Mis diiselmootor
#1

Tervist
Õuele rändas selline isetehtud mootorsaag. Huvitaks, mis diiselmootor (ajastu) sellel asetseb? Kiirel vaatusel mõned välised isepärasused: mõlemal pool suured hoorattad, tagant paistavad klapitõukurid ja mootor vedelikjahutusega. Päritolu arvestades pakuks, et tegu ilmselt kunagise elektrigeneraatori mootoriga?

Hiljem teen paar pilti veel.
[Pilt: 20090608_1050.JPG]

Edit: ega ma piltidega kitsi pole Big Grin
[Pilt: IMG_3017.JPG]
[Pilt: IMG_3019.JPG]
[Pilt: IMG_3020.JPG]
[Pilt: IMG_3018.JPG]
[Pilt: IMG_3021.JPG]
[Pilt: IMG_3022.JPG]
[Pilt: IMG_3023.JPG]
[Pilt: IMG_3024.JPG]
[Pilt: IMG_3025.JPG]
[Pilt: IMG_3026.JPG]
Vasta
#2

Rohkem pilte oleks tore küllToungue!!!! Detailidest ka (silindripea), samuti teine külg ja kütusepaagi alusest. Miks sa arvad, et elektriga seotud? Mingi lugu teada?
Vasta
#3

Silinder on horisontaalne ja kolb liigub klappidele pähe.
Üheksandal pildil on näha kolm kaant: (vasakult lugedes) esimene on arvatavasti õhupuhasti, teine jahutusvedeliku mahuti ja kolmas küttepaak.
Kümnendal pildil on näha allpool jahutusvedeliku väljalaske kraani, see nähtavasti hiljuti vahetatud. Jahutusvedelikuna on siiamaani vett kasutatud, see peale iga töökorda välja valatud.
Masin käiatakse vändaga hooratta pealt käima, häält tegi küll mehemoodi. Big Grin

Päritolust:
Aparaat tuli vanaisa käest, kes kunagi tegeles ka elektritöödega. Tema sai selle masina ühelt tuttavalt kunagi, siiani on see mootor edukalt saagimistöid teinud.

Vaatan, millal aega tekib, peseks kõigepealt aparaadi ära. Mõnele asjale liivapritsi näidata ja hiljem korralik krunt ja värv peale uuesti. Midagi muutma ei hakka, hoian asja töökorras.
Vasta
#4

Mina pakuks, et tegemist statsionaarmootoriga. Ehk siis taludes mitmesuguste erinevate tööde tegemiseks(sh ka generaatori vedamine).
Vasta
#5

Kui ilusaid välismaa kirjasid peal pole, siis tegu ilmselt nõukogude toodanguga ja vb leiab vastuse sellest teemast
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...996&page=2
Vasta
#6

Jahutussärgi paremal küljel (vaadates väntvõlli poolt silindri poole) on neli neeti näha - aru täpselt ei saa kas ka silt on olemas(vist enam ei ole) või äkki on midagi reljeefset sildist näha jäänud jahutussärgi küljele (numbrid, aastaarvToungue), ennem liivapritsimist võiks ka märja kaltsuga jahutussärgi üle tõmmata ja erinevate nurkade alt vaadata - äkki on mingit vesipilti või värvitud embleemi näha. Kas kuskil osadel on mingeid markeeringuid (numbreid, tähti, kujundeid) näha?


Jep, herr Kassi poolt viidatud teemalt jõuab tulemini!
Vasta
#7

(08-06-2009, 12:28 PM)gruppen Kirjutas:  ennem liivapritsimist võiks ka märja kaltsuga jahutussärgi üle tõmmata ja erinevate nurkade alt vaadata - äkki on mingit vesipilti või värvitud embleemi näha. Kas kuskil osadel on mingeid markeeringuid (numbreid, tähti, kujundeid) näha?


Jep, herr Kassi poolt viidatud teemalt jõuab tulemini!

Kasutaja Kassi pakutud teemat sai vaadatud, kahjuks enamus selle pildilinke ei tööta enam.

Teie viidatud kohas oli varem mingi birka olnud küll, sellest jah ainult needid alles.

Sisselaske klapitõukuril on mingi märk koos tähisega D302 (venekeelsed tähed). Märk kujutab endast ringi, millel kaks paralleelset kriipsu sees. Sai ka makrovõte tehtud:
[Pilt: IMG_3029.JPG]

Enne liivapritsi tuleb asi niikunii ära pesta paksust õlikorrast, kodune nõrk liivaprits ei söö ka 10at juures sellest õlist läbi.Big Grin
Vasta
#8

Ahhaa, sealt tuli ikka edasi linkida sellele: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=9611
Ja see peaks sama olema küll.
Vasta
#9

Sama mootor jah.Cool
Tea, mis aastatel sellist toodeti? Paistab olevat uuem, kui enamik sellist tüüpi mootoreid.
Vasta
#10

Mis sellest mootorist saanud on?
Vasta
#11

Mõned korrad aastas on "saagimiseks" käima pandud. Käivitub hästi.
Edasiseid plaane ei oska öelda, ootab oma aega, et kunagi tõenäoliselt asjaarmastajale/muuseumisse edasi müüa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne