(Vana)tehnikakultuuri riiklik toetamine
#21

No ma mõtlesin tükk aega,et kas võtta sõna või ei! Aga ikkagi otsustasin natuke kaasa rääkida.
denis23 on õigus, oleks see ainult vanatehnikaga nii,riigi suhtumine mõnes muusgi elu valdkonnas on selline,et peaasi,et meie ei pea seda tegema või
pühime tolmu(probleemi) vaiba alla,et seda näha poleks!
Minu arust ongi probleem tänasel hetkel see,et paljud ei oska eelmise riigikorra pärandis ajaloolist väärtust kui sellist näha. Ise olen sellega üsna tihti kokku puutunud.
Kahjuks lastakse palju häid asju vanametalliks teha kuna omanikud on ka üsna rumalad ,et jätavad vanad autod,bussid ja veoautod lageda taeva kätte mädanema ja siis ühel heal päeval lihtsalt need masinad lõpetavad pressi all oma eksistentsi. Kas see on halb nähtus? No minu arust kõike ei saagi säilitada, hävinemine on iga asja juures paratamatu nähtus.
Pigem teeb siin juures asja huvitavaks see,et kui mingi tehnika on tavaline siis kellegile selle käekäik eriti korda ei lähe, siis kui juba neid vähemaks on jäänud oluliselt, tekib huvilisi 10x juurde. Äkki ma näen asju valesti, kuid selline mulje on mulle jäänud!


Vasta
#22

teadupärast "kunst kuulub rahvale" ja võibolla tänu sellele saanud tuge ka küsitava väärtusega kunstiprojektid aga vaevalt, et mõni tehnika taastaja (isegi kui ta toetust saab) seda rahvaomandiks kuulutada laseb, see ei ole lihtsalt kivist konn, kus see kes maksab tellib ka muusika, mingi TA bussi ei vii KUMU keldrisse hoiule ka vist
Vasta
#23

(08-07-2009, 17:42 PM)Maz500 Kirjutas:  ...omanikud on ka üsna rumalad ,et jätavad vanad autod,bussid ja veoautod lageda taeva kätte mädanema...

Tihti mitte rumalusest, vaid häda sunnil, sest vabu hooneid ei ole poalju võtta ning ehitamine on väga aeganõudev ning kallis!

Tean seda seepärast, et viimased 3 aastat on minu põhiline energia kulunud hoonete ehitamisele, kus vanatehnikat tingimustekohaselt hoida. Ei ole hooned veel valmis ning ka restaureerimistegevus on ehitamise tõttu palju kannatanud, nt Pobi projekti jätkamise peatasin selle ajani, kui mul hoiuruumid vähegi hädapäraselt valmis on. Mõned jalgrattad olen viimastel aastatel vaid restaureerinud ja sedagi talviti, mil väljas on külm ja ei ehita...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#24

(07-07-2009, 23:51 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  ... Mul on igasugu kummaliste vendadega toime tulemiseks isegi vastav haridus ja bussitaastajad kuuluvad kindlasti minu huviorbiiti ja loomulikult kiidan mina selliseid takka ... Iga keskmisest erinev, kummaline vend peab oma toidu ikka ise enesele hankima ja oma töllakustega oma raha eest toime tulema.
Minu (nüüdseks juba aastatetagune) kultuuriprojektide kirjutamise kogemus väidab, et keskmisest erinev kummaline vend saab enne raha kui harju keskmine normaalne inimene (näit. viiendat aastat viiendas klassis õppiv mittepõhirahvusest narkar vs. tavakoolis hästi toimetulev mittepuudustkannatav õpilane). Ning mõned head aastad tagasi oli võlusõnaks veel integratsioon (hiljem lõimumine).
Seega bussitaastajad kui tehnilise maailmavaatega ja suhteliselt haritud seltskond ei kvalifitseeru rahasaamiseks kohe kuidagi, kui nad ei aja just mingit mullikest (mis asja lõpptulemuse huvides on muidugi hädavajalik):
(30-06-2009, 23:57 PM)krss Kirjutas:  ... Üks konkreetne näide, tahtsin ehitada ümber ühe auto tehnikapoole, aga oma raha selle alla panna ei tahtnud. Korraldasin siis ühes maakohas koolituse vastava ümberehituse kohta ja maksti põhimõtteliselt kinni kõik ümberehitusega seotu + koolituse eest. ... Koolitus oligi just nimelt see asi, mille vastu on ühiskondlik huvi ja mille alusel raha küsida (mille pärast anti). Kui siin tekkis küsimus bussi restaureerimises, võiks olla selleks ühiskondlikuks huviks näiteks restaureerimise protsess koolitusena (koolinoortele või kellele iganes), või näiteks kui see buss kinkida selleks otstarbeks loodava MTÜ omandusse ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne