Jalgratas Riga
#1

Oleks siis vaja tuvastada selle jalgratta täpne mudel ja kui pole palju küsitud siis ehk oskaks keegi öelda, mis osad on mitteoriginaalsed?
Ratta ajaloost nii palju,et ostetud uuena 1959 aastal olnud sellest ajast peale kasutuses, hetkel pole viimased 4.aastat kasutatud.
[Pilt: tn_IMGP0392.JPG]
[Pilt: tn_IMGP0393.JPG]
[Pilt: tn_IMGP0391.JPG]
[Pilt: tn_IMGP0390.JPG]
[Pilt: tn_IMGP0387.JPG]
[Pilt: tn_IMGP0388.JPG]
[Pilt: tn_IMGP0389.JPG]


Vasta
#2

See küll rohkem Valdo rida, aga pakiraam ja pedaalid ja ketiratas ja ilmselt ka siis vändad valed. Rataste kohta ei julge ilma detaile nägemata kosta, ilmselt omad, tagarummul peaks olema Riia tehasr logo, RVR ja Omega kirjad detailidel on sobilikud. Puudu helkur ja käsipidur, seelikuvõrk.
Riga 26 , 58 aasta raamiga. Ülevärvitud.
Või oli naisteratastel selline pakiraam, küll teadjad täpsustavad. Silt ka eest puuduSmile
Vasta
#3

(30-07-2009, 16:55 PM)kass Kirjutas:  See küll rohkem Valdo rida, aga pakiraam ja pedaalid ja ketiratas ja ilmselt ka siis vändad valed. Rataste kohta ei julge ilma detaile nägemata kosta, ilmselt omad, tagarummul peaks olema Riia tehasr logo, RVR ja Omega kirjad detailidel on sobilikud. Puudu helkur ja käsipidur, seelikuvõrk.
Riga 26 , 58 aasta raamiga. Ülevärvitud.
Või oli naisteratastel selline pakiraam, küll teadjad täpsustavad. Silt ka eest puuduSmile

Pakiraam võiks olla ka õige - ka Riga naisteratastel oli selliseid, kuigi need pakiraamid olid rohkem vanema Riga mudeli - Riga 16 - rida. Aga 1958 oli selline üleminekuaasta vanalt mudelilt uuele, mil võidi osad rattad komplekteerida millega iganes.

Vt sellist pakiraami minu 1957.a. naiste-Rigalt - http://forum.automoto.ee/showthread.php?...light=1957

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Mul oleks valdole vaid paar küsimust, võivad vastata ka kõik need kes vastust teavadBig Grin
*Minu Riga-16 veljed on originaalid kuid kroomimata, ratas ise on olnud must, mäletan lapsepõlvest seda kleebist ka seal raamil kuid see on nüüdseks ülevärvitud kahjuks.
*Sildi puudumine eest? ei oska seletada
*Kell on OMEGA kirjaga ja ilmselt koos rattaga tulnud
*Pakiraam peaks ka olema koos rattaga algselt tulnud.
*Olemas ka ratta pass, pole hetkel minu käes, omal ajal väljastatud registri märk ka kaduma läinud salapäraselt!
*helkurit ei tea ka kuhu see kaduda võis
*valdo omal on porilauad kroomitud minu omal pole nad iilagi kroomitud olnud, on olnud punaste triipudega ja musta värvi.
*ketikaitse ka kadunud aga see ilmselt vist oli ka esimene asi, mis minema visati


Vasta
#5

(30-07-2009, 21:56 PM)Maz500 Kirjutas:  vaid paar küsimust
Ise küsid, ise vastad Smile Kõik on õige, mis kirjutasid.
Vasta
#6

Ei saa ka aru, mis küsimused on ! Kleebiseid pole sellel rattal käinud, kaunistused värvitud. Antud mudel ikka 26, kas 16 on ka veel kusagil ? Olid variandid värvitud porilaudade ja rummudega, keskel kas punane või roheline lai triip, ääres kitsad kuldsed või vastavalt hõbedased triibud (küsin ka , kas rohelistel ikka olid hõbedased või olid ka kuldsed?).
Embleemi ja ketikaitse puudumine tõesti sõitu ei takistanud ja isegi Valdo ei tea, kuhu raamisilt kadusToungue.
Vasta
#7

(30-07-2009, 22:51 PM)kass Kirjutas:  küsin ka , kas rohelistel ikka olid hõbedased või olid ka kuldsed?).
Teemasse vähegi tõsidust tekitades vastan, et oman porilaudu mõlemas kombinatsioonis: roheline-hõbedane ja roheline-kuldne.
Vasta
#8

(30-07-2009, 22:27 PM)indrek Kirjutas:  
(30-07-2009, 21:56 PM)Maz500 Kirjutas:  vaid paar küsimust
Ise küsid, ise vastad Smile Kõik on õige, mis kirjutasid.
Kukkus nii väljaBig Grin seekord.

Kuid tõsisemalt rääkida siis, me teame, miks jalgratastel ketikaitsmed kaduma kippusid aga oksab keegi seletada,et miks on mõnedel eemaldatud tehase embleemid ja sildid?
Ratta numbri (märgi) puudumist oskan ma seletada ainult nii,et ju muutus see mingil hetkel mittevajalikuks asjaks ja võeti küljest ära.

Huvitav kas neile ratastele ka esilatern koos dünamoga käis, kui jah siis milline see välja näeb. Kas antud jalgrattal see olnud on pean eelmise omaniku käest küsima.
Olen ka kusagil (kohta ei mäleta enam) näind ka samasugust ratast D4 mootoriga, kui levinud see võis olla? Kas ilmselt midagi omaloomingut või oli
ka tehase komplektsuses juba selline asi olemas?


Vasta
#9

(30-07-2009, 23:21 PM)Maz500 Kirjutas:  samasugust ratast D4 mootoriga, kui levinud see võis olla?
Naistejalgrattal kindlasti mitte. Kui Sa natuke mõtled, siis ei ole D4 paigaldamine sinna raamile võimalik. Suhtu kriitilisemalt sellesse, mida näed.
Vasta
#10

Sellisel rattal käisid tavapärased laternad, esimeseks kasutati vist midagi sarnast, mis oli Riga-5 sääreväristajal küljes - või oligi see samasugune? Ketikaitse.. eks ta oleks üks omamoodi vidin, mõnes mõttes on sellest kasu mõnes mõttes aga mitte. Kui ketikaitse on peal siis on näiteks ilgelt jama panna peale ketti, kui see sinna vahele korralikult kinni jäänud on. Samas on ka võimalik tõmmata püksisäärt sinna vahele, isegi kui see olemas on. Külameestega rääkides kurdetakse ikka, et "venekatel" nendest ketikaitsmest ikka midagi kasu pole, tõmbad ikka püksid vahele. Niiet on need üldiselt ebapraktilised asjad ning kes ikka vene ajal seda orginaali taga ajas.

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#11

(30-07-2009, 23:21 PM)Maz500 Kirjutas:  Kuid tõsisemalt rääkida siis, me teame, miks jalgratastel ketikaitsmed kaduma kippusid

Lõdvenenud kinnitused andsid järele ja hakkas vastu ketti käima ning kolisema. Ning ei viitsitud paika reguleerida, vaid eemaldati.

(30-07-2009, 23:21 PM)Maz500 Kirjutas:  aga oksab keegi seletada,et miks on mõnedel eemaldatud tehase embleemid ja sildid?

1. Embleemikrattide töö.
2. Ratas värviti üle ja selleksv võeti raam võimalikult paljaks, sh ka embleem maha. Tagasi polnud muifdugi vaja panna.

(30-07-2009, 23:21 PM)Maz500 Kirjutas:  Ratta numbri (märgi) puudumist oskan ma seletada ainult nii,et ju muutus see mingil hetkel mittevajalikuks asjaks ja võeti küljest ära.

Jah.

(30-07-2009, 23:21 PM)Maz500 Kirjutas:  Huvitav kas neile ratastele ka esilatern koos dünamoga käis, kui jah siis milline see välja näeb. Kas antud jalgrattal see olnud on pean eelmise omaniku käest küsima.

Tehasevarustuses mitte. Lambid-dünamod olid 1950-60ndate aastatel lisavarustus, pane külge, millisele rattale tahad.

(30-07-2009, 23:21 PM)Maz500 Kirjutas:  Olen ka kusagil (kohta ei mäleta enam) näind ka samasugust ratast D4 mootoriga, kui levinud see võis olla? Kas ilmselt midagi omaloomingut või oli
ka tehase komplektsuses juba selline asi olemas?

Naisteraamile ei saanud mootorit ilma ümbertegema panna. Meesterahva Riga raamile pandi nii ise kui ka neid tehti otse tehases. Otse tehases enne Gaujade valmistamise algust, st enne 1961. aastat.
(30-07-2009, 21:56 PM)Maz500 Kirjutas:  *valdo omal on porilauad kroomitud minu omal pole nad iilagi kroomitud olnud, on olnud punaste triipudega ja musta värvi.

Kui Sa "Valdo oma" all mõtled seda puinast naisteratast, millele viitasin, siis sel on kroomitud jah.

Tegelikult on minu erakogus olevast ca 12 Riga rattast umbes kolmandik värvitud porilaudadega ja veerand värvitud velgedega. Ühte värvitud porilaudade/ratastega meesteratast minu erakogust saab hetkel vaadata Tallinnas Rotermanni jahulaos - ratas on originaalvärvis, v.a. tagumine ratas, mis on vale ja mille värvisin lihtsalt mustaks, et väga ei häiriks...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Aitäh kõigile, kes aitasid selgust teemasse tuua, minu jaoks muutusid paljud asjad selgemaks!


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne