t25-õhk vahel!
#1

Juhtus põkkaga lugu,et unustasin nefti juurde panna,põllu peal tankisin ,kõik illos,aga päeva kaks hiljem käib jube ke.. -õhk vahel süsteemis.Pumbast edasi pihustitesse kütet starteriga peale ei aja,tõmmates jh kl toimib.Kuidas õhutada??Oppake väheke
Vasta
#2

Kõrgsurvepumba juures on etteande pump.
Selline nupp on seal mis tuleb lahti keerata ja sellega saab siis nagu pumbaga kütte üles ja õhu välja.
Ennem pumpamist keera kütuse filtri pelt polt ära et kui pumpad siis sealt pealt tuleb õhk välja ja kui sealt hakkab naftat tulema siis keera punn tagasi ja löö veel mõned head korrad siis peaks käivituma ja kui käib läheb süsteemist üle liigne õhk ise välja kui just paagi juurest uut õhku ei kisu.
Vasta
#3

tegin seda,filtri vahetasin ära,just pihustites õhk vahel.
Vasta
#4

Keera pihusti küljest toru lahti ja anna niikaua starterit, kuni korralikult kütust sülitama hakkab.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#5

Pumba peal keskel, (seal , kust kõrgsurve torud välja tulevad), peaks olema kork, millest saab pumbast õhu välja. Vist 17 padruniga saad lahti. Aga üsna madal poldipea on ja tavaliselt ta just kergelt lahti ei tule, ruumi ka üsna vähe - õhukese seinaga padrun peab olema. Kui on korralik starter ja aku, siis saad plunzhri pealt õhu välja sealtkaudu.
Vasta
#6

Ärge näppige seda pumpa... Neid tuksikeeratud pumpasid (ups, vale polt tuli lahti) olen näinud viimasel ajal kahtlaselt palju...

Nii pumba surveosast kui torustikust kaob õhk kiiresti, kui laste lahti pihustitoru pihustipoolse mutri. Paar naljameest on keeranud lahti pumbapoolse otsa ja imestanud, et õhk välja ei lähe. Miks peakski ta vastu loodusseadusi torust lahkuma...
Kui käsipumbaga on torustik ja filter täis löödud, siis kümmekond sekundit starterit ja hakkab teise pihustiga popsuma. Seejärel on paras aeg keerata toru kinni ja mootor käima panna. Alguses turtsub, kuid lõpuks hakkab käima.

Õhutustamise ajal oleks mõistlik kompressioon maha lasta - mootor käib kiiremini ja väiksema voolukuluga ringi.
Vasta
#7

(15-08-2009, 07:58 AM)sass Kirjutas:  Pumba peal keskel, (seal , kust kõrgsurve torud välja tulevad), peaks olema kork, millest saab pumbast õhu välja. Vist 17 padruniga saad lahti. Aga üsna madal poldipea on ja tavaliselt ta just kergelt lahti ei tule, ruumi ka üsna vähe - õhukese seinaga padrun peab olema. Kui on korralik starter ja aku, siis saad plunzhri pealt õhu välja sealtkaudu.

See jutt on täiesti õige jutt, just sealt punnist saabki õhu kõige lihtsamalt kätte, kuigi jah see punn on suht kõvasti kinni ja padrun peab olema õhukese seinaga ja tugev. Pihusti torust õhu välja laskmise jutt on naiste plära, sest kui plunser ikka lööb kütust peale survega 175 at-i, siis surub ta selle õhu igal juhul ka läbi pihusti välja. Ühesõnaga selleks, et plunser kütust lööma hakkaks tulebki pumba peast õhk välja lasta.
Loomulikult saab hakkama ka pika-pika käiamisega, kui aku ja starter vastu peavad. Aitab ka slepis vedamine.
Vasta
#8

Aga miks peaks rõhuklapp sulguma õhu toimel?

Kui jätta pihustipoolne mutter lahti keeramata, siis solgutab pluþer seda kütusekogust edasi-tagasi, sest torustikus ja pihustis kokkusurutav õhk annab küll veidi vastusurvet, kuid mitte piisavalt, et surveklapp sulguks ja uus kogust kütust plunþrile peale valguks.

Naiste plära või mitte, kuid minul pole veel ükski masin kütuse lõppemisel üle kahe kerimise vajanud (te ikka teate, et 20 sekundit on ülemine piir, mida starterile ohutuks lugeda saab...).
Vasta
#9

(17-08-2009, 14:02 PM)v6sa Kirjutas:  Aga miks peaks rõhuklapp sulguma õhu toimel?

Kui jätta pihustipoolne mutter lahti keeramata, siis solgutab pluþer seda kütusekogust edasi-tagasi, sest torustikus ja pihustis kokkusurutav õhk annab küll veidi vastusurvet, kuid mitte piisavalt, et surveklapp sulguks ja uus kogust kütust plunþrile peale valguks.

Naiste plära või mitte, kuid minul pole veel ükski masin kütuse lõppemisel üle kahe kerimise vajanud (te ikka teate, et 20 sekundit on ülemine piir, mida starterile ohutuks lugeda saab...).

Selleks, et surveklapid (suudmeklapid ) kütusepumpadel sulguksid on konstruktorid sinna paigaldanud vedru. Isegi ilma vedruta sulguks klapp ilmselt tänu gravitatsioonile ehk maa külgetõmbe jõule. Mingit vastusurvet selleks vaja pole. Kütusepumbad pritsivad kütust ju ilma pihustitorudeta ka!
Kütus "valgub" plunsrile peale tänu etteandepumbale ja lisaks on vajalik pumba sektsioonis teatav surve, mille eest hoolitseb ülevooluklapp ehk maakeeli "tempfriklapp". ND-21/2-el ongi suur osa õhuprobleemidest tingitud viimatinimetatud klapist, kui see ei ole töökorras ja ei hoia pumba peas vajalikku survet. Kütuse lõppemisel aga tekkib pumba sektsiooni õhukork ja kuna kütus siseneb pumpa ülemisest stutserist ja ülevool tuleb välja alumisest stutserist (mille sees on ka tempfriklapp) ei tule õhk sealt ka mitte eriti hästi välja. Aitab, kui korra paotada sektsiooni peal pihustitorude vahel olevat korki ja õhk tulebki kenasti välja ning käivitamiseks ei tohiks kuluda üle 10 sekundi.
Vasta
#10

Traktoriks T40, aga neil pumbad sarnased, olen paar pihustitoru lahti aidanud, Pumbaga surve ülesse ja starterit. Vahel kahemehega ka, üks annab starterit ja teine pumpab samalajal. Käima igakord saanud.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#11

Proffi jutt on õige. Vedru seal tõepoolest on, lihtsalt vedelikus töötab see klapp tõhusamalt. Ning kui torustikus puudub õhu vastusurve, siis tõuseb kütusenivoo üle klapi kiireminiWink

Miks peaks seda õhku välja ajama erivõtit nõudvat ja väga ebamugava juurdepääsuga korgi kaudu, kui sama asja teeb ära väga lihtsalt ja tavalise 17 (või oli 19) võtmega lahtikeeratav pihustimutter?

Käisin täna hommikul oma põksi juurest läbi ja tõdesin, et minu võtmekomplekt ei sisalda padrunit, mis võimaldaks seda polti lahti keerata. Loomulikult võib võtta õhukeseseinalise padruni ja seda vajalikust kohast veel õhemaks käiata, kuid milleks see vaev, kui pihustimutrile on takistamatu juurdepääs ja kasutada saab tavalist lehtvõtit.

Sihuke pilt avaneb ühe teadmata koguse tunde töötanud T-16M pumbale peale vaadates. Kuidas te seda polti lahti keerate?
   


Kui T-40-l on jaoturpump, siis kehtib kõik eelpoolöeldu. Kui on reaspump, siis seda võib (ja ehk kehvema aku korral ka tasuks) õhutada ülevoolutoru stutsi kaudu, kuid ka sellest lahkub üleliigne õhk kiiresti, kui pihustitoru lahti keerata (korduvalt katsetatud).
Vasta
#12

Korgi keeramiseks sobib ideaalselt vene traktoritele tehase poolt kaasa antud toruvõti 14 x 17. Muidugi saab tavalise padrunvõtme ka käia peal õhemaks lasta.
Idee poolest on ju ülaltoodud käivitamismeetodid kõik praktikas ennast õigustanud ja masinad lõpuks käima saadud. Eks igaüks valib endale meelepärasema meetodi vastavalt võimalustele ja võimetele.
Arvan, et võiks teemale punkti panna.
Edu käivitamisel!
Vasta
#13

Mul tekkis õhuprobleem peale kütusefiltri vahetust ja põhjustajaks oli filtri potska ja filtrikaane vaheline tihend. Peale selle vahetust laulab kui linnuke.
Vasta
#14

(23-08-2014, 07:45 AM)Subaru Kirjutas:  Mul tekkis õhuprobleem peale kütusefiltri vahetust ja põhjustajaks oli filtri potska ja filtrikaane vaheline tihend. Peale selle vahetust laulab kui linnuke.

Neid toredaid tihendeid mõni aasta tagasi sauko ei pakkunud.Kui orginaalsus pole oluline aretaksin edaspidi miski lääne filtri vahele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne