naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - nüüd osaliselt restaureeritud
#4

(26-07-2009, 22:26 PM)kass Kirjutas:  Mille järgi väidad, et rattal oli Torpedo tüüpi tagajooks ?

100% ei väida, aga julge 98% kindlasti Wink

Põhjuseks asjaolu, et ca 1500 ratast enne seda ratast (raaminumbriga 1770958) valmistati üks samasugune naisteratas , mille jäänused tulid minu kätte koos algse tagarattaga. Ja sellel on küljes Torpedo-jooks, mis kannab aastaarvu 1939. 1500 ratast on sellise ülisuure tootmismahu juures sama partii või äärmisel juhul naaberpartii, mistõttu ma tõsiselt eeldan, et ka sel rattal võis Torpedo küljes olla.

(26-07-2009, 22:26 PM)kass Kirjutas:  Tagahelkur on väga "mitte Dürkopplik".

Arvad, et sellel oli selline sileklaasiline a la 1950ndate Riga, ainult et veidi õhem? Noh, kui ma saan selle kohta tõestuse, siis võtame oma laost sellise Smile Aga see Dürkopp näib olevat säilinud üsna algselt, v.a. rattad, millele millalgi uued rehvid peale ei läinud. Sellises olukorras usun ma (üldist konteksti arvestades), et helkur võiks olla algne.

(26-07-2009, 22:26 PM)kass Kirjutas:  rataste kohta vastan noorele spetsialistile, et selle aja Dürkoppidel oli meil Eestis iseloomulikud kroomitud porilauad, millede keskel jooksis eresinine metallikvärvi meenutav alla cm laiune? triip, mis oli kahelt poolt ääristatud vist? kuldsete peenikeste triipudega, Valdo piltidelt on seda veidi näha ka. Ja kui olid kroomporilauad, siis olid ka kroomveljed, keskel samasuguse triibuvärgiga.

Vaatan juba eelmainit teise Dürkopi jäänuse tagaratta üle. Sel olid mingid triibufragmendid vist peal, kui hästi mäletan.

(26-07-2009, 22:26 PM)kass Kirjutas:  Oli nii "inglise tüüpi" Wedgewood või West-wood velgi kui "tavalisi" vanemattüüpi ühtlase kumerusega ühekordseid velgi.

Minu kogemus ütleb, et ühtlane kumerus oli varasematel, hilisematel ei kippunud enam olema. Minu erakogus olevate Dürkoppide ja selle derivaatide korral on sellised ühtlase kumerusega veljed ühel naisterahva Elektral, mille aastaarvu ja raaminumbri jään hetkel võlgu (pole mu suur kollektsioon kõik kataloogitud kahjuks...). Kui seda sisaldavasse laoruumi satun, siis püüan vaadata Elektra raaminumbrit ja Tilmani tabeli järgi leida aastaarvu (sel on esiratas säilinud, tagaratas mitte).

(26-07-2009, 22:26 PM)kass Kirjutas:  Dürkopp oli nii suur tegija, et vähemalt 30-ndate lõpus olid tema ratastel oma rummud, nii esiratastel Dürkoppi 3-nurkse märgiga kui ka tagaratastel oma süsteemiga (ketastega piduritega) ja märgidtusega, ka pidurilingil kiri Dürkopp.
Muidugi võis kasutada ka Torpedo jooksusidRolleyes, saksa kataloogides küll ei mainita ja mina pole siin näinud dürkoppiliku värvilahendusega velgedel Torpedo rummusid, küll aga olen näinud nende oma rummudega .

Osadel Dürkoppidel olid tõepoolest oma rummud. Kuid siiski eelistati (nõudlikumate) ostjate poolt Torpedo rumme, sest need olid (väidetavalt) kvaliteetsemad. Dürkopi oma rumme ei ole mulle väga palju kätte tulnud, st palju vähem kui raame.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - nüüd osaliselt restaureeritud - Autor: valdo - 26-07-2009, 19:44 PM
RE: naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - Autor: Kevin68 - 26-07-2009, 20:54 PM
RE: naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - Autor: kass - 26-07-2009, 22:26 PM
RE: naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - Autor: valdo - 26-07-2009, 23:11 PM
RE: naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - Autor: kass - 26-07-2009, 23:31 PM
RE: naisterahva jalgratas Dürkopp, 1939.a. - Autor: valdo - 02-08-2011, 15:23 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne