Võtmega lukustatav parempoolne uks.
#1

Härrased, kes annaks loogilise seletuse, miks näit. Gaz-51 ja paljudel teistel vanadel masinatel on võtmega lukustatav just reisijapoolne uks? Ma saan aru, et daamile avatakse kõigepealt uks, kuidas aga siis juht istuma pääseb? Mingi arvestatav põhjus pidi ikka olema, et selline tülikas süsteem kasutusel oli.

Terv. Veteran.
Vasta
#2

Ehk on turvalisuse pärast. Et pohmelline sohver hommikul võtmega lukuauku otsides teepoolsel küljel ei kakerdaks..Big Grin

loll on loll olla.
Vasta
#3

Tere.

Praktilise kasutuse alusel arvan, et parempoolse ukse avatavuse tingib aku kaassõitja poolel asumine.



a.

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta
#4

(20-07-2009, 13:23 PM)Andres_k Kirjutas:  Praktilise kasutuse alusel arvan, et parempoolse ukse avatavuse tingib aku kaassõitja poolel asumine.
G51-l asub aku juhi istme all.

Sellest teemast on siin foorumis varemgi pikalt arutatud, resümee oli järgmine: konstruktorid lähtusid (väidetavast) ohutusest, veokite uksi eriti ei lukustatudki.
Vasta
#5

Olen ka näinud juhti, kes tõepoolest talitas vastavalt ohutussoovitustele, s.t. sisenes kõnniteepoolsest uksest. Elas kunagi ammu naabruses üks vanamees, kellel oli Moskvitð 401. Tegi alati kõnniteepoolse ukse lukust lahti ja puges sealtkaudu juhiistmele. Ukse originaallukk oli toimimast lakanud ja asendatud tavalise väikese tabalukugaSmile

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

Kas võib olla, et venelane ise ei mõelnudki seda seda luku asja välja vaid kopeeris pikemalt mõtlemata lääne autodelt? Kuidas olid lukud opelil mille pealt M400 kopeeriti? Moskvitsite puhul tuli M402 juba juhipoolse lukuga, siis 1956a. Pikka iga sel parempoolse luku pointil ei olnud.
Tom.
Vasta
#7

Mõni aasta tagasi oli sama küsimus üleval:
http://www.unicweb.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=263

Ega üheselt veenvat põhjendust ei leitudki. Ohutus võiks muidugi üks põhjustest olla, aga kas ainult?

Vanemad mehed, kes vastust võiks teada, tihti sellistesse foorumitesse ei satu, aga ehk on kellelgi meeles küsida, kui vanemate autojuhtidega kohtute.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#8

(20-07-2009, 08:44 AM)Veteran Kirjutas:  Härrased, kes annaks loogilise seletuse, miks näit. Gaz-51 ja paljudel teistel vanadel masinatel on võtmega lukustatav just reisijapoolne uks? Ma saan aru, et daamile avatakse kõigepealt uks, kuidas aga siis juht istuma pääseb? Mingi arvestatav põhjus pidi ikka olema, et selline tülikas süsteem kasutusel oli.

Terv. Veteran.
Ja täpselt vastupidiselt, Mosse 412 viimase disainiga mudelitel on lukk ainult juhiuksel (2140-l oli ka vist samamoodi). Igavene häda, kui see talvel kinni külmub või muul moel rikki läheb, pole ka ühtegi teist ust või luuki, kust autosse sisse saaks... Aga nende vanemate autodega oli teoreetiliselt vist sedasi, et kõigepealt juht avas daamile ukse ja siis see daam avas seestpoolt ukse omakorda juhile. Ehk siis (GAZ 51 puhul) kolhoosnik avas ukse kirsades ja puhvaikas kolhoositarile ja see omakorda samasuguse välimusega kolhoosnikule ja siis nad sõitsidki rõõmsalt koos... põllule Smile.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

(24-07-2009, 20:53 PM)smolin Kirjutas:  ... juhti, kes tõepoolest talitas vastavalt ohutussoovitustele, s.t. sisenes kõnniteepoolsest uksest.

See ohutuse põhimõte toimis (vähemalt kirjades ja konstruktorilaudadel) vast kuni seniajani, kui ees oli autol pikk "diivan", keskkonsool puudus ning ka käigukang ja muud "jublud" ei seganud end üsna kergesti istme ühest servast teise nihutamast.

Kui ette ilmus kaks eraldi istet ja nende vahele hakkas tekkima igasugust "kola", siis seda taktikat enam kasutada ei saanud. Nt oma igapäevaautol ma väljusin nädal tagasi olude sunnil kõrvaluksest (parkimiskohtadega oli tuuga ja otsustasin juhipoolse külje paigutada vahetult vastu seina, et mitte kaasparkijate uksi kinni parkida) - igavene sebimine oli, et keha ja jalad teisele poole üle vinnata, selline jäme ja raskesti painduv tünn nagu ma olen Wink Wink Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Kui nüüd ohutusest lähtuti, kas siis vasakpoolse liiklusega maade autotööstus paigutas luku vasakule uksele? Kui see nii oli, siis peaks vastus käes olema.

Terv. Veteran.
Vasta
#11

Saksa Hebmülleri keretehases tehtud '38 aasta masinal on paremal uksel "lukk" ... aga juhiuksel on selle eest igavesti edev link Wink

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne