugi klaasid üsna tumeda toonkilega ülekleebitudToungue Istusid nagu kirstus.
Vasta
#5

Masina hetkeseisust siis nagu pilti polegi? Muidu paistab ilus olema ning auto on endale hoolsa omaniku ka leidnud, edu!

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#6

Natuke häbi küll, aga panen siis masinast ühe hiljaaegu wiki jaoks tehtud pildikese. Eredas õhtupäikeses näeb üsna kole välja, iga defekt ja ülenurgatöö näha.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#7

Nädalavahetusel ületas spido 230000 rajajoone. Masin käis jälle Eestimaaga põhjalikumalt tutvumas.
Vasta
#8

Järjekordsel ringsõidul Loode-Eestisse hakkas 1-2 käigul metsades sõites, kus "õhkjahutus" nõrk, kapotialune õliseks muutuma ja õlitase langes. Lähem uurimine näitas, et hiljutisel õlivahetusel külge pandud ziguli õlifilter ajab pisitasa korpuse ja põhja vahelisest ühendusvaltsist õli välja. Filter ise on Valgevene toode. Pole eales enne sellist filtrijama olnud.
Õnneks oli õli ka pisut kaasas.    
Vasta
#9

(23-08-2009, 09:55 AM)via Kirjutas:  Järjekordsel ringsõidul Loode-Eestisse hakkas 1-2 käigul metsades sõites, kus "õhkjahutus" nõrk, kapotialune õliseks muutuma ja õlitase langes. Lähem uurimine näitas, et hiljutisel õlivahetusel külge pandud Þiguli õlifilter ajab pisitasa korpuse ja põhja vahelisest ühendusvaltsist õli välja. Filter ise on Valgevene toode. Pole eales enne sellist filtrijama olnud.
Õnneks oli õli ka pisut kaasas.

2 varjanti :filter s...sti kinni keeratud või praak filter
Vasta
#10

Ikka praak, kuna õlileke mitte tihendi, vaid kopsiku pleki valtsist
Vasta
#11

Siit on hästi näha, kuis tänastel autodel kärsad väljasirutatud ja katused kitsad...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

(30-09-2009, 08:08 AM)via Kirjutas:  Siit on hästi näha, kuis tänastel autodel kärsad väljasirutatud ja katused kitsad...
Mis teil juba lumi maas v?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#13

Objektiivsuse suhtes ei saa mainimata jätta, et tegelikult on tegemist ikkagi Vene-Talbotiga. Aga noh, heal lapsel mitu nime Smile
Vasta
#14

Talbolt pole siin küll kohane, see nimi pandi Simcale hiljem külge. Ennem võib rääkida Simcast kui esisisast, kuna see võeti aluseks, aga sellest jäi järgi vähe. Audilt on mehhanika osas aga palju üle võetud.
Vasta
#15

Autost väljas olles kuulen et tühikäigul käib kerge plaksumine. Kapotialuse vaatlus näitab et geneka rihmal on pealmine kiht lahtilöönud ja plaksutab.
Saab asemele vene rihm, mis lääne omadest ka pisut laiem.
Kaob plaksumine ja lisaks ka tulede vilkumine mootori tühikäigul, mida enne kehva "sokoladka" arvele olin kirjutanud... Ilmselt käis peenike lääne rihm kohati kiilsoone põhjas ja libises seetõttu rütmiliselt...
Vasta
#16

Masin on juba u paar nädalat talvepuhkusel. Suve saagiks sai u 7500 km. Jamasid peale praak õlifiltri ja geneka rihma polnud. Sai ka vahetatud vana kässari tross, kuna pidur kippus peale jääma...
Sai kinnitust jälle tõsisasi, et kui asjandusel silma peal hoiad, siis ta sind alt ei vea.
Sidur tahab lähiajal uurimist kuigi veel ei libise, kas ketas hakkab lõppema või katted mustunud...
Vasta
#17

Kevad läheneb ja käed juba sügelevad masina kallale minema. Garaaþ veel liiga külm nokitsemiseks, aga ettevalmistused alanud. Kuna massina tagavedrud 19 aastaga üksjagu väsinud, siis sai hiljaaegu uued "rohelised" Þigulli esivedrud varutud, mis peaks pepu originaalist isegi mõnevõrra ülespoole tõstma.
Vasta
#18

Käib Siksi esivedrude proovimine taha. Selgub, et spiraali diameeter mõni mill väiksem originaalidest. Seega tuleb veidike aretustööd tugipatjade kallal teha.
Paar pilti kolme aasta tagusest keevitustööst (nõrganärvilistel mitte vaadata)...sisekoopad lõigatud teiselt kerelt ja juurde plötserdatud tugevdamiseks lisalapid..kuna rooste oli ikka tõsise laastamise teinud..
Piltidel näha u 1/3 plötserdustest. Suurem osa keevitamisest tuli teha koopa ja põhja poolt ning poldid piltidel viivad tugevdatud vedrukanduriteni..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#19

See on veel suht korralik, mu Prangli mossel tuli terve koobas tala küljest lahti ning tala ise oli ka mäda. Lõpuks sai sinna ehitus-karp keevitatud ja koobas tala külge ehitus-naelaplaatide abiga. Keevitatud sai mingi odava elektroodkeevitusega, vanade elektroodidega nii et asi näeb välja nagu mother of all disasters.
See samas seda masinat ei päästnud, mingit ehituskraami vedades andis keevitus järgi ja poolraam tuli jällegi salongi sisse. Edasised plaanid hõlmavad auto pooleks lõikamist ja taha nelikandist raami koos kastiga ehitamist.
Vasta
#20

Sai siis lõpuks asi sinnamaale, et VAZ esivedrud alla pandud. Tulemus oli üle ootuste "hullumeelne". Auto tagumik tõusis ligi 15 cm ja masin hakkas meenutama pisut ofroaderit. Vaid kaldsel pinnal on katus horisontaalisToungue. Kuna plaanis päevast päeva tsemendikotte vedada pole, siis tuleb need vedrud uuesti maha võtta ja midagi pehmemat vaadata.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne