Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
(14-08-2009, 20:23 PM)motoblokk Kirjutas: Mis mootor sellel peal võiks olla?
Peale on aretatud tuula mootor see 200ccm vene mootorrolleri mootor.
Endal on maal samasugune aretis, suht jõuetu tegelane kahjuks...
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 282
Teemad: 62
Liitus: Apr 2007
Maine:
6
Osta ei tasuks?
Vagudeajamisel, kündmisel, küttepuude vedamisel lootusetult nõrk?
Palju sellisel mootoril hobujõude ka on?
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Postitused: 1,556
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
27
Ei ole Tuula mootor, ilmselt ikka Vjatka, 150 cm2. Võimekus mine proovi kohapeal järgi, tean vana, kes kündis, külvas, tegi heina ja lükkas lume nelja rattalisega, millel Tuula mootor peal.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 430
Teemad: 9
Liitus: Jan 2005
Maine:
1
Vjatka mootor ja ega tal seda jõudu ülearu ole. Mäletamistmõõda umbes 5hj.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
(14-08-2009, 23:16 PM)metsakohin Kirjutas: Ei ole Tuula mootor, ilmselt ikka Vjatka, 150 cm2. Võimekus mine proovi kohapeal järgi, tean vana, kes kündis, külvas, tegi heina ja lükkas lume nelja rattalisega, millel Tuula mootor peal.
Mõtlesin üht kirjutasin teist. Ikka Vjatka mootor on kindlalt. Õhtune meeleolu ei lasknud korralikult mõelda
(15-08-2009, 10:44 AM)motoblokk Kirjutas: Kumb ta siis on?
Palju hobujõude sellistel mootoritel on?
Tead tahad omale aretada sellist? Ära taha. Halb idee. Tõepoolest meil selline aparaat olemas. Veneajal sai uus mootor sellele pandud, ja minuteada vaid mõni töötund katsetatud. Suuremaks probleemiks jõu puudus, liiga suur kiirus(maksimum ülekannetegagi. Samamoodi on tehtud vagudeajamiseks. Need kodukootud masinad on minusilmis kõik kuusakoski materjal, sest oleme ausad, siiani pole ükski neist hea kvaliteediga ehitatud ettenähtud tööks. Seetõttu olen arvamusel, et labidas on parem tööriist kui see omalooming...
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 86
Teemad: 21
Liitus: Feb 2012
Maine:
5
Väntvõlli otsas peaks tal reduktor olema.Pildi järgi tundub olevat rihmaseib
reduktori võlli küljes.Kui see mootor on uuem variant, siis on ta sisuliselt
pool sapaka mootorit ja see on suht töökindel asi.Kui aga see vanem variant,
siis on paras peavalu.Puutusin nendega kokku sõjaväes.Selle vanema mudeli käivitamine oli tõeline loterii.
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
09-02-2013, 22:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2013, 22:29 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
UD-2 oligi ilma elektristarterita. Käima lüüakse küljel süsteemist hoob- hammassektor- hammasratas väntvõlli otsas. Kuskil oli veel kõrr- sidur, nagu mootorratastel. Olen näinud vändakäivitusele ja elektristarteritele ümberehitatuid. Mootor ise ei ole mingi töökindluse etalon. Ilma koormuseta käib tavaliselt ühe silindriga, teine teeb ainult pauke summutis. Koormatuna töötab ilusamini. Räägitakse, et ümbertehtud sisselaskekollektoriga (kus mõlemale silindrini viib ühepikkune sisselasketoru) töötab ilusamini. Kaubandusse tuli nii ilma, kui ka reduktoriga variante. Pildil oleval on reduktoriga, ülekandearv mäletamist mööda 1:2. Sel mootoril ei vahetatavaid saalesid, babiit on valatud otse kepsu sisse. Komplektsus Gaz-i sildade ja käigukastidega on rahval klassikaliselt järele proovitud, selline mootor ei suuda neid ära lõhkuda.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,223
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
09-02-2013, 22:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2013, 22:44 PM ja muutjaks oli
Tift.)
Mu sõbral on UD-2 mootoriga sarnane masin. Kiidab. Ainus, mis TEMA masinal viga, on väike tagurdamiskiirus. Mootor käivitub jah, mitte just väga isuga, aga kui käivitub, siis töötab, nagu mõte! Starter on tal vahemuhviga mootori ja käigukasti vahel oleva hooratta paariliseks. Aga.. muidu on ta asjaga rahul - teeb metsast küttepuude väljavedu, ajab vagusid, lükkab lund. Ütles, et sirge sahaga on väga hea planeerimist teha.
UD vanemate mootorite suurim viga on see, et neil on karbuss sisselaskekollektori otsas ja see teeb mootori töö ebaühtlasemaks - tagumine silinder on "näljas". Uuematel (UD-25 näiteks) on karbuss juba kahe silindri vahel. Kurb on see, et need kollektorid ei ole asendatavad, ei klapi.
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Reduktoris tavaline hammasrataspaar, muudab ka pöörlemise vastupidiseks. Asendusmootori pöörded on samuti tarvis alla võtta. Kui reduktoriga, on asi jällegi ok. Kui miskit teist moodi, tuleb tagasild teistpidi alla panna.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,223
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
11-02-2013, 23:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-02-2013, 00:21 AM ja muutjaks oli
Tift.)
Kui tagasild õigetpidi, siis pöörleb selle vedav võll samas suunas, kui mootor. Kui kõik on normaalselt otsas, siis peaks reduktori väljuv võll samuti pöörlema.. aga seal vahel enne käigukasti on vist veel midagi. Enne ei oska midagi öelda, kui üle pole vaadanud, oma silm on kuningas.
Postitused: 1,223
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
Sel pöörleb väntvõll ikka eestpoolt vaadates päripäeva.
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
12-02-2013, 01:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-02-2013, 07:08 AM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Asendusmootorit ei saa ju niisama asemele tõsta, traktor saab poole kiirem.
Kunagi, kui mina olin veel koolipoiss ja isa oli aktiivne mehhaanikamees, hakkas ta samadest algallikatest traktorit kokku konstrueerima. UD-2, mootori vabrikureduktor, kombainile valmistatud siduri-51-e käigukastisümbioos, omavalmistatud reduktor1:2, Gaz-51-e kitsamaks tehtud sild. Ei mingeid kette, ega rihmu. Komplekteerimine lõppes selles etapis, kus paljas raam tegi põllulapil proovisõidu. Natukene liiga kiire sai. Mäletamist järgi planeeris isa tookord omavalmistatud reduktori ümberehitamist, aga pooleli ta jäigi. Saatus mängis tookord ette RS09 tagasilla.
Kuulutuses oleva traktori sild tundub olevatki juba ümber pööratud, õli sissevalamise-kontrolli punn on teo teljest natuke kõrgemal, kuigi peaks olema natuke madalamal. Labase pööramisega satuvad küll vedrutaldade lamepinnad allapoole, kuid siin on tõenäoliselt käised omavahel ära vahetatud, kitsamaks tegemiseks pressiti need niiehknii korpusest välja.
----------------------------
Edit. Ei ole ju vaja omavahel vahetada. Pärast kitsamaks tegemist tuleb niikuinii uued neediaugud puurida, vahet pole, kumma poole oma satub.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,479
Teemad: 126
Liitus: Jul 2009
Maine:
12
UD-2 kohta ütleksin oma kogemustest et suht tüütu on käima saada jah aga ksf Basilio käest sain ma normaalse mootori kui kolmanda matsuga käima ei lähe siis tuleb oodata tiba aega. Seejärel läheb alati käima. Kokkujooksmise vältimiseks soovitati tiba rohkem õli sisse valada ja kasutan praegu Addinoli. Pole nagu kokku jooksnud.
Veel pole maha löödud
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Minu eelnevas jutus mainitud UD-2 leidis eelmine aasta uue omaniku. Mitte, et ma ise oleks realiseerimist otsinud, vaid soovija käis peale, lõpuks nõustusin. Temal õnnestus eelmine mootor niiviisi kokku jooksutada, et kuidagi karterisse sattunud vesi (Ausõna, ma ei tea, kuidas, õues vihmavesi või mis. Kondens vaevalt.) külmus ära ümber õlivõtturi sõela. Õli oli mootoris küll, aga pumpa see ei jõudnud. Mainitud õnnetul mootoril ei ole ju mingit õlisurvetuld. On punaseks värvitud pulk, mille õlisurve mootorist välja surub. Kes seda pisikest pulgakest näeb? Sinna oleks tarvis kas manomeetrit, signaallampi, või veelgi parem - sireeni!
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.