Pobeda vend Zim / Pobeda's Big Brother Zim
#21

Võiksime lisada rivvi ühe ZIMI mõne aasta pärast kuna hetkel renoveerimises.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#22

Kuna ZIM ikkagi suht haruldane, on andeks antav ka restaureerimist ootava auto näitamine. Täitsa huvitav kohe, mitu ZIM kokku saab.
Ehk on õrn lootus ka Volga omanikel saba lõpus sõita.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#23

A hea plaan, kuna Heikson on meil suurte kogemustega Volga klubi esindaja, siis ta kindlasti on nõus vaikselt, nö moka otsast pajatama, kuidas üht väikest stiilset kogunemist läbi viia.

Omalt poolt pakun - no ma antud teemas olen täitsa idee-staadiumis alles - siis võiks lisaks tavalisele kruisimise-üritustele tänavatel-maanteedel teha hoopis ehk ühe väikse istumise, et huvilised saaks kas paberi v pildi peal näidata oma plaane ja tulemusi.

Kuna kannatus pidi olema vanatehnika armastaja peamine iseloomujoon, siis võiks ühtlasi igaüks ka paar reibast lugu pajatada, kuidas tema 'kannatused' on kulgenud :-) Lisaks selline moment, et kui kõik asjaosalised on venekeelse materjaliga nõus, siis ma võin tuua huvitavat lugemist nii vanemast trükisõnas kui ka värsketest (vene k)foorumitest leitut, mis puht-praktilisest vaatepunktist võiks mõttetegevusele ja käsitööle abiks olla.

k

(19-03-2010, 18:25 PM)heikson Kirjutas:  Kuna ZIM ikkagi suht haruldane, on andeks antav ka restaureerimist ootava auto näitamine. Täitsa huvitav kohe, mitu ZIM kokku saab.
Ehk on õrn lootus ka Volga omanikel saba lõpus sõita.
Vasta
#24

Tundub,et asi hakkab arenema, ehk võtaks siis asja idee tasandilt ja üritaks seda ellu viia. Kuna tegu pole miski massi ürituse vaid ilmselt kümnekonna või enama huvilise kokkusaamisega, siis võiks juba mõelda ka kus,millal ja mismoodi seda üritust läbi viia?

ksf kotermani materjale oleks tõesti põnev näha, omalt poolt võin ka miskit jutustada ZIM hästi seonduvaid teemasid.


Vasta
#25

Põikaks täna korraks hindade huvitavasse maailma. Nimelt on üks hästituntud oksjonitemaja äsja maha pidanud endise Pate-nime kandnud auto- jpm sellega seonduva memorabiilia-kollektsiooni säilikute mahamüügi.

Vaata huvi ja enda harimise mõttes kogu listi ja eriti heida nüüd pilk isendile veidi tagapool, toodud numbri all 141 - 1950 .a. Nõukogude limusiin Zim....

Otseviide siin: http://www.rmauctions.com
ja edasi konkreetse oksjoni tulemused ise siin
http://www.rmauctions.com/auctionresults...eCode=FW10

Väike mõttearendus - meil on seega täiesti komplektne, ajalooga ja pealegi aastaid kuivas näituseruumis seisnud pill. Sellele saavad A.D.2010 varasuvel väga korraliku ettevalmistusega erialaspetsialistid üle-Ameerikalisel ja -Euroopalisel avalikul pakkumisel hinnaks USD 24,600 (e ca EEK 322,000). Nii ja kuidas suhtuda ses valguses kodumaal v lähiümbruses tihtipeale ettetulevatesse üüratutesse hinnanõudmistesse hoopis teistsuguse, et mitte öelda tundmatu kvaliteedi puhul? Big GrinBig GrinBig Grin

EDIT - takka järgi tahan tänada foorumlast MAZ500, kes mu tähelepanu sellisele huvitavale ostukohale juhtis. Järeldused, siiski, olid minu omad Big Grin.
Vasta
#26

Kotermanni mõttearendus täiesti õige!
Nimelt, olen seda kogu aeg öelnud, isegi Autorestauraatori kodulehele "reeglid" välja toonud, et kui on saada valmis "asi", siis see on alati odavam, kui midagi ise restaureerima hakata!
Tuleta meelde, millest me viimasel kokkusaamisel rääkisime....

Ma arvan, et ma ei eksi, kui väidan, et sinu ZIM-i kere ainuüksi plekitööd, kui neid enam-vähem korralikult teha, maksavad selle suurusjärgu, mida valmis asja eest küsitakse.

Iseküsimus on see, et miks see nii on? Ma ei arva, et küsimus oleks kohalike meistrimeeste suures ahnuses. Näiteks minu töötunni hind on tunduvalt odavam, kui mistahes Tallinna autoremondi töökojas (kus ka maksusid makstakse), kus sa omale sumbutaja lappimist tahad teha.
Lihtsalt korraliku töö tegemine võtab aega!

Üks tuntud Tallinna vanatehnikamees kirjutas mulle kunagi kurjalt: "Kraavi saab kaevata ekskavaatoriga, labidaga ja supilusikaga. Sina (mõeldud oli Autorestauraatorit) kaevad supilusikaga! Ja see on inimeste petmine!"

Ma ei ole selle ütlemisega nõus, et see on inimeste petmine. Lihtsalt, on vaja eristada eesmärke: kas sa tahad autokeret remontida või tahad sa taastada, e. restaureerida. Need on kaks ise asja ja mina väidan et isegi "labidaga restaureerides" võib asja untsu keerata, vahel tulebki teha "supilusiaga"! Ja see võtab aega!

Ehk: sa pead endale selgeks tegema oma eesmärgid! Kui aega j raha kulutada ei soovi, on kasulikum osta valmis "mänguasi"! Muret vähem ja odavam tuleb ka...

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#27

Kõik õige! Ma, tõsi, pidasin silmas küll väljendiga "üüratu" viimastel aastatel kohatud päris mitmeid kodanikke, kes istuvad oma masina(pargi) otsas ja ootavad midagi. Mida ja miks oodatakse masinate man, mis pole kvaliteetsed ja millega ka enam ammu midagi ei tehta(renoveerimise mõttes), jääbki ebaselgeks, eriti kui seda veel kaunis kummaliste numbritega kaunistatakse.

Sinu osas on lugu hoopis teine - sa ikka lood igapäevaselt uut kvaliteeti, st ei oodata mitte haigutades ja mossis näoga Imelist Ostjat, vaid pakutakse talle konkreetselt ka tipptaset vastu.

Ja sellest on tingitud ka minu külaskäigud :-)

[quote='autorestauraator' pid='249081' dateline='1276145545']
Kotermanni mõttearendus täiesti õige!
Nimelt, olen seda kogu aeg öelnud, isegi Autorestauraatori kodulehele "reeglid" välja toonud, et kui on saada valmis "asi", siis see on alati odavam, kui midagi ise restaureerima hakata!
Tuleta meelde, millest me viimasel kokkusaamisel rääkisime,
Vasta
#28

Heidaks täna pilgu ühele jõuülekandemehhanismi elemendile, mis ennegi G12 puhul tähelepanu köitnud ja seda nii joonise kui konkreetse 50-aastase detaili enda abil.

Jutt siis hüdrosidurist, mis G12 puhul koosneb ajastule iseloomulikult Gorki veoauto sidurist, ent koos nutika hüdromuhviga. Viimane võimaldab jõuülekannet nö ilma mehhaanilise kontaktita, vedava ja veetava tiiviku vahel on tööorganiks tsentrifugaaljõu toimel liikuv õli (vt üldskeemi).

Teistelt piltidelt peaks aga näha olema, mis juhtub, kui näivalt vaid väikse ´kivisaamise´ jäljega hüdromuhvi korpus ülejäänud ülekandest eraldada ja ettevaatlikult avada. Ühele küljele kinnituv väntvõlli pöördemomenti edasi andev tiivik on saanud korpusesse tunginud esemelt vaid kergelt muljuda, ent teine, siduri (ja käigukasti) poolne, on täielikult purustatud. Ilmselt on õnnetus ette tulnud otse sõidul olles ja seni kuni masin seisma saadi, oli üks ainulaadne detail taaskord hukka aetud. Hoolikal vaatlusel on näha, et pikk kasutusaeg on korpusele liiga teinud lisaks ka kahte poolt omavahel siduvale keevisele - viimane paistab lihtsalt läbi :-)

Mis aga on selle kõik õnnelikult üle elanud, on sidur ise (ehkki antud eksemplar on lõplikult kinni roostetanud). Viimane ka seletab laialt levinud praktikat loobuda G12 hüdromuhvist just erakätte jäänud masinate ekspluatatsiooni käigus, ehkki seeläbi limusiinile sobiv sujuv kohaltvõtt täiega kaotsi läks.

Jääb vaid imetleda, et NL sõjajärgses vaesuses ja ressursipuuduses sellist peent näputööd taheti ja ka suudeti praktikas ette võtta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#29

Eile oli huvitav teema-arendus ühe järjekordse G12 omanikuga, teemaks Zim'i universaalversioon. Nimelt on siin üks vana-auto fänn ühes lähedases välisriigis leidnud kontakti sealse tehnikainimesega, kel selline on mingil kujul veel säilunud. Sestap tekkis asjaomastel kodanikel siis ka mõte, et kaeks foorumiteemaks olevaid tehasejooniseid, uurimaks, et mis ja kus jne jne.

Aga-aga, kuna aga sellist versiooni teadaolevalt tehaseväravatest endist välja ei sõitnud - ja sama seis tuli vastuseks ka teiste huviliste seas suulist pärimust korjates - pole mul ses aspektis ka jooniste mapist tuge neile võtta. Siit küsimus - kas kellegil on säilunud, kasvõi nõrgema kvaliteediga pilte, kus oleks mõni peal siinmail v end N.L.-s vm sõitnud G12 universaal?

Kui kellegil on, palun andke teada, ma skännin need sisse ja toon algmaterjali omanikule tagasi. Ja siis muidugi riputaks neid pilte ka siia teema juurde, kuna see niivõrd see hästi illustreeriks tehase konstruktorite-inseneride-koostajate jt töö ja tegeliku elu erinevust Toungue
Vasta
#30

Siinkandis eksisteeris 1 eksemplar Gaz-12 universaali. Tegu ei olnud tehasetootega.

See oli sõiduk, mis vedas treilerit, kus olid peal Estonia vormelid. Auto ise valmis Tallinna Autoremonditehases, kohaliku plekksepa käe all. Rohkem infot teema kohta oskavad jagada Kalle Keel ja Juhan Sein.

Kui hästi kaevan, siis leian ka pildi mainitud liikurist.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#31

(03-09-2010, 14:13 PM)koterman Kirjutas:  teemaks Zim'i universaalversioon.

http://www.google.ee/imgres?imgurl=http:...s%3Disch:1
Mingi mudel 1/43 on olemas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#32

Nii, sõbrad teiselt poolt lahte saatsid paar näidet nende man olnud universaalkerega-G12 saatustest. Ka nemad olid veendunud, et tegu on omaloominguga, ja seda on ka piltidel toodut hoolikalt silmitsedes päris hästi näha - kõik tunduvad tsipa omas stiilis olema.
Huvitav, et just noortel meestel sellises seisus tehnika on, a herr pastoril (v tema abilisel) hoopis teistsuguses... Big Grin


Manustatud failid
.pdf Universaalkerega G12.pdf Suurus: 1.47 MB  Tõmbamised: 808
Vasta
#33

Viimane näib olevat puhtakujuline "hearse" ehk surnuveok. Tagumised uksed on igatahes kinni keevitatud.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#34

Lubatud pilt Tallinna Autoremonditehases ehitatud universaalkerega ZIM'st. Kahjuks paremat mu silme ette jõudnud ei ole.

[Pilt: zimwc.th.jpg]

Parimat
Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#35

Kena jõulukuu algul oli võimalus taas vanade Gazi-tehnika sõpradega kokku puutuda. Sealt ka üks huvitav leid siin foorumis arutluseks:

a - esiteks, millega on siin üldse tegemist?
b - teiseks, kas selline, nüüdseks juba üle viie dekaadi-kaugune tehniline lahendus vääriks säilitamist ka uutele põlvedele ja miks?
c - kuidas suhtuvad kohalikud spetsid, kel siiski üldjuhul vaid puhas originaal silma särama paneb, sellisesse, eluaegse omaniku enda "rakenduslikku" nägemusse?



EDIT - ja kui vaadata originaaljoonist, siis näeb, et need endisaegsed nupumehed on siiski algse vormi säilitamist väga tõsiselt võtnud. Praktiliselt külje- v tagavaates silma ei puutugi. Sestap mine tea, kas mingigi põhjalikuma tootearenduse olemasolul ja -võimalusel Gorkis (N.Novgorodis) oleks selline idee võinud olla ka tehasepoolne... Ja seega oleks võinud juba 50tel olla sõiduk, millest võtta hilisematele Junostitele ja Raffidele hüva eeskuju Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#36

Igaljuhul väga huvitav variant. Ju selle teostamise tingis ikka mingi praktiline vajadus. Kahju, et ainult üks pilt on. Palju jäi arusaamatuks. Kas tagaaken avaneb koos tagaluugiga, nagu moskvitsh combil? Või aken avaneb eraldi? Kas selle tulemusena käib seljatugi maha ja tekib midagi voodi taolist? Kui risttala-X eemaldati, kuidas kindlustati kere tugevuse säilivus? Kas selline eksemplar on Eestis? Tahaks päris ligidalt vaadata. Tegemist võibolla ainueksemplariga ja kui kõik toimib ka, siis kalduksin sinna poole, et miks mitte sellisena ka säilitada. Võibolla nats teostust parandada.
Vasta
#37

Kas kiirabivariandil mitte tagaaken üles ei käinud?
Vasta
#38

Õigesti ära arvatud! Jah, sellel masinal on terve tagaluuk viidud ühiseks tervikuks tagaaknaga. Sisuliselt on liidetud algsele luugi-lahendusele väike metallriba luugi ja akna vahel ning mõlemal poolt need kitsad ääred. Hinged on tõstetud üles katusele, ja sees on suured, ma ütleks, massiivsed toed. Otsin nende kohta ka pildi. Vaatamata päris radikaalsele sammule, justkui väga silma ei häiri, omaaegsed spetsid on olnud kaunis püüdlikud, kas pole?

Nii tagumise istme seljatoeks kui kandevkere osaks olev X-tugi on tõesti puudu, küll aga jookseb tagaakna all oleva aknalaua alt läbi suur tala, mis kinnitub mõlema tagaratta koopa ülemise serva ja kandevkere liitumiskoha lähedale (ca vööliini). Selline lahendus tükib minu meelest viitama, et see G12 võibki olla algselt ehitatud kiirabimasinaks, kuna ka polster on selline heledatooniline ja "hästipestav" materjal.

Pildil nähtav must kere värv tundub olema hiljem peale kantud, kuna masinat kasutati taksona, ja mõne värvivigastuse alt paistis justkui ka miski muu toon.
Masin asub sõbralikus välisriigis Wink

A nö omaette eksemplarina tundub masin siiski vägagi ettenägelik olema, kui panna end taksojuhi saabastesse - millised piiramatud võimalused kohvrite ja jokkis klientide paigutamiseks Big GrinBig GrinBig Grin

K
PS Ja veel - masinal puudub raadio, selle asemel on korrektne tumepruuni tooni, veidi kursiivis kirjaga silt "Zim" (meenutab Pobi vastavat "Avtozavod imeni Molotova"-t). Omaniku jutu järgi täpselt selline masin ka ostes oli.

[quote='zazik' pid='256489' dateline='1291570038']
Kas kiirabivariandil...
Vasta
#39

Minu küsimus oligi sinna suunatud, et kas kiirabivariandil originaalis ei olnud selline tagaluuk?
Tõesti pole ZIM'iga väga kursis, aga kuskilt on nagu meelde jäänud üks pilt, kus ZIM'i tagaosa sarnaselt avatud oli.

Ehk siis masin pole äkki mitte ümber ehitatud vaid lihtsalt tsiviliseeritud kiirabi?
Vasta
#40

Antud isendil võib olla küll selline lugu, sest seesmistel pindadel paistab olema ka selline helebeez värv.

Kiirabi-masinal endal, niipalju kui mina olen selle versiooniga kokkupuutunud, peaks kõigest tagaluuk lahti käima. Lihtsalt hinged olid viidud luugi peale ja neid ka tugevdati, et patsient kogemata hätta ei satuks kui luugiga midagi juhtub. Vaata näiteks neid pilte siin (all).

Seega, ma usun, et antud pilli puhul on tegu ikka kodutööndusliku arendusega tagaluugi osas. Aga, puht amatöörlikust vaatepunktist, päris õnnestunuga.
K

EDIT - leidsin veel paar pilti sanitaar-versioonist, eriti hea on sissevaate oma.
(06-12-2010, 19:57 PM)zazik Kirjutas:  Minu küsimus oligi sinna suunatud, et kas kiirabivariandil originaalis ei olnud selline tagaluuk? Tõesti pole ZIM'iga väga kursis, aga kuskilt on nagu meelde jäänud üks pilt, kus ZIM'i tagaosa sarnaselt avatud oli.

Ehk siis masin pole äkki mitte ümber ehitatud vaid lihtsalt tsiviliseeritud kiirabi?



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne