Probleem trimmeriga Stihl fs55
#21

(20-06-2009, 21:29 PM)Ishijupp Kirjutas:  
(20-06-2009, 19:54 PM)hendrik Kirjutas:  
(20-06-2009, 13:31 PM)Indy Kirjutas:  Alati ei pruugi kolvirõnga purunemine silindrit ja kolbi rikkuda.
Sel juhul uus rõngas peale ja asi peab toimima.
Kui aga kriimud kolvil ja silindril, siis on kulutused remondile suured.
P.S. Pooliku kovirõngaga pole mõtet katsetada Toungue
Eks ma siis hangin uue kolvir6nga ja vaatan, mis edasi hakkab saama. Igastahes t2nud vastajatele, kes aitasid mul uuesti j2rje peale saada.

Kas sul on lugemisega raskusi?! Ridamisi inimesi üritab sulle nõu anda, aga tulemus on ikka "eks ma siis..." Krt, kui silinder kriibitud ja kolb kraabitud, siis on uuest kolvirõngast samapalju kasu kui mungal m*nnist!
Kulla mees, ma leidsin pooliku kolvirõnga tüki karteri põhjast. Ma ei saa olla kindel, et ainult kolvirõnga vahetamine lahendab probleemi, sellepärast ma ma kirjutasin "eks ma". Võib-olla silinder kui ka kolb on niivõrd kahjustatud, et mõtekam on osta kohe uus trimmer ja vana jääb varuosadeks, sest silindri hoonimine ja kolbi vahetamine/taastamine läheb pea sama kalliks kui uue trimmeri soetamine. Hiljuti leidsin oma asjade hulgast garantiitõendi, kus on kirjas, et trimmer on soetatud 1999. aastal, seega kümme aastat vana masin. Seega, kas on mõtekas hakata sinna alla raha matma, kui miskit võib veel masinal ära laguneda ja kindel ei ole, kas uusi juppe enam liigubki.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#22

Ja kuidas see rõnga tükk sinna karteri põhja sai?? Võtan siis kokku siin soovitatu- vaata üle silinder, seejärel kolb (võib ka vastupidises järjekorras). Juhul, kui silinder ja kolb on mingi ime läbi oluliselt kahjustamata, siis võib hakata mõtlema uue rõnga hankimisele.
Vasta
#23

Lammutasin siis üks päev mootori ribadeks ja mis ma näen:
[Pilt: img1484.jpg]
[Pilt: img1489n.jpg]
Seega, ma eksisin, küi väitsin, et karteri põhjast leidsin pooliku kolvirõnga, kuigi, pealtnäha meenutas see mulle poolikut kolvirõngast. Kui see poolik kolvirõngas ei olnud, mis siis see võis olla?
Nagu on näha siit pildilt, on silinder saanud kahjustada akna ülevalt. Mõni teadjam võiks ütlelda, kas piisab kolvirõngaste ja kolvi vahetamisest, et saada mootor tööle või on vaja ka silinder vahetada uue vastu. Hoonida pole vist seda mõtet?
[Pilt: img1498q.jpg]
Edasi leidsin ma karteri põhjast sellised jupid:
[Pilt: img1502j.jpg]
Ise mõtlesin, et need võivad olla rulllaagrid, mis pärinevad siit:
[Pilt: img1486m.jpg]
Seega tuleks osta ka uued laagrid. Keegi äkki oskab soovitada, kust neid osta saab.
Karter nägi välja selline:
[Pilt: img1487k.jpg]
Kas seda on mõtet parandada?
Ma kardan, et varujupid lähevad sama kalliks, kui uus trimmer.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#24

Smile
Selge pilt segasest loost...Toungue
Remondile ära raha kulutama hakka, osta uus trimmer.
P.S. Vaadates veelkord fotosid tekkis küsimus...Kuidas küll õnnestus väntvõll pooleks saada, et kolb koos kepsuga on eraldi peos?
Vasta
#25

Eeee...arvestades Stihli tükkide hindu, siis on mõtet pigem uue riista peale mõelda. Rahaliselt küll hävib veidi, kuid saab täiskomplekti. Selle remontimisel võib ilmneda mingeid uusi ja huvitavaid vigu. Mis omakorda nõuavad raha ja aega...

Sama küsimus: kuidas väntvõll pooleks käis? Peaks nagu pressistuga olema... Või oligi juba pooleks ja sellest ka rike? Kepsu alumises peas peaks olema nõellaager ja selle nõelad nüüd kepsu ja väntvõlli põse vahelt välja mahtuda ei tohiks.
Vasta
#26

(26-06-2009, 20:50 PM)v6sa Kirjutas:  Kepsu alumises peas peaks olema nõellaager ja selle nõelad nüüd kepsu ja väntvõlli põse vahelt välja mahtuda ei tohiks.
Smile
Just...
Kepsu nõelad ei saa nii lihtsalt "jalutama" minna, ainuke arvatav põhjus - liigne kulumine.
Vasta
#27

kuna tegemist on fs 36 siis see ongi ühepoolsete raamilaagritega, ja ei pea mingit vänta pooleks tegema, ainult kui vändal jamad siis tuleb koos karteriga ära vahetada.
uuemad trimmerid stihlil on kahepoolsete vastukaaludega ja seal tõesti ei saa üldiselt vänta eraldi vahetada.
aga seda tüüpi ehitusega nagu see on enamus odava hinnaklassiga tundmatud trimmerid, sobib inimsele kes teab mida teeb mitte aga tavalisele inimesele,kes suudab sellise trimmeri mone korraga ära rikkuda, ja siiis on kuri et kaupmees talle jama müüs.
PS kui jube väntaots on?
ainult kolb koos kepsuga on kuskil 650 eeku
aga
silinder koos kolviga on kuskil 930 eeku
ning
väntvõll on kuskil 480.- eeku

kui muud asjad korras on siis on mõtet korda teha kuna tegemist on suht hea tootega aga eeldab see seda et muud asjad on ideaalsed kuna muidu läeb liiga kalliks.
Vasta
#28

Kas siis väntvõlli nõellaagreid eraldi vahetada ei saa? Ise mõtlesin vene tehnika peale, kus kulunud või amortiseerunud laagrid saab hõlpsasti vahetada. USA toodang on arvatavasti suunatud sellistele inimestele, kellel endal tööriistu ja teadmisi napib ning kes iga vea puhul teenindusse jooksevad ja ränka raha maksavad.
Veel märkasin, et keps on kolvi sisse kuidagi lukustatud. Vene tehnikal saab kepsukinnituse tangidega eraldada, kuid kuidas sellel isendil kepsukinnitused lahti saada?
Veel tahaksin teada, kust kõige odavamalt Stihl varujuppe soetada saab, st. millised firmad tegelevad Stihl varujuppide vahendamisega.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#29

Pole hullu midagi,sellel mudelil pole mõtet vända laagreid eraldi vahetada,oskaja teeb muidugi asja ära, enamusel on vända laagrid lihtsalt vahetatavad va. kepsu alumine laager.keps kolvi sees ikka sõrmega ja lihtsalt lahti võetav samamoodi on stopper ees ja sõrm jookseb välja peale seda, juppe vahendavad enamus remondifirmasid ja stihli juppe saavad koik labi Floratechi (mecro tutarfirma nagu)
Vasta
#30

(09-06-2009, 13:08 PM)SIR Kirjutas:  Kevadel läks suht hästi käima, käis 15 minti ja kõik. Paari nädala pärast läks jälle käima, töötas 15 minti ja jälle ei töötanud enam, ainult tegi pauku karbussi poole. Saiu viidud remonti, puhastati karpa ära ja valati uus küte sisse, telliti uus süütepool ja pandi uus küünal. Mulle kuidagi tundub, et säde on kole nõrk. Süütepooli vahetus ei aidanud. Ikka paugub. Kuna süüte nurk pole regullitav, arvasin, et äkki on väntvõlli ots ringi tõmmanud ennast. Võtsime remondimehega teise samasuguse trimmu lahti- tal täpselt sama asend hoorattal(või mis iganes see pole, mille pealt süütepool signaali loeb. Homme tuleb uus karbuss, nii igaks juhuks sai tellitud. Kust viga otsida? Mis veel on huvitav, et seal, kus see magnet koht hooratta peal jõuab süütepooli anduri alla, siis on kolb juba ülemisest surnud seisust sajandik milli möödas. Kõik ideed teretulnud.
Puhasta sumpa ära, see kipub saebensiiniga (trimmerile käib väiksem õlikogus) töötates nõge ja tahma täis minema ja sealt need jamad hakkavadki. Veel parem, viska sõelad üldse välja.
Vasta
#31

Kuna ise töötan nüüd kohas kus igapäevaselt parandan just Stihli siis alusta järgmiselt:

Kõigepealt tõmba summuti maha. Kui kolvil ja silindril pole silmaga nähtavaid ülevalt alla kriime siis võid edasi tegutseda.

Asja iva on sellest,et kui sul on normaalse töötamise(mitte õlita laskmise) tõttu kolvigrupp kulunud siis viska trimmer minema kuna varuosadega mässamine on kallim kui uue mudeli ostmine!

-------------

Kui oled 100% kindel,et süüde on olemas ning juhtmed on terved ja süütepooli ning hooratta vahe olgu umbes 0,2mm. Süüte hetke jah seada ei saa.

Seejärel mine toitesüsteemi juurde. Võta karburaator lahti ning puhasta ära ning vaata tihendid üle. Siis kontrolli kütuse ja tuulutuse voolikuid ,et umbes või sõlmes pole ning paagisisest filtrit.

Ma peast ei mäleta kas antud mudeli FS 55 saab segu reguleerida või mitte.

Igatahes kui ta sul töötab poolkinnise või kinnise õhuklapiga kuidagi siis tuleb lisaõhku VÕI karburaatori vale reguleeringu tulemusena/ummistamise tõttu tuleb liiga vähe kütust. Seda kõige eeldusel muidugi ,et mootor pole hörde ning summuti ja väljalaske kanal silindris pole ummistunud.



Küsimusi on?
Vasta
#32

On kellelgi kogemusi kuidas uued 4taktilised mootorid vastu peavad? Vaatan, et väga paljud müüvad neid uusi 4 taktilisi ja masinad on aasta vanad ainult, kas tõesti jäävad siis liiga uimaseks kui 2 taktilised.
Plaanis osta Stihl FS90
Vasta
#33

(03-08-2010, 14:18 PM)aksel123 Kirjutas:  On kellelgi kogemusi kuidas uued 4taktilised mootorid vastu peavad? Vaatan, et väga paljud müüvad neid uusi 4 taktilisi ja masinad on aasta vanad ainult, kas tõesti jäävad siis liiga uimaseks kui 2 taktilised.
Plaanis osta Stihl FS90

Kuna oman väga palju kokkupuuteid seoses tööga Stihli hoolduses siis.

1.Osta parem FS 130. On võimsam(0,95kw vs 1.4kw) kui FS90 ja Stokkeris praegu soodushinnaga: http://www.stokker.ee/products/product/1..._130_4MIX/ Saad ka võsa lõigata .

2. Kuigi 4-Mix on suhteliselt uus mootoritüüp on ta ostutunud väga vastupidavaks.

80% remonti on kas halvast kütusest või mehhaanilistest vigastustest ning kasutaja enda lollusest. Masinal endal tüüpvead praktiliselt puuduvad.

Kuna tegu on 4 taktilise mootoriga siis on VÄGA TÄHTIS pidada kinni järgmistest asjadest ning kellel see üle jõu käib ärge parem soetage FS90-130 seeria masinaid:

* Mootori õlitamine käib siiski läbi kütuse. 50:1 vahekord ja mitte gramm rohkem kuna vastasel korral tekivad nii tõsised setted silindri kanalitele ja klappidele,et kas kompresioon kaob ebatihedadte klappide tõttu või siis umbes kanalite pärast mootoris gaasid ei saa liikuda.

* Iga 130 töötunni tagant PEAB masinat hooldama see tähendab,et klapivahesid seadma ning karburaatorit seadistama ning mõnda muud pisiasja kontrollima. Näiteks Stokkeris on FS 90-130 seeria hooldus miski 200-300 krooni.

* Poole gaasiga töötamine on masina surm ,sama kehtib liiga jämeda tamiiliga lõikamise kohta kuna mootori pöörded langevad koormuse all liigselt ning õli ei põle ära korralikult ja tekitab setteid.

--------------------------------------

Mina isiklikult soovitan FS90-130 seeriat kui inimene HINDAB:

* Suhteliselt vaikne(müra mõistes,võrreldes 2 taktilisetega)
* Ökonoomsust
* Natukene vähem heitgaase ning bensiini vinet
* Õige kasutamise korral isalt pojale.

----------------------------------------

Mis puutub kasutatud asjadesse siis hea firma toodet müüakse ainult siis odavalt kui asi on peppu keeratud nii,et lase spetsialistil üle kontrollida ennem ostu!

Eks ta moe asi ka ole,et iga suvaline firma teeb oma "4 takti mootori" ja paljudel see ei ole õnnestunud normaalselt. Seetõttu ka paljud tahavad kräpi maha lükata. Vaata ikka firmakate poole. Stihl(terve tootevalik) või MTD(kallimad mudelid ainult).
Vasta
#34

(06-08-2010, 19:48 PM)Gravity Kirjutas:  ...Eks ta moe asi ka ole,et iga suvaline firma teeb oma "4 takti mootori" ja paljudel see ei ole õnnestunud normaalselt. Seetõttu ka paljud tahavad kräpi maha lükata. Vaata ikka firmakate poole. Stihl(terve tootevalik) või MTD(kallimad mudelid ainult).

Tundub, et oled Stokkeri palgal?
Vasta
#35

(06-08-2010, 20:51 PM)tcumen Kirjutas:  
(06-08-2010, 19:48 PM)Gravity Kirjutas:  ...Eks ta moe asi ka ole,et iga suvaline firma teeb oma "4 takti mootori" ja paljudel see ei ole õnnestunud normaalselt. Seetõttu ka paljud tahavad kräpi maha lükata. Vaata ikka firmakate poole. Stihl(terve tootevalik) või MTD(kallimad mudelid ainult).

Tundub, et oled Stokkeri palgal?

Jep,ei saa eitada.

Aga muidugi sa võid just "reklaami" vastasena osta ka lambi firma oma ning siis natukene meenutada,et keegi kuskil foorumis soovitas mõnda muud firmat.

Isiklikult minu palk ei muutu sellest kui keegi ostab endale koju mingi võsaka. Põhitöö tuleb ikka firmade masinapargiga tegelemisest.

Üldiselt tahtsin oma postitustega lihtsalt anda omapoolset nõu ning veidi infot. Eestis on ka palju teisi häid brände olemas kuid neid raske soovitada kuna pole ise kokku puutunud.

Aga kui on miskit laita Stihli 4mixide juures siis andke tuld!
Vasta
#36

(06-08-2010, 19:48 PM)Gravity Kirjutas:  
(03-08-2010, 14:18 PM)aksel123 Kirjutas:  On kellelgi kogemusi kuidas uued 4taktilised mootorid vastu peavad? Vaatan, et väga paljud müüvad neid uusi 4 taktilisi ja masinad on aasta vanad ainult, kas tõesti jäävad siis liiga uimaseks kui 2 taktilised.
Plaanis osta Stihl FS90

Kuna oman väga palju kokkupuuteid seoses tööga Stihli hoolduses siis.

1.Osta parem FS 130. On võimsam(0,95kw vs 1.4kw) kui FS90 ja Stokkeris praegu soodushinnaga: http://www.stokker.ee/products/product/1..._130_4MIX/ Saad ka võsa lõigata .

2. Kuigi 4-Mix on suhteliselt uus mootoritüüp on ta ostutunud väga vastupidavaks.

80% remonti on kas halvast kütusest või mehhaanilistest vigastustest ning kasutaja enda lollusest. Masinal endal tüüpvead praktiliselt puuduvad.

Kuna tegu on 4 taktilise mootoriga siis on VÄGA TÄHTIS pidada kinni järgmistest asjadest ning kellel see üle jõu käib ärge parem soetage FS90-130 seeria masinaid:

* Mootori õlitamine käib siiski läbi kütuse. 50:1 vahekord ja mitte gramm rohkem kuna vastasel korral tekivad nii tõsised setted silindri kanalitele ja klappidele,et kas kompresioon kaob ebatihedadte klappide tõttu või siis umbes kanalite pärast mootoris gaasid ei saa liikuda.

* Iga 130 töötunni tagant PEAB masinat hooldama see tähendab,et klapivahesid seadma ning karburaatorit seadistama ning mõnda muud pisiasja kontrollima. Näiteks Stokkeris on FS 90-130 seeria hooldus miski 200-300 krooni.

* Poole gaasiga töötamine on masina surm ,sama kehtib liiga jämeda tamiiliga lõikamise kohta kuna mootori pöörded langevad koormuse all liigselt ning õli ei põle ära korralikult ja tekitab setteid.

--------------------------------------

Mina isiklikult soovitan FS90-130 seeriat kui inimene HINDAB:

* Suhteliselt vaikne(müra mõistes,võrreldes 2 taktilisetega)
* Ökonoomsust
* Natukene vähem heitgaase ning bensiini vinet
* Õige kasutamise korral isalt pojale.

----------------------------------------

Mis puutub kasutatud asjadesse siis hea firma toodet müüakse ainult siis odavalt kui asi on peppu keeratud nii,et lase spetsialistil üle kontrollida ennem ostu!

Eks ta moe asi ka ole,et iga suvaline firma teeb oma "4 takti mootori" ja paljudel see ei ole õnnestunud normaalselt. Seetõttu ka paljud tahavad kräpi maha lükata. Vaata ikka firmakate poole. Stihl(terve tootevalik) või MTD(kallimad mudelid ainult).

Tänan põhjaliku vastuse eest
Vasta
#37

Eile sai siis Stihl FS 130 poest kodu tassitud.
Vasta
#38

Eks hoia siis meid masina hingeeluga kursis ja paar asja veel:

*Ennem täisgaasiga töötamist võta esimesed 2-3 minutit rahulikult. Kolb ju kuumeneb ja paisub kiiremini kui silinder,mis on eriti tähtis uue(tiheda) mootori puhul.

*Kui teed kütust siis ära tee korraga 200L vaid ju nii palju kui suudad paari nädala jooksul põletada. Loksuta korralikult kanistrit ennem paaki valamist.
Ajapikku õli "kaob" ära bensiini seest ning siis lased juba kuivalt. Huvitava faktina mõnikord on kütust siiski värviline(enamustel 2takti õlidel on värvaine sees) kuid jumala õlivaba.
Vasta
#39

Lasen ikka alguses jah paar minutit niisama tuksuda(mõnus hääl on küll sellel), väga jõuline masin on küllCool

Huvitav kas mootorsaagesid ei tehta 4-taktilisi, ei ole kuskil näinud küll?
Vasta
#40

(06-08-2010, 23:19 PM)Gravity Kirjutas:  
(06-08-2010, 20:51 PM)tcumen Kirjutas:  Tundub, et oled Stokkeri palgal?

Jep,ei saa eitada.

Aga muidugi sa võid just "reklaami" vastasena osta ka lambi firma oma ning siis natukene meenutada,et keegi kuskil foorumis soovitas mõnda muud firmat.

Isiklikult minu palk ei muutu sellest kui keegi ostab endale koju mingi võsaka. Põhitöö tuleb ikka firmade masinapargiga tegelemisest.

Üldiselt tahtsin oma postitustega lihtsalt anda omapoolset nõu ning veidi infot. Eestis on ka palju teisi häid brände olemas kuid neid raske soovitada kuna pole ise kokku puutunud.

Ei-ei, ära saa valesti aru. Lihtsalt esitasin nö. suunava küsimuse, täpsustamaks Sinu teadmiste/kogemuste allikat.
Intelligentse/delikaatse reklaami vastu pole mul tegelikult ka midagi, eriti kui (ostu-)soovitus on korralikult põhjendatud.Mitte stiilis: minu müüdav on parim maailmas, kõik muu on saast.

PS. Vabandan teemavälise teksti pärast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne