trummelpidur efektiivsemaks
#1

Millised on võimalikud lahendused, et tõsta trummelpidurite efektiivsust?

a) treida siledaks trummel?
ideaalne pind oleks ... ?

b) lasta klotsikatted vahetada 'pehmemate' vastu?
kes vahetab või kus katte materjali saada võiks?
Vasta
#2

(24-05-2009, 10:22 AM)Erik Kirjutas:  a) treida siledaks trummel?
ideaalne pind oleks ... ?

Vastupidi. Treid just sooneliseks. Selliseks nagu on soonrihma rull genekatel. Siis suureneb hõõrdepind. Klotside sissetöötamine võtab sellisel juhul aga hulga aega.
Teine võimalus on panna, kahe silindriga, mõlemad klotsid pealejooksuklotsideks.
Vasta
#3

(24-05-2009, 11:40 AM)motamees Kirjutas:  
(24-05-2009, 10:22 AM)Erik Kirjutas:  a) treida siledaks trummel?
ideaalne pind oleks ... ?

Vastupidi. Treid just sooneliseks. Selliseks nagu on soonrihma rull genekatel. Siis suureneb hõõrdepind. Klotside sissetöötamine võtab sellisel juhul aga hulga aega.
Teine võimalus on panna, kahe silindriga, mõlemad klotsid pealejooksuklotsideks.
ja kasuta suuremaid silindreid
Vasta
#4

Reguleerid õigesti. Täpsusta, mis masinaga tegu. Isegi gaz 21 ja gaz 69 pidurid saab kergelt blokeeruma reguleerida.
Vasta
#5

Ma kahtlustan, et teema-algataja uurib siin väikest viisi Jawa 360 esimese trummelpiduri parendamise võimalust. Sellisel juhul ei saa silindreid asendada - muidu aga küll.
Vasta
#6

Kui jutt käib vanast Jawast, siis võiks vahetada esmalt pidurikatted kaasaegsete vastu. Tehakse näiteks Pidurimeistris, klots 100 eek. Tulemus on nagu öö ja päev. Kui ikka ei piisa, siis võib vahetada piduriplaadid 634 omade vastu, neil mõlemad vastujooksuklotsid. Järgmine aste oleks paksem esipiduritross ja tagapiduri tõmbevarda peale ümberehitamine.
Vasta
#7

Mõtlesin jah jawat. Esimene samm siis pidurimeistrisse. Ja siis kui vaja katsetan Argo pakutud variandid läbi. Tänud!
Vasta
#8

Hüva nõu! Smile

Ma siis pean oma jalgratta esiklotsid ka pidurimeistrisse viima - seal ka miskid originaal 60-date kulunud klotsid sees, raisad ei taha enam pidada sittagi, tõmba või tross pooleks.
Vasta
#9

Trummelpiduri pihta veel niipalju, et vahetult enne mossega ülevaatusele minekut olen tagapidureid veidi "järele aidanud". Trumlid maha, klotsid-trumlid bensiiniga piinlikult puhtaks. Siis nühin jämeda liivapaberiga klotsi ja trumli pinnad kergelt "viilikirja" ja kokku tagasi. Protseduur ei võta kaua aega, aga tulemus 5+! Vaata et viskab auto piduristendist minema! Smile Efekt on muidugi väga lühiajaline. Õnneks on lähim ülevaatuse punkt veits alla kilomeetri. Wink

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#10

Väike ,,tuunimistrikk,, Opel Rekordi pidamise ajast. Taga olid tal trummelpidurid ja mis salata kehva võtmisega, ÜV läbides kogu aeg probleemid. Appi tuli vana tinutamise juures kasutatav puhastusaine- kampol- vist nimi. Välja näeb nagu merevaik. Vajutad väikese tüki pudiks vastu trumlit ja nühid kogu trumli sisepinna kokku. ÜV tahtis masin rullide pealt minema hüpata. Toime lühiajaline, umbes kolm kuud. Aga omal nahal järgiproovitud lahendus.
Terv.Jaanus
Vasta
#11

Kunagi sai kah naabri autol kampolit kasutatud ja piduritesti tegi ära kuid silla
kontrollis tõmbas ülevaataja käsipiduri peale ja sealt ei liikunud auto enam kuhugi.
Siit moraal:ära kunagi tõmba sooja trumliga kampoliga määritud käsipidurit peale.
Vasta
#12

(02-06-2009, 21:52 PM)2715 Kirjutas:  Kunagi sai kah naabri autol kampolit kasutatud ja piduritesti tegi ära kuid silla
kontrollis tõmbas ülevaataja käsipiduri peale ja sealt ei liikunud auto enam kuhugi.
Kuda see maððin sealt siis maha saadi? Ajasite trumlid tulega kuumaks?Wink
Vasta
#13

Kampol on veits liiga äkiline jah. Vanasti kasutati seda saekaatris rihmade libisemise vältimiseks. Väga efektiivne. Kui libisevat kiilrihma ei õnnestu mingil põhjusel pingutada, siis peoga kampolit vahele ja võtab käuksuga rihmaratta peale kinni.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

O.T-sse natuke.
Rihmaratta ja kulunud rihma puhul aitab tõrv samamoodi. Hoiad tõrvakamakat vastu rihma ja veab jälle. Kui liiga palju tõrva sinna peale lased siis võib muidugi pooleks ka tõmmata rihma. Piduriklotse ilmselt tõrvaga määrida pole mõistlikBig Grin
Vasta
#15

(03-06-2009, 16:23 PM)Basilio Kirjutas:  Kampol on veits liiga äkiline jah. Vanasti kasutati seda saekaatris rihmade libisemise vältimiseks.
(03-06-2009, 16:30 PM)gruppen Kirjutas:  O.T-sse natuke.
Rihmaratta ja kulunud rihma puhul aitab tõrv samamoodi. Hoiad tõrvakamakat vastu rihma ja veab jälle.
Juhtusin kord saekaatri "keldris" (seal mootorid ja rihmad) ringi kolama. Avastasin sealt vaadi, mingi imeliku möksiga. Saekaatri mehelt uurides sain teada, et see on rihmamääre.
Minu OT põhjuseks on just see, et see rihmamääre (tööstuslik kaup) koosnes justament kahe eelneva pakutud aine segust.
Vasta
#16

Lasin ka klotsidele uued katted panna. Erinevus vaevu märgatav. Tagapidur ikka efektiivsem. Kes proovinud on, rääkige kuidas 634 süsteem kahe peale jooksu klotsiga mõjus. Kas võtab tagaratta õhku? Toungue
Vasta
#17

Mina soovitan teha väike abinõu, mille abil saad trumli koos klotsidega panna treipinki. Siis mõõdad ära trumli raadiuse ning paned treitera täpselt samale kaugusele tsentrist. Peale seda lased trumli pingis ringi käima ning treid katet maha ja reguleerid klotse senikaua, kuni saad klotsid terves ulatuses trumli diameetri järgi ümaraks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#18

Kahe pööraga peab ikka täpselt paika ka reguleeritud olema, et seal ainult üks klots ei võtaks peaasjalikult. Palju sõltub ka trumli sisemisest hingeelust, kui sile ja kuipalju kulunud jne.
Isegi originaal klotsidega linnas blokki vajutada pole probleemi ja külge maha lasta Rolleyes kuigi jah, aeglustus kui selline võiks oluliselt parem olla.
Vasta
#19

(21-09-2012, 10:23 AM)isandpauk Kirjutas:  Mina soovitan teha väike abinõu, mille abil saad trumli koos klotsidega panna treipinki. Siis mõõdad ära trumli raadiuse ning paned treitera täpselt samale kaugusele tsentrist. Peale seda lased trumli pingis ringi käima ning treid katet maha ja reguleerid klotse senikaua, kuni saad klotsid terves ulatuses trumli diameetri järgi ümaraks.

Trummelpidurite puhul on ülioluline, et klotsi ja trumli raadiused oleksid samad. Ei suuda auto pidurisilindergi suruda vale raadiusega klotsi vastu, rääkimata piduriheeblist... Trummel kulub suuremaks, uued klotsid on aga nimimõõduga. Vahe on väike, kuid kriitiline.

Samal põhjusel tuleb trumlit uuendades panna ka uued klotsid, kuigi vanadel võib katet veel küll olla. Raadiused ei klapi ja efektiivsus langeb.
Vasta
#20

Kui trumlid on kulunud ja uusi ei ole käepärast või saada, siis aitab piduriklotside otste pikendamine juurde keevitusega. Kui trumlid on kulunud, siis pidurisilindri kolvid silindris liiguvad silindri välisservade suunas ja hakkavad lekkima. Kui paned uue silindri , et vana on kulunud, kuid mõne aja möödudes jälle lekib.Kui klotse pikendada, siis algne pidurisilinder ei hakka lekkima. Seda nippi kasutati vene ajal remonditöödel ja oma läänest toodud autol olen seda teinud. Tulemus ülevaatusel on selline, et tõstab auto rullide pealt minema käsipidurit testides.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne