zil 130 kolbkompressorist teha koju kompressor
#1

Tervist
Leidsin garaazi alt vana zil 130 kolbkompressori ja mõtlesin ,et sellest saaks ehk teha koju omale kompressori.Kasutades 3 faasilist elektrimootorit,propaani 50l balooni ja ostes vahele mingisuguse surveregulaatori.Klobkompressoril on puudu karter, selle tegin valmis paksemast plekist.Kuid blokil ei ole õlivarda kohta, ning mis moodi see õlijahutus teha? Mõõtsin ära ka kolvirõnga vahed 0.6mm ja õlirõngal 1mm , kui suured sellel need vahed olema peaks ültse?
Kas keegi on omale sellisest asjast ehitanud komprssorit, kui siis igasugusest abist ja piltidest ära ei ütleks.
Vasta
#2

ära hakka leiutama sellist kompressort. seda tehti juba enne sind. mul üks vedeleb tervik ja töötav, kui soovid omale siis 1000 eek ja on kõik sul olemas, nii mootor kui jahutus kui paak ja kraanid ja survemõõdikud ja kõik töötab. ratastel ka veel.
helista 53900300
Vasta
#3

Mul töötab selline asi rõõmsalt siiamaani.
Õlivarrast ei ole sellepärast et õlitus on mootoriga ühine. Eraldi kasutades on õlituse tekitamine veits tülikas. Ise tegin lihtsalt - üks limpsipudel õliga on kronsteiniga seinal, teine all põrandal. Voolikud jooksevad kompressorisse ja korras. Kui läheb tööks, vahetan pudelid ringi. No ei viitsi korralikku süsteemi teha. Mõned pidid ka nii tegema et valavad õli karterisse ja punnid ette. Kardan et see ei ole kompressori tervisele hea. Ta on ikka nii arvestatud, et õli jookseb peale ja õlitab kõigepealt väntvõlli. Pealegi pidi siis õhule rohkem õli sisse lööma.
Jahutuse lahendasin vana "Morozko" külmkapi spiraaltoruga mis töötab radikana ja on komressoriga voolikute abil ühendatud. Tosool sees ja kärab küll. Olen ärgitanud pumpa vahele panna, aga siiani tegemata. Eks ta ringleb hädapärast natuke ise ka kui kuumaks läheb.
Rõhureleed pole raatsinud osta. Kasutan kompressori enda regulaatorit. Panin sinna kangema vedru et saada rohkem survet. 6 atti jookseb välja küll, siis hakkab "tühja jooksma".
Õhufilter on isetehtud. Plastkarp, mis Rigal õhupuhasti ja karbussi vahel käis, on paksu vatiini täis topitud.
Tootlikkus on värvipüstoli jaoks piisav isegi ilma suure lisapaagita. Kompressori küljes on pisike, umbes 5L paak ja mingi veneaegne filter-veepüüdja. Suuremate tööde puhul läheb käiku 20L paak või vana propaaniballoon. Liivapritsi õhukulu on nii suur et ilma paakideta ei saa.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#4

Kas sa oma süsteemist mõned pildid saaks teha? Ilmselt ma ise panen kohe 50l paagi taha ,siis peaks mõneks ajaks kõlbama, täna saan väntvõlli laagrid kätte ,siis saab kokku laduda ja raami ehitama hakkata.
Vasta
#5

(08-06-2009, 12:12 PM)bitozi Kirjutas:  Kas sa oma süsteemist mõned pildid saaks teha? Ilmselt ma ise panen kohe 50l paagi taha ,siis peaks mõneks ajaks kõlbama, täna saan väntvõlli laagrid kätte ,siis saab kokku laduda ja raami ehitama hakkata.

Eks ma püüa kui meeles on! Eks ma vähe häbenen ka, sest asi näeb välja kole nagu öö! Smile Puhas funktsionaalsus. Aga töötab, kurinahk! Ja juba mingi 6-10 aastat vist. Kuigi ma ei viitsinud paljusid sõlmi korralikult või lõpuni teha. Korra on voolik lõhki läinud ja kord-paar on tulnud rihma pingutada, mida teen Opeli tungraua abil. Wink Istub lihtsalt väga hästi kompressori ja el. mootori vahele nagu maasikas.
Seevastu kunagisse töökohta ostetud tuliuus hiina kompressor läikis küll nagu juudas, aga läks 3 päeva pärast p****e! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#6

Kas keegi oskab öelda mis avad on sinises ja punanses pildil, loodan et sellisest suurusest piisab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#7

Punase ringiga tähistatud kohta käib õhusurve regulaator ja teise auku jahutus voolik kust käib originaalis vesi läbi.
Omal ka selline kompressor olemas ja mõlemad augud tühjad õhusurve klapi panin paagi külge ja jahutus puudub.
Vasta
#8

Kas kompressoril on oluline ka mis pidi rihmarattas liikuma peaks?
Vasta
#9

Rihma ratta peal peaks olema nool.
Vasta
#10

ei tohiks vahet olla,sisseimemine ja välja surumine on määratud klappidega ja need avanevad kolvi liikumisega üles alla.
Vasta
#11

Selline probleem, ma sain masina vahepeal tööle, kuid surve läks karteris nii suureks , et lõi simerlingi rihmaratta juurest välja. Vahetasin täna kolvirõngad ära (panin uued, vanadel oli juba 0.6mm vahe kui ei eksi.). Kuid sellest avast ,kust õhu sisse võtab ei tõmba enam nii hästi kui enne. Kuigi uute rõngastega peaks ju tootlikus suurem olema. Ning ikkagi tundub, et mingi surve on karteris. Seda näen niimoodi ,et karteri alt tuleb õlitusvoolik küljepeale mis peaks õlitama väntvõlli, (voolik on läbipaistev) ja kui eest ära võtan pritsib korralikult õli välja.
Pole küll lasknud nii pikalt töötata, et näha kas lööb uuesti simerlingi välja ,aga samas kui korralikult ikka õhku ei ime , ei saa sellega ka tööd teha.
On ehk mingeid häid mõteid milles võib probleem olla?
Vasta
#12

Kurat pole aega saand pilte teha aga mul ka surve karteris.
Kuigi tegelikult mul seda karteri osa nagu polegi tõstsin lihtsalt kompressori u rauapeale nibin nabin käib vänt võll põhjast mööda.
Õlituse jaoks puurisin karteri külje peale augu panin vahe stutsi ja sinna pika toru mille külge ZF-i paagi. Peksab osa õli paaki ja siis kui seisma jääb valgub sealt jälle tagasi. Vähemalt ei tatista mujale maha.
Arvan et rõngaste vahetamisega tegid sa ka uue tihendi kaane vahele, mis ei saanud selline nagu ennem sellepärast ka surve nõrgem.
Seal kahe klapi vahel peab olema vahe sees muidu ei taha hästi toimida.
Kui vähe kannatada siis paari päeva jooksul jõuan äki pildid ka ära teha.
Vasta
#13

Tihendusest nii palju ,et eelmine kord kasutasin silikooni nüüd originaal tihendeid,(komplekt tihendeid maksin 25). Ning klapidega ei saanud vast midagi juhtuda ,kuna lahti võtsin altpoolt.
Vasta
#14

Tegin täna sellise katsetuse, 5bar 100l õhupaaki kulus aega natuge vähem kui 7minutit. Kui kiiresti kellelgi aega läheb ja kui suur õhupaak on? Selle alusel saab vähemalt võrrelda.
Vasta
#15

Peab proovima
Vasta
#16

Kui silinder on ikka piisavalt "tünni" ja ovaalseks kulunud, siis uued kolvirõngad võivad teha kehvemat tööd kui vanad, mis on kulunud silindri järgi. Seepärast tuleb ka kolvi / rõngaste näppimise korral töötanud rõngad tagasi panna samas asendis nagu nad enne olid.
Kui ei ime, ei suru ja surve karteris - siis vast asi ikkagi hõre , vaevalt et klappidega midagi kardinaalselt p..-s oleks ?
Vasta
#17

Nii mõõtsin ära 0-ist 5 bar-ini 30 seki. 5-est 10-ni 1,16 min. 10-nest 13-ni 1,48 min. Rohkem ei julgenud survet lasta. Paak MTZ originaal arvan et kuskil 20 L. ligidal.
Vasta
#18

Kui reneel 30 seki läheb aega 20l ja minu 100l täitmiseks kulub 6.50 minutit siis ikka midagi väga valesti.Ka ennem juba oli midagi väga valesti, ma eelmine kord aega ei võtnud aga umbes sama palju kulus täitmiseks. Kiiruse vahe võib olla ka elektrimootori vedamis kiiruse taga kinni.Mul käib see tegelikult suhteliselt aegalaselt ringi peaks võibolla ülekandega mängima.Oskab keegi öelda kui kiirelt kompressor originaalselt ringi käis.
Vasta
#19

Juhul kui ma õigesti aru saan siis kompressor töötab 455 rpm. Elektrimootoril on 950rpm , vedaval rihmaratal seega ka 950 ja läbimõõduga 11.5cm, veetav on 24cm läbi mõõduga.
http://www.baumhydraulics.com/calculator...ratio2.htm
Vasta
#20

Mootor peaks ka olema 950. Mootori otsas rihma seib 17 cm. läbimõõtu
Kompressori otsas T150 originaal rihma seib 25 cm.
T150 ja zil peaks vist ühed ja samad kompressorid olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne