know how seoses traktori mootori paigaldamiseks vene bensukatele.
#1

selline lugu. tean, et vanasti paiguti väetiseautodele peale traktorite mootoreid. nii 40 kui kombaini omasi. on kellelgi mingisugustki infot asja kohta?? mis mootor kõige parema tulemuse andis?? milline käigukast jne. olen näinud nooruses kombaini mootoriga, põllul sõitis täis gaasiga, jõudlus oli kaks korda kiirem, kui tavalise mootoriga pillil. ma ei taha aretada \"väetisekülvikut\", aga ideid. vaja metsas käimiseks, eelis ju madalates pööretes...
Vasta
#2

Näiteks on pandud MTZ ja JUMZ mootoreid ka GAZ veokatele. Vist täitsa ametlikult vene ajal.

Täpsemat infot eriti pole...
Vasta
#3

MTZ ikka. 40 oli õhkjahutusega ja suht lahjake.
Ega see MTZ jääb ka tänaval aeglaseks, kui kiiremat reduktorit ei saa.


Vasta
#4

nojahh, aga olen kuulnud midagi ka kombaini mootoritest, neil oli ju turbo peal, mäletan vilinat, kui mööda vuras. saan aru, et suhtkoht mõttetu panek, rikub ju käigukasti ja silda, ei pea vastu, aga siiski. ise mõtlen just neid, mis pandi Zil idele peale.
Vasta
#5

Diisel Zilidel oli Kamza mootor (krokodilli- ja kandilise ninaga).
Üks omamoodi hübriid oli peal viimastel kolhidadel (üks neist seisab tartus ETK platsil).
Tegu oli siis Kamza mootori V6 variandiga . Nii, et, Kirves kätte ja ...:bounce:bounce


Vasta
#6

al. ma tean seda. aga see 6 sil. on vist zilli originaal diisel, uuemad tulid ju alguses diislitena. aga siiski, mul on tunne, et see vana variant, traktori mootoriga liikus kaüsna nobedalt ja jõudu oli ka piisavalt.
Vasta
#7

V6 on Zil-i originaal, KAMAZ-il on V8
Krokotillil oli Kamza V8 peal.
Vene ajal pandi ZIL väetisekülvikutele MTZ mootor peale.
Vasta
#8

selge, eks see vana niva 5 mootor oli ka MTZ, aga vist selle vahega, et press oli peal. aga milline käigukast taha ühendati????? ja mille abil? vaheflants, või midagi keerulisemat???? asja idee oli ju selles, et saada stagiilset jõudu, mis suudaks seda ronti põllul edasi vedada. need originaalid külvikud, kus kamazi mootor peal, need ei jõua nendega ju sammu pidada.
Vasta
#9

sõbral vedeleb üks zil väetisekülvik kolhoosiajal pandi neile altai turbomootorid peale (niva) 5 käik oli kinni pandud isa sõitis kord sellega oli ikka tõeline tank küll
Vasta
#10

Hilisematel ZILidel (4331) oli täiesti oma V8 diisel (mudel ZIL-645).krokodillil (133GJ) oli KAMAZ ning põllumajanduslikul Kolhidal kahe silindri jagu lühendatud KAMAZ,mudelinimi sel viimasel minu teada JaMZ-642.
Viimasel ajal on ka uutel GAZidel otse tehasest peal turboga Belaruss,mis annab umbes 120 HJ.
Vasta
#11

Ise olen näinud gaz66 millel belarussi mootor peal, käiguosa jäi samaks, liigub see aparaat ikka hästi edasi küll 100 läheb nagu nalja ja kütuse kulu ka norm pidavat olema.
Vasta
#12

Ei usu. Endal on GAZ 53 juba ammusest ajast D-242 uue mootoriga, sai katsetatud erinevaid variante ülekannetes. Et kiirust saada panin GAZ 66 vahekasti tagurpidi alla. 100 km/h jõuab sõita alla mäge või alla tuult. Lihtsalt mootori jõust jääb väheks, plaanisin isegi turbo paigaldada aga tol ajal polnud neid võtta ja nii jäigi asi pooleli. Kütusekulu 70 km/h juures on umbes 13 l 100km. 5 - 6 T koormaga jookseb kuni 85 km/h.
Vasta
#13

No selle eest et bella mootor on võin pea anda, samuti selle eest et 100 välja jooksis-ise sõitsin järel, käimari kohta olen ainult juttu kuulnud, selle eest pead ei anna Toungue
Vasta
#14

http://www.gaz.ru/avt/gruz/engine/engine...8&e=3308#3

Selt aadressilt peaks saama turboga Belarussi andmed(mootor MMZ D-245.7).
Vasta
#15

Ma leidsin sealt lingilt ainult GAZ besumootoreid, aga sel pole enam ka tähtsust. Kes nüüd enam tahab GAZ- iga sõita, kuigi bensukriisi aegadel oli ta väärt masin küll. Praegugi, kui vaja viskad aku peale ja kohe sõidad.
Vasta
#16

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: VOLVO CLUB
V6 on Zil-i originaal, KAMAZ-il on V8
Krokotillil oli Kamza V8 peal.
Vene ajal pandi ZIL väetisekülvikutele MTZ mootor peale.
ZiL-idele (ja ka \"Kolhidadele\") pandi peale ikka linttraktotite T-74 ja DT-75 (mootor SMD-14) ja kombaini SK-5 \"Niva\" (SMD-17) mootoreid. \"Belarussi\" mootoreid aretati GAZ-idele. ZiL-ile jääb see selgelt lahjaks.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

Ma olen ka näinud linttraktori mootoriga ZILI- sõidab praegugi vanavanemate kodu kandis ja liigub päris kiiresti ja kui teepeal täiskoormaga vajutab siis must rida õhus järel.

Ainult loll teab seda, mida ise näinud ei ole.
Vasta
#18

Mäletaks nigu mingit juttu, et Gaz51-52, pandi külavahel T-40 õhkjahutusega diisel. Oleks nigu ilma suurema pusimiseta aiste vahele istunud. Nõrguke küll aga oli odav sõita. (100% põle nüüd mälus ka kindel)

loll on loll olla.
Vasta
#19

Neid vist pandi kasti alla või peale(Ülevaatusele sõidad ikka orig.mootoriga,see jääb ikka kapotialla allesSmile) [/quote]

Säälkandis ja tol ajal kus ja kui mina, pisikene poiss kasvasin, ei tehtud ülevaatustest ja seadusesõnast suuremat numbrit. Ega ole mina seda õppind küll hiljemgi.

Terv. Ivar (F.T.W.)

loll on loll olla.
Vasta
#20

to Tziklivend
see on küll loll jutt mis sa ütlesid
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne