Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Oletan, et tegu on alalisvoolumootoriga, kui polaarsustest juttu. Mootorit on võimalik sel viisil mähkida, et ta töötabki vaid ühte pidi. Elektrotehnikaõpik seletab, kuidas täpsemalt.
Võid muidugi kontrollida, ega mootori ahelas dioode ei ole, mis sama efekti võiksid põhjustada.
Postitused: 5
Teemad: 3
Liitus: May 2009
Maine:
0
Mootor on 12 v. Aga milline see diood välja näeb, ei ole eriti kursis selle asjaga.
Postitused: 1,485
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
31-07-2009, 22:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-07-2009, 22:33 PM ja muutjaks oli
vootele.)
Polaarsuse vahetamisest üksi ei piisa (va. kui on püsimagnetitega mootor). Põhjus, miks mootori suund ei muutu on selles, et polaarsuse vahetudes muutub voolusuund nii ankrumähises kui ka staatorimähises.
Mootori suuna muutmiseks pead neist ühe polaarsust muutma.
Postitused: 32
Teemad: 1
Liitus: Sep 2004
Maine:
1
Näiteks Moskvitsi soojendusmootori saab panna teistpidi pöörlema kui harjad omavahel ära vahetada,või staatori mähist pöörata 180 kraadi harjade suhtes. Sõltub sellest kuidas juhtmed paremini ulatavad.
Postitused: 4,949
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
145
Eriti eelpool toodud targast jutust aru ei saa, hetkel veel tähtsatl vanatehnika ürituselt naasnuna, mis teadupärast nuristab vaimseid näitajaid tublisti.
Fakt onaga see, et kui 12 V , siis tegu alalisvoou mootoriga. Sel juhul on tgu tõesti ilmselt alalisvoolu motoriga, mis laias laastus jagunevad paraleelergutusega ja järjestikergutusega mootoriteks. Mõte selles, et esimesel on poolustemähised ja ankrumähis (see, mis läbi harjade käib, üldjuhul pöörlev ankur ) ühendatud paraleelselt ehk rööbiti.
Järjestikergutusega ehk jadaergutudega mootoritel on need asjad ühendatud järjestikku ehk jadamisi.
Vitamiin ehk piont on selles, et pöörlemissuuna muutmiseks tuleb poolustemähise otsad ankrumähisega ühenduses ära muuta, st ükskõik kumba mähisegrupi otsad teisega ühenduse suhtes ära muuta ehk pöörata, nagu ka eelnevas postituses mainiti kavalalt 180 kraadi. Selleks tuleb sageli minna mootori sisemusse ja seal sobrada. Sama asi on ka nn "ühefaasiliste" asünkroonmootorite puhul, millel on 2 mähist, tuleb ühe mähise otsad teise suhtes ära vahetada.
Anna minna, ja kui pinge peale annad, siis vaata kõrvale, kaarleek on silmadele kahjulik! Soovitan ka füüsika tunde külastada ja seal mitte ainult haigutada ja nina nokkida, võib kuulda üht- teist vajalikku ja huvitavatki !