RAF 2203
#1

Tere.Selline küsimus et sain raf-i omanikuks.Kas oli sellel 12 kohta.Katusel takso plafoon. Kas küljel olid ka takso ruudud või mõni muu kiri.
Vasta
#2

(26-05-2009, 19:23 PM)von Kirjutas:  Tere.Selline küsimus et sain raf-i omanikuks.Kas oli sellel 12 kohta.Katusel takso plafoon. Kas küljel olid ka takso ruudud või mõni muu kiri.
Kohti on koos juhiga 12. Kui plafoon peal, siis järelikult tegu omaaegse marsruuttaksoga. Kui ma õigesti mäletan, olid nad nõukaajal enamasti rohelised valge triibuga, taksoruudud olid ka külgede peal. Värviskeem oli selline:
[Pilt: 2.jpg]

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#3

[Pilt: 138544530.jpg]
http://photofile.name/users/sickfinga/13...138544530/
Vasta
#4

Värvikombinatsioone oli mitmeid. Kollased,helerohelised,tumerohelised,helesininised,tumesinised kõik olid valge triibuga. Peale 84 või 85 hakkas tulema ka ühevärvilisi(valge,sinine,roheline). Minu teada olid vaid Tallinna taksopargi RAFidel taksoruudud peal. Rakvere bussidel sellised asjad puudusid. Tartu omadel oli vist ainult suur bussipargi embleem peal.Kusjuures olid Rakvere ATP kõikidel RAFidel plafoonid peal, kuid vaid 3 või 4 olid marsakad.Teised tegid juhuvedu ja kindlaks määratud ettevõtete sõite.
Vasta
#5

Tallinna omadel ruute ja T tähte polnud.Plafoonid olid kahesugused.Linnaliinide omad üleni rohelised,maaliinidel walged.Ja esiakna keskel oli walgustatud kopsik kus sees mattklaasist tahwel linnamarsal:seal suurelt liininumber,all wäiksemalt sihtkoht ,linnadewahhelistel tawlil ring,mille sees kolm ruutu ja all kiri sihtkohaga.Gr numbrid mõlema edeukse juures kolmnurga serwas ja armatuuril paremas nurgas.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#6

Ka Pärnu marsakatel taksoruudud puudusid, oranþi (varasemalt valget) taksoplafooni ei olnud tehasevarustuses, vaid see kruviti külge kohapeal, tunnustest oli vaid tagaluugil paremal pargi embleem, nagu ka sõidutaksodel. See T täht ja taksoruudustik rohkem Venemaa teema. Eestis kasutati neid umbes 60.ndate lõpuni.
Vasta
#7

(26-05-2009, 19:23 PM)von Kirjutas:  Selline küsimus et sain raf-i omanikuks.Kas oli sellel 12 kohta.Katusel takso plafoon. Kas küljel olid ka takso ruudud või mõni muu kiri.

Me ju ei tea, kas "sellel" oli 12 kohta ja plafoon katusel. Tehasest väljusid RAF-id valdavalt 12 kohalistena, kui ei olnud tegu mingi eritellimuse, laboriga või minend tea, mis otstarbeks tehtud bussikesega. Tehasest väljusid tellimata kujul lisaks 12 kohalisele bussikesele ka kiirabid ja miilitsad, mis omasid juba tehasest vilkurite aluseid ja muid spetsagregaate. Laborid, kastikad, autorongid ja muud spetsiaalbussikesed valmisid kõik eritellimuse alusel ja tellijaga kooskõlastatud jooniste järgi.
Marsruuttaksod komplekteeriti vastavalt vajadusele ikkagi hiljem automajandites või taksoparkides. Vastavalt siis pihustati peale märke/tunnuseid ja paigaldati katusele plafoone - valgeid, rohelisi ja kollaseid.
Näiteks see bussi kere http://www.polygonimatkad.ee/?id=4145 on väljunud tehasest min.nõukogu tellimusel ja katuse vilkurite aukudesse on topitud hiljem gabariidituled, stangel olevad vilkurid on lihtsalt eemaldatud. Tänu Taruvargale on katusel ka kena plafoon, mis on pärit Pärnu ATP-st. Ehk siis igasugustele erisustele pidi olema tellija ja lattu tehti seisma ainult 12 kohalisi busse ja kui mingil põhjusel, sai ladu 12 kohalisi busse täis, aga vaja oli hoopis kiirabisid, siis kisti bussike jälle lahti ja komplekteeriti uuesti kiirabina. Nimelt kõikide RAF-ide kallal kruvikaga kraapides võib nii mõndagi välja tulla ja lisaks tuleb arvestada asjaoluga, et RAF-idele tehti hoogsasti kapitaalremonte ja endisest kiirabist või miilitsast võis kapremondi käigus saada hoopis kolhoosi rahvatantsijate luksus VAN koos lauakeste ja kiirabi ventilatsiooniga.

PS 12 kohalise bussi juhtimiseks läheb vaja D1 kategooria juhiluba. Kui neljas istmerida tõsta kolmandaks ja teh.passis teha muudatus, siis tohib sõita B kategooria juhiloaga. Enamasti on sel põhjusel kohtade arvu juba vähendatud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Lisaks veel oma kunagistest kogemustest selle tagarea istmete eemaldamise kohta, et tavaliselt nõuti ka ARK poolt viimase istmerea taha vaheseina või metallvõre paigaldamist, et taga asuvad asjad avarii korral reisijatele mitmetonnise raskusega selga ei lenda.
Vasta
#9

(28-05-2009, 21:22 PM)traps Kirjutas:  Lisaks veel oma kunagistest kogemustest selle tagarea istmete eemaldamise kohta, et tavaliselt nõuti ka ARK poolt viimase istmerea taha vaheseina või metallvõre paigaldamist, et taga asuvad asjad avarii korral reisijatele mitmetonnise raskusega selga ei lenda.

Vaevalt see tingimus RAF i kohta kehtib . Pole tehaspoolt ettenähtud ei saa ka nõuda , sama lugu on turvavöödega jne.
Vasta
#10

(28-05-2009, 21:22 PM)traps Kirjutas:  Lisaks veel oma kunagistest kogemustest selle tagarea istmete eemaldamise kohta, et tavaliselt nõuti ka ARK poolt viimase istmerea taha vaheseina või metallvõre paigaldamist, et taga asuvad asjad avarii korral reisijatele mitmetonnise raskusega selga ei lenda.


Tervitus.
Seda kül ei nõuta.
Tuleb teha avaldus,et bussist soov saada sõiduauto mahtuniversaal.Kui lubavad ümberehitada siis kruvid istmed välja ,paned uue põranda või uue katte,et eemaldatavete istmete auke näha ei oleks ja ei saaks lihtsalt tagasi panna ja ongi kõik.Näitad ARK-is RAF-iku ette ja ongi sõiduauto 9 istmekohaga mahtuniversaal.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#11

Enamus ETV RAFe olid ka ümber ehitatud,5-6 kohalisteks.See wiimane 4 istmerida tõsteti ühe koha wõrra ettepoole.Tagumist osa kasutati walgusaparatuuri hoidmiseks,BCN wideomakke wedavatel oli seal taga aga toitekaablid ja kaamera ühenduse juhtmed.Wiimatimainitud bussidel polnud ka juhi kõrwal istet,sinna oli paigaldatud suuremad akud ja toiteblokk wideomakkide tööks.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne