Probleem trimmeriga Stihl fs55
#1

Kevadel läks suht hästi käima, käis 15 minti ja kõik. Paari nädala pärast läks jälle käima, töötas 15 minti ja jälle ei töötanud enam, ainult tegi pauku karbussi poole. Saiu viidud remonti, puhastati karpa ära ja valati uus küte sisse, telliti uus süütepool ja pandi uus küünal. Mulle kuidagi tundub, et säde on kole nõrk. Süütepooli vahetus ei aidanud. Ikka paugub. Kuna süüte nurk pole regullitav, arvasin, et äkki on väntvõlli ots ringi tõmmanud ennast. Võtsime remondimehega teise samasuguse trimmu lahti- tal täpselt sama asend hoorattal(või mis iganes see pole, mille pealt süütepool signaali loeb. Homme tuleb uus karbuss, nii igaks juhuks sai tellitud. Kust viga otsida? Mis veel on huvitav, et seal, kus see magnet koht hooratta peal jõuab süütepooli anduri alla, siis on kolb juba ülemisest surnud seisust sajandik milli möödas. Kõik ideed teretulnud.
Vasta
#2

Stihliga ei ole kunagi mingeid probleeme: http://www.youtube.com/watch?v=hZmdz5TW5Cs
Vasta
#3

Sellest oli nüüd küll palju abi.
Vasta
#4

Kodanik SIR, Sulle anti vihje trimmeri vanuse (või nooruse!) osas.
Vasta
#5

Trimmer on 3 aastat vana. Ei ole teab mis suur vanus sellise asja kohta.
Vasta
#6

Imelik küll, et see süütepoole vahetus ei aidanud. Endal ammu üsna sarnane mure Husqvarna võsasaagiga ja süutepooles viga. Kui uus karbussi ei aita, meele tuleb ainult mingi pragu silindris või kolvis..
Vasta
#7

Stihl-ga pistmist pole olnud, kuid eeldan, et on 2-e taktiline ja see tähendab, et pikemalt suurte pööretega jõristamise korral, kui ei lasta mootoril vahepeal "hingata", pigistab kolvi ära. Sama teeb ka saag.
Vasta
#8

Kas pool vahetati koos piibu ja kõrgepingejuhtmega?
Kas süütelüliti eemaldamisel (juhe isoleerida!!!)ka ei käivitu?
Kas kütust karburaatorisse valades käivitub korraks?

Üldiselt kahetaktiline pole väga tundlik süütehetke suhtes...

Kas kolvi hõlm on ilus ja kriimudeta (seda peaks sisse- või väljalaskeaknast nägema).

Üldiselt on trimmerina kasutades lihtne mootor ära rikkuda - vingutad kümme minutit täistuuridel ja ongi kolb kriibitud ja silinder rikutud. Aitab ainult vahetus.

Kuigi selline mure on pigem rootslastena müüdavate õnnetuste teema
Vasta
#9

(12-06-2009, 13:27 PM)v6sa Kirjutas:  Üldiselt on trimmerina kasutades lihtne mootor ära rikkuda - vingutad kümme minutit täistuuridel ja ongi kolb kriibitud ja silinder rikutud. Aitab ainult vahetus.

Kuigi selline mure on pigem rootslastena müüdavate õnnetuste teema
eeldan, et "rootslasena müüdav õnnetus" = Husqvarna? Mul nimelt taoline trimmer ning selle manuaal soovitab tööd teha justament täispööretel...
teisalt paneb selle margi manuaalides kahtlema fakt, et sama tootja muruniiduki manuaalis on selge konflikt - niidukitootja ja mootoritootja antud õlivahetusvälp erinevad teineteisest täpselt 2 korda Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

Täpsemalt need väiksemad huskud-partnerid-jonsid, mida allhanke korras tundmatutest tehastest ostetakse.

Küsige suvaliselt remontijalt, mida tal kõige tihemini uksest läbi tassida tuleb. Vastus on tihti selline, mida ülalt lugeda saab. Aga üldiselt need remontijatele meeldivad - ikkagi pidev leibWink

Dolmar ei luba maksimaalpöördeid mootorile rohkem, kui 3 minutit, sellele peab järgnema mootori pöörete langetamine tühikäigu lähedale ja uus kiirendus (rikkam segu=rohkem õli). Igatahes mina olen nii niitnud 3 aastat (nii sadakond tundi) ja sügisel väljalaskeaknast vaatas vastu veatu kolvihõlmWink

Kudias teemaalgatajal läheb? On mootori mütsuma saanud?
Vasta
#11

Tere!

Kümmekond aastat tagasi soetasin Stihl fs 36 trimmeri, millega teenisin elatist ja trimmerdasin kodus muru. Paar aastat tagasi jäi asi unarusse ja trimmer jäi seisma. Mingil ajahetkel oli vaja trimmerit jälle kasutada ning pika käiamise peale turtsatas trimmer tööle. Sain siis sellega veerand tundi trimmerdada, kui trimmeri mootor seiskus ja ma otsustasin selle viia teadjama mehe kätte. Mees ütles, et mootor on kokku jooksnud ja see parandamine läheb kallimaks, kui uuena ostes. Peale seda jäi see kuuri seisma, kuni see suvi otsustasin ise asja käsile võtta. Mootorit lammutades, leidsin karteri põhjast pooliku kolvirõnga tüki ja peale seda see "kokkujooksmis mure" lahenes. Mõtlesin, et poolik kolvirõngas ei tohiks takistada mootorit töötamast. Peale pikka käiamist lõi mootor ainult ühe turtsu. Küünal oli märg ja säde oli ilus kollane. Mõtlesin, et süütemomendis asi, kuid süütemomenti teadagi Stihl trimmeritel reguleerida ei saa. Mis võiks olla probleemiks mootori käivititamisel, kui bensiini tuleb piisavalt peale, säde on korralik ja süütemomenti reguleerida ei saa, seega on süütemoment õige?

Parimat,

Hendrik

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#12

Millist kahju põhjustas kolvirõnga purunemine silindrile? Ja pooliku kolvirõngaga toimetamist küll ei soovitaks- leia uus ja komplekteeri korralikult.
Säde peaks olema sinine, aga kollases värvuses võib arvatavasti süüdistada ligumärga/ tahmast küünalt.
Vasta
#13

Tõstsin need väga sarnased trimmeri-jutud ühte teemasse kokku.
Vasta
#14

(19-06-2009, 10:37 AM)Ishijupp Kirjutas:  Millist kahju põhjustas kolvirõnga purunemine silindrile? Ja pooliku kolvirõngaga toimetamist küll ei soovitaks- leia uus ja komplekteeri korralikult.
Säde peaks olema sinine, aga kollases värvuses võib arvatavasti süüdistada ligumärga/ tahmast küünalt.

Poolik kolvirõngas ei põhjusta trimmeri mitte lubamist, kuigi küünal on peale käivitamist märg ja säde on sama, mis enne, kuivast peast. Kui trimmer lubaks natukenegi, oleksin kolvirõnga vahetuse ette võtnud.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#15

Oh seda püha lihtsameelsust! Kui silindril jookseks ülevalt alla kolvirõnga tükkide poolt tekitatud sügav vagu? Lisaks miinus 1 kolvirõngast koos sellest tingitud madalama kompressiooniga? Et ei mõju käivitumisele mitte kuidagi? Ehhh...
Vasta
#16

(19-06-2009, 18:36 PM)Ishijupp Kirjutas:  Oh seda püha lihtsameelsust! Kui silindril jookseks ülevalt alla kolvirõnga tükkide poolt tekitatud sügav vagu? Lisaks miinus 1 kolvirõngast koos sellest tingitud madalama kompressiooniga? Et ei mõju käivitumisele mitte kuidagi? Ehhh...

Kindlasti mõjutab, kuid mingisugune kompressioon on olemas, sest muidu küünal märjaks ei tõmbaks. Ise mõtlesin: kompressioon on, bensiini ülesse tõmbab, kuid õhku ei võta ja selle pärast ei tekigi plahvatust, kuna küttesegu liiga rikas.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#17

Oijah...

Kahetaktiline mootor ei vaja mitte ainult kompressiooni, vaid ka karterisse vaakumit. Ja vat seda vaakumit ei kipu piisavalt tekkima, kui kolvigrupp on ebatihe. Või väntvõlli tihendus karteripoolmetesse... Segu nagu on, aga käima ei lähe. Küllap ka läheks, kui oleks elektristarter või võimalus kolmkümmend kuus ringi mootorit ringi tõmmata. Aga pole - nöörstarter annab vaid paar-kolm tiiru.

Kui see pool kolvirõngast juba kolvi ja silindri vahelt läbi käis, siis on kolvigrupp ilmselt pöördumatult hävinud. Kui juba silmaga vähenähtavad kriimustused on piisavad, et kaoks käivitumine, mida siis rääkida kolvirõngatükkide läbiminekul tekkinud vagudest...

Ühesõnaga, katsetada ju võib, aga elulooma sellest kolvist-silindrist ei saa. Või õigemini, küllap saab, kui kolb on imekombel jäänud vigastamata ja silinder uuesti ära hoonida. Iseasi, kes seda teha viitsib-tahab...
Vasta
#18

Alati ei pruugi kolvirõnga purunemine silindrit ja kolbi rikkuda.
Sel juhul uus rõngas peale ja asi peab toimima.
Kui aga kriimud kolvil ja silindril, siis on kulutused remondile suured.
P.S. Pooliku kovirõngaga pole mõtet katsetada Toungue
Vasta
#19

(20-06-2009, 13:31 PM)Indy Kirjutas:  Alati ei pruugi kolvirõnga purunemine silindrit ja kolbi rikkuda.
Sel juhul uus rõngas peale ja asi peab toimima.
Kui aga kriimud kolvil ja silindril, siis on kulutused remondile suured.
P.S. Pooliku kovirõngaga pole mõtet katsetada Toungue
Eks ma siis hangin uue kolvir6nga ja vaatan, mis edasi hakkab saama. Igastahes t2nud vastajatele, kes aitasid mul uuesti j2rje peale saada.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#20

(20-06-2009, 19:54 PM)hendrik Kirjutas:  
(20-06-2009, 13:31 PM)Indy Kirjutas:  Alati ei pruugi kolvirõnga purunemine silindrit ja kolbi rikkuda.
Sel juhul uus rõngas peale ja asi peab toimima.
Kui aga kriimud kolvil ja silindril, siis on kulutused remondile suured.
P.S. Pooliku kovirõngaga pole mõtet katsetada Toungue
Eks ma siis hangin uue kolvir6nga ja vaatan, mis edasi hakkab saama. Igastahes t2nud vastajatele, kes aitasid mul uuesti j2rje peale saada.

Kas sul on lugemisega raskusi?! Ridamisi inimesi üritab sulle nõu anda, aga tulemus on ikka "eks ma siis..." Krt, kui silinder kriibitud ja kolb kraabitud, siis on uuest kolvirõngast samapalju kasu kui mungal m*nnist!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne