meesterahvaratas ARE 1930ndate lõpust
#1

Identifitseerimist vajab alljärgnev erakogus olev ratas.

Tavaline 1930ndate lõpu meesterahvaratta raam, sadulaalusel muhvil raaminumber 1037, mis viitaks nagu Eesti tööle. Peale raami on algsed tõenäoliselt veel esikahvel koos laagritega, lambiklamber, ketiratas ja vändad.

Valed tükid jalgratta küljes on rattad (nõukaaegset päritolu). Samuti on valed ka porilauad ning leistang, mis pärinevad 1937.a. naisterahva Seidel&Naumann'ilt (isend olemas). Sadula (Veleda Reform, Elastic) kohta ei tea - võib pärineda S&N'ilt, olla ta algne või hoopis mujalt pärit.

Raamil on säilinud siin-seal kaunistused - topeltriip kuldne + roheline, kusjuures kuldne on rohelisest ca 2x kitsam. Kahvli "pea" on kahvliga ühes tükis, mitte nn "kapsel". Pöördtõugete leevendi nupu äärik on tavatult õhuke. Lambiklambri eripäraks on selle "keele" ümarad nurgad, mis on harvaesinev nähtus. Ketiratas tavaline 60ne "viisnurk".

Silt on kadunud, kinnitunud on ta olnud kolme kruviga nn "peateemärgi" skeemi järgi, kaks ülal, üks all.

Mis asi see võiks olla? Ise kahtlustan, et ta võiks olla varajane ETK või mingi ARE derivaatidest? Aga miks mitte ka midagi muu? Usun, et eelnimetet eripärad (mis jäädvustasin ka fotodele) lubavad midagi oletada, eriti kui kellelgi midagi sarnast säilinud on.

Pildid siin:

[Pilt: eesti_1.jpg]

[Pilt: eesti_2.jpg]

[Pilt: eesti_3.jpg]

[Pilt: eesti_4.jpg]

[Pilt: eesti_5.jpg]

[Pilt: eesti_6.jpg]

[Pilt: eesti_7.jpg]

[Pilt: eesti_8.jpg]

[Pilt: eesti_9.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Võiks olla ARE toodangust midagi, kas ARE Tehased, Kotkas vms, millel silt kolmepunkti - kinnitusega. Reklaamis räägib ka kuldne - roheline või kuldne - punane kaunistustest (triipudest), ka mingil mudelil oli kiidetud elastik-sadulat.
Raami kõrgust rõhutatakse pidevalt - 57 cm.
Võiks võrrelda Arno ARE Spordiga, ei pildistanud ja ei mäleta lambihoidjat ja Ilmari Siriusega. Omal meesteka raame pole, naiste Spordi rappel vb oli lambikinnitus küljes, katsun vaadata.

ETK teadaolevatel mudelitel 3 - punkti kinnitust justkui ei olnud. Samas lgp. Manicu EAG - lehel ETK mudelite nimistu algab 1938, samas on kirjutatud , et tootmine algas 37 veebruaris.
Ilmaril vist on ikka Titaan, aga vahet pole, naiste Tehastest tal ka midagi ja vb tead ise täpsemalt, mis tal onSmile
Vasta
#3

(31-07-2009, 10:44 AM)kass Kirjutas:  Võiks olla ARE toodangust midagi, kas ARE Tehased, Kotkas vms, millel silt kolmepunkti - kinnitusega.

Tänan identifitseerimise eest!

Aga nüüd seisab ees kaks elevanditööd:

a) teha kindlaks, milline ARE mudel ta täpselt oli

b) hankida puuduolevad detailid (esimärk, porilauad, porilauaembleem, rattad)

Muide... alumise ja ülemise märgikinnituse kõrguste vahe on ca 42-43 mm, ülemiste vaheline horisontaalne vahekaugus ca 39 mm.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne