Veel elektrikaid.
#1

Innustatuna sellest foorumist siin,

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...388&page=3

sai teostatud suur hulk ohjeldamatut meeliülendavat tinutamist ja saigi asi liikuma. Vale aku olemasolul ei saa kasutada mootori kogu võimsust 2,5kW ja peab leppima (kuni uute akude saabumiseni) umbes 700W.Igatahes venitas suunurgad ülespoole.Sõidu aega 10Ah akuga oli ca 1,5h.umbes 50-60km/h!!! ainult 700W toonitan. Smile Kuna spido ei tööta siis hindasin kiirust selle järgi,et Sõpruse puiesteel Tallinnas kippusid autod jalgu jääma Smile Smile Smile täiega lahe.Loomulikult on vaja ise oma hädise 200W abiks olla.St väntad kaasa.Sellise hübriidiga säilib su füüsiline vorm ja saad kiiresti edasi.Tavalise veloga ei viitsi uimerdada aga autos ja mootorattaga kasvab perse ja kõht.Sellina vigur on aga parim kombinatsioon kahest heast asjast.Päeva tipphetk oli aga neoonpunaste pükstega maanteeratturitest mööda panna nii umbes 20km/h kiiremini.Ma ei tea mida nad mõtlesid,sõidavad järgi ja pakuvad kohta oma tiimis kui väga jämeda jalaga mees noh.... ma küsin ,et kas ma oma aku tohin kaasa võtta... muhahahahaaaaa Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Esimene pikem test.

Saue Tallinn(nõmme ratta pood) Saue.Kokku ca 35km keskmine 37km/h tipp 55km/h siledal pinnal sõidu aeg oli ca 45min .Aku sai tühjaks 2km enne lõppu.Seega akuga sõitu ( 36V 10Ah )oli 33 km. Kogu aja pedaalisin juurde umbes 150W Ise kulutasin umbes 400 kalorit ehk siis tavaliselt rattaga sõites tuleb selline umbes 8-12 km läbimisel kerge koormusega. Asi selles ,et ajad pisut umbkaudsed kuna esimese poole sõitsin ilma spidokata,väga tugev tuul oli vastu ja marsuut pisut teine.Tagasi tulin juba aga tühjeneva akuga.Igatahes lahe lahe lahe.Mootor oli kenasti leige ja reduktor pidas vastu.Selle testi eesmärk on aru saada miks Hiinlaste rummumootorid mida jalgratastele topitakse on nii kuradima rasked.See mootor kaalub ju kõigest 600 grammi + reduktor teist sama palju. ARUMAEISAA????


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#3

Kui Sa paar sellist postitust veel paned, siis mulle tundub, et hakkan Sinult endale sellist ratast tellima.
Vasta
#4

No tegelikult on nii,et see on ikka väga väga proovikas.Meil(sõber on ka fanaat) on salaplaan päris oma mootor teha.Selleks on vaja veits andmeid koguda ja testida seda va sinist.Rihime mootorit sinna kilo kanti aga ta oleks välisjooksu mootor ilma reduktorita ja ilma harjadetta.Enamvähem piduriketta mõõtu(160) ja paksust ca 15mm. Jääkski siis tagumise piduriketta asemele.Pidurdus elektriga on nii tõhus et tagumise meh piduri järgi puudub igasugune vajadus.Esimene jääks.Pisike tähelepanek veel.Nimelt iga pidurdusega 25-30kmh -0 kmh maksimaalse jõuga vabaneb 85kg massiga keha puhul ca 1,5kw soojust. (ee küsib selle energia eest 1.50,-) elektriga pidurdades saad sellest kätte tava akut laadides enamvähem 40% ülejäänud läheb kadudesse.Ülikondekate puhul aga 80-90%. Seega akud sõidavad ja ülikondekad laevad pidurdusenergiat ja kasutavad koheselt järgmise kiirenduse juures.Raskusi tekitab aku ja kondekate vahel energia jagamine aga saab hakkama... Cool kui kõik see valmis siis võiks isegi tellimusi vatu võtta. WinkWinkWinkWinkWinkWink

Valan veel õli tulle... nimelt Saue Tallinn üks ots maksab elektriga sõites (40 kmh) ca 50 senti.Siia lisandub aku soetamise hind tsüklite järgi eluea lõpuni. praegu tuleb selleks ca 1.- ülejäänud ratas peab sisuliselt (akuga võrreldes) igavesti vastu. ja ma ei viitsi arvutada ekspluatatsiooni hinda. võrdlusena elektrirongi pilet 19.- jalgrattaga kulub ca 700 kalorit ehk enamvähem lõuna praad ca 45.- autoga ca 12-25.- (ummerit ei arvutanud)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#5

Olen isegi neid outrunner lennukimudeli mootoreid piidelnud, olid vist 1500w kanti võimsust ja mahuvad peoposale. Küsimus on ikkagi ülekandes, kuna need mootorid armastavad mehemoodi pöördeid. Ideaalne oleks vist variant, kus mootori otsas oleks planetaar-ülekanne, kogu agregaat kinnituks raamile ketaspiduri flantsi ja tagarattal (aga miks ka mitte esi) oleks ketaspiduri asemel hammasrihma ratas. Rihma saaks pingutada mootori/ülekande pööramisega ekstsentrikuga.

Rellaka reduktor jääb siiski nõrgaks kohaks. Olen selle ise ehitamise käigus selgeks saanud. Rummumootor on küll raske (mul vist 6kg), kuid see-eest on tegu hooldevaba asjaga ning energiat läheb ülekandes minimaalselt kaduma.
On ka veel võimsamaid mootoreid:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store...eq:_70-55)

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#6

jah see viimane mootor juba sõidab mu poole kuskil postivagunis Wink Igasugu rihmad ei pea momenti vastu vähemalt arvutuslikult.st rihmad 5T 20-30mm laiad. 8T peaks aga selle rattad läheksid kole suureks.Mul on kaal väga oluline kuna tegu on siiski jalgratta hübriidiga.Ja omastkäest tean, et hiina rummukad pole hooldevabad teps mitte. esimese 50km õnnestus ühel kogu laagriring vahetada Toungue ja üldiset on nad ikka väga kehvakesed.Materjal on suva pask,võll mis peaks olema termiliselt töödeldud pole seda jne. Suuremad äkki on paremad.Meie point on ikkagi oma mootor ehitada.Kohati on tunne,et vorbitakse teha mingeid suuri väga kindla skeemida mootoreid.Ilmselt tingis seda turg.Nüüd kus elektrirevolutsioon on käimas tuleb ilmselt ka paremaid mootoreid...
Vasta
#7

On ka olemas terasarmatuuriga rihmad. Arvan, et enne annab sealt see reduktor saba. Kas su reduktoril on veetav hammasratas ühelt poolt laagriga toestatud? Kui nii, siis jõud väänab pikapeale hammasrattad hambumusest välja. Selle vältimiseks treisin enda reduktorisse lisa-laagrihoidiku...
Aga oma mootori tegemine on väärt idee, jõudu tööle!

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#8

Selle mootori kaalu teemaga on selline asi, et suurem osa lennukimootoreid on brushless-mootorid, ehk siis püsimagnetid on mitte kestas, vaid rootori küljes. Harju ei ole, hõõrdumine minimaalne. Brushless-mootorid on reeglina oluliselt kergemad ja pigistavad rohkem pöördeid(ja korralikult ka väänet) välja.

Parimate soovidega, Timo.
Vasta
#9

See reduktor on viimasepeale korralik.Mõlemalt poolt laagri peal (hammaka pool kuul ja korpuses nõel)ja kurguni reduktoriõli täis.siiani on vastu pidanud. 5T rihmal lähevad hambad mitte rihm ise.Katsetatud värk.Ega lõpptulemus ei jäägi selle reduktori peale.Lennukimootorite puhul on uuemad kolmefaasilised kõik brushlessid magnetite asendi järgi jagunevad kas sise või välisjooksukad..Sisejooksukad on pööretepillid välisjooksukad momendijurakad.Mul on sahtlis 800W sisejooksukas mis teeb 60 000rpm!!! Ratta omadest täpselt samasugused välisjooksu mootorid on sisuliselt kõik 3faasilised harjadeta ilma reduktorita rummukad.Mõtetult rasked on nad ikka.Ainus seletus mis tasapisi hakkab tekkima on ülekuumenemise oht.Üle 100kraadi hakkavad püsimagnetid tasapisi demagneetuma.Väikestel võimsatel mootoritel on oht seda ilmselt kiiremini teha.Näis.Varsti saan õige aku ja siis võtame 2,5kW sealt nupsikust välja ka näis kas kuumeneb üle .Praeguseks on 100km läbitud ja mittemingeid probleeme.Kergelt leige.Teine teema on mootori kasuteguriga.Ideaalne oleks 3faasilist vektormuunduriga juhtida.Siis kasutegur kõige suurem.Kui mootor töötab 90% kasuteguriga siis 10% läheb soojuseks.Hiina kontrollerid oma ehituselt kõige lihtsamad ja nende kasulik juhtimine on suuresti kaheldav.Eriti nn universaalsed.Sellised mis väidavad ennast töötamas ka ilma asendianduriteta.Siis andurid mis ütlevad kontrollerile millal ta peab pooluseid ergastama(ca 5000 korda sekundis)Ilus kontroller on see mis käivitab mootori vaikselt,kui mootor "laulab" siis on pahasti kuid mitte hullusti.
Vasta
#10

Jep, olen isegi ühte sellist "laulvat" kontrollerit näppinud.
Üldiselt Kelly kontrolleritel on elektrirataste maailmas väga hea reputatsioon, kuid asjal on ka miinus - kõrge hind.
Vaatasin et robootikas kasutatavad reduktorid polegi teab mis kõrge hinnaga...
http://banebots.com/c/P80K-nnnn-0005

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#11

200 km täis millest 15 lausvihmas.No probleemo. Tavaline maanteekiirus 48-52kmh.
Mingeid kulumise märke veel pole.Vihmas käitus pareminigi kui ilma sest mootor jahtus kiiresti.Katsetamine jätkub.
Vasta
#12

Kui sa 4 sellist mootorit paned mingi kerge mikroauto auto keret vedama? 2,5x4 = 10kw Iga ratas veab, velg on kitsas ja kerge, auto kaalu tuleks ka 300-400kg peale saada...
Vasta
#13

Noh ülekannet on vaja.Praegu oleme arvutanud ja 1:16 ülekandesse läheb ca 200W kaduma.Teen ühte väikese 12" rattaga vigurit praegu kus on 6,5kW tagarattas,vaatame mida see teeb.Mitme mootoriga on see jama,et tuleb ehitada elektriline differ.Eriti keeruline pole ent pusimist on.Auto pole huvitav.Kaherattalise eelis on see ,et kerge ja saad igale poole kaasa võtta.Mis juhtub kerge elektriautoga kui juhtumisei elad lasnamäel 9ndal korrusel Smile PS täna kaalusin oma Sinise ära,koos saba ja karvadega (aku) 20,7kg!!!
Vasta
#14

videosüüdistus ka üleval

http://www.youtube.com/watch?v=2Qq_HkfROPk
Vasta
#15

Nii. Järjekordne kontrolleri kivi läks sinna kuhu lähevad surnud kivid.Põhjuseks soov mõõta voolu reaalajas.See selleks.Igatahes uus kivi peal ja tänu sellele,et kontroller oli maas sai säätud paika andmeside ja 4realine LCD Smile mis peaks siis kajastama reaalajas toimuvat: mootori pöörded,võimsus,vool jms.Hirmsasti hakkas huvitama palju inimene reaalselt võimsust toodab.Teoreetiliselt peaks saama tabeli teha kus teades tarvitatavat voolu ja kui kiiresti ratas selle juures sõidab ja siis lisades musklijõudu kui kiiresti siis sõidab.Saabki pisut liites jagades jms keerulist matti tehes ekraanile manada mõnusa numbri.PS! nähes kiirenduste ajal kuluvat voolu ja teades kui KIIRESTI aku selletõttu tühjeneb tuli ökosõit kohe päevakorda.Elektri omapära on see,et ta saab kohe nii kindlalt ,kriipsupealt otsa,on otsas ja kõik,see sunnib väga ökotama. Näide,Sõites 50km/h oli vool 30A kandis,mis tähendab 10Ah kakut kauaks ei jagu.Väntasin juurde kukkus vool 20-25A peale samal kiirusel(ei saa väga kindlalt väita väga algelise mõõdiku tõttu aga asjad paranevad).Sõitsin nii väga lõdva kummiga 25-30km/h vändates mahedalt oli vool 3-4A!!!!! mis tähendas sisuliselt üle 2h akusõitu ehk kas läbida kõvasti rohkem kilomeetreid.Ilmselt tunnetades oma nahaga (mida bensukatega nii otsekoheselt ei saa) kui väga kallis liikumisenergia tegelikult on tuleb ökosõit kohe kuidagi väga iseenesest välja.
Vasta
#16

Jep, ökosõit on ka endal vägagi päevakorras. ma vahin "paagi" otsas olevat voltmeetrit, mida suurem pingelang kiirendades seda rohkem ampreid läheb. Maal on külavaheteed väga liivased, olen juba enamik trajektoore välja peilinud, kust kergemini läbi läheb. Vahel jälle on kõva tahtmine rutskat väänata, päris mõnus tunne kui üle 2kw sind vääramatu jõuga edasi rebib.

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#17

Lõpuks peal kõik vajalik toimuva mõõtmiseks.Paar tähelepanekut. 35 km/h sõites ja mõõdukalt pedaalides distants ca 8km elektrinine võimsus 150-250W vool 4-6A. 50km/h 12-15A 400W ja kui väntamine lõpetada kukus kiirus 35-40 peale ja võimsus 1,1kW kanti. Kiiruse heebli asendit ei muutnud. Fakt aga on see ,et tuleb ehitada mingit sorti andmete salvestaja sest jalgrattaga 50km/h sõites linnaliikluses eriti palju ei jää aega näitude fikseerimiseks Sad

Uudisena veel ,et lõpuks jõudis kohale uus mootor rollu jaoks.1,5kg kaaluv 5.6kW mootor.Ehitatud väga hästi ja korralikest materjalidest.Pildil on asi lahti asendi andurite paigaldamiseks...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#18

selline savestaja on juba olemas, selle nimi on CycleAnalyst
http://www.ebikes.ca/drainbrain.shtml

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#19

noh aga mul ju see sama asi olemas lenksu peal??? .Lisaks milleks toppida kiirusesensor jalgratta külge kui 3faasiline omab asendiandureid ja teab ise väga hästi oma kiirust.Ehk kiiruse saab võtta kontrollerist. Kõik on ainult programmi küsimus. Ja voolu andur on vahel.Siin tuli välja ,et shundist saaks üldse loobuda ja infi kivisse lugeda selleltsamalt andurilt,ent see osutus aeglaseks.Elame näeme.Lubati uut ja kiiremat.Eks see olemasolev vigur üritab sobida müüdavuse huvides kõikide asjadega,aga teada on mis tahab olla kõigile hea ei ole seda millelegi Smile Salvestajana pidasin silmas näiteks EXELI tabeli vormis andmete salvestust...
Vasta
#20

Pean tunnistama, et olen kõnealuse prototüübiga proovisõitu teinud. Lahe olukord tekkis, kui keerasin välja suurema liiklusega tänavale. Tagant lähenes üks veokas, mille juht üsna hooletult hakkas "lollist jalgratturist" mööda sõitma. Imeväel aga kiirendas jalgratas ilma, et oleks vändatud, selle krusa eest minema. Foori taga vaatas tüüp mulle kaame näoga otsa, nagu oleksin Harry Potteri filmist.
Ok, see selleks. Antud tehnika päralt on tulevik, kui juba sellisel tasemel tehtud asjad on tuntava kasutusväärtusega. Kokku puutununa ka Hiinast pärit uuemat tüüpi elektrirolleriga ning turul pakutavate komponentidega jääb üle ainult headmeelt tunda, et meie tegijate käes on jäme ots, kuna enamus toodetavast kraamist on erakordselt ebakvaliteetne. Sellest on nii lihtne ja loogiline paremaks panna...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne