MTZ 80 roolivõimuga probleeme
#1

Tervist,

Küsiks targematelt nõu... Nimelt mtz-il roolivõim kulunud ning vana juba - ei täida oma funktsiooni. Õli ilusti sees jne... ,kuid kui mootor soojaks läheb kaoks nag tagant ära. Külmalt nagu võimendab isegi midagi. Mis saaks teha, et asi paraneks? Paksema õli panek oleks ka vast variant, kuid pigem kuuluks see juba ratsimise alla. Teadavasti uued bellarussid silindriga juba. Seega tekkis ka mõte ümberehitusele. Oskab keegi ehk soovitada mingeid juppe mida saaks ümberehitusel kasutada (alternatiive) uuena see süsteem ostes tuleb üpriski kulukas.
Segane jutt, kuid kokkuvõtvalt öeldes - kuidas rooli väänamise kergemaks saaks? Millised on võimalused?

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#2

Kas viga on ikka võimendis?Samahästi võib ka pump kulunud olla.
Tark oleks enne suuremat lammutamist manomeetriga töörõhk ära mõõta.
Kui rataste lõppu keerates rõhk madal siis võiks töösilindri mansette kontrollida.
Kui mansetid korras,siis võiks jaoturi otsakaane maha võtta ja mutri reguleeringut kontrollida.
Kui tahtmine silindriga rooli ehitada,siis sobib suvalise tõstuki või kombaini rooli
dosaatorpump,mille saab kinnitada hüdroõli paagi peale.
Silinder ei tohiks olla üle 40 mm jäme(rool läheb liiga aeglaseks).
Õli saab roolivõimendi jaoks võtta hüdropaagist ja lisapaaki ei ole vaja.
Vasta
#3

isegi mõtlesin et pump võib lahja olla aga siis mõtlesin et kuna õli käib otse rooli võimendisse siis äki mingid muud süsteemid seal.
Vasta
#4

(21-07-2009, 13:35 PM)2715 Kirjutas:  Kas viga on ikka võimendis?Samahästi võib ka pump kulunud olla.
Tark oleks enne suuremat lammutamist manomeetriga töörõhk ära mõõta.
Kui rataste lõppu keerates rõhk madal siis võiks töösilindri mansette kontrollida.
Kui mansetid korras,siis võiks jaoturi otsakaane maha võtta ja mutri reguleeringut kontrollida.
Kui tahtmine silindriga rooli ehitada,siis sobib suvalise tõstuki või kompaini rooli
dosaatorpump,mille saab kinnitada hüdroõli paagi peale.
Silinder ei tohiks olla üle 40 mm jäme(rool läheb liiga aeglaseks).
Õli saab roolivõimendi jaoks võtta hüdropaagist ja lisapaaki ei ole vaja.

Milline on normaalne töörõhk? Mis on silindri minimaalne pikkus kui silindri peale ümber teha? Kus on jaoturi otsakaan?

Tänud vastuste eest senimaani!

terv, Siim.

EDIT:
Mis marki õli sobiks sinna panna? Mõtlen, et ehk oleks mõistlik enne lammutamist ka õli vahetada kuna pole näind ega ka kuulnud, et sellel masinal keegi roolivõimu õli vahetanud oleks. KUi palju peaksin õli varuma?

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#5

Võta suvaline veneaegne traktoritest rääkiv raamat lahti ja loe, palju kulub.

Sisse käib tavaline mootoriõli, võib ka hüdrovedelikku panna. Aga siis on oht, et pumba lekke korral on mootoris huvitav kokteil...

Õli läheb mälu järgi 8 l.

Otsakaas on eespool, sellele saab ligi läbi esivõre ava (võre peab maha kruvima).

Kõigepealt soovitan vahetada õli ja seejärel mõõta survet. Tavaliselt kärvab esimesena pump ja alles siis jagur/silinder.

Kui tahad aretada hüdrorooli, siis võta kõik ühe masina pealt (juba maintud E, kuid ilmselt on kõige rohkem saada kombaini omasid). Või tee elementaarsed mahuarvestused. Või tee katse-eksituse meetodil (see kipub küll kõige kallimaks minema).
Vasta
#6

Kõigi muude võimalike vigade nimekirja lisaks ka sodi vahele võtnud võimendi kaitseklapi. Mitte küll tihti esinev viga, aga näiteks endal pärast selle puhastamist/reguleerimist vähemalt kahel masinal mure murtud saanud.
Vasta
#7

(23-07-2009, 15:24 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Kõigi muude võimalike vigade nimekirja lisaks ka sodi vahele võtnud võimendi kaitseklapi. Mitte küll tihti esinev viga, aga näiteks endal pärast selle puhastamist/reguleerimist vähemalt kahel masinal mure murtud saanud.

Kus see kaitseklapp asub? Võibolla kohas kus surveõlitoru tuleb roolivõimu külge? Kuidas pumba survet kõige parem mõõta ning millega?

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#8

Nonii, valmistun kohe pumba survet mõõtma. Tark raamat selle jaoks isegi kõrval.

Mind aga hakkas kummitama auto (Mazda 626) roolivõimu pump. Nimelt kas oskab keegi öelda palju sõiduauto pump välja suudab lüüa? Otseselt ma ei mõtle seda originaalpumba asemele panna, vaid leiaksin talle ehk mujal kasutust.

Nii, siin üks kohalik talunik pakkus mulle kombain Niva roolisüsteemi jaoturit. Kas sellega saaks miskit teha? Poes silmasin ka dosaatorpumpa ~2,6kEEK. Minu jaoks "overkill".

Kas dosaatorpump ja hüdrojaotur samad asjad? Nime järgi võiks ju järeldada, et esimene omab ka pumpa, teisel pump eraldi. Olen asjast väga valesti aru saanud?

Samas olen siin raamatuid lehitsenud ning hakkasin mõtlema, et kas originaalsüsteemi kuidagi lihtsamalt ei saa ümber teha. Roolivõimu küljes on see silinder, see saab vastavalt õli jaoturist mis seal küljepeal on. Aga ütleme, et kui võtaks selle roolivõimu silindri sealt vahelt ära ning lükkaks tavalise silindri silla peale. See saaks siis jaoturist oma mahla.
See on ainult mõttevälgatus, kuid teie arvamust siiski tahaks teada.

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#9

Siin pole jalgratast mõtet leiutada.Tehas on selle juba leiutanud ja kinnitusavad peaks kah kõigil variantidel olema.
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=145_10243#pic
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=145_10244#pic
Traktoripoest vajalikud jupid saada ja ongi olemas hüdrorool.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne