Kompressor ei lähe tööle
#1

[Pilt: 7919picture2Upload.jpg]

Tegemist umbes taolise kompressoriga, sai tööriistamarketist ostetud ja probleem selles, et kompressor ei lähe enam uuesi alati käima kui rõhk on alla langenud vaid vaikselt urisedes veab mootorit ringi ja ei võta täispöördeid ülesse. Tühjalt läheb käima kenasti. Töötanud on ta vähe kuna ta sedasi jupsib ei saa teda omapead jätta. On kellelgi kogemusi, mis teha saaks?
Vasta
#2

vii kiiresti garantiisse, kui see veel kehtib!
Mul analoogne Metabo tegi sama moodi, lõpuks mootor kärssas üles. Põhjuseta. Mootori mähisetraadid lihtsalt olid vist kohe vigastatud. Kokku oli töötunde ühekäe näppudel lugeda...
Vasta
#3

Kui võimsa mootoriga isend on?
Enda hooldebussi 220V 1,5Kw mootoriga kompressor on väga tundlik igasugustele pingelangudele. Kui vool pisutki nõrgem või on kompressori ja seinakontakti vahel peenema juhtmega pikem pikendusjuhe, siis käitub väga sarnaselt.
Ja töötab nii juba kuuendat aastat pea iga päev, mõni päev mitu tundi jutti. Uuena sai asi ka garantiisse kontrolli viidud, aga mingit viga ilmsiks ei tulnud.
Sama mure ka mitmete tuttavate suurema mootoriga 220V kompressoritega.
Proovi enne garantiisse tassimist kindluse mõttes mõnda teist pistikut ja juhul kui seal vahel mõni pikendusjuhe, proovi ilma selleta.Smile
Vasta
#4

Sul on liiga väikse ristlõikega voolujuhe!!!! See on tüüpiline, et siis need kompressorid ei lähe normaalselt käima.

Proovi kuskile teise pistikusse.
Vasta
#5

(22-08-2009, 21:12 PM)Feeliks_Jalgraud Kirjutas:  Sul on liiga väikse ristlõikega voolujuhe!!!! See on tüüpiline, et siis need kompressorid ei lähe normaalselt käima.

Proovi kuskile teise pistikusse.

miks siis vahest läheb käikma ja vahest mitte? See juhe mis kompressori enda küljes on ka max 1.0, kui mitte 0.75mm2
Vasta
#6

(22-08-2009, 21:35 PM)pannkook Kirjutas:  miks siis vahest läheb käikma ja vahest mitte? See juhe mis kompressori enda küljes on ka max 1.0, kui mitte 0.75mm2
Ausalt öeldes ei ole Tööriistamarketi kaubavalikuga eriti kursis, aga vähemalt kataloog kodulehel alla 1,5Kw mootoritega masinaid ei näita... Sinna otsa peenem kui 1,5mm juhe? Mine või ise ka vaatama...
See et vahest läheb ja vahest ei lähe võib tulla täitsa vabalt muude samal faasil majapidamises(kui vooluvarustus nõrgem, mõjub ka naabrite tarbimine) käivitumishetkel voolu tarbivate seadmete hulgast. Näiteks 500w proze sisse või väljalülitamine võib vabalt piisava pingelangu tekitada.
Muidugi aitaks müsteeriumi lahendada võimalikult kompressori ligidalt toitepinge mõõtmine käivitushetkel. Teinekord piisab juba 15-20% võrra(ehk siis 230lt voldilt 195le) langenud toitepingest, et sellised riistapuud enam ellu ei ärkaks...
Vasta
#7

Katseta kohe kilbi juures(kõige lähemat) pistikut.
Pikendusjuhtmeid ei tasu alla 2,5mm2 üldse sinna vahele panna.



Kui õli on vana, ja ilm jahe, siis hakkab ka muidugi sellist nalja tegema.
Vasta
#8

Mootor peaks olema 3HP
Vasta
#9

Alternatiivina võib ka vigu otsida ka mujalt kui ainult nõrgast voolust.

Kui suure vasturõhuga üritad käivitada? Selles mõttes, et kas neil kompressoritel ei ole 'tagasivoolu' klappi, mis võib vigane olla? Ehk siis mootor ei jaksa pöördeid üles võtta, kui kompressorile mõjub otsene vasturõhk.
Vasta
#10

Üldiselt on 220V 1-1,5 kw mootoriga kompressorid pisut nõrga käivitusega kõik. On olnud endalgi probleeme Ingersoll-i tootega. Mootorid on pandud pumba külge lihtsalt liiga lahjad. Ei arva, et asi alati tagasivooluklapis on.
Vasta
#11

Klapid kontrollisin ära, sain ka ühe teise kompressori klappe proovida töötas samat moodi.
Olen liini lõpus osas küll ja oma veetud juhtmed on vist 1,5 mm2. Proovin mõne suurema ristlõikega kaabli leida.
Vasta
#12

(23-08-2009, 10:41 AM)via Kirjutas:  Üldiselt on 220V 1-1,5 kw mootoriga kompressorid pisut nõrga käivitusega kõik. On olnud endalgi probleeme Ingersoll-i tootega. Mootorid on pandud pumba külge lihtsalt liiga lahjad.

Nimetaks seda ikkagi pigem kõigi pisut suuremate 220V pealt toimetavate kompressorite probleemiks. Kui 1,5 Kw juba voolunälga jääb teinekord, siis suurema stardivoolu vajadusega 2,2 Kw mootor teeb seda trikki veel suurema tõenäosusega...
Vasta
#13

Kas neid kompressorimootoreid ei anna 3- faasi pealt käima panna? On ju olemas trafod 380 V- 220 V ja nii oleks sobiv 3- faasiline vool olemas. Mulle üks elektrispets ütles, et kuigi mootorist tuleb 3 otsa, seda ei saavat teha. Äkki keegi teab neid mootoreid paremini.

Terv, Veteran.
Vasta
#14

Kui on mähiste asetus 3f sobiv, võiks nagu teoreetiliselt tööle hakata. Kahe faasi vahel on pingeks 380V, ei usu et mähis seda koormust kannatab, kuumeneb kiiresti üle. Kui hakkab tööle, tõusevad ka mootori pöörded jõudsalt, mis aga peaksid jääma kompressorile sobivasse piirkonda.
Palju lihtsam on peale aretada võimsam mootor, mille pöörded sobivad ka kompressoriga. Kuid vaevalt, et see on lahenduseks, miks uus kompressor ei jaksa end ringi ajada.
Vasta
#15

Nende 230V ehk ühefaasiliste kondensaatorkäivitusega mootorite kasutamine kolmefaasilisena, see idee matke küll maha.
Pigem võib kõne alla tulla kolmefaasilise käivitamine ühefaasilisest võrgust, samuti kondensaatori abil, aga sel juhul tegelikult probleem ei kao.
Lihtsam on ikkagi tagada korralik vooluvarustus ja kompressorite puhul hoolitseda, et masin käivituks rõhuvabast olekust.

Üks variant käivitusmomendi suurendamiseks on lisakondensaatori ühendamine ahelasse käivitushetkeks. See eeldab eriehitusega käitusseadist.
Kui automaatikat ei kasuta, siis võib seda ka käsitsi surunupplülitiga teha. Kui läheb käima, lased nupu lahti.
Ühefaasilise kondensaatormootori kohta käis see viimane jutt siis.
Vasta
#16

Kompressor peaks töö lõpetamisel rõhust vabanema st. peaks kostma selgelt kuuldav "tsss". Kui rõhk jääb sisse, siis ei jaksagi see enam käivituda.

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#17

(29-08-2009, 13:50 PM)vootele Kirjutas:  Kompressor peaks töö lõpetamisel rõhust vabanema st. peaks kostma selgelt kuuldav "tsss". Kui rõhk jääb sisse, siis ei jaksagi see enam käivituda.
Sellisest kompressorist küll kuulnud pole. Värvimise jms tööde tegemisel sellest siis eriti tolku ei oleks.Big Grin

Minu arvates peaks normaalne kompressor suutma käivituda vähemalt ka 6At vasturõhuga, siis annab ka liivapritsiga/freesiga jt tööriistadega midagi peale hakata.
Vasta
#18

(31-08-2009, 00:41 AM)yllar21 Kirjutas:  
(29-08-2009, 13:50 PM)vootele Kirjutas:  Kompressor peaks töö lõpetamisel rõhust vabanema st. peaks kostma selgelt kuuldav "tsss". Kui rõhk jääb sisse, siis ei jaksagi see enam käivituda.
Sellisest kompressorist küll kuulnud pole. Värvimise jms tööde tegemisel sellest siis eriti tolku ei oleks.Big Grin

Minu arvates peaks normaalne kompressor suutma käivituda vähemalt ka 6At vasturõhuga, siis annab ka liivapritsiga/freesiga jt tööriistadega midagi peale hakata.
Sellised need praeguse aja kompressorid just kõik ongi kui korras on. Rõhk lastakse maha kompressori silindrist, mitte paaki ei lasta tühjaks. Mootor on just nii nõrk pandud sinna peale et ei jaksa käima minna kui rõhk silindris.
Vasta
#19

(31-08-2009, 00:55 AM)tiit Kirjutas:  Sellised need praeguse aja kompressorid just kõik ongi kui korras on. Rõhk lastakse maha kompressori silindrist, mitte paaki ei lasta tühjaks. Mootor on just nii nõrk pandud sinna peale et ei jaksa käima minna kui rõhk silindris.

Ah seda muidugi, sain valesti aru. Tegin ka ühes eelmises postituses tagasivooluklapist juttu.
Vasta
#20

Elustan veidi teemat ka ühe murega.
Samasuguse ehitusega kompressoril on mingi probleem, et üldse ei taha käima vedada. Mootor käib tiivikust tõmmates ja kolvid ka kinni pole, st elektrimootori juhtimises on midagi perses. Keegi on seal ees omaaretust teinud ja mingisuguse tüki välja võtnud vahelt, tahaks kuidagi nüüd teada saada et mis seal olla võiks. Saan aru, et konde võib ära olla, kuidas seda kontrollida? Hoog sisse ja siis käima?
Elektriskeem on ka nn kaane peal olemas, aga ma ei tuvasta ära milline on kondensaator. Kui aega saan, teen pildi sellest isendist, aga ehk oskab keegi koha puusalt pakkuda?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne