Mootoris klõbin
#1

Tere. Mure järgmine.
Saabus hoovile üks hainina, mis oli ennemalt üle 5a seisnud, kuid käivitus ja käis kenasti. Kuni peale paari päeva mis ta mul hoovis oli ja liikus järsku lõpetas töötamise.
Algas asi kõik sellest, kui elektri viga otsides ununes süüde tunniks või nii sisse, mis omakorda imes aku tühjaks. Laadisin siis täis ja võta näpust, enam käima ei lähe. Kostub miskine kahtlane klõbin üsna tulemüüri lähedalt.
Nüüd peale lähemat uurimis selgus, et starter üsna küpse, mähis läbi ja osa käivitusvoolu kaob. Sai see lastus korda teha, midagi ei muutunud.
Paigaldasin siis uued küünlad, juhtmed, jagajakaane ja rootori.
Klõbin alles ja valjeneb, tugevneb.
Säde on, aegajalt teeb küünlad märjaks.
Kütet saab, tagasivool toimib.
Vahepeal läks korraks käima kui küünlad kuivatatud, kuid see oli ka mõneks sekundiks, siis jokk jälle...
Sarnast klõbisemise sümptomit kohtasin ka kunagi jaguar xjs-il, kuid siis tekkis see siis kui ^täis tõmbas^.
Kuid ikkagi milles võiks viga olla?
Masinaks siis 728i aastast 83 ning 2.8 pritsung.

Sama margi esindajate foorumist abi paraku ei leidnud...

Abile lootma jäädes, Joosep!



Vasta
#2

Oli mulgi ühe samast ajast pärit rullnokafirma autoga sama seis kunagi,aitas küünalde vahetus. Vöid proovida ka küünlaid puhtaks pöletada,niikaua kuumutad kuni nad punased on, muidu pole abi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

nagu ma juba mainisin, küünlad on äsja vahetatud, pole kordagi käind nendega...
märkusena: Teeb ta nimelt küünlad märjaks, ehk midagi kompressiooniga?
Kuid kuhu see kompressioon üleöö kaduda saab...



Vasta
#4

Kui süüde nii kaua sees oli, siis võis süütepool maha põleda või pooleldi maha põleda. Seega võib nüüd säde isegi alles olla, aga see on lihtsalt mannetult nõrk. Kui õnnestub kuskilt teine süütepool saada, siis proovi ka seda Wink
Vasta
#5

hmm. olgu, seda võib tõesti proovida.
Aga miks ta siis vahepeal korraks tööle läks?
Ja see vist klõbisemisega seotud ei saa olla...
praegult selgus ka, et klapid paigast ära...



Vasta
#6

Nii, proovisin siis teise süütepooliga, midagi ei muutunud. Kuid käima olen saanud ta nii, kui ühendan kütuse pihustite latist lahti, läheb ta tühikäigul käima, kuuldavasti paari kolme silindriga vaid, aga käib. Käimise ajal klõbinat pole. Küll aga nii kui kütuse taha ühendan sureb ära, ei midagi, isegi ei luba.
Nagu ´ujutaks üle´, kuid mida teha ?



Vasta
#7

Äkki on mootori temperatuuri (pritsungi) andur otsa saanud. Aju arvab, et talv on ja annab täiega kütet peale.
Vasta
#8

(23-07-2009, 13:55 PM)motamees Kirjutas:  Äkki on mootori temperatuuri (pritsungi) andur otsa saanud. Aju arvab, et talv on ja annab täiega kütet peale.

audil sai seda kontrollida nii, et võtsid anduri otsa lahti, ja sildasid otsad omavahel ära. siis sai aju signaali, et mootor on tulikuum. seda siis 2 otsaga pistiku puhul.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#9

sel on eraldi külmkäivitus klapp, selle pistikuga olen ka mängind, küll küljes ja küll küljest ära...



Vasta
#10

Kas mootor ringi käib normaalselt?
Kas kütus silindrisse jõuab?
Kas säde on kõigis silindrites?

Esimesena tuleb meelde ülevisanud jaotus, seejärel tuksis katkestijagur (jaotus on paigas, kuid süütehetk vale, kogetud 2-l autol) ja alles siis igasugused elektrikalad. Ahjaa, küünlajuhtmed võiks uuesti peale panna. Alates esimeset silindrist - see välistab vale süütejärjekorra või nihkes juhtmete probleemi. Tean-tean, et need on "rautselt õigesti", aga ikkagi tasuks proovidaWink

Sel peaks olema veel K-Jet, mis ei vaja tööks elektrit rohkem, kui pumbale kütuserõhu tootmiseks.
Vasta
#11

Küünlajuhtmed juba kontrollisin kolmandat korda ära, no ikka raudselt on õigestiWinkBig Grin
Säde on olemas igas silkus, lisaks jõuab bena ka kõikidesse silkudesse kuna kõik küünlad on märjad.
Praegused tulemused on sellised, et mootor käib, kui tavalise pealevalgumise kütusepaagi ehitasin, küll käib ta ainult tühikäigul ja gaasi vajutada ei tohi, lisaks on nõu surve all et suruks rohkem. Nii kui kütusevooliku taha panen enam ei käi.
Äkki on tagasivooli klapp vms iganes asi see seal vaakumiga töötab väsinud. St avaneb liiga hilja. Muidu see töötab, Peale käiamist laseb ülejäägid sealt välja.
Muud seletust ei oskagi nagu pakkuda enam..



Vasta
#12

Baah, loll mina. Pritsemootori kõige esimse küsimuse unustasin ära...

Kui suur on kütusesurve? K-Jet tahab ikka 5-6 bar saada.

Kui küünlad on märjad, siis peaks kütust ju täitsa olema, lihtsalt särts käib valel ajal.

On kindel, et jaotus paigast pole hüpanud?
Vasta
#13

L-Jetronic on sellisel mootoril. Temp andur peaks 20 kraadi juures olema takistusega 2,5kilo oomi.

E23
Vasta
#14

kütusesurve oli 2,5 `ja üles tsipa.
Kuid kas tagasivoolu klapis ei või asi olla, nimelt panin otsa pudelisse ja vaatasin kuidas sealt siis tuleb, õrnalt niriseb, pump aga lööb sellise survega et ohhoohhoo



Vasta
#15

(23-07-2009, 17:42 PM)Jossu Kirjutas:  kütusesurve oli 2,5 `ja üles tsipa.
Kuid kas tagasivoolu klapis ei või asi olla, nimelt panin otsa pudelisse ja vaatasin kuidas sealt siis tuleb, õrnalt niriseb, pump aga lööb sellise survega et ohhoohhoo

2,1 baarist alates hakkab käima ja üle 3,8 läheb juba liiga rikkaks.
Selle aja Boschi pritsel ilma termoandurita kütust peale ei anta.
Kui mehhaaniline pritse,siis ilmselt tahab rohkem survet.
Regulaatorit ju imelihtne kontrollida.Aretad külmkäivituspihusti vooliku otsa
manomeetri ja ongi töösurve teada.Samas saab ka välistada külmkäivituspihusti lekkest tuleneva täismineku.
Ja ohhoohhoo pole surve mõõtühik.
Vasta
#16

(23-07-2009, 20:16 PM)2715 Kirjutas:  Ja ohhoohhoo pole surve mõõtühik.
No siin saab veel täpsustada! Survet avaldada võid naabrimehele või ämmale nt..
Tehniline termin eelkirjeldatu kohta on: rõhk.
WinkWinkWink
Vasta
#17

palju fcking õnne teile, hakake filosoofideks või kurat teab mis muudeks loomadeks
Aga viga ilmselt süütepoolis, saab lähipäeval selgusele kuniks leian asenduse.



Vasta
#18

no kurat, ei saa üldse asjast aru.
uus pool peal, ikka ei sittagi.
Võtan kütuse toru pihustite latist ära, läheb kohe käima.
Panen taha vooliku ja surun kinni, nii, et bena peale ei saa, ei käi ikka
Kui lahtise voolikuga masin käima läheb, siis kui käimise pealt voolik taha panna siis sureb koheselt välja... wtf?



Vasta
#19

Järgmine vigur, mida veel võid uurida ja mida ühel sõbra Sierral aeti taga. Sümptomiks oli "uputas nagu jaksas" ja põhjuseks oli ummistunud kütuserõhuregulaator (või kuidasiganes selle nimi ei peaks olemas). Igatahes oli see tagasivoolu alguses olev ümmargune potsu (u. 4 cm läbimõõduga ja sama kõrge ka), millele vaakumivoolik sisselaskest külge tuli. Lahendus oli selle korralik puhastamine sinna kogunenud solgist.

Muidugi, Sinu puhul ei pruugi lahendus olla nii lihtne, mingi elektrivärk võib ka põhjuseks olla...
Vasta
#20

regulaatorist tuleb bens ilusti läbi...



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne