30-06-2009, 02:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-04-2013, 18:25 PM ja muutjaks oli valdo.)
Raam ja kahvel sai soetatud paar aastat tagasi ühe tuntud Lõuna-Eesti vanatehnikahuvilise käest. Ülejäänud detailid on kahjuks kadunud.
Rattal oli tolleaegsetele kaherattalistele kaubaveojalgratastele omane kahe horisontaalpulgaga raam, taga 26" ratas ning ees 20" ratas. Esimese ratta kohal asetses suur torudest kokkukeevitatud kaubaveopakiraam, mis kinnitus poltidega kahest kohast jalgrattaraami külge. Kaubaveopakiraami alaosas oli veel allakäiv tugi, mille peale sai jalgratta seisma panna.
Ratta raaminumber 571251 viitab üheselt 1939. aastale. Säilinud on jäänused algsest sinisest värvist koos mõnede kauinistuste fragmentidega.
Esiratas ei kuulu selle jalgratta komplektsusesse, kuid on algsega identne, saadud on see ühelt kaasfoorumlaselt.
Kui puuduvatest detailidest jätta kõrvale esimene suur pakiraam, siis ülejäänud detailid on tal identsed 1930ndate aastate tavaliste Husqvarna jalgratastega ja ma usun, et mul neid oma ladudes ehk ühe jalgratta jagu ka leidub. Aga esimest suurt pakiraami mul kahjuks pole ning vaid äärmisel võimalusel hakkan seda ise torudest painutama-keevitama (nüüdseks on see juba leitud - 2013.a. kevade lisamärkus).
Vast on liigne mainida, et ma soovin isendi kunagi restaureerida.
Nüüd ka pildid - esimesed neli minu jäänustest, viimane aga repro 1940.a. tehasekataloogist, mis näitab kujukalt, milline ratas tervest peast välja nägi. (Viimane pilt on "laenatud" veebilehelt http://mo-ped.se/bike/b_hq4.htm.)
![[Pilt: kha_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_1.jpg)
![[Pilt: kha_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_2.jpg)
![[Pilt: kha_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_3.jpg)
![[Pilt: kha_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_4.jpg)
Rattal oli tolleaegsetele kaherattalistele kaubaveojalgratastele omane kahe horisontaalpulgaga raam, taga 26" ratas ning ees 20" ratas. Esimese ratta kohal asetses suur torudest kokkukeevitatud kaubaveopakiraam, mis kinnitus poltidega kahest kohast jalgrattaraami külge. Kaubaveopakiraami alaosas oli veel allakäiv tugi, mille peale sai jalgratta seisma panna.
Ratta raaminumber 571251 viitab üheselt 1939. aastale. Säilinud on jäänused algsest sinisest värvist koos mõnede kauinistuste fragmentidega.
Esiratas ei kuulu selle jalgratta komplektsusesse, kuid on algsega identne, saadud on see ühelt kaasfoorumlaselt.
Kui puuduvatest detailidest jätta kõrvale esimene suur pakiraam, siis ülejäänud detailid on tal identsed 1930ndate aastate tavaliste Husqvarna jalgratastega ja ma usun, et mul neid oma ladudes ehk ühe jalgratta jagu ka leidub. Aga esimest suurt pakiraami mul kahjuks pole ning vaid äärmisel võimalusel hakkan seda ise torudest painutama-keevitama (nüüdseks on see juba leitud - 2013.a. kevade lisamärkus).
Vast on liigne mainida, et ma soovin isendi kunagi restaureerida.
Nüüd ka pildid - esimesed neli minu jäänustest, viimane aga repro 1940.a. tehasekataloogist, mis näitab kujukalt, milline ratas tervest peast välja nägi. (Viimane pilt on "laenatud" veebilehelt http://mo-ped.se/bike/b_hq4.htm.)
![[Pilt: kha_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_1.jpg)
![[Pilt: kha_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_2.jpg)
![[Pilt: kha_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_3.jpg)
![[Pilt: kha_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_4.jpg)
![[Pilt: kha_5.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/kha_5.jpg)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel