millise jalgratta ketiratas?
#1

Kaheksa kodarat, moodustavad nn "risti". Neljapoldikinnitus vändale meenutaks nagu Brennabori toodangut, aga... ma ei ole Brennaboride tooteperes senini sellist mustrit näinud. 51 hammast, tavalisele 1/2" sammuga ketile.

Millele see ketiratas võis kuuluda? Saadud ird-esemena.

[Pilt: ketiratas.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Mingi pärastsõjaaegse lääne-soome-rootsi oma ei või olla? Kahtlust tekitab see hammasvöö serv, mis jätab mulje, nagu oleks see plekist löödud nagu vene omad olid. Ennesõjaaegsetel ratastel pole sellist teguviisi just tihti täheldanud, seni on nad kõik olnud raudplaadist vms treitud, keskmine sõlm paksem jäetud, hammasvöö ka kahele poole lai jne.
Vasta
#3

(26-07-2009, 21:29 PM)Soobel Kirjutas:  Mingi pärastsõjaaegse lääne-soome-rootsi oma ei või olla?

Ülikahtlen.

Tuli välja kolihunnikust, mille omanik on lahkunud taevastesse töökodadesse juba 1980ndate algul. Siis aga liikus siinkandis sõjajärgset Lääne kola üli-üli-ülivähe (mulle on kätte tulnud vaid 3 selleaegset Lääne ratast, mis siin olnud enne Raudse Eesriide langemist).

Eks uurime edasi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Mul 2 naiste Brennabori mõlemad 1937 a (tegelikult kolmas ka ilma kettirattata) samad kettirattad ja kuna pedaalid ka algupärased,siispeaks olema oma.
Vasta
#5

(27-07-2009, 18:58 PM)illi123 Kirjutas:  Mul 2 naiste Brennabori mõlemad 1937 a (tegelikult kolmas ka ilma kettirattata) samad kettirattad ja kuna pedaalid ka algupärased,siispeaks olema oma.

Tänud teabe eest. Ju siis on Brennabori töö.

Aga... kas naisterahvaratastel oli ta 51-hambaline? Või oli sama äärikuga ja sama kujuga, kuid väiksema hammaste arvuga?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Vaatan homme pööninul üle.
Vasta
#7

Hambaid tõesti naistekal vähem s.o. 45tk.
Vasta
#8

Pakuks, et pildil oleval ketirattal on 50, mitte 51 hammast. Kataloogides mitmetel tootjatal naisteratasete ketirattale pakutud ka 52 hammast kui just valesti meeles ei ole.
Omal ka sarnase mustriga ketiratas vist mingi tundmatu naisteratta raami küljes, aga kas täpselt sama...? ja kas Ilmaril ikka ka on täpselt identne ?
Vasta
#9

(27-07-2009, 19:41 PM)valdo Kirjutas:  
(27-07-2009, 18:58 PM)illi123 Kirjutas:  Mul 2 naiste Brennabori mõlemad 1937 a (tegelikult kolmas ka ilma kettirattata) samad kettirattad ja kuna pedaalid ka algupärased,siispeaks olema oma.

Tänud teabe eest. Ju siis on Brennabori töö.

Tõepoolest, see ketiratas kuulub Brennabori tooteperekonda. 1936. aasta naisterahvarattal Exact (Brennabori töö, ratast vt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29281) on sama mustriga ketiratas.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne