Tsikkli paagis mõlgid
#1

Taastada tarvis Jawa 354 paak milles paar head mõlki sees. Kuid millne taastus meetod annaks hea tulemuse, et paak kannataks ka kroomia juurde viia? Kroomia juba täidaks vasega väiksemad lohud ja ebatasasused. Soovitatud paak lahti lõigata vanadest keevitustest ning pärast vasega uuesti kokku lasta. Endal vasega töötlemis võimalus puudub. Ehk on siin targematel head soovitust anda?
Kui kellegil soovitada iskut kes sellise delikaatse operatsiooni ära teeks, siis siia vabalt väikse soovituskirja üles panna.
Vasta
#2

(18-05-2009, 14:08 PM)viix Kirjutas:  Taastada tarvis Jawa 354 paak milles paar head mõlki sees. Kuid millne taastus meetod annaks hea tulemuse, et paak kannataks ka kroomia juurde viia? Kroomia juba täidaks vasega väiksemad lohud ja ebatasasused. Soovitatud paak lahti lõigata vanadest keevitustest ning pärast vasega uuesti kokku lasta. Endal vasega töötlemis võimalus puudub. Ehk on siin targematel head soovitust anda?
Kui kellegil soovitada iskut kes sellise delikaatse operatsiooni ära teeks, siis siia vabalt väikse soovituskirja üles panna.

Kui paaki lahti lõigata ei taha või ei soovi, siis üks võimalus on mõlgi põhja mingi juramus (varras) külge keevitada ja vardast sikutades mõlk välja tirida. Hiljem see juramus maha lõigata ning jäljed maha lihvida.

Kogu operatsioon on veidi kriitiline, sest kui keevitada nõrgalt, siis võib see juramus mõlgi väljatõmbamisel eemalduda, kui aga tugevalt, siis võib paagiseina üsna kergesti läbi põletada.

Mis vasega täitmisse puutub, siis vähemalt galvaanilise vasega kroomimiseeltöö käigus üle 0,2-0,3 mm sügavusi uurdeid ei täida. Õigemini - põhimõtteliselt täidab küll, kuid siis peab detail mitmeid kümneid kordi vases/lihvimises käima ning kommertstööna seda tehes läheb pisikese detaili kroomimisprotsess maksma mitmeid kümneid tuhandeid või enam (loe: VÄGA üle mõistuse kalliks).

Mina olen näiteks püüdnud enne vasemenetlusi võimalikult palju traatkeevitusega täita ja maha lihvida ja tõesti vaid imetillukesed ebatasasused vase osaks jätta. Muidugi, ka tina abiks, aga seal on jälle omad jamad (mida seletab lahti ehk keegi, kes minust rohkem on tinaga mässanud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kas lihtsam ei oleks mõlgivaba paak leida sarnases konditsioonis(loe: mitte läbiroostetanud)? Minu teada peaks 61.a. paak sama olema mis natukese hilisemate (mõtlen 65.a. ja nii kroomitud paagid) väljalasete oma. Kui keegi seda fakti kinnitaks siis oleks igatpidi tore.
Vasta
#4

Mõlgivaba paak oleks igati hea leid, kuid kahjuks hetkel veel ei ole õnne olnud leida sellist. On leida olnud rohkemate või vähemate mõlkidega paaki.
On võimalik tellida ka taastatud ja kroomitud paagid, kuid nende hind on kõrge ning kvaliteet teadamata. Seetõttu hetkel otsin kas korralikku paaki või juba leitud paagi taastamiseks võimalusi.
Vasta
#5

Omal sama probleem NSU paagiga. Sellel piisavalt paks plekk ja tõsist mõlki tõmbamisega ei likvideeri. Igasugused suruõhud ja bensuplahvatused ei ole ka eriti tõsiselt võetavad lahendused.
On muidugi mehi, kes paaki võivad taastada, aga ega need mehed seda ka päris aitähi eest ei tee.
Üldiselt peaks asi käima tõesti nii, et lamellkettaga lased keevisõmblused maha ja katsud alumise tüki kätte saada ning siis peaks juba mahtuma seestpoolt mõlke udima. Vasega jootmist polegi nagu kuulnud, kas selle kuumutamisega plekk liialt mängima ei hakka? Parim variant oleks TIG keevitus, aga on lastud ka tavalise traatkeevitusega, millest küll üldjuhul kunagi kusagilt ikka hakkab läbi imbuma. Siis püütakse üle tinatada jms. On olemas ka paagi seestpoolt katmise EPO-laadsed möginad.
Üldiselt uus paak oleks parim lahendus, suurele NSU-le vanematüübi paaki aga eriti ei pakuta, ka hea raha eest, Jawa paake Tðehhist ju saab tõesti aga raha tuleb hea asja eest ka hästi välja käia, kasulikum juba terve tsikkel ostaToungue.
M72 paaki on niimoodi remontinud foorumlane Zündapp 666 ja sellest on ka ilmselt Vanatehnika.www-s teema. Teema siin
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...opic&t=136
Vasta
#6

Pane siia oma Jawa paagi foto(d) koos mõõtmetega.Mul on neid kaks
tükki,mälujärgi loppis küll ei olnud.Saaksid ühe omale,tasuta.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#7

Seda probleemi annab väga lihtsalt lahendada Spotteriga.Kes ei tea on tegemist autode keretöödel kasutatava masinaga.Väga lihtsalt saab igasugu teravaid ja laugeid mõlke eemaldada.Kui abi vaja siis andke julgelt teada.Ise olen juba nii mõnedki Motaka paagid sirgu ajanud!
Vasta
#8

Paagi taastamine suhteliselt keeruline töö. Olen ise ka mõned teinud. Kui varasemad kogemused puuduvad ei soovita tegema hakata, tulemus tuleb kindlasti kehvem, kui spetsialisti poolt tehtult. Oma Jawa-le ostsin ka paagi Tsehhist, sest minule tuleb see odavam, kui ise teha. Kui oled töötu ja paake rohkem käes, võid ka ise proovida. Kui suudad teha ainult mõlkide väljavõtmise,siis vana kroomi eemaldamine, eeltöö ja kroomimine kvaliteetse spetsislisti juures võib maksta ca 5000.-EEK. Tsehhist saab valmis paagi odavamalt. Viimane kord ostsin ka ühe valmis paagi müügiks, kui huvi on ,võta ühendust. Sel laupäeval läheb see Nõos müüki, st. kui pikalt mõtled, võid ilma jääda. Võin pakkuda veel uusi summuteid ,kodaraid ,velge ,lenksu jms.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#9

Sepikul on õigus, autodel võetakse uste ja poritiibade pealt suvalisi mõlke välja tehnoloogiaga, mis ei kahjusta isegi mitte värvi. Üks selline firma on näiteks Mõlgiexpert tel. 55 684225. Autodel maksab üks detail 500-700 krooni, sõltumata mõlkide arvust ja tehakse ära paari tunniga.
Keevitada ei soovita küll mingil juhul, sest terasplekile jäävad pärast pinged sisse ja vibratsioon ning rooste söövad seda kohta väljaspool järjekorda.
Vasta
#10

(18-05-2009, 18:13 PM)arvi100 Kirjutas:  Pane siia oma Jawa paagi foto(d) koos mõõtmetega.Mul on neid kaks
tükki,mälujärgi loppis küll ei olnud.Saaksid ühe omale,tasuta.

Hommikul kiirelt tehtud mõne pildi leiab siit kus peale võetud mõlemal poolel asetsevad mõlgid. Mõõdud jäid kahjuks võtmata, kuid kui selle taha asi jääb, saavad need kindlasti võetud.

Kuna ei isiklikult ei ole õnnestunud spotteriga kokku puutuda, siis tekkis väike küsimus, et kui siledaks sellega tervaid mõlke välja tirida suudetakse? Pildilt nähtaval toorik paagi tagumises osas asuv mõlk on suhteliselt terav ja sügav. Kuna eesmärk oleks sinna hiljem ka kroom uuesti peale saada, siis Valdo poolt mainitud jutust võiks välja lugeda, et tulemus peab jääma väga hea.
Vasta
#11

Selle paagi võib põhimõtteliselt maha kanda, sest üks mõlkidest liiga sügav (plekk välja veninud) ning embleemi kohal.

Olen kunagi ise Jawa paagi õmblustest lahti võtnud, mõlgid välja pinninud (õnnestus nii hästi, et hiljem piisas üksnes välispinna kergest lihvimisest) ja õmbluse uuesti vasega kinni jootnud. Ropp töö, parem korralik toorik sebida.

@Kass
Olen saanud üht militaar-NSU paaki lähemalt uurida ja spotteriga nii paksu pleki puhul vaevalt midagi ära teeb. Võib-olla õnnestuks, kui mõlgikohta samaaegselt kuumutada ... Kui mõlke on vähe, siis oleks vast mõttekam need lokaalselt välja lõigata, sirgeks pinnida ja tagasi keevitada. Täpselt tehes pole tarvis hiljem üle jootagi. Kui siiski, siis pigem vasega (küll kõrgem temperatuur, aga paak on ju "rauast").
Vasta
#12

Spotteriga jah NSU paagi juures midagi teha pole, plekk on paks (militaaril ja tsiviilil sama), külgpind on kitsas ja kumer, nii et mõlk jääb sinna korralikult sisse kui mingi kõva obaduse saab. Seda ei anna üldse võrrelda mingi autoukse või poritiiva suure pinna ja pehme plekiga.
Eks uuematel motikapaakidel ka ehk plekk õhem ja külgpind suurem, aga paak ikkagi pinges suletud süsteem, seal on vastupanu teine kui autopleki suurel pinnal.
Mis tsiklite paake hr. Sepik on spoterdanud ?
Vasta
#13

Sepik on teinud tänapäeva motaka paake! Täpselt ei mäleta,aga vast Kawasaki ja honda bike-id.Aga kuna ise olen juba üle kuue aasta plekuna leiba teeninud ja igasugu mõlkidega kokku puutunud siis põhimõtteliselt ei ole need mõlgid hullud midagi,aga siin on tegemist ju kroompinnaga,mis peab pärast ilus välja ka nägema,nii et pärast spottimist sinna ju pahtlit ei pane.Seda ka veel,et jutt õige,et paagi plekk on tunduvalt paksem auto omast´kui autol on ca 0,8 siis motakal julgelt 1mm.Siin on juba suur vahe sees kui lihtsalt mõlk välja tulla tahab.Aga kui kannatust ja oskust siis saab vaikselt meelitades enamvähem heaks.Ei tahagi kiidelda,et teeb kõik sirgeks probleemideta,aga paremaks saab![/align]
Vasta
#14

Olen seda teemat siin juba mõnda aega jälginud. Huvi pärast mõõtsin supleriga ühe Iþ mootoratta paagi materjali paksuse ära. Oli teine 1,8mm koos kerge värvikihiga. Ise olen üht paaki mõlgivabaks teinud. Sai heebliga muljutud ja väljast gaasipitsiga kuumutatud, et plekk pehmem oleks. Lõpptulemus pahteldamist ei vajanud. Sai paksu pritspahtli ja krundi kihi. Kroompinnaga paagi vbl annaks samamoodi siledamaks teha. Tõsi on ka see, et vasetamisega töödeldakse enne kroomivanni panekut. See vasega mängimine kah omaette teema. Väiksema terava mõlgi vbl kannataks kemppiga täis keevitada. Kui õige keevitusmehe kätte viid, peaks tulemus kaa hea olema ja lekkima ei tohiks hakata.
Vasta
#15

(18-05-2009, 14:08 PM)viix Kirjutas:  Taastada tarvis Jawa 354 paak milles paar head mõlki sees...

Saigi ülesvõtted paakidest tehtud,linki fotodest näed privaatsõnumis.
Teine paak kuulub mootorrattale CÞ.

1985 Lada 1300 SL
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne