08-06-2009, 14:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-06-2009, 14:49 PM ja muutjaks oli Basilio.)
Nagu ma juba kirjutasin - pöördeid mõjutab eeskätt labade ARV, mitte pikkus. Kuju loomulikult ka, eespool oligi ilmselt süüdi labade halb profiil. Pöörete suurenemisel tekkis aerodünaamiline pidurdus ja pöördeid jäi väheks. Enamus tiivikul tekkinud pöördemomendist kulus labade ümber keeriste tekitamiseks. Ehk siis kulbikujuliste labade jõuga läbi õhu surumiseks.
Labade pikkus annab pöördemomenti, kuna pikendab jõu õlga justnagu kangilgi. That`s it, rohkem midagi! Pöördeid see pigem langetab kui tõstab. Labade pikendamisel tekivad suuremad pöörded ainult ühel juhul - kui tiivik ei ole koormusega proportsioonis ehk siis jõud ei käinud lühema labaga piisavalt üle.
Suurem labade arv võimaldab töötada vaiksema tuulega, sest suurendab samuti pöördemomenti ja see tõuseb tuule tugevnedes järsemalt kui labade pikendamise puhul, aga sama järsult ta ka langeb, kui tuul veelgi tugevneb. Ühesõnaga - paljulabaline tiivik on efektiivne ainult kitsas tuulekiiruste vahemikus ega võimalda suuri pöördeid.
Nii on minu teada asjad.
Labade pikkus annab pöördemomenti, kuna pikendab jõu õlga justnagu kangilgi. That`s it, rohkem midagi! Pöördeid see pigem langetab kui tõstab. Labade pikendamisel tekivad suuremad pöörded ainult ühel juhul - kui tiivik ei ole koormusega proportsioonis ehk siis jõud ei käinud lühema labaga piisavalt üle.
Suurem labade arv võimaldab töötada vaiksema tuulega, sest suurendab samuti pöördemomenti ja see tõuseb tuule tugevnedes järsemalt kui labade pikendamise puhul, aga sama järsult ta ka langeb, kui tuul veelgi tugevneb. Ühesõnaga - paljulabaline tiivik on efektiivne ainult kitsas tuulekiiruste vahemikus ega võimalda suuri pöördeid.
Nii on minu teada asjad.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.