(26-07-2009, 22:37 PM)Kevin68 Kirjutas: Täna õnnestus saada sellised karteripooled, mõlemad on ühesugused ning ühe poole omad. Arvan, et tegu mõne S tüüpi mootoriga, mida kasutati Riga mopeedidel, kuid millega täpsemalt tegu?
Üsna nigelad fotod identifitseerimiseks- võivad kuuluda nii Ð-50-le, selle prototüübile Jawale (Ð-50 on Jawa mootori replika), Ð-51-le, Ð-52-leja võibolla mingile moodsamale uuemalegi asjale.
Minu mäletamist mööda oli vähemalt Ð-51 mootoripooltel kusagil markeering Ш50-XXX..., mis aitaks väga identifitseerimisel.
Ja niipalju veel abistavat teavet, et alates Ð-52 mootorist (st alates Riga-4st) võeti spidomeetriajam mootorist (täpsemalt - käigukastist), Ð-50 (Riga-1) ja Ð-51 (Riga-3) liikuritel sai spidomeetriajam alguse raudkindlalt tagarattast, st mootoris tema väljaviiku ei olnud. Ehk siis spidomeetriajami olemasolu/puudumise tuvastamine aitab vähemalt teada saada, kas on Jawa/Ð-50/51 või midagi hilisemat (st Ð-52 ja edasi).
Ülejäänud detaile/nüansse ma enam päris täpselt ei mäleta, sest olin umbes Sinu vanune, kui oma Ð-51 mootoriga Riga-3 tugevamalt putitasin ja sõprade Ð-52 mootoriga Riga-4sid. Hiljem, st viimased 20-25 aastat, on isend konserveerituna seisnud (ja oodanud muuseumieksponaadiks korrastamist
).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.