Päike, tuul ja vesi - need me sõbrad kolmekesi

Kui keegi soovib, siis mul pakkuda kaks nõukaaegse õliradika metallist keha. 
Õli välja lastud (läbi pesemata) ja elektroonika eemaldatud.
Endal oli plaanis kasvuhoone kastmisvee soojendamiseks, aga plaanid muutusid.
Hinnaks nagu ikka äitähh, või mõned õlled.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(15-04-2019, 12:26 PM)indrek1000 Kirjutas:  Ksf. Basilio ehk oskab miskeid akusid soovitada (Hetkel üritan elustada ca 200Ah väärtuses akusid)?
Mis mina ikka siin soovitada oskan, eks rahakott paneb asjad paika. Endal on hetkel kaks rekka akut, ostetud kasutatuna ühe hea ksf-i käest. Siiani toimivad. Akupanga vajalik mahtuvus oleneb peale paneelide tootlikkuse ja tarbimise suuruse ka tarbimise iseloomust - kas enamus tarbitakse ära kohe päeval reaalajas või läheb päeval suurem osa purki ja tarbitakse öösel. Rehnung annab suurusjärgu, ülejäänud tarkus tuleb ikka katsetades. Rohkem mahtuvust võib alati olla. Ühe suure aku eelis on see et teised akud ei käi tervise peale, mitme aku eelis on paindlikkus. Kui päevad lühikesed, jätad külge nii palju akut kui ühe päevaga ära jõuab laadida. Muidu on akupank kogu aeg pooleldi koomas. Lahti ühendatud akusid tuleb siis kontrollida ja aeg ajalt seinast laadida et ära ei sureks. Minul on selleks ise ehitatud nutilaadija.

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta

(16-04-2019, 08:54 AM)Basilio Kirjutas:  Mis mina ikka siin soovitada oskan, eks rahakott paneb asjad paika. Endal on hetkel kaks rekka akut, ostetud kasutatuna ühe hea ksf-i käest. Siiani toimivad. Akupanga vajalik mahtuvus oleneb peale paneelide tootlikkuse ja tarbimise suuruse ka tarbimise iseloomust - kas enamus tarbitakse ära kohe päeval reaalajas või läheb päeval suurem osa purki ja tarbitakse öösel. Rehnung annab suurusjärgu, ülejäänud tarkus tuleb ikka katsetades. Rohkem mahtuvust võib alati olla. Ühe suure aku eelis on see et teised akud ei käi tervise peale, mitme aku eelis on paindlikkus. Kui päevad lühikesed, jätad külge nii palju akut kui ühe päevaga ära jõuab laadida. Muidu on akupank kogu aeg pooleldi koomas. Lahti ühendatud akusid tuleb siis kontrollida ja aeg ajalt seinast laadida et ära ei sureks. Minul on selleks ise ehitatud nutilaadija.

Sinu paneelide nimivõimsus oli kokku sinna 250w kanti?

Eile tegin kiired ühendused ja täna hommikul olid teised kenasti ennast päikese poole keeranud. Hetkel üks nö rekka aku mida laeb aga too tahab elluõpetamist - seisis pikemalt ilma kasutuseta.

[Pilt: 011204127153795.jpg]

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

(16-04-2019, 09:36 AM)indrek1000 Kirjutas:  Sinu paneelide nimivõimsus oli kokku sinna 250w kanti?
200W ehk silma järgi kaks sellist nagu sinul. Praeguste päikseliste ilmadega laevad kaks rekka akut pikapeale ilusti ära, sest ööpäevane tarbimine on mul väiksem kui päevane tootlikkus. Kui nüüd sompus ilm tuleb, käib süsteem vähemalt ühe ööpäeva takkajärgi akudelt.
Vaatan et sul kõrged puud ümberringi, peaksid paneelindust päris hästi tormi eest kaitsma.

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta

(16-04-2019, 12:09 PM)Basilio Kirjutas:  Vaatan et sul kõrged puud ümberringi, peaksid paneelindust päris hästi tormi eest kaitsma.


Puud ümberringi jah, sellepärast keldri otsa sai tõstetud, et puud/hooned nii ruttu ära ei varjaks.
Kaugusega metsast õnneks ca 50m.

Tean ka akude pealt arvestada siis - ca 3 suurt oleks mõistlik.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Õhtust,

Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? Hiinlased pakuvad miskit riistvara sellejaoks. 

Indrek

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

(20-04-2019, 23:51 PM)indrek1000 Kirjutas:  Õhtust,

Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? Hiinlased pakuvad miskit riistvara sellejaoks. 

Indrek

Glaubrisoola lahusega sai nõuka ajal laaditud akusid. Pärast loputad dest. veega ära ja uus hape sisse ja laadid täis jälle.
Kõigepealt tuleb aku muidugi tühjaks laadida. Nii enne kui peale soolalahust.
Mõnest akust sai isegi asja seejärel.

Kuuno
Vasta

(20-04-2019, 23:51 PM)indrek1000 Kirjutas:  ...Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? ...

Palja dest veega laadida 1-2 ampriga. Täis-tühjaks tsükleid korduvalt. Aega võib minna nädalaid.

__________________________
M: Iveco dayli käiguosa
M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor
tulepesa.ee


Vasta

(20-04-2019, 23:51 PM)indrek1000 Kirjutas:  Õhtust,

Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? Hiinlased pakuvad miskit riistvara sellejaoks. 

Indrek

C-Tekil on selleks programm recond. Paar oma töösse äärmise leigusega suhtunud akut on peale selle paarikordset pruukimist (koos vahepealse tühejndamisega 10,5 V) täiesti elujõuliseks kohendunud. Aga mõned on keema jäänudki - küürakat parandab vaid haud.
Vasta

(26-04-2019, 18:05 PM)motamees Kirjutas:  
(20-04-2019, 23:51 PM)indrek1000 Kirjutas:  ...Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? ...

Palja dest veega laadida 1-2 ampriga. Täis-tühjaks tsükleid korduvalt. Aega võib minna nädalaid.

Kuidas sa töötanud akust elektrolüüdi nii kätte saad, et purkide põhja ladestunud (sulfateerunud akudel on enamasti elektrolüüt ka pruun) sodi plaatide vahele ei satuks?

Mul on kurb kogemus, kus enne rämepruuni elektrolüüdi väljavalmist rahuldavalt toiminud aku peale uuesti täitmist (vähem, kui tunni jooksul) enam mõistusega elu märki ei ilmutanudki - läks laadiumisel kohe keema ja mingit koormust ei talunud. Samas elektrolüüt oli täielik kohvi ka. Muidugi ei saa välsitada, et ma lihtsalt ei osanud toona pruugitud poeuue Start-2 õigesti ümber käia...
Vasta

(27-04-2019, 00:47 AM)v6sa Kirjutas:  Kuidas sa töötanud akust elektrolüüdi nii kätte saad, et purkide põhja ladestunud sodi plaatide vahele ei satuks?...

Eks ladestiste plaadi vahele sattumise jutt on rohkem teoreetiline. Paras liuk on purgi põhjas ja kui tahad seda kätte saada, siis tükk pesemist. Sul võis plissplaadi tükk lühist tekitada ja kui juba nii, siis pole selle akuga nagunii enam midagi teha.

Küsimus oli sulfateeunud akust. Sulfateerunud aku on tavaliselt terve ja vähe kasutatud. Sulfaat saab ju tekkida ainult pika seismise ja mittetarvitamise käigus. Laadides ja pestes on vesi hoopis valgesogane, mitte kohvine. Sulfaat on nagu hallitanud plaadid. Ropult õeldes on hape tahkestunud plaatide sisse/pinnale.

__________________________
M: Iveco dayli käiguosa
M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor
tulepesa.ee


Vasta

Sulfaat tekib materjali pinnale, umbes nagu oksiid või rooste või mis iganes tuntud nimega nähtus metalli pinnal. Seda ei ole võimalik lahustada keemiliselt nii, et plaadid jääksid terveks, ehk siis teisisõnu, seda ei ole võimalik lahustada. Sulfaati saab pinnalt eemaldada ainult mehhaaniliselt. Üks võimalus selleks on tõsta laadimise protsessis volte, et lasta aku keema. Taolise tegevuse käigus lüüakse materjali pinnal tekkivate mullikesega mingi pisike osa sulfaadist minema. Ka taoliselt toimides saab sealt kätte ainult kergema või õhema kihi, enamus jääb alles sinna.  Nii ehk naa, on ka see teema üsna piiritletud ning kätte saab sealt ainult pisikese osa sulfaadist. Kõik ülejäänud targad teemad läbi laadijate või mingite pesusooda süsteemidega, pesevad/organiseerivad ainult puhtaid, ehk ilma sulfaadita pindu muudest sitakihtidest mis takistavad laadimisprotsesse. Sulfaat plaatide pindadel on nagu anodeering alumiiniumi pinnal ja kõik katsed sellest lahti saada paitades võrdub anodeeringu pesemisega veega või rääkides selle kihiga.

Kui vana aku tagurpidi keerata, siis aku põhjas olev pasakiht liigub sujuvalt plaatide vahele ja nn lühistab süsteemi, sellest ka edaspidine plaatide mitte laadimine.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(20-04-2019, 23:51 PM)indrek1000 Kirjutas:  Õhtust,

Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? Hiinlased pakuvad miskit riistvara sellejaoks. 

Indrek

Kohal
[Pilt: 0112071069b768b.jpg]

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

(14-05-2019, 00:06 AM)indrek1000 Kirjutas:  
(20-04-2019, 23:51 PM)indrek1000 Kirjutas:  Õhtust,

Kas keegi on katsetanud aku desulfaatimist? Hiinlased pakuvad miskit riistvara sellejaoks. 

Indrek

Kohal

Ootan huviga tulemusi.

On pakkuda kuivaks kasutatud ja seejärel seisnud aku, mis destveega täitmise järel paugust keema läheb C-TEK ei suutnud elustada.
Vasta

(14-05-2019, 12:21 PM)v6sa Kirjutas:  On pakkuda kuivaks kasutatud ja seejärel seisnud aku, mis destveega täitmise järel paugust keema läheb C-TEK ei suutnud elustada.

Ma yhte akut olen nyyd 2 x nädal laadinud. Amprid alla lalaadimisel ei kukkunud. Teen veel yhe tsykli ja siis kuulutan lõppenuks.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

(14-05-2019, 12:21 PM)v6sa Kirjutas:  Ootan huviga tulemusi.
 Panin pininamassina tööle.
On yks aku millel kolaki pinge koormusel kukub, hea testida seda.

Naabritel iseäranis suur huvi tekkinud selle "päevalille" vastu. Küsimused stiilis palju tuleb kah ja mis ära toidab on standard. Big Grin
Aga nendes yhikutes orienteeruda on keeruline.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne