Millise mopeedi mootori karteripooled?
#1

Tervist!

Täna õnnestus saada sellised karteripooled, mõlemad on ühesugused ning ühe poole omad. Arvan, et tegu mõne S tüüpi mootoriga, mida kasutati Riga mopeedidel, kuid millega täpsemalt tegu?

[Pilt: 055130519c01d0.jpg]

[Pilt: 055130523017e6.jpg]

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#2

(26-07-2009, 22:37 PM)Kevin68 Kirjutas:  Täna õnnestus saada sellised karteripooled, mõlemad on ühesugused ning ühe poole omad. Arvan, et tegu mõne S tüüpi mootoriga, mida kasutati Riga mopeedidel, kuid millega täpsemalt tegu?

Üsna nigelad fotod identifitseerimiseks- võivad kuuluda nii Ð-50-le, selle prototüübile Jawale (Ð-50 on Jawa mootori replika), Ð-51-le, Ð-52-leja võibolla mingile moodsamale uuemalegi asjale.

Minu mäletamist mööda oli vähemalt Ð-51 mootoripooltel kusagil markeering Ш50-XXX..., mis aitaks väga identifitseerimisel.

Ja niipalju veel abistavat teavet, et alates Ð-52 mootorist (st alates Riga-4st) võeti spidomeetriajam mootorist (täpsemalt - käigukastist), Ð-50 (Riga-1) ja Ð-51 (Riga-3) liikuritel sai spidomeetriajam alguse raudkindlalt tagarattast, st mootoris tema väljaviiku ei olnud. Ehk siis spidomeetriajami olemasolu/puudumise tuvastamine aitab vähemalt teada saada, kas on Jawa/Ð-50/51 või midagi hilisemat (st Ð-52 ja edasi).

Ülejäänud detaile/nüansse ma enam päris täpselt ei mäleta, sest olin umbes Sinu vanune, kui oma Ð-51 mootoriga Riga-3 tugevamalt putitasin ja sõprade Ð-52 mootoriga Riga-4sid. Hiljem, st viimased 20-25 aastat, on isend konserveerituna seisnud (ja oodanud muuseumieksponaadiks korrastamist Wink ).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Loogiliselt võttes, ma mõtlen pedaali, ei tohiks Jawa olla.

Terv. Veteran.
Vasta
#4

Jah, pedaal viitab Rigale. Mu meelest kadusid mingi aeg pedaalid neilt mootoritelt, st. uuematel mopeedidel oli käimalöömise vänt ainult. Riga-1 on endal ka kunagi olnud, aga mootori välimust nii täpselt ei mäleta, et võiks midagi kindlalt väita. Spido ei olnud jah mootorist.

Do'nt panic
Vasta
#5

Karteripoolte peal on detailinumbrid nagu Valdo mainis, sealt saab infot, millega tegu.
Vasta
#6

Leidsin ühe karteripoole pealt Ш51 ning midagi sinna veel järgi kuid teise pealt ei leidnud midagi.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#7

(27-07-2009, 19:42 PM)Kevin68 Kirjutas:  Leidsin ühe karteripoole pealt Ш51 ning midagi sinna veel järgi kuid teise pealt ei leidnud midagi.

Ju siis on Riga-3 peal käinud Ð-51.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne