know how seoses traktori mootori paigaldamiseks vene bensukatele.
#61

(09-01-2013, 14:51 PM)Romka Kirjutas:  Ise ka mõelnud just w124 Mercedese mootoreid. R6 ja vast ka R5 oma 66kw-ga, miks ka mitte R4? Need mehhaaniliste pumpadega ja elektroonika- ja turbovabad (olen alati öelnud, et turbo on mootoril selleks, et sa teda remontida saaks! Big Grin)
Aga kuidas neid Gazi käigukasti otsa pookida - vot see on juba keeruline teema.
Ma arvan et sobiks ka teised nõrgemad sõiduautodiislid.
Vaevalt, et tavalises korras (kehva ilmaga lonkav, kõik küünlad erivärvi, võibolla nukkvõlli nukad juba tehasepoolt valedes kohtades jne) kuidagi töötav Gazi mootor lubatud 85kw välja toodab. Ma muidugi ei kujuta ette, mis jõud avalduvad sealt bensumootorist madalatel pööretel aga reaalselt on selline Gaz võimeline täiesti vabalt sõitma tühikäigust natuke kõrgemate pööretega. Kõik 90 kraadi kurvid saab sõita hooga neljanda käiguga või peaaegu maha pidurdamisel kolmandaga. Tagurdamised saab kõik tehtud tühikäigul tiksudes. Kas tõesti on see orignaalmootor nii sitke vedamisega või siiski ei vajatagi liikumiseks nii suuri kilovatte?
Max kiirusest 60-70 oleks kah küllalt, nagunii ainult linnasõidud.
Ega sel Gazi enda mootoril mittemidagi olulist viga pole - töötab ilma sekkumiseta aastaid, andestab tema unarusse jätmise, käivitub ja töötab ikka edasi, ainult et see meeletu bensukulu...

No sellise mootoriga pole see auto küll sõidetav.
Kujutab keegi ette et selline auto peaks sõitma läbi Ööbikuoru näiteks koormaga?
Samuti piisab kui tagarattad vajuvad 5cm muru sisse ja see auto ei liigu sealt enam kuhugi enne kui koorem maas.
Olgugi et 53 mootoris ei pruugi neid kw kõiki alles olla on seal alles 4,3l töömahtu, mis annab talle avatud seguklapiga seal 1500 pöörde peal päris arvestatava momendi millega sealt välja ronida ja mida sel 2,5l diislil mitte kuskilt ei tule ja seega võid seal ka selle siduri maha põletada täispööretega üritades aga see auto jääb sinnapaika.
Sama asi on ka turbomootoriga, kus küll võib olla selline moment aga see on seal 3000 pöörde kandis ja seega et sealt liikumasaamist üritada peab neil pööretel sidurit libistama poole pikema maa kui peaks 53 mootoriga ja see jõud muutub soojuseks mis lõpeb siduri mahapõlemisega.
Pealegi kas sel miljoni lähedale sõitnud Mersu mootoril on need 66 kw veel alles?
Lõpetuseks, oletades et see diisel võtab 20/100 ja bensukas võtab 30/100 siis 10x1,20=12 eur mis on võit 100km pealt ja km pealt 12 senti.
Seega et ümberehitust tasa teha oletades, et see õnnestub 600 euroga teostada(mis on ilmselgelt võimatu) peaks kulude nulli samiseks sõitma
selle autoga maha 5000 km mida mõne jaoks pole palju, kuid minu isiklik veokas sõidab seda ülevaatuse lehtede järgi 3 aastat ja seega pole see piisav motivatsioon sellise teo jaoks ja pealegi ei saa selle 600 eest heas korras sobivat mootorit ja pabereid korda ja reaalne oleks 1000-1500, mis teeb tasuvuseks juba 12500 km.
Vasta
#62

Praktilise poole pealt.
Esimeseks katsetuseks olen paigaldanud Gaz 66-le 2,2 liitrise Nissani vabalthingava diisli.
Sidurile küll liiga ei teinud, peaülekanne on Gazil aeglane (6,83).
Probleemideks oli väike lõppkiirus ja suutmatus mustrit porist puhtaks visata.
Praegu olen poolteist aastat kasutanud Gaz 66 sildadega Terranot.
Kaalu on sellel 3,2 tonni, seega igati võrreldav Gaz 53-ga.
Peal on 2,7 liitrine turbodiisel, sellega tõmbab põllukividel (või mistahes muul pinnal) kõik neli ratast ringi.Siduriga pole ka mingit muret.
[Pilt: 1]
Soovitus on muidugi maksimaalselt võimas diisel, alla 85 kW on ikka kompromiss.
Maanteamet oma nõuetega on omaette teema, mina pole paberimajandusega tegelenud.
Vasta
#63

Tuleb meelde kaks äärmust. Nimelt ehitas Ardi oma Nivale Fiati diisli peale. Mul meenub nagu, et asi sai väga mannetu, umbes et ei kiirendanud eriti ja mäkke minnes vajus kiirus ära. Lisaks liigne urramine pööretel. Soovitab 9x mõõta enne, kui on soov selline asi üldse ette võtta.

Teine on jälle vastupidine kogemus. Sai käidud vaatamas ja proovisõitu tegemas kunagi ühe Audi sigariga. Sellel oli veel neljarattavedu. Peale aga oli pandud 1,6 ilma turbota diiselmootor. Asi oli täitsa sõidetav, kiirendas sama hästi nagu iga tene täitsa tavaline diiselauto, võiks öelda isegi et üllatavalt tegus oli...

Ja veel - mul on netist leitud üks pilt, kus Gazi kapotialt piilub vastu Opel Rekord/Omega 2,3L diisel.
Vasta
#64

Kui gaasitankla on nii ligidal siis pole enam midagi arutada,gaasiseade peale ja asi lahendatud.
Vasta
#65

(10-01-2013, 16:54 PM)Romka Kirjutas:  Tuleb meelde kaks äärmust. Nimelt ehitas Ardi oma Nivale Fiati diisli peale. Mul meenub nagu, et asi sai väga mannetu, umbes et ei kiirendanud eriti ja mäkke minnes vajus kiirus ära. Lisaks liigne urramine pööretel. Soovitab 9x mõõta enne, kui on soov selline asi üldse ette võtta.

Teine on jälle vastupidine kogemus. Sai käidud vaatamas ja proovisõitu tegemas kunagi ühe Audi sigariga. Sellel oli veel neljarattavedu. Peale aga oli pandud 1,6 ilma turbota diiselmootor. Asi oli täitsa sõidetav, kiirendas sama hästi nagu iga tene täitsa tavaline diiselauto, võiks öelda isegi et üllatavalt tegus oli...

Ja veel - mul on netist leitud üks pilt, kus Gazi kapotialt piilub vastu Opel Rekord/Omega 2,3L diisel.

Audil võis päris õige ülekannete kiirus sattuda diisli jaoks, osadel diisel Audidel on võimsamate bensukatega samad kastid. Samas juba 063l oli 110 juures kusagil 4000 pööret, ma ei kujuta ette mis pöörded Nival siis on Big Grin Ka lahja diisli korral võiks nad ikka alla 3000 olla Niva taolisel, rääkimata 06st. (vbolla oligi tol 063l Niva sild all?)

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#66

Tuletame vahepeal meelde, milline "jõujaam" seal kapoti all tehasest lahkudes oli:
võimsus - 86,4 kW@3200 p/min;
max pöördemoment - 290 Nm pööretevahemikus 2000...2500;
litraaž - 4,75;
mass - 250 kg;
masskoos siduri ja käigukastiga - 335 kg.

Ehk numbrite valguses üks väga hädine asi tänase mõõdupuu järgi.Toungue Ainsaks eeliseks on madal surveaste (6,7), mille tõttu peaks suutma põletada kõike, mis karburaatoris lenduma ja sädemest süttima nõus on.

Igasuguste traktoridiislite peamsieks takistuseks saab peaülekanne, mille tõttu jääb kiirus madalaks (või lähevad mootori pöörded üles). Sõiduautodiislid teevad rohkem pöördeid, mistõttu vähemalt tühi kaasik peaks küll kenasti liikluse rütmis püsima.

Ümberehituse äratasuvus on pigem kahtlane - tekkinud kütusesäästu sööb ümberehituse kulu. Kui aga asi võtta ette hobina, mis ei peagi end ära tasuma, on asjal jumet.Cool
Vasta
#67

(10-01-2013, 14:39 PM)2715 Kirjutas:  
(09-01-2013, 14:51 PM)Romka Kirjutas:  Ise ka mõelnud just w124 Mercedese mootoreid. R6 ja vast ka R5 oma 66kw-ga, miks ka mitte R4? Need mehhaaniliste pumpadega ja elektroonika- ja turbovabad (olen alati öelnud, et turbo on mootoril selleks, et sa teda remontida saaks! Big Grin)
Aga kuidas neid Gazi käigukasti otsa pookida - vot see on juba keeruline teema.
Ma arvan et sobiks ka teised nõrgemad sõiduautodiislid.
Vaevalt, et tavalises korras (kehva ilmaga lonkav, kõik küünlad erivärvi, võibolla nukkvõlli nukad juba tehasepoolt valedes kohtades jne) kuidagi töötav Gazi mootor lubatud 85kw välja toodab. Ma muidugi ei kujuta ette, mis jõud avalduvad sealt bensumootorist madalatel pööretel aga reaalselt on selline Gaz võimeline täiesti vabalt sõitma tühikäigust natuke kõrgemate pööretega. Kõik 90 kraadi kurvid saab sõita hooga neljanda käiguga või peaaegu maha pidurdamisel kolmandaga. Tagurdamised saab kõik tehtud tühikäigul tiksudes. Kas tõesti on see orignaalmootor nii sitke vedamisega või siiski ei vajatagi liikumiseks nii suuri kilovatte?
Max kiirusest 60-70 oleks kah küllalt, nagunii ainult linnasõidud.
Ega sel Gazi enda mootoril mittemidagi olulist viga pole - töötab ilma sekkumiseta aastaid, andestab tema unarusse jätmise, käivitub ja töötab ikka edasi, ainult et see meeletu bensukulu...

No sellise mootoriga pole see auto küll sõidetav.
Kujutab keegi ette et selline auto peaks sõitma läbi Ööbikuoru näiteks koormaga?
Samuti piisab kui tagarattad vajuvad 5cm muru sisse ja see auto ei liigu sealt enam kuhugi enne kui koorem maas.
Olgugi et 53 mootoris ei pruugi neid kw kõiki alles olla on seal alles 4,3l töömahtu, mis annab talle avatud seguklapiga seal 1500 pöörde peal päris arvestatava momendi millega sealt välja ronida ja mida sel 2,5l diislil mitte kuskilt ei tule ja seega võid seal ka selle siduri maha põletada täispööretega üritades aga see auto jääb sinnapaika.
Sama asi on ka turbomootoriga, kus küll võib olla selline moment aga see on seal 3000 pöörde kandis ja seega et sealt liikumasaamist üritada peab neil pööretel sidurit libistama poole pikema maa kui peaks 53 mootoriga ja see jõud muutub soojuseks mis lõpeb siduri mahapõlemisega.
Pealegi kas sel miljoni lähedale sõitnud Mersu mootoril on need 66 kw veel alles?
Lõpetuseks, oletades et see diisel võtab 20/100 ja bensukas võtab 30/100 siis 10x1,20=12 eur mis on võit 100km pealt ja km pealt 12 senti.
Seega et ümberehitust tasa teha oletades, et see õnnestub 600 euroga teostada(mis on ilmselgelt võimatu) peaks kulude nulli samiseks sõitma
selle autoga maha 5000 km mida mõne jaoks pole palju, kuid minu isiklik veokas sõidab seda ülevaatuse lehtede järgi 3 aastat ja seega pole see piisav motivatsioon sellise teo jaoks ja pealegi ei saa selle 600 eest heas korras sobivat mootorit ja pabereid korda ja reaalne oleks 1000-1500, mis teeb tasuvuseks juba 12500 km.

nende väidete juurde, et auto selle või teise mootoriga liikuda ei jõua oleks tore tuua välja numbrilised ehk graafikulised väited kW-dest ja pöördemomendist


(10-01-2013, 21:44 PM)v6sa Kirjutas:  Tuletame vahepeal meelde, milline "jõujaam" seal kapoti all tehasest lahkudes oli:
võimsus - 86,4 kW@3200 p/min;
max pöördemoment - 290 Nm pööretevahemikus 2000...2500;
litraaž - 4,75;
mass - 250 kg;
masskoos siduri ja käigukastiga - 335 kg.

Ehk numbrite valguses üks väga hädine asi tänase mõõdupuu järgi.Toungue Ainsaks eeliseks on madal surveaste (6,7), mille tõttu peaks suutma põletada kõike, mis karburaatoris lenduma ja sädemest süttima nõus on.

Igasuguste traktoridiislite peamsieks takistuseks saab peaülekanne, mille tõttu jääb kiirus madalaks (või lähevad mootori pöörded üles). Sõiduautodiislid teevad rohkem pöördeid, mistõttu vähemalt tühi kaasik peaks küll kenasti liikluse rütmis püsima.

Ümberehituse äratasuvus on pigem kahtlane - tekkinud kütusesäästu sööb ümberehituse kulu. Kui aga asi võtta ette hobina, mis ei peagi end ära tasuma, on asjal jumet.Cool


Nüüd on gaz parameetrid kirjas ja kui võrrelda asendusmootori parameetreid kw, nm ja rpm siis nende kattumisel ei tohiks olla erinevusi liikumises olgu siis üks 4+L bensiini ja teine nt. 2,5L diislit
Vasta
#68

(10-01-2013, 21:44 PM)v6sa Kirjutas:  Tuletame vahepeal meelde, milline "jõujaam" seal kapoti all tehasest lahkudes oli:
võimsus - 86,4 kW@3200 p/min;
max pöördemoment - 290 Nm pööretevahemikus 2000...2500;
litraaž - 4,75;
mass - 250 kg;
masskoos siduri ja käigukastiga - 335 kg.

Ehk numbrite valguses üks väga hädine asi tänase mõõdupuu järgi.Toungue Ainsaks eeliseks on madal surveaste (6,7), mille tõttu peaks suutma põletada kõike, mis karburaatoris lenduma ja sädemest süttima nõus on.

Igasuguste traktoridiislite peamsieks takistuseks saab peaülekanne, mille tõttu jääb kiirus madalaks (või lähevad mootori pöörded üles). Sõiduautodiislid teevad rohkem pöördeid, mistõttu vähemalt tühi kaasik peaks küll kenasti liikluse rütmis püsima.

Ümberehituse äratasuvus on pigem kahtlane - tekkinud kütusesäästu sööb ümberehituse kulu. Kui aga asi võtta ette hobina, mis ei peagi end ära tasuma, on asjal jumet.Cool

Need andmed pole päris tõesed.
Näiteks töömaht on 4,25l mitte 4,75l. http://www.zmz.ru/eng/prod/51110
Pöördemomendi graafikut on mul pakkuda ainult krossiauto oma ja esimesest tõmbest kuid see annab mingi pildi kus on max arvud.
1700 peal on põhja vajutatud ja sealt on momendi graafik püstloodis üles läinud 220nm peale ja praktiliselt muutumatuna püsinud kuni 4200 pöördeni.
Võimsus on 114 hj 4300 pöörde juures.
See pole küll see mis tehas ette annab, kuid annab mingi pildi kasutatud mootori võimekusest.
Mõõdetud on Liguri juures pingis.
Kui õnnestub leida selline 2,5l diisel, kus moment on 1500 pöörde juuras 220nm siis liigubki see asi täpselt sama moodi olgu see mootor kasvõi 1,2 liitrine.
Diislil on küll parem moment aga ma ei tahaks uskuda et niipalju et 2,5l diisel keerab sama kõvasti kui 4,2l bensukas.
Kui ma eksin võtan oma sõnad tagasi.
Vasta
#69

(11-01-2013, 13:08 PM)2715 Kirjutas:  Need andmed pole päris tõesed.
Näiteks töömaht on 4,25l mitte 4,75l. http://www.zmz.ru/eng/prod/51110
Pöördemomendi graafikut on mul pakkuda ainult krossiauto oma ja esimesest tõmbest kuid see annab mingi pildi kus on max arvud.
1700 peal on põhja vajutatud ja sealt on momendi graafik püstloodis üles läinud 220nm peale ja praktiliselt muutumatuna püsinud kuni 4200 pöördeni.
Võimsus on 114 hj 4300 pöörde juures.
See pole küll see mis tehas ette annab, kuid annab mingi pildi kasutatud mootori võimekusest.
Mõõdetud on Liguri juures pingis.
Kui õnnestub leida selline 2,5l diisel, kus moment on 1500 pöörde juuras 220nm siis liigubki see asi täpselt sama moodi olgu see mootor kasvõi 1,2 liitrine.
Diislil on küll parem moment aga ma ei tahaks uskuda et niipalju et 2,5l diisel keerab sama kõvasti kui 4,2l bensukas.
Kui ma eksin võtan oma sõnad tagasi.

V6ta kas v6i audi 2,5 l 85 kw mootor ja 265 Nm@1900RPM
See muidugi TDI, nii et elektriga vahe pusimist.

Aia Racing
Vasta
#70

Terrano 2,7 TDI 92 kW ja 278 nm 2000 rpm juures.
Seal on samuti originaalis elektrooniline pump, aga selle saab 1:1 asendada mehaanilisega.
Minul ongi selline kooslus, mootoril jätkub jõudu igaks olukorraks.
Vasta
#71

(11-01-2013, 13:08 PM)2715 Kirjutas:  ...
Kui õnnestub leida selline 2,5l diisel, kus moment on 1500 pöörde juuras 220nm siis liigubki see asi täpselt sama moodi olgu see mootor kasvõi 1,2 liitrine.
Diislil on küll parem moment aga ma ei tahaks uskuda et niipalju et 2,5l diisel keerab sama kõvasti kui 4,2l bensukas.
...

Töömahu kontrollin üle, võis näpukas tulla küll. Andmed on pärit Mehhanisaatori käsiraamatust, mille kaasaegseks ka enamus ringiliikuvast tehnikast on...

Kusjuures ei olegi vahet. Moment on moment ehk see määrab "jõu". Pöörlemissagedus määrab vaid "kiiruse". Jõust ju traktorimootori puhul vajaka ei jää, kiirusest aga küll.

Aga MB mootorite pöördemoment jääb alla. Isegi 108 kW turbodiisli 267 Nm on vähem, kui tolel õnnetu bensukrematooriumi 290... Alles 130 kW laia kaanega OM606 suudab oma 330 Nm paremat pakkuda. Ning kaal on neil padadel kõigil 300 kilo alla.

Keegi võiks nüüd vahelduseks mõned veoautomootorite numbrid pritsida...Rolleyes
Vasta
#72

(11-01-2013, 14:21 PM)villu157 Kirjutas:  
(11-01-2013, 13:08 PM)2715 Kirjutas:  Need andmed pole päris tõesed.
Näiteks töömaht on 4,25l mitte 4,75l. http://www.zmz.ru/eng/prod/51110
Pöördemomendi graafikut on mul pakkuda ainult krossiauto oma ja esimesest tõmbest kuid see annab mingi pildi kus on max arvud.
1700 peal on põhja vajutatud ja sealt on momendi graafik püstloodis üles läinud 220nm peale ja praktiliselt muutumatuna püsinud kuni 4200 pöördeni.
Võimsus on 114 hj 4300 pöörde juures.
See pole küll see mis tehas ette annab, kuid annab mingi pildi kasutatud mootori võimekusest.
Mõõdetud on Liguri juures pingis.
Kui õnnestub leida selline 2,5l diisel, kus moment on 1500 pöörde juuras 220nm siis liigubki see asi täpselt sama moodi olgu see mootor kasvõi 1,2 liitrine.
Diislil on küll parem moment aga ma ei tahaks uskuda et niipalju et 2,5l diisel keerab sama kõvasti kui 4,2l bensukas.
Kui ma eksin võtan oma sõnad tagasi.

V6ta kas v6i audi 2,5 l 85 kw mootor ja 265 Nm@1900RPM
See muidugi TDI, nii et elektriga vahe pusimist.

No ja siis kui ongi 265 Nm?
Kui me sinna Zmz peale ka turbo paneme saab sealt kindlasti vähemalt 500 Nm momenti.
Ma vastasin sellele pakkumisele, kus taheti ilma turbota mootorit paigaldada
ja seega ma ei väljendanud ehk piisavalt selgelt aga mõtlesin ilma turbota diislit.
Pealegi kui me selle paraolümpia mootori sinna paneme 3,5 tonnist koormat vedama on see mootor õhtuks küps kah.
Selleks ongi suurtel autodel suure mahuga aeglasekäigulised mootorid mis annavad selle jõu välja püsivalt päevast päeva ja kuust kuusse.
Lisaks see mootor võib ka selle auto ära vedada mingi aja aga mitte originaalkastiga, kus käiguvahed on ka bensuka jaoks suured.
Vasta
#73

(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas:  ...
Pealegi kui me selle paraolümpia mootori sinna paneme 3,5 tonnist koormat vedama on see mootor õhtuks küps kah.
...

Millisel füüsikaseadusel see väide põhineb?

Tuletame meelde, et me lähtume alukestas veekaheksast, mille resurss kapremondini oli palju?

Kui moment on võrdne ja pöördeid piisavalt, kestab ja jaksab. Kui momenti ei piisa, siis ei jaksa ja sureb ülekoormuse tõttu kähku.

Miks te seda turbot kardate? See on üks üsna töökindel vidin, mis tahab vaid head õli (päris sigulli võid ei tohiks pakkuda), kuid vastutasuks annab mootorile hoopis asisema iseloomu.Big Grin

Originaalmootori turbotamine on ilmselt võimalik (tehakse ju USAraualgi), kuid ilmselgelt ebaotstarbekas (kuigi sigahuvitavToungue).

(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas:  ...
Selleks ongi suurtel autodel suure mahuga aeglasekäigulised mootorid mis annavad selle jõu välja püsivalt päevast päeva ja kuust kuusse.
...

Kaasik ei ole suur autoWink Vaid maastikukõlblik käpik.

Suurte autode puhul on ka hooldevälbad kümentets tuhandetes ja esimene tõsisem remont tehakse miljoni paremal poolel. Et järgmised kaks juurde sõita. Aga see on kaasiku kontekstis kohatu võrdlus.
Vasta
#74

(11-01-2013, 18:14 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas:  ...
Pealegi kui me selle paraolümpia mootori sinna paneme 3,5 tonnist koormat vedama on see mootor õhtuks küps kah.
...

Millisel füüsikaseadusel see väide põhineb?

Tuletame meelde, et me lähtume alukestas veekaheksast, mille resurss kapremondini oli palju?

Kui moment on võrdne ja pöördeid piisavalt, kestab ja jaksab. Kui momenti ei piisa, siis ei jaksa ja sureb ülekoormuse tõttu kähku.

Miks te seda turbot kardate? See on üks üsna töökindel vidin, mis tahab vaid head õli (päris sigulli võid ei tohiks pakkuda), kuid vastutasuks annab mootorile hoopis asisema iseloomu.Big Grin

Originaalmootori turbotamine on ilmselt võimalik (tehakse ju USAraualgi), kuid ilmselgelt ebaotstarbekas (kuigi sigahuvitavToungue).

(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas:  ...
Selleks ongi suurtel autodel suure mahuga aeglasekäigulised mootorid mis annavad selle jõu välja püsivalt päevast päeva ja kuust kuusse.
...

Kaasik ei ole suur autoWink Vaid maastikukõlblik käpik.

Suurte autode puhul on ka hooldevälbad kümentets tuhandetes ja esimene tõsisem remont tehakse miljoni paremal poolel. Et järgmised kaks juurde sõita. Aga see on kaasiku kontekstis kohatu võrdlus.

Seda läbisõitu oli 100000 ette nähtud muidu ja sinnani jõudsid vaid need, kes seda hoidsid ja normaalselt sõitsid.
Suva kolhoosniku käes pidasid nad vastu kuskil 70000 ringis.
Samas on tuttaval si..pütt, mis on juba 220000 sõitnud ja ei ilmuta veel remondivajadust.Eks siin mängib rolli ka õlide kvaliteedi tohutu paranemine.
Suurusest niipalju, et ta on ikkagi koormaga ametlikult 7,5t aga kui sinna 10 rummi toorest puud panna siis kindlasti vähemalt 8t ja see on ikkagi 3 sellist bussi mille veoks see mootor on tehtud.
Sõiduauto veoks kulub umbes 20kw püsivõimsust ja sellega see mootor kestab pikalt, kuid kui sealt pidevalt võtta see 80kw siis ta esiteks suitseb juba ja reostab mootoriõli tahmaga ära ja teiseks on erisurved laagritele ja temperatuurireziim piiri peal kui mitte üle.
Zmz liitrivõimsus tuleb 29 hj liitrile ja selle paraolümpia mootoril 46 hj liitrile.
Rekka mootoril tuleb see kuskil 28 hj liitrile ja siis see mootor ka kestab.
Ilma turbota diislil jääb see kuhugi 27 juurde kui pole tegemist Mersuga.
Vasta
#75

Volvo Fh12 480 hj, 12 liitrit. 480 jagatud 12 liitrile = 40 hj/l.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#76

Minul möödub Gaz 66-le sõiduato diisli paigaldamisest kümme aastat.
Kokku olen Gazile ja Gazi sildadega masinatele paigaldanud viis sõiduauto ja maasturi diislit.
(11-01-2013, 19:31 PM)2715 Kirjutas:  
(11-01-2013, 18:14 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas:  ...
Pealegi kui me selle paraolümpia mootori sinna paneme 3,5 tonnist koormat vedama on see mootor õhtuks küps kah.
...

Millisel füüsikaseadusel see väide põhineb?
Suurusest niipalju, et ta on ikkagi koormaga ametlikult 7,5t aga kui sinna 10 rummi toorest puud panna siis kindlasti vähemalt 8t ja see on ikkagi 3 sellist bussi mille veoks see mootor on tehtud.
Sõiduauto veoks kulub umbes 20kw püsivõimsust ja sellega see mootor kestab pikalt, kuid kui sealt pidevalt võtta see 80kw siis ta esiteks suitseb juba ja reostab mootoriõli tahmaga ära ja teiseks on erisurved laagritele ja temperatuurireziim piiri peal kui mitte üle.
Zmz liitrivõimsus tuleb 29 hj liitrile ja selle paraolümpia mootoril 46 hj liitrile.
Rekka mootoril tuleb see kuskil 28 hj liitrile ja siis see mootor ka kestab.
Ilma turbota diislil jääb see kuhugi 27 juurde kui pole tegemist Mersuga.
Esimene mootor oli Nissani turbota 2,2 D.Võisust 46 kW, kasutati seda kaubikutel Urvan ja Pickup ning sõiduautol 220 C.
Kestis Gaz 66 peal mitu aastat edukalt, aga Gaz 66 oli pigem kiirekäiguline traktor.Max kiirus oli kusagil 60 km tunnis.
Gaz 53-st pigistab pisut rohkem välja, aga kiiret autot sellise mootoriga muidugi ei saa.
Siis sai dokumentideta Gazist isu täis ja ehitasin oma esimese hobisõiduki:
[Pilt: 1]
Mootor kestis ka selle auto peal, kuni kere läbi roostetas.Mootor on praegugi alles ja käivitumisvõimeline.Aeg läks lihtsalt edasi ja soov oli võmsam ja parem masin ehitada.Soe soovitus ongi see etapp vahele jätta ja kohe vähemalt 70 kW mootor paigaldada.

Kaheksa tonni täismassi pole mingi ulme 2,5(2,7) liitrisele (turbo)diislile.Terranole on ametlikult lubatud 2,8 tonnine käru.Kogumass siis 5,6 tonni.Reaaalselt veab ka 3,5 tonnist haagist ja seda 90 km tunnis.Paljudel maasturitel on ametlikult lubatud 3,5 tonnine haagis.
Vasta
#77

(11-01-2013, 20:06 PM)Wiki432 Kirjutas:  Volvo Fh12 480 hj, 12 liitrit. 480 jagatud 12 liitrile = 40 hj/l.

Ma ei uurinud eriti võimsusi ja töömahte ja võtsin esimese ettesattunud Mani andmad ja seega tore teada et erivõimsused on tõusnud.
Kuna on ka teistsuguseid arvamusi praktikutelt siis tunnistan oma lollust ses küsimuses ja andke aga minna mootorite vahetamisega.
Huviga loeks ka tulemustest ja teostusest kui valmis saab.
Bensukaga on küll olemas reaalne kogemus kui Gaz-51 pandi Bmw 3 liitrine vanakooli mootor m30 ja see jäi küll selle autoga hätta just väikeste pöörete jõuetuse pärast.
Tüüpiliselt pidi sidurit piinama et kohalt minema minna raskema koormaga ja peale 3 siduriketta vahetust loobuti asjast originaalmootori kasuks.
Ka bensiini kulus samapalju, mis on seletatav sellega, et auto vedamiseks kuluv energia jääb samaks.
Positiivse poole pealt sai sellega isegi kummi vilistada ja originaalspido põhja.
Vasta
#78

Fantaseeriks sobivate sõiduauto mootorite teemal edasi.
Üks selline, mida pole nimetatud oleks veel 2,4TD BMW mootor koodiga M21D24. Paigaldati seda 1986-1992 E28 ja E34 524td ning 1985-1993 E30 324td bemmidele. Lihtne elekroonikavaba vanakooli mootor.
Võimu toodab 85kw, 220 N·m @ 2400 pööret. Max pöörded 5350.
Neid saaks koos autoga suht odavalt. Iseasi, kuidas oleks teostatav selle mootori jätkusuutlik ühendamine Gaz käigukastiga... neil vist see totter kahemassiline hooratas ka lisaks veel.
Vasta
#79

(13-01-2013, 17:54 PM)Romka Kirjutas:  Fantaseeriks sobivate sõiduauto mootorite teemal edasi.
Üks selline, mida pole nimetatud oleks veel 2,4TD BMW mootor koodiga M21D24. Paigaldati seda 1986-1992 E28 ja E34 524td ning 1985-1993 E30 324td bemmidele. Lihtne elekroonikavaba vanakooli mootor.
Võimu toodab 85kw, 220 N·m @ 2400 pööret. Max pöörded 5350.
Neid saaks koos autoga suht odavalt. Iseasi, kuidas oleks teostatav selle mootori jätkusuutlik ühendamine Gaz käigukastiga... neil vist see totter kahemassiline hooratas ka lisaks veel.

Koos automaatkastiga! Kahte asja see kast ei kannata: hanges või mudas edasi-tagasi nõksutamist ja üle 50 km slepis üle 50 km/h. Muidu hea kast. Käsipidurit ka pole kastiga, seda vist ei asenda P asendki. Mootoril isegi vaakumpump pidurite jaoks, toruots klapikambri kaanest väljas. Hea mootor!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#80

Ei sobi, liiga nõrk
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne